file EOS II

Více
15. dub 2017 10:35 #18491 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma EOS II
Ze seriózních postřehů bych ještě dodal, že se pro lehouše jeví opravdu hodně dobře nejmenší pohonná jednotka Reisenauer - www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2179 .
Ve spojení s vrtulkou 9x7 si to malým tříčlánkem kolem 500mAh vyloženě rozumí, proud naplno (už s trochu použitou sadou) byl naměřen cca 25A a úplně to stačí na svižné stoupání, takto malý proud přitom snášejí i malé sady velmi slušně. Výkonově by samozřejmě stačil i AXI 2212, ale u převodovkové jednotky je jednak účinnost přeci jen vyšší a navíc se snáze montuje díky průměru jen necelých 25mm v nejtlustším místě a převodovka má jen 22mm, přední část je tedy ještě štíhlejší...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. dub 2017 09:50 #18498 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma EOS II
Zdravím.

Pěkná práce na těch rámečcích. I to odlehčení je působivé, ale ví někdo jaké je optimální plošné zatížení k zvolenému profilu křídla?. Pokud ne, tak snižování váhy, nemusí být vždy účelné. JIVE.
.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. dub 2017 10:19 #18500 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma EOS II
F5J se létá už třetím rokem a za tu dobu se ukázalo pár věcí. První bod je, že odlehčení je vesměs bez problémů z hlediska aerodynamiky, před třemi roky výrobci opakovali mantru, jak to či ono letadlo pod 2kg nelétá, ale když byli dotlačeni k odlehčení, tak to vesměs fungovalo. A když se začalo dále vylepšovat, třeba štíhlejšími profily na ocasních plochách, tak k všeobecnému překvapení najednou lehké modely měly někdy pronikavost dokonce lepší než staré verze.
Druhý důležitý bod je to, že se modely neodlehčují ani tak kvůli vyšší absolutní výkonnosti v kluzu, jde spíš o schopnost točení na malém poloměru kvůli bublinám u země.

Proti odlehčování mluví něco trochu jiného, totiž letové vlastnosti. Ty opravdu extrémně ultralehké modely jsou totiž vesměs pěkné potvory, se kterými se pilot musí víc prát a pokud nastanou podmínky, kdy je termika poměrně silná, ale rozbitá, tak je někdy dost složité se ve stoupáku udržet (vyhazuje to), v takové situaci může být poněkud těžší model ve výhodě.
Zkrátka a dobře volba mezi modely je spíš o charakteru létání, nedá se říct, že by se projevovaly nějaké jevy toho typu, že by lehčí model už byl méně výkonný. V reálu už je v ČR ověřena i "nejextrémnější" Maxa, která má zatížení na hranici FAI limitu (cca 12,2g/dm2) a nezdá se, že by měla nějaký problém.

Mimochodem zde debatovaný EOS2 má s nejmenšími baterkami zatížení 13,7g/dm2 :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. dub 2017 14:25 #18502 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma EOS II
Zdravím.

Měl jsem na mysli - ve vztahu k RE. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. dub 2017 14:36 #18503 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma EOS II
To je ale to, na co narážím - kdekdo o horšení Re teoretizuje, ale skutečně se nezdá, že by s ultralight verzemi byly reálné problémy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. dub 2017 08:52 #18508 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma EOS II
Reynoldsovo cislo je neco jako pani Colombova.
URCITE te neni zadny koeficient umernosti, tj, cim vetsi ti lepsi. Klidne to muze byt naopak.
Neni to ani zadne cislo, ktere by se dalo dosadit do nejakeho vzorecku.
Je to priblizene vyjadreni pomeru setrvacnych a vazkostnich sil.
Ale to je definice, ktera tady nikomu nepomuze.
Takze spis radim - nezabyvat se s tim :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. dub 2017 09:53 #18509 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma EOS II
Taky není od věci dodat, že vlastně všechny současné F5J mají profily pro nižší Re určené a ještě vesměs ztenčované a jinak modifikované, aby se to prohloubilo. Třeba EOS2 má modifikaci SD7037, který se původně používal na hloubkách někde kolem 200-230mm a byl na to určený. Tady sice kleslo zatížení, ale rychlost ani moc ne a hloubka u kořene je 255mm - to zas tak velký hardcore není a odhaduji, že Re bude v podstatě stejné, jako u "tradičních" modelů s tímto profilem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. dub 2017 17:38 #18517 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma EOS II
Zdravím.

Tak to by mě zajímalo, jak se ty modifikace provádějí a jak se vyhodnocují? JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. dub 2017 17:46 #18518 od Ruda
Odpověděl Ruda pro téma EOS II
Vše se děje na programu Profili 2. Myslím si, že na naše modelářské potřeby dostatečně sofistikovaný program (ta placená verze).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. dub 2017 17:53 #18519 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma EOS II
Zdravím.

Pod jakým označením? JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.337 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám