× Všechny otevřené přihlášky jsou k dispocizici zde : stoupak.cz/souteze/kalendar-akci/prihlasky

file RCEP Litovel 20.5.2017 (V2jky s el. motorem)

Více
09. kvě 2017 17:55 #18775 od Jan Kubica
Tomáši, omlouvám se, mně nějak pořád nedochází, že jsou tu dvě stejné, či hodně podobné kategorie. Možná by se dalo začít tím, že budou jen jedny elektrolety s pevnou vypínací výškou :-).

Taky mě napadá, že pokud se někomu výškoměry nelíbí, a zdá se, že takových lidí je dost (nejen u nás), potom by opravdu dávalo smysl takovou kategorii sestavit. Určitě bych omezil rozpětí a plošné zatížení, aby se NEDALO létat s F5J/RCEV :-).

Za sebe si ale myslím, že uspořádat klubovou soutěž "jako F5J" je snadnější, než se vracet do minulosti k pevné vypínací výšce. Ale jak tu zaznělo, hlavní je létat :-). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2017 17:55 #18776 od Tomas Hruby
Už jsem to psal, ale dalo by se také uvažovat o jakési "F5J light", kde by se létalo s body podle výšky, ale změkčil by se výpočet penalizace, například do 100m jen 0,2b/m, 100-200m 0,4b/m a nad 200m 1b/m. Tím by se rozdíl ve prospěch "podle Aleše pošuků" hodně ztenčil, například vypnutí v 50m proti 100m by dělalo rozdíl jen 10 bodů proti současným 25b, což by s ohledem na podstatně vyšší riziko bylo pro ty opatrnější či méně zkušené značným přínosem a motivací, porazit někoho ze špičky by bylo daleko reálnější.
Přitom by ale jednak odpadly problémy s fixní výškou a za druhé by takto pojatá kategorie byla dobrou přípravou na F5J, protože by motivace k nižšímu létání zůstala.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2017 18:29 #18782 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Určitě bych omezil rozpětí a plošné zatížení, aby se NEDALO létat s F5J/RCEV :-).


To by pořád někdo omezoval zatížení, ale uvědomuješ si, že třeba německá třímetrovka Inspiration a její dost věrný plagiát Vážka vyšlý v RCR ( eshop.rcrevue.cz/index.php?page=shop.pro..._virtuemart&Itemid=1 ), což jsou modely dostupné prakticky každému, vychází i pod na 14g/dm2 ? Ono je to fakt spíš o tom chtít, není to zdaleka jen o penězích...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2017 10:51 #18783 od Tomáš Hlavinka
Já bych neomezoval nic, ať je podmínek pro zúčastnění se soutěže co nejméně.
Navíc pestré startovní pole je zajímavější..
Poděkovali: Pavel Kovařík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2017 10:55 #18784 od Jan Kubica
Tomáši, já si samozřejmě neuvědomuji vůbec nic :-). Jen se ptám, proč novou kategorii. Pokud má jít o "výškoměry bez měření výšky", potom se opravdu asi těžko sejde víc než 6 místních borců. Pokud by ta měla být odlišná kategorie, pro příchozí, pro soutěžící na nízké úrovni, nebo jak to mám nazvat, potom by měla jít létat s modely z "běžné obchodní sítě" a předepsání plošného zatížení na 25-30 g/dm2 by speciály vyloučilo. Navíc s takto "těžkým" modelem by se určitě standardně nelétalo do 30-50 m.

Mně je to jinak celkem jedno, jen si myslím, že pokud se má nová kategorie prosadit, musí být jiná, než ty existující. A taky nevím, co přesně vadí na F5J/RCEV, jestli náklady na model nebo nutnost se rozhodovat. Nebo létání ve skupinách. Nebo "hlučná" organizace soutěže. Nebo něco jiného. To si musí rozhodnout autoři pravidel. Jinak jsem si jistý, že budou stejně vyhrávat pořád ti samí piloti, bez ohledu na pravidla, ale možná by se pravidla dala špičce "znechutit" :-) , aby prostě jezdili jinam.

Jak psal výše Radek, pokud by tu nějaká taková soutěž byla, a nebyla zrovna žádná jiná, tak bych na V2 s motorem jel, jinak ovšem těžko. Ale i tak přeji úspěch.

H,

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2017 13:59 #18786 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: A taky nevím, co přesně vadí na F5J/RCEV, jestli náklady na model nebo nutnost se rozhodovat. Nebo létání ve skupinách. Nebo "hlučná" organizace soutěže. Nebo něco jiného. To si musí rozhodnout autoři pravidel. Jinak jsem si jistý, že budou stejně vyhrávat pořád ti samí piloti, bez ohledu na pravidla, ale možná by se pravidla dala špičce "znechutit" :-) , aby prostě jezdili jinam.


100% souhlas, tohle jsi shrnul dokonale. Opravdu by to chtělo si jasněji definovat, co je vlastně cílem kategorie (a možná ještě více, co je argumentem proti F5J/RCEV) a odrazit se od toho. V podstatě jde leccos, když na to přijde, tak by se mnou nadhozená "F5J light" kromě úpravy váhy bodů dala klidně létat i na absolutní výsledky bez skupin a přepočtů a na hodnocení by pak stačil taky list papíru, na přepočet bodů za penalizaci výšky stačí obyčejná kalkulačka, žádný počítač není třeba. Neříkám, že to je ideální nápad, ale kdyby bylo cílem zrovna toto, tak nikdo nemůže popřít, že by to šlo...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2017 14:38 #18787 od Radek Novotny
Tomáši, ten terminus technikus "F5J Light" se už používá/l na okleštěná pravidla normálních F5J, např. povolený restart motoru, povolení nastavení vypínací výšky dle potřeby pilota, nepočítání penalizace za přelétání 200m, atd., třeba v USA, právě proto, aby to přitáhlo co nejvíc nových/ALES pajlotů na F5J soutěže na seznamovačku. Ani nevím, jestli se to ještě děje, a Amíci si třebas už nezvykli na pravidla normální... Zbytek pravidel pak zůstával ale stejný jako v F5J, beze změn.

Pro to co ty popisuješ, bych F5J výraz asi ani nepoužíval...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. kvě 2017 19:47 #18798 od Pavel Hloušek
Ahoj Tome ( Hlavinka) a případní účastníci této soutěže,

na RCEO se objevila pozvánka, ve které je v případě RCVEM špatně uvedeno několik věcí.

V RCVEM není a nikdy nebyla stanovena vypínací výška. Je na každém, jakou vyp výšku zvolí. Je to tak proto, že dle mého názoru nemůžeš někomu striktně nařídit výšku vypnutí a následně ho, tak jako v RCEP, penalizovat pokud má F5J výšku o víc jak 15 m větší. Je vyzkoušeno, že mezi těmito výškami bývá běžně rozdíl větší než 15 m. Záleží to na éru a na počasí. Pokud ale umožníš soutěžícímu, aby si mohl sám vypínací výšku (dle aktuálního počasí a charakteristik modelu) zvolit a navíc mu v pravidlech umožníš vypnout kdykoliv ručně, můžeš ho potom klidně penalizovat když zvolí špatně nebo zaváhá a vypne vysoko.

V RCVEM se proto po platném pokusu pouze zkontroluje F5J výška, a pokud je větší než 175 m (nikoliv 190 jak je v pozvánce uvedeno) tak se odečítají 3b/m.

Také tam není nikde omezeno rozpětí na 4 m, i když 100 dm2 této hodnotě zhruba odpovídá, to je ale jen detail. Když už se bavíme o rozpětí, těším se na den, kdy konečně v RCVEM zvítězí nějaké velké éro. Zatím nejlepší umístění z našich 4 soutěží bylo 3. místo M. Besedy.

Pokud to budeme brát jako testování pravidel, měli by sme se jich myslím přesně držet, aby se tak odhalily případný nedostatky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. kvě 2017 05:49 #18800 od Tomáš Hlavinka
Máš pravdu budou se dodržovat striktně jedny nebo druhé pravidla - dle toho do které se soutěžící přihlásí. Vytištěno - nachystáno.

teď jen přihlašovat.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.605 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám