file RCEJ nově

Více
08. čec 2011 12:05 #4557 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma RCEJ nově
Tak ještě doplněk. Jsem jak inspektor Columbo, taky se několikrát vrací.....

Malá retrospektiva.

Plechovky od počátku měly dvě vady :D . Za prvé povolené převodovky a za druhé výskyt Tomáše Hrubého :( . Vysvětlím.

Průser s povolenými převodovkami se neprojevil hned. Nejdřív se létalo v těžké pohodě doslova s čímkoli, dosahované výšky byly na dohled (i starších) a výkony podle toho vypadaly. Pak se do toho vložili zas......ní Pražáci a ejhle. Začalo se lítat pomalu jednou tak vysoko a výkony začaly jít sakra nahoru. Ze 6V plechovky s Hendrychovou převodovkou a vybíraných článků NiMH se najednou dal vymlátit výkon, který vzbuzoval doslova úžas ve vztahu k tomu, že se stále jednalo o prehistorický Mabuchi 380.

A druhá vada. Tomáš Hrubý, kterému bylo málo, že už to lítá hodně slušně, a tak začal laborovat se 4,8V motorem a co hlavně, s lipolkama. No a netrvalo dlouho a výkony se posunuly ještě o kus dál. Do nevidím..... Dneska není problém, s dobrým motorem 4,8V, nastoupat pod hranici 400 m. Šílené, šílené, .... :o
Proto navrhuji odstranit Tomášovo DNA, aby už nic nevymyslel. V konečném důsledku za to může on, jinak ale mého srdce šampion.
Tak tohle stačí, že.....

Jinak se v nepravidelných periodách objevují návrhy na to, co s plechovkami. Dnes už vím, že nic. Kdykoli jsem zavedl na toto téma řeč, tak jsem byl dokopán do kouta, abych do ničeho nerejpal a nechal status quo. Poslechl jsem s jedinou výjimkou - přepočítávání. Jeho absenci jsem nedovedl skousnout.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čec 2011 18:05 #4561 od jan kadlec
Odpověděl jan kadlec pro téma RCEJ nově

ludek novotny napsal: Tak přemýšlejte a pište....do příštího roku je na úvahy času dost...aspoň by jsme měli plnokrevnou termickou kategorii a šetřili motory i baterky.....

Luďku, čtu si to asi po páté a stále mi nějak nedochází, co to má za význam ?

ludek novotny napsal: ještě prosím některé jednotlivce, aby se sem nepokoušeli vnést návrh o zavedení jakýchkoliv nesmyslů o omezování, či určování výšky.....jediný omezující faktor by měl být čas, po který bude povoleno zapnutí motoru....

Pokud bude letadlo dle pravidel RCEK, je prakticky daná vstupní výška ( takže výškový spínač bez spínače ).

Nesnažím se nikam nic vnášet, jen to nechápu... :oops:

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čec 2011 18:21 #4562 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEJ nově
ad danna vstupni vyska : no sak ano, kluci pisou "termicka kategorie" coz by nyni bylo asi nebo ni ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. čec 2011 20:36 #4565 od ludek novotny
Odpověděl ludek novotny pro téma RCEJ nově
Přesně tak nějak, aby to bylo co nejvíc spravedlivé, i v plechovkách se dosažená výška po motoru liší i o několi desítek metrů, možná i o víc....tady by vypínali všichni skoro ve stejné výšce...a proč ne spínač?Protože by to mělo být co nejvíc jednoduché, na chápání pravidel i na lítání a stavbu modelů, vlastně by se nemuselo měnit v porovnání s káčky vůbec nic...a to společné létání s plechovkami by jsem vyloučil, stejně už má každý doma stříďák a lipolky...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čec 2011 12:28 #4566 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEJ nově
tak tak, a navic ja treba nemuzu litat spinace, protoze do era uz nedam NIC ... tak vemu jedno ero a je to

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čec 2011 13:21 #4567 od jan kadlec
Odpověděl jan kadlec pro téma RCEJ nově

ludek novotny napsal: Přesně tak nějak, aby to bylo co nejvíc spravedlivé...

Zajímavý vývoj názoru (ů )

ludek novotny napsal: čtv 07. říj 2010 18:17:36
Nechci vám brát iluze, ale reakce širokých mas je jasná.....spínače většina soutěžících NECHCE.....to je prostě fakt...proč se nezaměřit na to, co se lidem líbí a rozvíjet to na mezinárodním poli?Palo, teď odpověď na Tvůj příspěvek....kdysi jsem vlastně jen citoval názor širokého pole soutěžících.....polož si otázku, proč se spínače létají JEN v Holíči?Já Ti odpovím:protože je prostě nikdo v současné podobě nechce pořádat ani létat....jen pár nadšenců co věří v nemožné......asi už to tady bylo, ale z jakého důvodu máme soutěžícím zakazovat, do jaké výšky mají létat?Ne každý zvládá termiku a i úroveň modelů je různá....podle finančních možností ....těch pár vteřin motoru se dá dohnat na přistání, ale když z předem dané výšky naletím kolem sedmi minut, jsem v tu ránu na konci startovního pole....a výsledek?Na další soutěž se prostě vykašlu, neboť nechci být za pitomce....jestli budoucnost TERMICKÉHO létání tkví v omezování výšky, tak je lepší se dát na lodičky, tam snad něco takového nehrozí.... ;)

Kde budete jezdit ? Na Kamenčáku ?

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čec 2011 22:08 #4573 od ludek novotny
Odpověděl ludek novotny pro téma RCEJ nově
Nedávno jsem koukal na Mrazíka....a vybavuje se mi pasáž jak dědeček Hříbeček říká Ivánkovi:Nic jsi nepochopil.....no jo no...jinak s lodičkami chodíme na Bandu, to je hned vedle, žádná omezení, žádná pravidla....jezdíme a jezdíme a když nám dojdou baterky tak i plaveme ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2011 07:49 #4576 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEJ nově
Popravdě bych se u "křísení" RCEJ tou formou, že by zároveň létaly plechovky na 60s a 2208 na (třeba) 25s docela bál toho, že to bude kanibalizovat RCEK. Bez legrace - lidí, které od RCEK odrazuje ten "taktický prvek" se taky pár najde a ta sjednocená výška by je mohla docela oslovit. A nemyslím si, že by bylo podobné "štěpení" pro elektrolety u nás přínosem, vezměte si záležitost s RCEN/RCEO - ne že by vznik RCEO byl jedinou příčinou propadu těchto kategorií, nicméně určitě to faktické rozdělení Čech a Moravy situaci neprospělo.

Stejně jako Jirka Veselovský si myslím, že bychom se spíš měli zamyslet nad nějakou "velkou" kategorií - buď zavést velké F5J Euro, nebo se holt pokusit o pořádání soutěží se spínači (ale podle předběžného návrhu FAI, žádné "specifika").
Co se týče plechovek, tak bych to buď nechal v tichosti dožít anebo se zamyslel nad nějakou těžce lowend kategorií typu S400/6V s přímým náhonem a dvě (tři) serva, v kombinaci s RCEK ale už dnes přínos nevidím (před dvěma roky by to asi smysl mělo).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2011 09:43 #4577 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma RCEJ nově

Tomas Hruby napsal: že bychom se spíš měli zamyslet nad nějakou "velkou" kategorií - buď zavést velké F5J Euro, nebo se holt pokusit o pořádání soutěží se spínači (ale podle předběžného návrhu FAI, žádné "specifika").

Ano, to je přesně můj názor. Jak už jsem psal dřív, tak tady nám Evropa opět utíká. Je sice ještě na dohled, stopu neztrácíme, ale vzdálenost se zvětšuje.

A jak se zminil Tomashr, nechce to žádná národní specifika (s výjimkou přitažení motorem a zpřísnění bodování za přistání?!), protože by se nám to mohlo vrátit v podobě třeba neúmyslné diskvalifikace při létání venku.

Jednou tady je velká FAI kategorie, kterou velmi pravděpodobně budeme muset vzít "na milost", ať už máme výhrady jakékoli (Jára C.).

Kolegové na Slovensku to pochopili velmi rychle a už mají za sebou testovací soutěž, viz http://f5jfun.com/web/e107_plugins/foru ... #post_2398 , s příznivým ohlasem. Měli bychom je asi sledovat (aspoň!!!) a neztrácet čas vymýšlením českých specifik :( , a navázat na jejich zkušenosti (osobní účastí - Moraváci!).

Zrovna tak si myslím, že v krátkém časovém horizontu (nějaký rok?) dojde ke změně i v EuroCupu, protože podle mého názoru snižování hmotnosti baterek jako omezující prvek nikam nevede. To už je vidět letos.

Pokud by někdo měl pocit, že se debata uhla mimo dané téma, tak se omlouvám. Já (jinak ale doufám, že už je někde počatý nový kolega - trenér ;) ) ale v řešení tohoto "problému" vidím prioritu. Ostatní širokou elektroleteckou obec máme ošetřenou dostatečně v celém spektru, na výběr je přehršle kategorií, kde se mohou realizovat jak mlaďoši, tak i starší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čec 2011 10:39 #4579 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma RCEJ nově
Občas si s potěšením pročtu příspěvky některých diskutérů v současné okurkové sezoně.....
Takže k věci-pravdu má Jirka V.Nemá cenu vymýšlet a modifikovat pravidla RCEJ-o tom ,jaká bude jejich životnost záleží jen a jen na obětavých pořadatelích soutěží.V současné době umírají RCE7-na soutěž se přihlásí max.kolem 3-4 lidí a pořadatel akci zruší.To je přirozený vývoj.
K předběžné F5J FAI---pokud tohle bude u nás lítat kolem 8 a více pilotů -a najdou se pořadatelé na tuhle kategorii-není důvod,proč to nelítat u nás .Čili,vše závisí na lidech ,kteří jsou ochotni něco organizovat pro blaho ostatních.Slovenská pravidla F5J jsou mimo mísu-lítejme to,co je předběžně schváleno FAI.Takže pánové-kdo uspořádá příští rok aspoň jednu soutěž F5J FAI ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.432 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám