file RCEJ?

Více
17. dub 2010 21:02 #1694 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEJ?
a na nase lamacupy v ostrave ktere mely celkem asi 4 kola (vzdy jednou za mesic) chodilo temer okolo 10 - 15 lidi amateru kteri nikdy nelitali "souteze" ...
nicmene tam nebylo omezeni v nicem :-D
stejne kdyz uz nekdo kupuje motor,musi vedet jaky chce ze, a je jedno jestli kupi RCEJ / RCEK typ, nebo "jeden kamos mi doporucil" .. stoji stejne tak muze kupit to prvni,a jit na rcek :-D stoji to par supu.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. dub 2010 17:36 #1698 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEJ?
Já na to mám názor poměrně prostý - problém je v tom, že objem lidí létajících soutěžně je až směšně malý. Jestliže se v různých kategoriích elektrovětroňů dostane do žebříčku něco mezi 30-100 lidmi, kteří se navíc kryjí, takže součet reálných lidí za všechny kategorie najednou je jen mírně nad 100, tak je to skoro nic!
Já třeba mám letos k létání dost ležérní postoj, kluk se na to taky vykašlal, to je naprosto normální. Ale co už normální není je to, že odpadnutí nás dvou může v některých kategoriích dělat 3 či dokonce 5% pokles - nepřeháním! A takhle je to všude...

Lidi prostě soutěžní létání příliš neoslovuje, navíc nejsou ochotní cestovat, takže jsou soutěže spíš jen lokální oddělené enklávy - pak je to ale extrémně zranitelné a dělá to problémy. Situaci jen dále komplikuje roztříštěnost kategorií...

Je snadné se vymlouvat na "zdivočení vývoje", ale podle mě je to zrovna u národních elekter tak trochu pohádka, lidi tady nebyli ani před tím. Navíc zrovna u RCEJ nikdy kompozity nedominovaly...
Ono se řekne "lidová kategorie" - třeba jak jsme s Jirkou Veselovským rozjímali nad S400 direct, případně i s omezením na 2 serva by to mohlo být zajímavé. Jenže zcela natvrdo - aby to mělo smysl, tak bychom museli sebrat odvahu a podobnou kategorií RCEJ fakt nahradit, přijetí další, byť levné, kategorie situaci jen zhorší. Ale zkuste si představit ten cirkus, kdyby to někdo navrhnul...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2010 12:16 #1700 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEJ?

Jan Kubica napsal: Kdysi mě brala auta. Nevím, kdo si ještě vzpomene na Audi Quattro, Lancie Stratos, atd. Monstra s výkony možná i k 700 koní. Po sérii nehod FIA (neplést s FAI) řekla dost a už nějakých 15 let nesmí mít rallyové auto víc než 300 koní. A je pokoj. Ne že by se technika nevyvíjela, ale prostě existuje tento nepřekročitelný strop.


Hm, já tolik nevidím do rallye, ale poměrně do hloubky se zajímám o F1. A tam taky nastalo limitování motorů a všeho dalšího - ovšem výsledkem bylo paradoxně právě šílené zdražení. Protože s poklesem výkonu motorů (a ve výsledku s vyrovnáním možností) začal do extrému stoupat význam kdejakého prdu v aerodynamice (viz teď ta poslední komedie se zrcátky), vše musí být super vyladěné, naopak ale atraktivita na trati klesá - docela průser, který se FIA snaží horkotežko řešit.
Ostatně i v té rallye je nyní ve WRC týmů podstatně méně, než před tebou zmíněným omezením :-(

Podle mě je prostě nutno brát jako fakt, že na závody bude vždy jezdit dost lidí/týmů, které opravdu chtějí vyhrát a využijí každou skulinku v pravidlech. Asi jsou dva možné přístupy k řešení - buď to extrémně ořezat, pomalu až na úroveň standardizovaných aut, či u nás modelů, druhou variantou je pak určitá volnost, ať se lidi vyřádí. Snaha držet se někde mezi je diskutabilní..

A ještě jedna poznámka - on ten tvůj příklad s FIA není až tak mimo - podle mě totiž přesně něco takového nám chybí u našich národních elekter. Prostě tu chybí nějaká koordinační skupina při SMČR, která by měla možnost sednout nad pravidly, udělat určitou čistku a pak vyhlásit výsledek, všechno je na děsně dlouhé lokte a bez zaštítění "vyšší autoritou". Dejme tomu se nějak daří řešit pravidla v rámci jednotlivých kategorií, byť je to spíše o zásluze jednotlivců (třeba Jirka Veselovský), jenže chybí tu nějaký ucelený koncept přes celou skupinu kategorií...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2010 17:23 #1703 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RCEJ?
Tomáši,

honba za účinností je mnohem nákladnější než za absolutním výkonem. Odjakživa.

Nicméně, když zůstanu u elekter a výkonu, tak poměrně hodně záleží na pravidlech. Například, když je LMR, záleží na výkonu/účinnosti. Prostě kdo se dostane výš, je na tom lépe. U VMR je vliv pohonu potlačen, ale ne o mnoho. Větší výkon je větší výška. Teprve u MMR je to v podstatě jedno. Záleží samozřejmě i na bodech za přistání, jakým způsobem se hodnotí motorování, přepočítávání, atd.

Jak píšeš, je třeba říci nebo se shodnout na tom, co se chce. Zda to má být "lidovka" nebo "jen pro horních 10k" (není jedna horší než druhá), zda má záležet na termice nebo přistávání, případně v jakém poměru, zda má jít o jednoúčelové speciály nebo "general aviation" modely, atd.

Naprosto s Tebou souhlasím, že by měla být koordinační skupina. Podle mě by pravidla měli dělat, ostatně jako všechno, profesionálové, lidi co tomu rozumí a jsou si schopni uvědomovat souvislosti. Jediným problémem zůstává, kdo takovou skupinu sestaví/pověří a zda bude schopen výsledky prosadit. Jsme v Česku. A příklad RCES je stále živý :-) . Petr Cejnar je teď předsedou a občas sem chodí. Pokud se mu Tvůj nápad bude líbit stejně jako mně, má pravomoc si takový tým sestavit. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.287 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám