file RCEV ETALON XL

Více
15. pro 2015 14:06 #15878 od Jan Mžik
Odpověděl Jan Mžik pro téma RCEV ETALON XL
No samozřejmě , že výkrut a přemet by neměly být standartními figurami ,to zas ne.Hlavně že budu vědět , že se to nerozloží ve vzduchu kdyby náhodou. Alespoň vím , že už to někdo prubnul. :silly:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2015 15:44 #15879 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEV ETALON XL

Jiří Veselý napsal: Už jsem to jednou napsal, že k současnému soutěžnímu létání je dobré mít modely dva. Jeden jako lehouš se suptilním provedením a druhý do větrných podmínek, kde jde o přežití viz. soutěž v Lánech 2015, kdy pěkně létající lehouš pana Bulína musel ve větrných podmínkách skončit, aby model nepoškodil - a nebyl sám. Myslím, že tři modely se poškodily. Já s Etalonem a Kubica s polskou provediencí, jsme mohli létat bez ztráty kytičky. Vůbec bych se z lehouše nepokoušel pomocí zatížení udělat nějakých 25 plošného zatížení, protože může dojít k destrukci modelu a co potom? JIVE.


Mám trochu problém s tímto příspěvkem, protože jsem v Lánech byl a přijde mi jako lehké překroucení faktů.
V Lánech totiž nebyl hlavním problémem vítr, ale specifické podmínky letiště, kdy při daném směru větru vzniká nad zemí extrémní turbulence, která mlela skoro se vším, rozlomení jednoho modelu za letu (viděl jsem velmi dobře) bylo viditelně o turbulenci, kdy už od pohledu na každou stranu křídla tlačil poryv úplně z jiné strany.
Ve vzduchu nad 100m se celkem létat dalo, ale přistání byl průšvih, dovolím si tvrdit, že bych při přistání dost trpěl i s naloženým "bitevním" F5J Storkem, na RCEV ty podmínky byly opravdu extrémní.
Zmíněný Honza Kubica si ostatně dal po ihned zrušení soutěže cvičný let a výsledkem byl tuším uražený motýl, v pohodě bez ztráty kytičky tedy zas tak moc nebyl.

Co se týče vhodnosti více modelů, to je samozřejmě pravda, vadí mi ale trochu ta argumentace soutěží v Lánech. Ukázkou chování modelů ve větru byly v RCEV spíš podzimní Hořice, kde foukalo dost, ale tam právě šlo o "jen" o vítr, ne o extrémy s turbulencí. A ukazovalo se, že s podobným počasím si poradí ledacos...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2015 18:51 #15880 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma RCEV ETALON XL
Zdravím.

Já s tím větrem v Lánech nemám žádný problém, ale turbulenci dělal silný vítr. Dokud foukalo málo, tak pan Bulín létal skvěle s lehhoušem. Potom to k vůli silnému větru vzdal. Z toho plyne, že odstoupil až po zesílení větru. Terén zůstal stejný. Nepoužil jsem navracení lehoušů ve větru. Pan Kubica na záměrný cíl doletěl, ale pokud s ním vítr smýkl, pak je to pozdní, nebo nepředpokládané pilotování. Dovedu si představit, jaký pilotní problém u lehouše nastane viz. k nahlédnutí doprovodných fotografii z Lán. Akrobatické polohy při přistání jsou zřejmé. Nemůžeme přece pro silný vítr přestavět v Lánech terén. Je docela možné, že kde je terén otevřený, tak do určité míry lze použít model lehký. Pokud vítr zesílí, jeho možnosti jsou překonané a bereme těžší a pevnější. Jenom pro dokreslení. Pan Kubica poškodil u modelu motýla, jiné lehké přišly o křídlo. Já v tom vidím znatelný rozdíl. JIVE

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. úno 2016 14:30 #16078 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma RCEV ETALON XL
Abych se v letošní teplé zimě tolik nenudil, vymyslel jsem si na mém Etalonu několik úprav:

1) ...top secret... :sick:
2) úprava křídel na standardní provedení s konc. oblouky.
3) odlehčení v zadní části, abych mohl odlehčovat v části přední :silly:

Jako správný úderník přeskakuji fázi 1 a rovnou se vrhám na fázi 2!
Konce křídel jsem uřízl "na prasáka" lámacím nožem, zbytek dobrousím. U originálu to má Leoš seřízlé v úhlu cca 450, dolepen blok balsy a vybroušeno.
Pro mě moc jednoduché a fádní :blink:
Vybrousím rovnou rádius na křídle a náběžku budu lamelovat z pásků balsy. Pak dobrousím na tvar.

P.S. článek o mém XL už vyšel v RCR 2/2016

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. kvě 2016 05:40 - 01. kvě 2016 05:49 #16712 od Miglosch
Odpověděl Miglosch pro téma RCEV ETALON XL
Ahoj Kluci,

už dlouho chodím na Stoupák sledovat co se kde děje a dnes přišel čas poprosit o radu, respektive spíše o informaci, která se týká velikosti té menší gondolky, kterou Leoš Svoboda vyrábí pro Etalona XL/XXL (viz přiložené foto).

Můj dotaz tedy zní, jestli někdo zkoušel zda se do této gondolky vejde i akumulátor 3S2200 a to ho vložit kabinkou a zasunout ho pod křídlo až dozadu k servům? Ty akumulátory které vlastním mají rozměr 36x27x110mm.

Vím že takový dotaz vám jako ostříleným soutežním vlkům přijde nesmyslný z důvodu hmotnosti modelu, kdy je v módě dělat vše ultralehký, ale prosím hmotnost a těžiště neřešte, jde mi čistě o rekreační polítání a to i ve větrnějším počasí, kdy větší hmotnost není překážkou ;)

Pokud to nikdo nezkoušel, byl by někdo ochotný, kdo má tuto gondolku doma a také akumulátory 3s2200 podobné velikosti toto pro mne vyzkoušet a případně mi to vyfotit abych viděl jak to vychází? Byl bych opravdu hodně vděčný...

Děkuju

Miglosch
Přílohy:
Poslední změna: 01. kvě 2016 05:49 uživatelem Miglosch.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. kvě 2016 17:38 - 02. kvě 2016 06:14 #16719 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma RCEV ETALON XL
Ahoj,
zkusil jsem tam svůj Turnigy 3S 2200mAh 25C o rozměrech 25x33x105mm (šxvxd). Na výšku šel kabinou v pohodě a asi by prošel i pod sedlem křídla (nemůžu ale vyzkoušet jak daleko, protože já tam mám desku sev). Na šířku to bylo naprosto těsně ale nemohl jsem ho umístit dovnitř celý, protože aku má kolmé vývody kabelů a ty už neprošly.
Přece jenom si dovolím úvahu o těžišti. Pokud budeš osazovat Etalona a ne stavět svoje vlastní éro s tímhle trupem, myslím že budeš mít krapet problém.
Originál Etalon je od Leoše velmi dobře odladěný model a s přiměřeným vybavením není při osazování a vyvážení žádný problém. Ale rozhodně neoplývá přebytkem vnitřního prostoru.
Když tam budeš chtít nacpat tuhle "cihlu", musíš někam dát zbytek komponentů - jediné volné místo bude v kabině ale pak tudy neprostrčíš tu aku. A to ani neuvažuji o kabelech, které jdou z křídla do trupu - a zrovna tam bude ta cihla. Jestli necháš výbavu pod křídlem už tam nestrčíš aku - budeš ji muset nechat v kabině a pak si nedovedu představit jak to vyvážíš.
Asi bych doporučil tu větší gondolu.

Ještě přidám fotku pro větší názornost, místa v gondole už opravdu mnoho nezbývá.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Přílohy:
Poslední změna: 02. kvě 2016 06:14 uživatelem Rudolf Rada.
Poděkovali: Miglosch

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2016 19:52 #16731 od Miglosch
Odpověděl Miglosch pro téma RCEV ETALON XL
Chtěl bych ti poděkovat za naprosto komplexní informaci s fotkou a moc děkuju za tvůj čas. Ono totiž taková fotka osazeného trupu na webu nikde neexistuje a tedy jsem se neměl čeho chytit.
Má úvaha je, že pokud bych posunul serva maximálně dozadu a před ně dám malý přijímač a ten veliký akumulátor posunu také maximálně pod křídlo, tak by to fungovat mohlo včetně těžiště. Pokud to bude moc těžký, tak budu muset koupit menší baterku, ale tomu se chci pokud možno úplně vyhnout, protože 3S2200 létám naprosto ve všech modelech a z toho důvodu bych stejnou baterku použil i tady...

Etalona XL s profilem HN1033 bych totiž rád měl jen v rozpětí 220cm a délce trupu bez výškovky 110cm a to z důvodu aby se mi vešel v krabici do kufru auta a to i s rodinou a kočárkem a měl jsem letadlo na časté výlety a dovolené. Ono totiž sehnat větroně v této velikosti, aby měl klapky pro létání na malých prostorech a ještě aby se tam vešel akumulátor 3s2200 je vcelku nemožný úkol, protože takový model prostě neexistuje a vcelku jen s Leošem se dá domluvit na velikostních úpravách abych se vešel jak potřebuju...

Koukal jsem, že budou za 14 dní v Bechyni závody RCEN, tak se tam asi zajedu podívat a třeba se mi poštěstí u někoho vidět tu gondolu a celého Etalona naživo :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. kvě 2016 06:47 #16732 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma RCEV ETALON XL
Vyštrachal jsem CD od Leoše s fotkami osazených trupů.
Je vidět že ani pod křídlem není toho místa mnoho, navíc se v tomhle místě trup opravdu znatelně snižuje (viz tvoje fotka z boku) a navíc je hodně kulatý.
Kdybych si Etalona objednával na rekreační létání, tak bych si jednoznačně nechal dodat gondolu z Vektora. U nás v klubu to takhle mají dva kolegové a vnitřní prostor je neporovnatelný.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. kvě 2016 19:16 - 03. kvě 2016 19:17 #16733 od Miglosch
Odpověděl Miglosch pro téma RCEV ETALON XL
Hmm jenže pokud by mi Leoš zkracoval trup na celkových 110cm a k tomu bych použil gondolu z Vektora, tak bych přišel o další kus ocasu, protože tato gondola je zase delší vepředu. Tuhle gondolu si nechám na Vektora, kterýho mám taky v plánu jako následovníka Elipsoida. No, toho Etalona ještě promyslím... Jestli nakonec nepůjdu cestou lehkého Magica s 2S Lion akumulátorem, které by pro tento lehký model měly stačit a měl bych na cesty alespoň klid, že nebudu u sebe neustále vozit Lipolky... otázka je jak se Lionky vejdou do Magica... :lol: asi jen dvě za sebou...
Poslední změna: 03. kvě 2016 19:17 uživatelem Miglosch.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2016 15:46 #17637 od Michal
Odpověděl Michal pro téma Re:RCEV ETALON XL
Zdravím pánové chci se zeptat kde máte na tomto stroji těžiště, pořídil jsem Etalona XL od pana Rady a občas se s ním peru někdy strašně moc "houpe" což znamená těžiště moc vzadu, ale těžiště mám na doporučených 70mm od nábězné hrany. Další věc na kterou jsem se chtěl zeptat jelikož nejsem žádný zkušený pilot, jak velkou používáte výchylku klapek na let. režim termika? Používáte i křidélka dolů? Zvýší se tím víznamě vztlak?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.475 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám