file Brzdění směrovkou

Více
10. lis 2009 19:12 #678 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Brzdění směrovkou
Jirko, Jardo, díky za inspirující fotky.

Sagittu jsem měl, ale to jsem ještě neuměl létat, tak jsem si jim moc neužil :( . Ale plánek na novou, elektrickou, už taky nějaký ten rok "oslintávám".

S brzdícími štíty (ne s centrálním, to mi přijde ošklivé, ale třeba Allegro s tím létá naprosto bez problémů, asi to chce dlouhý trup a ne motýla) jsem měl dva větroně a nedám na ně dopustit, alespoň co se chování modelu a regulace odporu týká. Ten problém je jinde - v přistávání, takže dokud se bude hodnotit přesné přistávání na cíl, je třeba mít křídla co "nejrovnější" a tudíž se bez křidélek obejít nelze. Ale s ušatým modelem v termice se létá mnohem příjemněji a křídlo bez mechanizace má určitě menší odpor. Navíc k většímu vzepětí čistého křídla patří větší směrovka, chci udělat takovou tu Drelovu, štíhlou a protaženou pod trup, takže plocha brzd bude v podstatě stejná jako u štítu. A ani ta náročnost mi nepřijde nějak extrémní, prostě dvě směrovky :) .

A že se to nepoužívá? Podle mě na to není aplikace. Kde se přistává na cíl, je potřeba rovné křídlo a tudíž křidélka. Dříve, v éře jednoduchých rádií a ušatých větronů to zase nešlo z technických důvodů. Ale nechci to hájit, dokud jsem to nevyzkoušel, ale technický nebo aerodynamický důvod proti zatím nemám. Počkejte si :) . A ještě jednou děkuji moc za konzultaci.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. lis 2009 20:11 #717 od Petr Jeremiáš
Odpověděl Petr Jeremiáš pro téma Brzdění směrovkou
Moje Allegro s brzdícím štítem jsi viděl párkrát v Dehtárech. Ze všech mých letadel se s tím přistává nejlépe, stačí přilétnout k bodu, vysunout štít, model se v podstatě zastaví a naplocho si sedne :D Směrově plně ovladatelné, i když kluz je tak 5:1 :D
Jinak Allegro už má nový trup (tak o polovinu menší průřez), zítra to (doufám) budu vyzkoušet.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. lis 2009 06:59 #719 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Brzdění směrovkou
Já si také myslím, že ty problémy se Swingem a Filipem jsou způsobeny nedomyšleným návrhem modelu. Na druhou stranu i u velkých větroňů se brzdy vždy dávají dále od trupu, aby rozvíření nezasáhlo OP. Ale Alleger a Bubble Dancerů s tím jedním štítem létá mraky a stížnost na ovladatelnost při vysunutém štítu jsem nikde neviděl, takže je to asi dobře navržené. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. pro 2009 15:17 #1080 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Brzdění směrovkou
Tak jsem si na vlastní kůži vyzkoušel, že ta rozklápěcí směrovka moc nebrzdí. Ještě to budu zkoušet, ale první dojem nic moc. http://www.rcex.cz/?page_id=1019
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.285 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám