- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
100'' LMK Dino a LMK Polanka
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-

Aleši, prostý a jednoduchý návh - anketa, 4 nebo 5 alternativ a hlasovat.
Vox populi, vox dei....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
pro me i pro vsechny ostatni to jsou "stopalcovky" a basta.
jinak to dekodovani jsem si typl,netvrdim ze to tak je !

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
nicméně striktně to RCE evidentně dané není, u motoráků je třeba kategorie Fun3D.... i když všechny ostatní jsou RCxxx...
Jen takový postřeh na téma přehlednost kategorií dle značení- co byste řekli, že je kategorie Fun3D, aniž byste četli pravidla.... no a teď bez čtení pravidel, co je RCM3X? Obojí vlastně skoro to samé, jen u toho prvního je to zjevné na první podhled i z označení... (Fun3D=Akrobatické motorové modely
, RCM3X=Velké akrobatické motorové modely)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-

každopádně zpět k tématu nebo to asi budu muset rozdělit a přesunout "název-problém" do sekce "stopalcovky" ať to neni u naši dinosoutěže.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Jak jsem tak koukal na tvé grafy, tak na nich jde opravdu pěkně vidět, jak jsi zapnul letadlo nahoře u stanu, zvedl jej do "transportní výšky" a sešel dolů na dráhu na startoviště. Takže pro příště - držet se téhle části v pravidlech F5J ("initialized" v angličtině opravdu znamená uvedení do provozu/zapnutí, nikoliv seřízení - kterej číňan ty pravidla překládal?

Jinak myslím, že zbytek je nastaven poměrně schůdně, neshledávám v tom žádný zásadní nedostatek.
Povolený restart žádné zlo nedělal, soutěžící pokojně přistávali 50 metrů do pole, protože mladá kukuřice není krizovka, kvůli které by jim stálo za to si vynulovat celý let - když se vešli do 75 metrů, měli body aspoň za let a co si budeme povídat - na desáté místo z 21 stačilo přistávat za 0 0 20 0 0.... takže přistání rozhoduje opravdu až na špici tabulky, na prvním místě je let (což je logické, je to soutěž v létání, ne v šipkách). BTW - můj názor na zákaz znovuspuštění ostatně zde na Stoupáku již zazněl, tak se nebudeme opakovat.
Volná vypínací výška je prvek, který bych rozhodně za fixní neměnil (i když jsem se na tom osobně já v prvních dvou kolech pěkně vydrbal letem nad 200m). Baví mě na tom to napětí do poslední chvíle, kdy okamžik dosednutí neznamená u stopalcovek skoro automaticky pořadí v dané skupině (s ohledem na přesnost přistání) jako je tomu v RCEK.
No a jen jako takovou třešničku na dortu bych někam doplnil odstavec zhruba tohoto znění (pokud už tam něco takového není):
"Pokud je na soutěži přítomna optická časomíra (není podmínkou organizace soutěže), má tato přednost před časomírou akustickou. Optická časomíra musí být umístěna tak, aby byla čitelná časoměřičem z každého startoviště. Optická časomíra nenahrazuje použití stopek časoměřičem."
Jde o to, že případné spory "tam to bylo do gongu a tedy přes" bude možné pro jejich značnou subjektivitu (rychlost šíření zvuku) díky optické časomíře poměrně snadno rozsoudit - letadlo, které nemá v okamžiku zobrazení 10:00, resp. 15:00 nebo před ním kontakt se zemí či s ní pevně spojenou překážkou, přeletělo vymezený pracovní čas.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Petr Koláska napsal: No a jen jako takovou třešničku na dortu bych někam doplnil odstavec zhruba tohoto znění (pokud už tam něco takového není):
"Pokud je na soutěži přítomna optická časomíra (není podmínkou organizace soutěže), má tato přednost před časomírou akustickou. Optická časomíra musí být umístěna tak, aby byla čitelná časoměřičem z každého startoviště. Optická časomíra nenahrazuje použití stopek časoměřičem."
je fakt,ze svetlo je rychlejsi a presnejsi nez zvuk.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Díky tomu, že bodové rozestupy jsou oproti RCEK několikanásobné, bude mnohem častěji docházet ke zvláštnímu paradoxu, kdy například na nepopulárním bramborovém místě skončí ten, který lítal celou soutěž nejlépe a pouze mu nevyšlo finále.... v tomhle případě Radek Malčík. A neudělalo by s tím nic ani bodové zvýhodnění typické pro RCEK, tedy sestava 30;20;10 - Radek by byl bodově stále na 3 místě, i když dle finálového letu 4...
Takže se nabízí několik variant, jak to řešit:
1) dlabat na to, v žebříčku stejně budou body a ne pořadí ( a Malčíci už ty poháry stejně nemají kam dávat

2) brát výsledné pořadí podle celkových bodů po finálovém letu (což ale může znamenat, že ten, co odletěl finále nejlépe, stejně ostrouhá)
3) přidat natvrdo k finálovým bodům zvýhodnění, které ale bude podstatně větší než u RCEK (např. sestavu 100; 75; 50)
4) letět pokud možno více finálových letů, aby to nebylo o náhodě. Nicméně - počet finálových letů by byl stále jako teď na rozhodnutí ředitele soutěže (vliv počasí apod), ovšem s tím, že pokud by jich bylo méně jak 2, počítá se celkový výsledek ze všech odlétaných kol, přičemž finále je bodově zvýhodněno koeficientem 1.2 (nebo jiným)....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 567
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Diskuze na veřejném fóru, ať už bude sebevíc odborná či emotivní, má na toto bohužel minimální vliv, pokud se tedy nepoužijí věty ve smyslu "že my se na celý svaz můžeme pěkně vy....", tak ty mají zcela jistě vliv naopak záporný

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- MISTROVSTVÍ SVĚTA F5J Argentina (7 Příspěvky)
- GRATULACE !
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Svoboda
- 07. bře 2025 15:29
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.