file Technika RCEV

Více
21. led 2014 16:49 #11654 od Bedřich Koros
Technika RCEV vytvořil uživatel Bedřich Koros
Vážení,
jelikož jsem se rozhodl pro pokusy v RCEV a vyrábím právě křídlo 100". Zajímalo by mne velice jaké hodláte používat gondoly a pohony pro tuto kategorii. Prozradíte mi někdo své tajemství?????

Díky Béda
BK-HK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
22. led 2014 10:00 - 22. led 2014 10:04 #11658 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma Re: Technika RCEV
Taky jsem se rozhodl pro vlastní stavbu (alespoň částečnou). Gondolu a trubku plánuju použít z "velkého" Etalona, s pohonem si zatím nejsem jistý, uvažoval jsem o Hyperionu GS-2218/12 a tříčlánku (hlavně proto, že ho mám v šuplíku), jen nevím, jestli to 2,5 m křídlo už nebude na něj moc. Ale provozoval jsem ho v modelu s rozpětím 2,10 a zvládal v pohodě.
Co ale zatím nevím, jsou serva - budou stačit velikostně stejná jako na RCEK nebo už to bude chtít něco většího?
Poslední změna: 22. led 2014 10:04 uživatelem Miroslav Kopecký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 10:40 #11660 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Re: Technika RCEV
Co se serv v RCEV týče, tak ono nejde ani tak o to, že ty letadla mají větší rozpětí než RCEK, ale spíš o to, že jsou těžší. Velikost ovládacích ploch je sice taky nepatrně větší, i když to až tak kritické není.

Takže co se serv týče - je dobré tam dát o fous silnější (velikostní kategorie klidně stejná). Sice v aktuálním Daidalovi lítám v křídle se stejnými servy jako v RCEK Magicovi, který je o třetinu lehčí, a serva to zatím v pohodě zvládají (Dymond D47 a D60), ale výškovka už má pro sichr servo s tahem 2,6kg/cm. A pravda je, že klapky by si taky zasloužily něco silnějšího, tuším, že Petr Kurjan tam má nějaké kovové Hyperiony (přesný typ musí napsat sám).

Pořád to jsou termické speciály, takže žádné ukrutné rychlosti se tady (obvykle) nekonají, a pokud se udělá dobře napákování, není potřeba dávat tam nějaké extra silná serva. Ale vždy je potřeba vzít v úvahu velikost ovládacích ploch a hmotnosti letadla (je jasné, že síla nutná ke změně směru letu je jiná u letadla se 750g letovky a jiná u dvoukilovky).

Naopak nároky na motorizaci jsou oproti RCEK docela mizivé, stačí, aby pohon byl schopen vytáhnout letadlo i ve větru do 200m za 30 vteřin. Raketa, co vysviští 100 m za 6 vteřin je tady spíš na škodu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 11:36 #11661 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Technika RCEV
Snad neco na odpichnuti: Na F5J mam pohon s prikonem 135W/kg. Za 30 sekund vystoupe do 200 metru NA PLNY PLYN. Takze bych zvolil neco vic, pak podle potreby omezit plynem nebo vrtuli.

Serva jsou Atlas DS09 AMD (kov) nebo SCD (karbonit). Patrne identicka s podobnymi "Graupner".
Jeden znamy kdysi letal s elektrou 3,5 metru s HS55. S uspechem, do prvniho tvrdsiho pristani. Pak menil kolecka u vsech ctyr.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 12:24 #11662 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Technika RCEV

Petr Koláska napsal: Naopak nároky na motorizaci jsou oproti RCEK docela mizivé, stačí, aby pohon byl schopen vytáhnout letadlo i ve větru do 200m za 30 vteřin. Raketa, co vysviští 100 m za 6 vteřin je tady spíš na škodu.

Petře, s tímhle nemohu tak docela souhlasit. Stačí se podívat na styl jakým se motoruje v F5J, tzn. start, potom ubrání plynu a hledání vzduchu a když nic nenajdeš tak potom zapnout raketu abys stihl nabrat alespoň nějakou výšku. Taky je výhodou, když dokážeš s tím 750g érem odletět dost daleko proti větru.
Škoda těch baterek, co nám zbývají z káček, ale já to vidím na přechod k nějakému motoru 2830, KV1000-1200 a 3S baterku. Zatím uvažuji o Dualsky XM2830EA-10 (nebo 9) a vrtuli z RCEK 10x6.
Případně abych užil ty 2S baterky tak něco 2830(36), KV ais 1500 a větší vrtuli - mám v šuplíku třeba 11x8. Ještě si s tím budu chvíli lámat hlavu...

Gondolu mám od LS-model (z modelu Virus).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 12:38 - 22. led 2014 12:39 #11663 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Technika RCEV
Když jsem létel na Slovensku stopalcovky se Scorpionem (630g), tak se mi Mega F5J ve standardní RCEK konfiguraci jevila jako téměř dokonalá, jen se narozdíl od RCEK létá běžně část motorového letu na půl plynu i méně... Stejně si stojí 650g Cumulus od Reicharda, tam jsem dokonce použil baterku jen 850mAh. Podle mě pro modely do 650-700g budou pohony RCEK klidně použitelné, Petrem zmíněná změna má smysl až když hmotnost přeleze těch 700g.

U velkých F5J to ale vidím trochu jinak, tam vývoj za loňský rok došel tak daleko, že při dobrém počasí se létá pod 100 metru naprosto standardně a pohony se zmenšují. Viz ta moje fotka z Weilheimu s hromadou pohonných sad pro velké F5J - o "obrovské" kapacitě 2s450mAh :-) Myslím si, že u lehkých speciálů se proti loňským zvyklostem běžné pohony ještě zmenší a bude zcela běžné létat s pohony, které za 30s nedosáhnou ani 150 metrů. Spíš se dá u top pilotů čekat že budou mít připraven druhý model "do větru", ten bude o něco těžší a se silnějším motorem.
Poslední změna: 22. led 2014 12:39 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 12:48 - 22. led 2014 12:51 #11664 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Re: Technika RCEV

Petr Dušek napsal: Petře, s tímhle nemohu tak docela souhlasit....


Jo, v tom máš pravdu, psal jsem rychleji než přemýšlel :blush: (a přitom to mám úplně stejně, motor na přepínači namixovaný na dva různé výkony :whistle: Doneste popel, ať se mám čím posypat.... :pinch: ) Nicméně je pravda, že to nemusí nutně být přemotorovaná potvora, ale rezerva pro rychlý výstup, když dole nic není, se hodí.
Poslední změna: 22. led 2014 12:51 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 17:55 #11665 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Technika RCEV
Jenom pro pořádek doplním, že dobrý RCEK pohon je samozřejmě s drobnými omezeními použitelný, ale na druhou stranu je zbytečné, když zde (RCEV) omezení pohonu není, používat tak přetížený pohon s nízkou účinností a nebezpečím "vyhoření" ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 21:36 #11666 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Technika RCEV

Petr Dušek napsal: Jenom pro pořádek doplním, že dobrý RCEK pohon je samozřejmě s drobnými omezeními použitelný, ale na druhou stranu je zbytečné, když zde (RCEV) omezení pohonu není, používat tak přetížený pohon s nízkou účinností a nebezpečím "vyhoření" ;) .


Souhlas, já to taky beru jako "doporučení pro přechodnou dobu", kdy většina lidí RCEK pohon má ;) Mimochodem u zmíněného Scorpiona jsem použil kužel s menším trámcem - vrtule by v RCEK už byla "pod limit", ve stopalcovce je to ale fuk a odběr o něco klesne. Když se to zkombinuje s tím letem na půl plynu v minimálně půlce motorového letu s maximální dobou 30s, tak bych řekl, že riziko vyhoření skoro nestojí za řeč...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. led 2014 08:22 #11667 od Jaroslav Kuba
Odpověděl Jaroslav Kuba pro téma Re: Technika RCEV

Miroslav Kopecký napsal: Gondolu a trubku plánuju použít z "velkého" Etalona


Etalona mám a ta trubka je zbytečně velká a těžká. (Celý Etalon o rozpětí 2.5m má 1kg)
Myslím že bych hledal jinou gondolu i trubku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.301 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám