file Autonomy - 10000 bodů!

Více
27. lis 2009 22:23 #818 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Autonomy - 10000 bodů!

Jan Kubica napsal: lkem logická, ta druhá je vyvolaná spotřebou baterií (zase měl TH pravdu ;) ), prý jedna baterka na dvě soutěže,


Jak tvrdím, že bude nějaký průser, tak mi můžeš věřit na 100% :D To spíš když jsem optimistický, tak je na místě o mém vyjádření polemizovat :x

Jinak ale budu prorokovat další průser - s tou dobitou kapacitou se dá u LiPOL docela čarovat, viz třeba ta známá záhada nezkušených, kteří nechápou, že občas je vybitá kapacita VYŠŠÍ než dodaná. Žádné perpetuum mobile to ale není, jakmile si to přepočteš na Wh, tak to sedí, ovšem pro použití údaje z nabíječe pro potřeby Autonomy to může vyvolat docela znatelnou odchylkou, nehledě k sporné přesnosti řady nabíječů.
Není od věci dodat, že pro Autonomy by se dal krásně použít klasický "F5B/F" limiter v Unilogu - hodnotu W/min můžeš nastavit libovolně, nemuselo by se upravit defakto nic, přístroj je k dispozici, ovšem cena jen kvůli hraní si v Autonomy by asi nepotěšila.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. pro 2009 15:40 #854 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Je to sice téma starší, ale...

Limitery budou prima až budou, zatím jsou "drahé". Za současného stavu techniky mi přijde rozumné říci, že na let nebo soutěž nelze spotřebovat více než ..., s tím, že se to zkontroluje až PO letu nebo soutěži a že je na každém závodníkovi, jak se k tomu postaví. Vyřeší se tím problémy s hlubokým vybíjením, životností baterek (mimochodem vítěz celého seriálu v S třídě odlétal celou sezónu se dvěma baterkami a jednu si prý zničil sám omylem, to nové pravidlo o spotřebované kapacitě má prý řešit spíše "únavu a stáří" než hluboké vybíjení) a trochu i s měřením proudu. A vzniknou problémy nové, viz Tomášův příspěvek.

Jako laik v elektrice se ptám povolanějších - dá se to zvládnout nebo ne? Třeba změřit napětí baterie před startem, po soutěži dobít na stejné napětí (nebo jmenovité maximální - třeba 4.2 V u Lipol) a z dobitého náboje v Ah usoudit na regulérnost. Co s tím, když to bude více nebo méně? Když méně, tak asi nic, když o trošku více, tak asi taky nic, ale když o "dva trošky", tak by ten případný postih měl být asi výrazný. Jinak v Itálii to řeší taky, takže možná stačí počkat :) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. pro 2009 18:53 #855 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Honzo já se vrátím k našim starším debatám - řešit se dá všechno, ale nikdo normální nebude o mít zájem o soutěž, kde se bude nějak složitě měřit. Tím oslovíš pár nadšenců na večerní "srandasoutěž" bez potřeby velké kontroly, ale šance na přechod k řekněme "rutinnímu soutěžení" je naprosto nulová . jsem se ochoten vsadit :cry:
Prostě buď se musí vyřešit nějaký unifikovaný měřící modul i za cenu, že bude něco stát anebo musíš jít jinou cestou, na nějaké "měření podle nabíječe rovnou zapomeň. Věř mi - tohle je totální ztráta času...
Pokud máš dost nadšení, tak spíš zkus třeba na MojeHobby nadhodit v amatérké elektronice nadhodit dotaz, zda by si někdo netroufal na konstrukci toho limiteru a popracovat s ním přes zimu na vývoji - tohle určitě nebude snadné, ale narozdíl od toho předchozího bych si tohle za "nemožné" označit určitě netroufl - mohl bys uspět ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. pro 2009 20:01 #856 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Tomáši, já si to myslím taky - to s tou ztrátou času i s tou složitostí měření, ale furt hledám cestičky :) . Ony ty "nastavitelné" limitery budou, nevím zda už příští rok, ale třeba p. Neu na nich údajně pracuje. Pokud udrží tu cenu okolo 50 USD, lze, podle mě, okolo limiteru postavit kategorii. Osobně jsem ale přesvědčen, že teprve elektroměr bude to pravé (a i na tom už se údajně dělá). Jinak už jsem se pár kolegů elektroniků ptal, prý není problém, když to někdo zaplatí... Zatím holt my, "srandasoutěžící", zůstaneme u měření/odhadu proudu (stejně nemám nabíječku s displejem :( ). Jinak v Itálii asi budou mít tu kontrolu dobité kapacity (= měření proudu :) ) na příští rok v pravidlech, tak uvidíme. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. pro 2009 20:33 #857 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Autonomy - 10000 bodů!

Jan Kubica napsal: Tomáši, já si to myslím taky - to s tou ztrátou času i s tou složitostí měření, ale furt hledám cestičky :) . Ony ty "nastavitelné" limitery budou, nevím zda už příští rok, ale třeba p. Neu na nich údajně pracuje. Pokud udrží tu cenu okolo 50 USD, lze, podle mě, okolo limiteru postavit kategorii. Osobně jsem ale přesvědčen, že teprve elektroměr bude to pravé (a i na tom už se údajně dělá). Jinak už jsem se pár kolegů elektroniků ptal, prý není problém, když to někdo zaplatí... Zatím holt my, "srandasoutěžící", zůstaneme u měření/odhadu proudu (stejně nemám nabíječku s displejem :( ). Jinak v Itálii asi budou mít tu kontrolu dobité kapacity (= měření proudu :) ) na příští rok v pravidlech, tak uvidíme. H.


Ještě upřesním to co jsem napsal - podle mě by za úvahu stálo nějaké vyvinutí "elektroměru", tedy něco, co neomezuje, ale jen měří energii a (tohle je podstatné!) s nějakým triviálním rozhraním, aby se po letu mohl časoměřič jen mrknout na nějaký displej a napsat číslo - žádné PC, atd.
Limiter by se určitě dal udělat taky, ale to spíš nemá cenu, těch je na trhu už teď víc a některé docela levné, navíc je patrně na spadnutí limeterový firmware pro CC ICE, takže tady bude spousta alternativ, což by i tak nevelkou sériovost dále zmenšilo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. pro 2009 06:30 #859 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!

Tomas Hruby napsal: Ještě upřesním to co jsem napsal - podle mě by za úvahu stálo nějaké vyvinutí "elektroměru", tedy něco, co neomezuje, ale jen měří energii a (tohle je podstatné!) s nějakým triviálním rozhraním, aby se po letu mohl časoměřič jen mrknout na nějaký displej a napsat číslo - žádné PC, atd.
Limiter by se určitě dal udělat taky, ale to spíš nemá cenu, těch je na trhu už teď víc a některé docela levné, navíc je patrně na spadnutí limeterový firmware pro CC ICE, takže tady bude spousta alternativ, což by i tak nevelkou sériovost dále zmenšilo.


Přesně - už jsem tu o tom psal: <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.stoupak.cz/viewtopic.php?f=4&t=27 ">viewtopic.php?f=4&t=27

V diskusi o pravidlech na F5J zazněl zajímavý názor, že by to mohlo mít i tu omezovací funkci, přičemž na displeji by se ukazovala spotřebovaná procenta. Třeba - je pravidlo 200 W.min/kg. Přes počítač nebo kartičkou (nebo jinak předem) se do "krabičky" zadá hmotnost modelu, řekněme 1.6 kg. Po připojení napájení (už na startovišti) se na displeji objeví 16 (to jako násobek toho limitu), třeba po 5s to zhasne, naskočí 00 a potom už to jen počítá spotřebovaná procenta.

V závislosti na typu soutěže nebo i jen úloze buď lze spotřebovat veškerou energii (pokud by měla být malá, lze nastavit menší hmotnost modelu) nebo hodnotit spotřebovaná procenta. Zase sním... H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2009 13:41 #878 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Italové zveřejnili nová pravidla Autonomy na 2010 - http://www.autonomy-f5j.it/doc/Regolame ... J_2010.pdf

Jsou tedy 2 třídy:
Standard - do 3 m rozpětí a ne kompozity (z forem)
Libero (bez omezení)

Baterky obešli tak, že rozhoduje skutečná kapacita, ne nálepka. Po soutěži zkontrolují dobitou kapacitu prvních třech a čtvrtého vylosovaného v každé kategorii, nabíječe se také vylosují z nabíječů soutěžících a pořadatelů, před nabíjením se baterie případně vybije na 3 V/čl. a poté nabije bez balancéru proudem 1.5C.

Už po mnohokráté vzdychám - už aby byly ty limitery. Na druhou stranu, proč by to fungovat nemělo? H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2009 14:04 #879 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Akorat to bude trochu otrava, cekat po soutezi jeste hodinu, nez se dopecou baterky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2009 19:58 #885 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!

Tomas Suk napsal: Akorat to bude trochu otrava, cekat po soutezi jeste hodinu, nez se dopecou baterky.


Tomáši, mně pořád přijde lepší čas x proud, takže pokud se to u nás ještě někdy a pod mým velením poletí, tak podle těch "provizorních" pravidel. Já jsem docela zvědavý, jak se jim to měření baterek osvědčí, nemám s tím žádné zkušenosti. Ale prý to mají vyzkoušené. Také mi přijde zajímavé, že je to snad poprvé, co si pamatuji, že se jde od jednoduššího pravidla (řekněme nálepka na baterce) ke složitějšímu.

Zajímavá je i ta změna definice S a L, podle mě velmi rozumná. U nás je ale pořád více "malých" modelů RCEJ a K, takže navrhuji nechat pro 2010 limit 2200 mm. Ono se uvidí, jak to ten příští rok (nejen s Autonomy) dopadne ... H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 09:42 #889 od Tomas Suk
Odpověděl Tomas Suk pro téma Autonomy - 10000 bodů!

Jan Kubica napsal: Ono se uvidí, jak to ten příští rok (nejen s Autonomy) dopadne ... H.

To samozrejme.
No ja do S kategorie mam to same co letos a asi na to ani nesahnu (zadne tech. vylepseni, neni moralni sila). Ale pokud to dobre dopadne, tak mozna bude do "L" ta 2.8m skoroSupra.

K tem nalepkam na baterkach - ono je to tezke, ja treba z te cinske 1300 nedostal pri zkusebnim vybijeni vic nez 1200mAh (proud 1A a vypinaci napeti 3.3V/cl). Takze tech 1100, ktere bych mel teoreticky pro Autonomy mit a ktere priblizne vylitam pri mereni casu vysilacem, tak akorat vyjde (vadnuti nakonci uz je patrne pouhym okem, o vyskomeru nemluve).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.487 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám