- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 2
Mistrovství ČR F5J
- Martin Rajšner
-
- Offline
- Začátečník
-
A zamyslet se nad zrušením opakování po srážce za letu....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
V reálu s tím určeným směrem bylo problémů minimum, určitě méně než na akcích, kde se to uvolnilo

Opakování po srážce asi téma k diskusi je, osobně bych to ale neměnil, možná s výjimkou finále.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Rajšner
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 2

Jde o elementární základy letectví o nic jiného....
Osobně jsem zatím nezaznamenal jakýkoliv problém při volném směru přistání. A pokud někdo takový problém měl, je větší pravděpodobnost, že by měl ještě větší při přistání po větru....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Zásadní problém volného směru je ale křižování při přistání, viděli jsme to i na MČR a tady si stojím za tím, že srážek či v lepším případě ovlivnění druhého pilota při přistání s uvolňováním směru přibylo. Nic ve zlém, ale tvrzení, žes problém nezaznamenal je spíš stylu "nechtěl jsem zaznamenat", ono toho už bylo více.
Při variablu běžně mohou dva piloti vyhodnotit směr dost jinak i když poctivě nosí fábor, tři body od sebe ještě s rozdílem 20s při rozhodnutí se to může jevit klidně o 90st jinak a když pak letí křížem proti sobě, tak fakt nic moc... A u méně zkušených je toto ještě horší, za mne je fakt situace, kdy letí všichni kolmo na koridor daleko bezpečnější a přehlednější, i když je cenou za to méně vhodný směr větru.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Za mě naprostý souhlas se zvýšením minimálního plošného zatížení jako je ted na F3J a klidně i vyšší.
Je to jen otázka času, kdy 10 pilotů z 14 ve finále na MS zalítá všechny finálové starty v časech 14:59/50/výška do 20m. Potom se začnou řešit chyby časoměřičů a řešit jestli to opravdu bylo 14:58, nebo 14:59 a podobné absurdity. Už jen ted se podívejte, kolikrát jste si mohli dovolit za Sobotu po škrtání přistát za 40, abyste byli ještě ve finále.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Třeba teď na MČR bylo na finále super počasí, nul či totálně zabitých letů bylo kolem 10ti, což je jen (?) cca čtvrtina, ale taky byl pod 20 metrů jediný let ze všech a jeden další pod 30 (opravdu jen dva lety!). Fakt bych chtěl vidět, kolik by bylo nul v případě, že by se větší část finalistů opravdu tlačila pod 25 metrů (a přitom v daném počasí to nebylo nemožné)

A bavíme se o finále ve výborném počasí, kdy letěla celá česká repre včetně možných náhradníku, tedy cca půlka pilotů na úrovni plně adekvátní i pro MS/ME...
Opravdu si myslíš, že je moc pravděpodobné, aby časem byly tebou zmíněné případy "kdy 10 pilotů z 14 ve finále na MS zalítá všechny finálové starty v časech 14:59/50/výška do 20m." reálným PRAVIDELNĚ OPAKOVANÝM problémem a ne pouze příjemnou kuriozitou, když jednou za čas bude opravdu počasí snů?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 457
- Obdržená poděkování 8
Ano trenére
je to "krok stranou"
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 426
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 8
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 426
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- S-BUS serva (1 Příspěvky)
- Má někdo zkušenosti, nebo někdo prosím ví, jak napárovat S-BUS serva na jednotlivé kanály...
- v Ostatní / Technika
- od Ondřej Vinklář
- Včera 18:34
-
-
-
- RCEV 2020 - žebříček SMČR (1 Příspěvky)
- Zde je konečný stav žebříčku RCEV za 2020. Opět se i v 2020 létálo o krásné...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2020
- od Radek Novotny
- 18. led 2021 16:00
-
-
-
- Nový směr v F5J strojích ? (58 Příspěvky)
- Dnešní trend, méně materiálu, vyšší cena (míněno na výrobce obuvi, Samba není obuvnický...
- v Ostatní / Technika
- od Milan Chalupník
- 15. led 2021 06:21
-
-
-
- Motor + vrtule + baterky pro F5J (589 Příspěvky)
- Celý život je co se učit ... Jeti v manuálu píše Ložiska motoru i převodovky jsou již z...
- v Ostatní / Technika
- od Pavel Svoboda
- 13. led 2021 12:31
-
-
-
- SORG AIR (88 Příspěvky)
- A vítězem se stává ... :-D
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 09. led 2021 08:47
-
-
-
- Žebříček F5J za rok 2020 (8 Příspěvky)
- Máš recht Tome, četl jsem stanovy a takhle blbě to tam je :lol: :lol: :P Tak to dále neřešme...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2020
- od Martin Rajšner
- 07. led 2021 10:00
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.