file Autonomy - 10000 bodů!

Více
24. říj 2009 11:45 #581 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Petře, já to beru jako žert :lol: , ale možná už by bylo lepší toho nechat, než se toho opravdu někdo chytí...

Taky si myslím, že je dobře mít to rozdělené podle velikosti na dvě třídy, potom i to omezování té větší třídy ztrácí význam (když na to nemáš, lítej malou). A kde by měla být ta hranice mezi malou a velkou, toť otázka. Třeba v Americe mají sice 100" (2540 mm), ale létají i 2m, 2m je jako "malá" třída i ve "spínačích" (viz esoaring.net) - tam mají omezenou i velkou kategorii na 4m. Nevím, ať bude ta hranice jakákoliv, vždy se najde někdo, komu to nebude vyhovovat. Ty 2m (nebo +10% na 2200 mm) mají podle mě výhodu v tom, že oddělují "400" a "F3J", tj. modely zřejmě nejen u nás poměrně rozšířené. Těch modelů okolo 2.5 m moc nevídám. Ale toto je jen můj dojem, v podstatě si myslím, že o té hranici lze hlasovat a přijmout většinový názor. A ještě kontroverzní poznámka - dovedl bych si i představit, že v té menší budou i zakázané kompozity (jenom ty z forem), i když kdyby se o tom hlasovalo, asi bych pro to ruku nezvedl.

K BEC - zatím jsem vždy létat na BEC v regulátoru. Pro Autonomy je (nebo bude) nutností Rx baterka. Ke kapacitě jsme se nějak dobrali, předpokládám, že to bude Lipol, takže zbývá ještě externí BEC. Nebo jsou lepší "tužky"? Pro malou třídu bude těch 100g navíc asi dost, předpokládám, takže spíše Lipol. No a tak se ptám, co se odvědčilo a co ne. Dík. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. říj 2009 14:51 #583 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Jen pro pobavení http://translate.google.cz/translate?hl ... ronaca.pdf (nikdy jsem netušil, jaká je to legrace - ten strojní překlad :) )

Je to report z toho posledního závodu. Zajímavosti:
- vítěz létal do 40 m
- motory nemají vliv
- převodovky je těžko sehnat a jsou drahé
- představili oběžku napřímo, průměr 40, 80g, 17" vrtuli utočí napřímo se 60W (viz fotky na http://www.autonomy-f5j.it/gallery/index.php?cat=13 )
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2009 15:47 #765 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Spomenul som si dnes na hodne diskutovaný výsledok z talianskej Autonomy. Bolo to vo chvíli, keď som definitívne (aspoň sa zdá) doladil môj malý "viacúčelový" model navrhnutý hlavne pre FXJ a 200W/kg. Rozpätie 2220 mm vyhovuje aj "norme" pre Honzovu korešpodenčnú, aj potenciálu pohonnej jednotky s motorom AXI2217/9D, ktorý už dlhšie ležal v regále nevyužitý. Letová hmotnosť vychádza s trojčlánkom na približne 720 g (cca 19 g/dm2) s dvojčlánkom na približne 670 g (cca 17 g/dm2).
Urobil som teda "prvý nástrel" s cieľom posúdiť, či je model použiteľný aj pre súťaž Autonomy. Výškový spínač som nastavil na 150 m, čo by bez termiky malo tomuto modelu stačiť na približne 6 minút klzu. Natočil som v priebehu jednej a štvrť hodiny celkom 200 sekúnd motorového letu. Väčšinou som sa nechal automaticky vypnúť v spomentých 150 m, ale skúšal som tiež zopár ráz vypnúť sa nižšie. Vydalo to celkovo na 10 približne rovnako dlhých letov v trvaní spolu asi 62minút. Dobitá kapacita po desiatom lete bola 1025 mAh.
Predpokladám, že Honzo to rozanalyzuje a vyriekne ortieľ skôr, než urobím nasledujúci test tentoraz s dvojčlánkom.
V prípade potreby môžem pridať záznam výška versus čas. S novým software má záznam aj značky v momente zapnutia a vypnutia pohonu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2009 17:21 #770 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Palo, nejdřív jsem se lekl, protože jediný způsob, jak nalétat víc letů a na který jsem přišel, bylo vyndat z mých sovětských stopek (které jsou už samy o sobě největší, nejtěžší a nejrychlejší na celém světě :) ) nějaká kolečka, aby byly ještě rychlejší.

S trojčlánkem bys měl dobíjet právě 720 mAh. Takže jsi na nějakých 7 letech a to je "normální". Mimochodem, dle Eugenia Pagliana, se kterým si dopisuji, létají jen do 50 m, to potom taky vychází: 7 letů do 150 m odpovídá 21 do 50 :lol: . A s 2čl. by to mělo být tak o let, dva víc. Takže to určitě zkus. A přilep sem fotku toho modelu, ať mám inspiraci.

Pro příští rok bude korepondenční soutěž RCEX bez limitu na rozpětí, zato v Autonomy je na S jen 2200 mm :( , budeš muset létat L.

A nakonec o víkendu měli v Itálii poslední soutěž. Zase se prosadily 3x Pike Perfect od Samby, tentokrát dal vítěz 22 letů a dokonce vždy přistál ( http://www.autonomy-f5j.it/index.php?it ... molinella2 ). Já doufám, že se dopracuji příští rok alespoň na bronzovou káni (viz http://www.rcex.cz/obrazky/090601/kane_vse.jpg ) - za 9 celých letů v malé kategorii, 10 ve velké. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2009 19:05 #777 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Vďaka Honzo za "teoretické dorážky". Pretože termika dnes bola z hodiny tak najviac 6 minút (zväčša aj to na celkom inom mieste ako práve bolo moje éro), mohlo by to v "normálnych" podmienkach stačiť na prijateľný výsledok. Ďalej to dolaďovať nemám v úmysle. Je to experiment na overenie nejakých teoretických úvah (mám na mysli ten môj model), a ten je takmer u konca. Ešte musím domerať nejaké "rýchlostné" charakteristiky s modulom GPS a dám to ad acta. Zajtra možno dotočíme krátke video a pichnem všetko na web, vrátane "inšpiračných" fotografií. Model sa volá Fiesta a je postavený z "klubových dielcov" vyrábaných pre model BOLERO ...
Na súťaže v nasledujúcom roku idem stavať dva už osvedčené modely - Salsa 123 (teda 123") pre F5J a Bolero 3000 (teda 3000 mm) pre FXJ-200 a 200W/kg.
Do oboch mám pripravené motory S-NEU (väčší 1506 a menší 1110). Nechcem Ťa znechutiť, ale obidva sú sprevodované ;) a v obidvoch bude zabudovaný aj výškový spínač ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2009 16:45 #781 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Palo, to je ten model s těmi BOB klapkami? :)
A Fiesta není tanec, neupsal jsi se? Nebo je? :)
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2009 17:29 #782 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Ako by povedal Váš euroskeptický expert na globálne oteplenie - to je hluboké nedorozumění

... skutočne som sa nepomýlil, viem že to nie je tanec ;) Tentoraz je to oslava "konštruktérskej vynaliezavosti" - na západe kontinentu tomu (teda tej oslave) niektorí hovoria FIESTA ;)
... ale celá pravda je taká, že inú samolepku som práve nemal k dispozícii :lol: FIESTA bol pôvodný názov, ktorý si vybral španielsky dovozca pre model SALSA. Už som aj narezal samolepky, ale nakoniec som ho presvedčil že Salsa lepšie sedí do huby...

Pre tie klapky na Fieste sa práve hľadá výstižný názov... Vyzerá to skutočne na Bob Flap .... v skratke "BF", ale lepšie to vyznie foneticky Be-eF :lol: Prekladať to zrejme nemusím (?). Ale pre istotu - po anglicky to znie podobne ako hovädzina. Takže je to výstižné :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2009 22:45 #784 od Umberto Milanesi
Ciao,
For Autonomy y use Castor with a double dihedral and no brakes.
The wing allows a clean glide over, over 'long.
With 3 cells 1000mAh RCS and my engine MUSTANG gearless can 'do no less than 14-15 flights of 6 minutes.
The battery for the RX is essential because otherwise you lose 3 flights!
Even the propeller must be controlled because the commercial ones can be defective, the best I've tested it Aeronaut 16x13 that I edited.

Ciao Umberto & Castorino

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. lis 2009 12:19 #785 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Překlad zprávy od Umberta (příjmením Milanesi, už mu píšu, že ho přejmenuji)

Ahoj,
pro Autonomy používám Castora s dvojím lomením a bez brzd.
Křídlo dovoluje dlouhý, dlouhý kluz.
S 3čl. 1000 a vlastním motorem MUSTANG (bez převodovky) to dá ne méně než 14-15 letů po 6 minutách.
Přijímačová baterie je nutná, bez ní je to o 3 lety méně.
Je potřeba kontrolovat vrtule, protože komerční výrobky mohou být vadné. Nejlepší, co jsem vyzkoušel, je upravená Aeronaut 16x13.

Zdraví Umberto & Castorino

Pozn. JK: Fotka toho motoru http://www.autonomy-f5j.it/foto/199.JPG

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. lis 2009 19:23 #817 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Dnešní zprávy z Itálie:

1) pro příští rok budou "malé" modely (S) omezeny rozpětím 3 m a nesmí být kompozitní z negativních forem (moulded composites), velké modely (L) budou bez omezení,
2) hmotnost modelu již nebude poměřována se jmenovitou kapacitou baterie (nálepkou), nýbrž skutečně dobitou kapacitou.

Ta první změna je celkem logická, ta druhá je vyvolaná spotřebou baterií (zase měl TH pravdu ;) ), prý jedna baterka na dvě soutěže, takto prý budou větší baterie a kontrolovat se bude až po soutěži dobitá kapacita. Už aby byly ty energy limitery (prý se na něčem pracuje i ve Slovinsku).

Jo, já jsem se rozhodl zatím pravidla Autonomy pro Česko nechat jak jsou. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.426 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám