RCEV - Hořice - 19.4.2014
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Velmi pekne je tam videt hlavne na konci dokumentu jak kdo lital, jak vysoko, dlouho atp. zajmave cisla.
Petr tu pise o chybne zapsane vysce, a ja se zase blbec po celodennim snazeni a pristavanim za same 50tky dvema nulama ve finale odsunul na krasne seste misto alesi ty blbce
sepisu clanek, pac to asi nikdo jiny neudela predpokladam
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
"Malčův tah" je taktická specialita, dosud v této kategorii neužívaná, která zapříčinila ojedinělý jev - zazněl startovní gong a do vzduchu vyletělo 1 (slovy jedno) letadlo (jestli se nepletu, tím statečným průzkumníkem byl Milan Chalupník) Ostatní piloti v poklidu sledovali, co vymyslí
Vysvětlení pro ty, co nebyli přítomni - několik posledních kol a hlavně ve finále se vítr usadil těsně pod regulérní hranicí 10m/s, a tak i když se finále nakonec letělo, udržet letadlo ve vzduchu 15 minut bylo při 30 sec motoru prakticky nereálné. Čas přesahující 5 minut byl velmi dobrým základem pro vstup "na bednu". Takže piloti zvolili taktiku "počkáme si, uvidíme, co kde kdo pochytá a kolik naletí a podle toho odstartujeme" - a poněvadž byla tato myšlenka vyslovena neopatrně nahlas poblíž technického zázemí Malčíkovic dodávky, bylo její pojmenování dílem okamžiku
Jinak díky pořadatelům za výbornou soutěž, občerstvení i organizaci - počasí bohužel objednat nejde a tak to bylo pravda poněkud divoké, ale zase o to překvapivější. V prvních kolech byly ale i zde k vidění nádherná kroužení bublin z výšek "a do pytle, kde mám bod" až do bezpečných výšin "tak odsud to musím napadat i střemhlav" Později už pravda bubliny začaly cestovat přes plochu takovou rychlostí, že zůstat v nich více jak dvě tři otáčky znamenalo odletět po větru daleko za přistávací body, takže se taktika omezila převážně na hledání "lepšího vzduchu", ve kterém by letadlo vydrželo co nejdéle. Doufejme, že na další soutěže vítr zaspí a bude možné si vychutnat taktické souboje pro změnu na poli vypínací výšky.
Petr Dušek napsal: Povinnost použití zobrazovače v F5J má něco do sebe
Ono to máš dvousečné - když to striktně přikážeš, zase bude spousta lidí s V3 oponovat, že si musí pořizovat čtečky, což byl ,a tuším, že ještě zatím je, celkem problém (i když se to blíží zdárnému řešení) nebo investovat do nového výškoměru... . Nicméně, že je mnohem pohodlnější a jak vidno i přesnější používat displej (ať už ve formě čtečky, nebo integrovaný), tak o tom žádná, ale zatím je to ve stadiu "můžeš, ale pokud ho nemáš, hlavu ti neutrhneme".
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 555
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek Kotula
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 478
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 3
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Cena noveho vyskomeru V4 je srovnatelna s dvema kvalitma servama do letadla(a tech tam mate 6 celkem) a taky se nad tim nikdo nepozastavuje
ad vysledky : tato soutez bude historicka po vice smerech
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
A hlavně, u F5J to "problém" asi představuje, u RCEV ale ne. Čtečka není vyžadována, takže o čem se tu bavíme.... Ano, je to pohodlnější, je to přesnější, ale není to nezbytné...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Kurjan
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 107
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Správně by měl výšku zkontrolovat soutěžící i časoměřič, a buď se shodnou napoprvé, a nebo si nechají vyblikat výšku znovu. Když i potom bude trvat spor, je na každé soutěži jury. A propos, přehlídnou se můžeš i na displeji S menší pravděpodobností, ale můžeš....
A opakuji - blikání je stále považováno za vizuální zobrazení výšky v souladu s platnými pravidly.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2069
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Copak ten větřík byl opravdu něco výjimečného, co se v našich končinách nepotká? Měřili jsme ho opravdu často a ani ve finále nepřekročil pravidly povolenou úroveň (rychlost větru je vyšší než 9 m/s po dobu nejméně 20 sekund). Všichni by jistě chtěli hledat ve slabém variáblu bublinky při zemi, ale i toto může být regulérní soutěžní počasí a je potřeba se na to připravit, resp. použít vhodnější model než je 500g Daidalos. Ostatně za celou soutěž jsem zaznamenal asi dvě ulomené výškovky při přistání, takže zas tak kritické to nebylo... Něco jako větší MiniCorado by se rozhodně do takových podmínek hodilo, už delší dobu pošilhávám po Mach2 od Ivana Šandy, na vyblbnutí na kopec a třeba i příležitostné nasazení do RCEV.
Jako poměrně malý chlapec si vzpomínám na MČR volných modelů na Hořickém letišti v r.1980, tenkrát byla povolená hranice větru 12m/s a skoro tak foukalo, dodnes si pamatuji co napsal Jiří Kalina v následného článku v Modeláři (teď jsem si to nalistoval, zas tak dobrou paměť nemám...):
"Nepříjemným zjištěním bylo, že se na startu neobjevily modely konstruované pro extrémní povětrnostní podmínky, které by přežily přímý vlek nad hlavu i tvrdé přistání na zem. Svůj podiv nad tímto faktem vyslovil i ředitel mistrovství, Česlav Rak, sám v minulosti úspěšný reprezentant."
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Pozvánka na Hanáckou termiku - RCEV (2 Příspěvky)
- Propozice v příloze. Prosím dbejte zvýšené pozornosti při příjezdu. Z obou stran nám...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Aleš Krátký
- 12. srp 2024 08:36
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (2 Příspěvky)
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Jiří Kadlec
- 11. srp 2024 18:09
-
- Druhá Packá Véčka (2 Příspěvky)
- Ahoj všem. Jen drobné upozornění k cestě na letiště: Vzhledem k probíhajícím stavebním...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Petr Semerák
- 10. srp 2024 15:28
-
- F5J reprezentace 2025 - aktualizace 6.8.2024 (1 Příspěvky)
- Stav výběru reprezentace po závodě v Č.Třebové Zveřejnění jsou ti, kteří mají po 4...
- v Vážná témata / Důležité
- od Martin Rajšner
- 06. srp 2024 18:33
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (10 Příspěvky)
- Videoreportáž z celé soutěže si můžete prohlédnout zde: https://youtu.be/j5hIWjWUDKo...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Maňák Pavel
- 30. čec 2024 07:23
-
- Manušické soutěžičky (17 Příspěvky)
- Ahoj, Další RCEV soutěžička, SOBOTA 27.7.2024, sejdeme se v 10:00, start cca v 10:15 hod. Akci...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2022
- od Vladimír Papírník
- 24. čec 2024 17:07
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.