- Příspěvky: 77
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 2
Technika RCEV
- Bedřich Koros
- Autor tématu
- Offline
- Pokročilejší začátečník
jelikož jsem se rozhodl pro pokusy v RCEV a vyrábím právě křídlo 100". Zajímalo by mne velice jaké hodláte používat gondoly a pohony pro tuto kategorii. Prozradíte mi někdo své tajemství?????
Díky Béda
BK-HK
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 246
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Co ale zatím nevím, jsou serva - budou stačit velikostně stejná jako na RCEK nebo už to bude chtít něco většího?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Takže co se serv týče - je dobré tam dát o fous silnější (velikostní kategorie klidně stejná). Sice v aktuálním Daidalovi lítám v křídle se stejnými servy jako v RCEK Magicovi, který je o třetinu lehčí, a serva to zatím v pohodě zvládají (Dymond D47 a D60), ale výškovka už má pro sichr servo s tahem 2,6kg/cm. A pravda je, že klapky by si taky zasloužily něco silnějšího, tuším, že Petr Kurjan tam má nějaké kovové Hyperiony (přesný typ musí napsat sám).
Pořád to jsou termické speciály, takže žádné ukrutné rychlosti se tady (obvykle) nekonají, a pokud se udělá dobře napákování, není potřeba dávat tam nějaké extra silná serva. Ale vždy je potřeba vzít v úvahu velikost ovládacích ploch a hmotnosti letadla (je jasné, že síla nutná ke změně směru letu je jiná u letadla se 750g letovky a jiná u dvoukilovky).
Naopak nároky na motorizaci jsou oproti RCEK docela mizivé, stačí, aby pohon byl schopen vytáhnout letadlo i ve větru do 200m za 30 vteřin. Raketa, co vysviští 100 m za 6 vteřin je tady spíš na škodu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Serva jsou Atlas DS09 AMD (kov) nebo SCD (karbonit). Patrne identicka s podobnymi "Graupner".
Jeden znamy kdysi letal s elektrou 3,5 metru s HS55. S uspechem, do prvniho tvrdsiho pristani. Pak menil kolecka u vsech ctyr.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Petře, s tímhle nemohu tak docela souhlasit. Stačí se podívat na styl jakým se motoruje v F5J, tzn. start, potom ubrání plynu a hledání vzduchu a když nic nenajdeš tak potom zapnout raketu abys stihl nabrat alespoň nějakou výšku. Taky je výhodou, když dokážeš s tím 750g érem odletět dost daleko proti větru.Petr Koláska napsal: Naopak nároky na motorizaci jsou oproti RCEK docela mizivé, stačí, aby pohon byl schopen vytáhnout letadlo i ve větru do 200m za 30 vteřin. Raketa, co vysviští 100 m za 6 vteřin je tady spíš na škodu.
Škoda těch baterek, co nám zbývají z káček, ale já to vidím na přechod k nějakému motoru 2830, KV1000-1200 a 3S baterku. Zatím uvažuji o Dualsky XM2830EA-10 (nebo 9) a vrtuli z RCEK 10x6.
Případně abych užil ty 2S baterky tak něco 2830(36), KV ais 1500 a větší vrtuli - mám v šuplíku třeba 11x8. Ještě si s tím budu chvíli lámat hlavu...
Gondolu mám od LS-model (z modelu Virus).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
U velkých F5J to ale vidím trochu jinak, tam vývoj za loňský rok došel tak daleko, že při dobrém počasí se létá pod 100 metru naprosto standardně a pohony se zmenšují. Viz ta moje fotka z Weilheimu s hromadou pohonných sad pro velké F5J - o "obrovské" kapacitě 2s450mAh Myslím si, že u lehkých speciálů se proti loňským zvyklostem běžné pohony ještě zmenší a bude zcela běžné létat s pohony, které za 30s nedosáhnou ani 150 metrů. Spíš se dá u top pilotů čekat že budou mít připraven druhý model "do větru", ten bude o něco těžší a se silnějším motorem.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Petr Dušek napsal: Petře, s tímhle nemohu tak docela souhlasit....
Jo, v tom máš pravdu, psal jsem rychleji než přemýšlel (a přitom to mám úplně stejně, motor na přepínači namixovaný na dva různé výkony Doneste popel, ať se mám čím posypat.... ) Nicméně je pravda, že to nemusí nutně být přemotorovaná potvora, ale rezerva pro rychlý výstup, když dole nic není, se hodí.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Petr Dušek napsal: Jenom pro pořádek doplním, že dobrý RCEK pohon je samozřejmě s drobnými omezeními použitelný, ale na druhou stranu je zbytečné, když zde (RCEV) omezení pohonu není, používat tak přetížený pohon s nízkou účinností a nebezpečím "vyhoření" .
Souhlas, já to taky beru jako "doporučení pro přechodnou dobu", kdy většina lidí RCEK pohon má Mimochodem u zmíněného Scorpiona jsem použil kužel s menším trámcem - vrtule by v RCEK už byla "pod limit", ve stopalcovce je to ale fuk a odběr o něco klesne. Když se to zkombinuje s tím letem na půl plynu v minimálně půlce motorového letu s maximální dobou 30s, tak bych řekl, že riziko vyhoření skoro nestojí za řeč...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Kuba
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 36
- Obdržená poděkování 0
Miroslav Kopecký napsal: Gondolu a trubku plánuju použít z "velkého" Etalona
Etalona mám a ta trubka je zbytečně velká a těžká. (Celý Etalon o rozpětí 2.5m má 1kg)
Myslím že bych hledal jinou gondolu i trubku.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (6 Příspěvky)
- Otevřeli jsme přihlašování na druhou ZL v sobotu 23.11., aby vznikl dostatečný předstih s...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Milan Chalupník
- 01. lis 2024 06:36
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
-
- Ostravská podzimní F5J, RCEV (5 Příspěvky)
- Dobrý den. Děkuji všem za víkendovou účast a hladký průběh obou soutěží. Až na drobné...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Kamil Kičmer
- 21. říj 2024 06:10
-
- Ostravská pevná výška 4 - nový termín (4 Příspěvky)
- A pro opravdové nadšence přidávám i odkaz na video:...
- v Vážná témata / Důležité
- od Lubomír Šášek
- 13. říj 2024 15:12
-
- Pozor F5L Roudnice nad Labem se přesouvá na 12.10.... (1 Příspěvky)
- Soutěž č:707 se přesouvá na 12.10.2024
- v Vážná témata / Důležité
- od Jaromír Kamenský
- 10. říj 2024 16:43
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.