× Všechny otevřené přihlášky jsou k dispocizici zde : stoupak.cz/souteze/prihlasky

file Mistrovství ČR F5J

Více
23. zář 2020 21:59 #23445 od Martin Rajšner
Pro začátek by stačilo zrušit tu ptákovinu z určováním směru přistání.... Automaticky volný směr přistání...
A zamyslet se nad zrušením opakování po srážce za letu....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2020 09:34 #23447 od Tomas Hruby
A vidíš Martine, já si zase stále víc myslím, že ten volný směr přistání je totální zhovadilost, kterou nám přináší migranti z rozvojových zemí (čti F3J)...
V reálu s tím určeným směrem bylo problémů minimum, určitě méně než na akcích, kde se to uvolnilo :-(

Opakování po srážce asi téma k diskusi je, osobně bych to ale neměnil, možná s výjimkou finále.
Poděkovali: Petr Slezák

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2020 09:54 #23448 od Martin Rajšner
Tak já sem od malinka učenej startovat a přistávat proti větru. A nemám dojem, že start a přistání proti větru zavedli piloti F3J :dry:
Jde o elementární základy letectví o nic jiného....

Osobně jsem zatím nezaznamenal jakýkoliv problém při volném směru přistání. A pokud někdo takový problém měl, je větší pravděpodobnost, že by měl ještě větší při přistání po větru....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2020 10:08 #23449 od Tomas Hruby
Dost to překrucuješ - pokud je jasný směr větru, tak není co řešit a proti větru se startuje i přistává tak jako tak i při určeném směru (případně maximálně s bočním větrem). Situací, kdy fouká vítr podstatnější síly, který ale neustále mění směr, je minimum, obvykle je "variábl" celkem slabý a klidně ti po něm přistanu.

Zásadní problém volného směru je ale křižování při přistání, viděli jsme to i na MČR a tady si stojím za tím, že srážek či v lepším případě ovlivnění druhého pilota při přistání s uvolňováním směru přibylo. Nic ve zlém, ale tvrzení, žes problém nezaznamenal je spíš stylu "nechtěl jsem zaznamenat", ono toho už bylo více.
Při variablu běžně mohou dva piloti vyhodnotit směr dost jinak i když poctivě nosí fábor, tři body od sebe ještě s rozdílem 20s při rozhodnutí se to může jevit klidně o 90st jinak a když pak letí křížem proti sobě, tak fakt nic moc... A u méně zkušených je toto ještě horší, za mne je fakt situace, kdy letí všichni kolmo na koridor daleko bezpečnější a přehlednější, i když je cenou za to méně vhodný směr větru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2020 10:19 #23451 od Jan Vácha
Tak tohle je asi můj vůbec první příspěvek do diskuze na Stoupáku. Už jen proto, aby to měl někde písemně, až se tohle za 5-7 let bude řešit oficiálně, abych mohl říct "já to říkal dávno")
Za mě naprostý souhlas se zvýšením minimálního plošného zatížení jako je ted na F3J a klidně i vyšší.
Je to jen otázka času, kdy 10 pilotů z 14 ve finále na MS zalítá všechny finálové starty v časech 14:59/50/výška do 20m. Potom se začnou řešit chyby časoměřičů a řešit jestli to opravdu bylo 14:58, nebo 14:59 a podobné absurdity. Už jen ted se podívejte, kolikrát jste si mohli dovolit za Sobotu po škrtání přistát za 40, abyste byli ještě ve finále.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2020 11:07 #23452 od Tomas Hruby
Můžeš mít pravdu, ale mě spíš přijde, že to odlehčení modelů a růst výkonu vede hodně k tomu, že se to aspoň ve finále tlačí více do extrému a pěkně naskakují nuly...

Třeba teď na MČR bylo na finále super počasí, nul či totálně zabitých letů bylo kolem 10ti, což je jen (?) cca čtvrtina, ale taky byl pod 20 metrů jediný let ze všech a jeden další pod 30 (opravdu jen dva lety!). Fakt bych chtěl vidět, kolik by bylo nul v případě, že by se větší část finalistů opravdu tlačila pod 25 metrů (a přitom v daném počasí to nebylo nemožné) :-)
A bavíme se o finále ve výborném počasí, kdy letěla celá česká repre včetně možných náhradníku, tedy cca půlka pilotů na úrovni plně adekvátní i pro MS/ME...

Opravdu si myslíš, že je moc pravděpodobné, aby časem byly tebou zmíněné případy "kdy 10 pilotů z 14 ve finále na MS zalítá všechny finálové starty v časech 14:59/50/výška do 20m." reálným PRAVIDELNĚ OPAKOVANÝM problémem a ne pouze příjemnou kuriozitou, když jednou za čas bude opravdu počasí snů?
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2020 11:37 - 24. zář 2020 11:48 #23453 od Pavel Svoboda
"Tomas Hruby" - Můžeš mít pravdu, ale mě spíš přijde, že to odlehčení modelů a růst výkonu vede hodně k tomu, že se to aspoň ve finále tlačí více do extrému a pěkně naskakují nuly...

Ano trenére


je to "krok stranou"


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 24. zář 2020 11:48 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2020 16:42 #23456 od Alois Hrabáček
Chlapci sezona pomalu končí tak řešíte věci, které stejně neovlivníte. Pánové v Lozan to vymyslí za vás. Osobně se mi nelíbí volné přistávání, ale asi jsme špatně pochopili výklad pravidel. Podle mně by měli být body na obou stranách koridoru a bude vše vyřešené. Časoměřiči řeknu, budu přistávat z tohoto směru a hotovo. Také by se mělo zavést pravidlo, že posledních 75 m před bodem nesmíš měnit směr nebo někomu křížit drahu. Asi před třemi lety to bylo nařízeno v Maďarsku a dávali se penalizace. A dostal ji i Standa! Jinak 3.10. jsou poslední F5J v Trnávce u Mošnova. Když bude počasí je to tam pěkné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2020 17:17 #23457 od Alois Hrabáček
Správně se píše Lausanne. :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2020 18:41 #23475 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Mistrovství ČR F5J
Díky Vaškovi Jeništovi máme článek z MČR F5J !! Díky stoupak.cz/clanky/f5j/266-mistrovstvi-cr-v-kategorii-f5j

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poděkovali: Radim Barč

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.352 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám