file Evoluční vývoj v telemetrii pro F5J

Více
12. bře 2013 17:40 #9101 od Jaroslav Nezhyba
V souvislosti s bouřlivým rozvojem telemetrie a s ní spojené kvality a vybavení RC souprav mne napadla kacířská myšlenka.Co tak vyzkoušet zapojení varia a výškoměru v F5J ? Splnil by se sen desítek modelářů a možná by vznikla nová kategorie F5J-T.Termické létání by se ještě více přiblížilo skutečnému plachtařskému.Je mi sice jasné,že zatím pravidla FAI tento přenos striktně zakazují,ale doufám,že přijde doba ,kdy se ledy v myšlení u starých pánů ve FAI hnou a pravidla se změní. Vaše názory ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
12. bře 2013 18:20 #9102 od Tomas Hruby
Ahoj Jardo, já to v zimě ve Storku zkoušel... A názor mám takový, že to byla naprostá smrt pro soutěžení, v řadě situací je vytočení termiky s lehkým F5J s variem až bych řekl pro blbečky. Je to samozřejmě jak kdy, loni se našly i soutěže, kdy by ani vario nebylo zárukou maxima, ale řekl bych, že více bylo těch, kde by to bylo děsné zjednodušení.
V F5J by se to částečně kompenzovalo tím, že by klesly výšky, ale i tak by to byl problém. Ono na to možná dojde, ale narozdíl od některých jiných lidí se na to zas tak moc netěším.

Jinak mám SkyAssistant - www.pitlab.com/skyassistant-variometer.html , funkčně absolutně v pohodě.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2013 18:41 #9103 od Bohumil Janák
Zdravím,
zkusím si přihřát polívčičku.Měl jsem možnost držet v ruce vysílač DC-16.Co mě neskutečně nadchlo,jsou stopky.Nastavíte si tam mluvení a oni upozorňují jak potřebujete.Super.
Nemá někdo nahraný soubor MP3 na 10minut a poslední minuta rozdělena?
Boban

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2013 19:46 #9104 od Michal Cink
Ahoj,
mě se použití varia docela líbí. Je pravda, že by se tímhle kategorie zdražila o povinné vybavení, ale přiblížila by se velkému plachtění.
Je to stejný výkonový růst modelů, jako když se maká na nových profilech a materialech.. Prostě zvyšování užitné hodnoty modelu. M.
Poděkovali: Jaroslav Nezhyba

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2013 20:26 #9105 od Aleš Krátký

Bohumil Janák napsal: Zdravím,
zkusím si přihřát polívčičku.Měl jsem možnost držet v ruce vysílač DC-16.Co mě neskutečně nadchlo,jsou stopky.Nastavíte si tam mluvení a oni upozorňují jak potřebujete.Super.
Nemá někdo nahraný soubor MP3 na 10minut a poslední minuta rozdělena?
Boban

jo ja :) vyrabim je pro celou evropu snad mam pocit. najdes je rcsoftware.cz/downloads/mp3-soubory

jinak k tématu : myslím si,že by to bylo (jak napsal Tomáš) "pro blbečky" co se týká vytočení a hlavně nalezení termiky.
teď se právě dobří od nás špatných oddělují tím, že mají intuici a cit pro najití termiky.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2013 20:55 #9106 od Petr Kurjan
Aleš má pravdu, je to o umění hledat termiku bez dalších pomůcek. Vario ale může být dobré pro tréning, při kterém se právě takové umění piluje k dokonalosti. Proto doufám, že se brzy dočkáme propojení ALTISe s telemetrií běžných vysílačů. Prozatím bude mít prioritu asi JETI, ale snad brzy dojde řada i na levnější systémy, jako třeba Hitec... B) Pro ten sice už vario taky existuje, ale nelíbí se mi nutnost vozit v letadle další senzor a k němu ještě ústřednu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2013 21:43 #9107 od Tomas Hruby

Petr Kurjan napsal: Vario ale může být dobré pro tréning, při kterém se právě takové umění piluje k dokonalosti.


Tak přesně toto jsem zkoušel a podle mě je to velmi problematický nápad. Velmi rychle (tak za 10 minut) jsem si totiž na vario zvykl a začal létat vyloženě sluchem, po chvíli mi došlo, že letím úplně jinak než bez něj. V podstatě přestaneš do značné míry sledovat právě reakci na termiku a obecně její hledání, to ti odříká vario a ty se víc soustředíš na let, což nemusí být zas takovým přínosem. Můj pocit byl, že to návyky pro soutěže spíše kazí. Každopádně ale bylo evidentní, že by se taktika letu při povolení varia hodně změnila...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. bře 2013 12:14 - 13. bře 2013 12:15 #9108 od Miroslav Kopecký

Tomas Hruby napsal:

Petr Kurjan napsal: Vario ale může být dobré pro tréning, při kterém se právě takové umění piluje k dokonalosti.


Tak přesně toto jsem zkoušel a podle mě je to velmi problematický nápad. Velmi rychle (tak za 10 minut) jsem si totiž na vario zvykl a začal létat vyloženě sluchem, po chvíli mi došlo, že letím úplně jinak než bez něj. V podstatě přestaneš do značné míry sledovat právě reakci na termiku a obecně její hledání, to ti odříká vario a ty se víc soustředíš na let, což nemusí být zas takovým přínosem. Můj pocit byl, že to návyky pro soutěže spíše kazí. Každopádně ale bylo evidentní, že by se taktika letu při povolení varia hodně změnila...

No já jako nezkušený nováček plánuju vario právě pro tréning využívat. Snažím se naučit "číst" model a jeho chování v případě nalétnutí do termiky (popř. vypadnutí z ní) a musím přiznat, že různé vyčtené rady typu "když se model zhoupne/nakloní tak..." mi v tom moc nepomáhají. Tak bych rád s pomocí varia tehle problém konečně rozlousknul a posunul se dál. Moje idea je lítat s variem, poslouchat jeho hlášení, ale současně s tím sledovat pečlivě chování modelu a učit se tak, co model "provede", když vario začne hlásit stoupání a pod. Možná se ta moje představa ukáže jako neschůdná, ale to nezjistím, dokud to nezkusím.
Poslední změna: 13. bře 2013 12:15 uživatelem Miroslav Kopecký.
Poděkovali: Jaroslav Nezhyba

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. bře 2013 14:46 #9109 od Petr Kurjan
Přesně tak jsem to myslel i já. Vario by mohlo méně zkušeným pomoci rozeznat chování modelu v termice. Po získání zkušeností už ale může být ke škodě, protože řízení příliš zjednoduší - jak ostatně potvrdil i Tomáš...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. bře 2013 19:50 #9110 od Jaroslav Nezhyba
Otázka se týká varia a výšky vypnutí v F5J-T.Většina zatímních příspěvků zatím řeší techniku pilotáže a zapomíná na taktiku letu.Zda by bylo vario přínosem tvrdím,že ano-zvláště v malých výškách,případně ve slabých termických podmínkách.Výška vypnutí je pro soutěžního pilota rozhodující,zda bude mezi nejlepšími,či ne.Existuje řada názorů a teorií,kde a jak hledat termiku,jak reaguje model při vlétnutí do zvedu a co má dělat pilot v této situaci.Bohužel teorie a praxe se vždy od sebe liší-sám to mohu potvrdit jako plachtař s 30 letou praxí a nalétanými přelety.Pro plachtaře je nejlepším variem zadek a potom dvě varia ve větroni -jemné a hrubé.Přesto ani tato vyspělá technika mnohdy nezabrání,že občas musíte sedat do pole.Tím chci říci,že když se začátečník pilot učí létat v termice,musí mít něco,co mu bude radit,u plachtařiny je to instruktor, u modelařiny to může být právě to vario.Proto bych neodsuzoval použití varia ,zatím ještě v treninkovém létání-naopak,ti zkušenější si mohou vylepšit techniku pilotáže v zatáčkách,a začátečníkům může vario pomoci najít stoupák a pak se věnovat ustřeďování.V praxi zatím,žádná porovnávací soutěž neproběhla,ale stálo by za pokus něco podobného vyzkoušet.Škoda,že se do diskuze nepřipojilo více lidí,zatím jsou to stále ti stejní,až na malé vyjímky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.403 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám