- Příspěvky: 75
- Obdržená poděkování 5
Mistrovství ČR F5J
- Martin Rajšner
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
A zamyslet se nad zrušením opakování po srážce za letu....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
V reálu s tím určeným směrem bylo problémů minimum, určitě méně než na akcích, kde se to uvolnilo

Opakování po srážce asi téma k diskusi je, osobně bych to ale neměnil, možná s výjimkou finále.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Rajšner
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 75
- Obdržená poděkování 5

Jde o elementární základy letectví o nic jiného....
Osobně jsem zatím nezaznamenal jakýkoliv problém při volném směru přistání. A pokud někdo takový problém měl, je větší pravděpodobnost, že by měl ještě větší při přistání po větru....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Zásadní problém volného směru je ale křižování při přistání, viděli jsme to i na MČR a tady si stojím za tím, že srážek či v lepším případě ovlivnění druhého pilota při přistání s uvolňováním směru přibylo. Nic ve zlém, ale tvrzení, žes problém nezaznamenal je spíš stylu "nechtěl jsem zaznamenat", ono toho už bylo více.
Při variablu běžně mohou dva piloti vyhodnotit směr dost jinak i když poctivě nosí fábor, tři body od sebe ještě s rozdílem 20s při rozhodnutí se to může jevit klidně o 90st jinak a když pak letí křížem proti sobě, tak fakt nic moc... A u méně zkušených je toto ještě horší, za mne je fakt situace, kdy letí všichni kolmo na koridor daleko bezpečnější a přehlednější, i když je cenou za to méně vhodný směr větru.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Za mě naprostý souhlas se zvýšením minimálního plošného zatížení jako je ted na F3J a klidně i vyšší.
Je to jen otázka času, kdy 10 pilotů z 14 ve finále na MS zalítá všechny finálové starty v časech 14:59/50/výška do 20m. Potom se začnou řešit chyby časoměřičů a řešit jestli to opravdu bylo 14:58, nebo 14:59 a podobné absurdity. Už jen ted se podívejte, kolikrát jste si mohli dovolit za Sobotu po škrtání přistát za 40, abyste byli ještě ve finále.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Třeba teď na MČR bylo na finále super počasí, nul či totálně zabitých letů bylo kolem 10ti, což je jen (?) cca čtvrtina, ale taky byl pod 20 metrů jediný let ze všech a jeden další pod 30 (opravdu jen dva lety!). Fakt bych chtěl vidět, kolik by bylo nul v případě, že by se větší část finalistů opravdu tlačila pod 25 metrů (a přitom v daném počasí to nebylo nemožné)

A bavíme se o finále ve výborném počasí, kdy letěla celá česká repre včetně možných náhradníku, tedy cca půlka pilotů na úrovni plně adekvátní i pro MS/ME...
Opravdu si myslíš, že je moc pravděpodobné, aby časem byly tebou zmíněné případy "kdy 10 pilotů z 14 ve finále na MS zalítá všechny finálové starty v časech 14:59/50/výška do 20m." reálným PRAVIDELNĚ OPAKOVANÝM problémem a ne pouze příjemnou kuriozitou, když jednou za čas bude opravdu počasí snů?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 500
- Obdržená poděkování 17
Ano trenére
je to "krok stranou"
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 15. dub 2025 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.