Technika RCEV
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Faktem ale je, že čím kratší, tím citlivejší ero.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 245
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Aleš Krátký napsal: ...
Faktem ale je, že čím kratší, tím citlivejší ero.
No právě-aby to nebylo tak citlivý, že až neřiditelný, když tam bude rozdíl 15 i víc cm od "doporučené".
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Hodně by tedy pomohla knížka "Aerodynamika moderních leteckých modelů" od M.Musila. Je to tam dobře popsané. Pro mě je i přes starobu pořád lepší , než její pozdější napodobeniny.
Viděl jsem dlouhé trupy na daidalech a moc jsem tomu nerozuměl(asi ochranná známka). No tak ted se to vrátí do normálu..
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
![:-D :-D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 245
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
(b je střední aerodynamická tětiva)
délka přední části trupu od náběžky k "nosu" = b
délka odtokovka křídla - konec trupu = +-3,2b
takže když mám b=200 mm, tak mi vychází délka trupu b(nos)+b(křídlo)+3,2b=5,2b=1040mm
Ovšem v tom článku se předpokládá, že tyhle hodnoty platí pro model o rozpětí 10b, tj 2m
![:( :(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 245
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
![:-) :-)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Postup A
Spočítej si mohutnost VOP podle nějakého známého a dobře létajícího modelu a přibližně stejnou hodnotu použij i nového modelu.
Avop = r*Svop/(b*Skř)
Avop - mohutnost výškovky (tento vztah "vypadne" z rovnic pro podélnou stabilitu)
t - rameno VOP, "přesně" by to mělo být od 1/4 hloubky křídla do 1/4 hloubky VOP, ale když to u EV vezmeš od odtokovky křídla k náběžce VOP, chyba velká není)
Svop - plocha výškovky
B - hloubka křídla (zase, přesně by měla být aerodynamická, ale stačí i průměrná, tj. plocha dělená rozpětím)
Skř - plocha křídla
Všimni se, že krátký trup se dá dohnat plochou VOP.
Postup B
Pro návrhy (i kontroly) velikosti OP modelů používám spreadsheety od Curtise Suttera - viz www.tailwindgliders.com/Files.html#Files , (Sailplane Calc Cruciform Tail nebo V-tail, podle toho, čemu dáváš přednost) obsahují spoustu doporučení od zkušených aerodynamiků, takže pokud zůstaneš v doporučených rozmezích, neuděláš (velkou) chybu. A počítají i velikost směrovky ;-).
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- ludek novotny
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.