Brzdění směrovkou
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Méně
Více
10. lis 2009 19:12 #678
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Odpověděl Jan Kubica pro téma Brzdění směrovkou
Jirko, Jardo, díky za inspirující fotky.
Sagittu jsem měl, ale to jsem ještě neuměl létat, tak jsem si jim moc neužil
. Ale plánek na novou, elektrickou, už taky nějaký ten rok "oslintávám".
S brzdícími štíty (ne s centrálním, to mi přijde ošklivé, ale třeba Allegro s tím létá naprosto bez problémů, asi to chce dlouhý trup a ne motýla) jsem měl dva větroně a nedám na ně dopustit, alespoň co se chování modelu a regulace odporu týká. Ten problém je jinde - v přistávání, takže dokud se bude hodnotit přesné přistávání na cíl, je třeba mít křídla co "nejrovnější" a tudíž se bez křidélek obejít nelze. Ale s ušatým modelem v termice se létá mnohem příjemněji a křídlo bez mechanizace má určitě menší odpor. Navíc k většímu vzepětí čistého křídla patří větší směrovka, chci udělat takovou tu Drelovu, štíhlou a protaženou pod trup, takže plocha brzd bude v podstatě stejná jako u štítu. A ani ta náročnost mi nepřijde nějak extrémní, prostě dvě směrovky
.
A že se to nepoužívá? Podle mě na to není aplikace. Kde se přistává na cíl, je potřeba rovné křídlo a tudíž křidélka. Dříve, v éře jednoduchých rádií a ušatých větronů to zase nešlo z technických důvodů. Ale nechci to hájit, dokud jsem to nevyzkoušel, ale technický nebo aerodynamický důvod proti zatím nemám. Počkejte si
. A ještě jednou děkuji moc za konzultaci.
H.
Sagittu jsem měl, ale to jsem ještě neuměl létat, tak jsem si jim moc neužil
![:( :(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
S brzdícími štíty (ne s centrálním, to mi přijde ošklivé, ale třeba Allegro s tím létá naprosto bez problémů, asi to chce dlouhý trup a ne motýla) jsem měl dva větroně a nedám na ně dopustit, alespoň co se chování modelu a regulace odporu týká. Ten problém je jinde - v přistávání, takže dokud se bude hodnotit přesné přistávání na cíl, je třeba mít křídla co "nejrovnější" a tudíž se bez křidélek obejít nelze. Ale s ušatým modelem v termice se létá mnohem příjemněji a křídlo bez mechanizace má určitě menší odpor. Navíc k většímu vzepětí čistého křídla patří větší směrovka, chci udělat takovou tu Drelovu, štíhlou a protaženou pod trup, takže plocha brzd bude v podstatě stejná jako u štítu. A ani ta náročnost mi nepřijde nějak extrémní, prostě dvě směrovky
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
A že se to nepoužívá? Podle mě na to není aplikace. Kde se přistává na cíl, je potřeba rovné křídlo a tudíž křidélka. Dříve, v éře jednoduchých rádií a ušatých větronů to zase nešlo z technických důvodů. Ale nechci to hájit, dokud jsem to nevyzkoušel, ale technický nebo aerodynamický důvod proti zatím nemám. Počkejte si
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Jeremiáš
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
12. lis 2009 20:11 #717
od Petr Jeremiáš
Odpověděl Petr Jeremiáš pro téma Brzdění směrovkou
Moje Allegro s brzdícím štítem jsi viděl párkrát v Dehtárech. Ze všech mých letadel se s tím přistává nejlépe, stačí přilétnout k bodu, vysunout štít, model se v podstatě zastaví a naplocho si sedne
Směrově plně ovladatelné, i když kluz je tak 5:1 ![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Jinak Allegro už má nový trup (tak o polovinu menší průřez), zítra to (doufám) budu vyzkoušet.
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Jinak Allegro už má nový trup (tak o polovinu menší průřez), zítra to (doufám) budu vyzkoušet.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
13. lis 2009 06:59 #719
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Odpověděl Jan Kubica pro téma Brzdění směrovkou
Já si také myslím, že ty problémy se Swingem a Filipem jsou způsobeny nedomyšleným návrhem modelu. Na druhou stranu i u velkých větroňů se brzdy vždy dávají dále od trupu, aby rozvíření nezasáhlo OP. Ale Alleger a Bubble Dancerů s tím jedním štítem létá mraky a stížnost na ovladatelnost při vysunutém štítu jsem nikde neviděl, takže je to asi dobře navržené. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
26. pro 2009 15:17 #1080
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Odpověděl Jan Kubica pro téma Brzdění směrovkou
Tak jsem si na vlastní kůži vyzkoušel, že ta rozklápěcí směrovka moc nebrzdí. Ještě to budu zkoušet, ale první dojem nic moc.
http://www.rcex.cz/?page_id=1019
H.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.285 sekund
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.