file Limitery v "F5J"

Více
11. lis 2009 11:29 #696 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Limitery v "F5J"
Včera jsem na ten návrh koukal ovlivněn tím, jak se chápe "F5J" u nás (a nejenom u nás, ale hlavně na Slovensku i jinde), tj. jako velké VMR větroně. Ovšem pokud se na to podívám z pohledu MMR, tak už to tak nesmyslně nevypadá. Určitě bych na to nebral velký F3J model ale nějaká lehčí verze F5F (třeba Backfire) s pohonem 500-750W by byla ideální. Přesto se mi ten limit 200Wmin jeví jako nadsazený, snad leda že by se kombinoval s vhodně zvolenou minimální hmotností, to by mohla být cesta.
Předkladatelům návrhu by ale někdo měl důrazně naznačit, že F5J už celý svět chápe trochu jinak, ať si pro tenhle svůj počin zvolí jiné písmenko...

Ještě pro Honzu trochu OT

Jan Kubica napsal: Neměl by na tom grafu být spíše kulatý "kopeček"? Špička je spíš souvrat ne? :lol: H.

Jasně že je tam kopeček, ale zkus si rýmovat smyčku a kopeček... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 13:21 #697 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limitery v "F5J"

Petr Dušek napsal: Včera jsem na ten návrh koukal ovlivněn tím, jak se chápe "F5J" u nás (a nejenom u nás, ale hlavně na Slovensku i jinde), tj. jako velké VMR větroně. Ovšem pokud se na to podívám z pohledu MMR, tak už to tak nesmyslně nevypadá.


Já to říkám furt, že na MMR je třeba si zvyknout. Ono je to totiž v dějinách modelařiny poprvé, co to jde. S tím ale souvisí taky to, že už se nesoutěží o to, kdo nalétá maximum, ale kdo na nalétání (už ne) maxima spotřebuje nejméně energie. No a s tím potom souvisí i další věci, jako je hodnocení přistání. Holt, chce to čas. Opět zdůrazňuji, že není MMR lepší než LMR, je jen jiné.

Petr Dušek napsal: Předkladatelům návrhu by ale někdo měl důrazně naznačit, že F5J už celý svět chápe trochu jinak, ať si pro tenhle svůj počin zvolí jiné písmenko...


No, bohužel je smutná pravda, že se příznivci termických elektroletů domluvit nedokázali, takže pravděpodobně o "písmenko" přijdou. A asi nejen o písmenko, ale i o iluze (viz první odstavec).

Dále prosím o "pomoc". Mému laickému rozumu se zdá, že se tato nová F5J bude létat s F5F modely (a pohony?). Takže namísto F5F se bude létat jen úloha termika a přejmenuje se to na F5J. Ano nebo ne? Bez ironie, já to opravdu nechápu. Dík.

OT - Petře, založ vlákno o HL - ceny, specifikace, zkušenosti...

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 13:41 #698 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limitery v "F5J"

Jan Kubica napsal: Dále prosím o "pomoc". Mému laickému rozumu se zdá, že se tato nová F5J bude létat s F5F modely (a pohony?). Takže namísto F5F se bude létat jen úloha termika a přejmenuje se to na F5J. Ano nebo ne? Bez ironie, já to opravdu nechápu. Dík.


No a proč ne? Mě mimochodem zrovna tohle přijde jako dost zajímavé, ono je těch různých Surprise, RW, BF či starších Ariane i tady v ČR mezi lidmi opravdu hodně. A k tomu ještě připočti různé "vytuněné" IONy či Optimy - tuším že ti jeden létá v RCEX :D
Jen málokdo ale byl ochoten létat ostré F5F/B a tak se s tím spíš jen tak různě blblo, tu a tam to někdo proletěl v RCEN, ale to je vše. Kategorie cílená na podobné modely by mohla oslovit poměrně hodně lidí...

Jinak ale opakuji, že si nemyslím, že to s prosazením do FAI bude až tak horké a už vůbec mi přijde zavádějící představa, že by se automaticky rušila F5F, neber zas tak vážně všechno, co někdo napíše na RCG. Držel bych se jen toho, že asi hoši podají návrh do AMA, možná i do FAI a pak se uvidí - i kdyby měli superlobbing, tak nemohou získat víc než status předběžných pravidel, nenech se ovlivnit některými příliš nadšenými komentáři.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 13:48 #699 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma Limitery v "F5J"

Petr Dušek napsal: Předkladatelům návrhu by ale někdo měl důrazně naznačit, že F5J už celý svět chápe trochu jinak, ať si pro tenhle svůj počin zvolí jiné písmenko...

Iróniou je, že pomenovanie "F5J" po prvý raz "zneužili" práve Američania. Bolo to koncom roka 2000, keď Dave Wenzlick pozval na "Prvé majstrovstvá sveta F5J" účastníkov sprievodných F5 súťaží z MS F5B/F5D v San Diegu.
Súťaž sa mala konať v Arizone v polovici septembra 2001 pod názvom First F5J World Championships. Vtedy sa z FAI -prvý a posledný raz - ozvali s náznakom nevôle... Ale Dave už mal pripravenú hromadu vecí s logom 1-st F5J WCH, tak už nemohol alebo nechcel ustúpiť. Nakoniec však súťaž predsa premenoval. Logo zostalo, len dostalo vtipne modifikovaný obsah - keď sa z World Championships stal First F5J World Challenge...
Súťaž sa v septembri uskutočnila a mala nielen v Amerike pomerne slušný ohlas. My sme na Slovensku s Daveovým súhlasom vyskúšali F5J pravidlá približne o mesiac skôr po súťaži "Formule TA3" vo Zvolene. A ten názov odvtedy pretrváva, ba dokonca sa rozšíril aj na rad ďalších krajín. Hoci všetci tušia, že to nebola úplne "čistá práca". ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 14:50 #700 od jan kadlec
Odpověděl jan kadlec pro téma Limitery v "F5J"

Tomas Hruby napsal: A k tomu ještě připočti různé "vytuněné" IONy či Optimy - tuším že ti jeden létá v RCEX :D
Jen málokdo ale byl ochoten létat ostré F5F/B a tak se s tím spíš jen tak různě blblo, tu a tam to někdo proletěl v RCEN, ale to je vše. Kategorie cílená na podobné modely by mohla oslovit poměrně hodně lidí...


Předpokládám, že tady asi máš na mysli mého IONa. Já už si nanečisto zkusil rychlost na bázích a musím přiznat, že to není ani trošku legrace. :oops: A to sem jen tak poletoval po soutěži. Upřímně ale nebudu cpát peníze do limiteru a pod., protože je mi jasné, že dneska s IONem nemám na soutěži šanci. Porovnávat klouzavost a pronikavost Surprise, Backfire a pod. letadel s IONem je jako srovnávat kravský potah s dragsterem.

Ale pokud by se něco podobného začalo létat, asi bych se tomu nebránil......

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 15:05 #701 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limitery v "F5J"

Tomas Hruby napsal:

Jan Kubica napsal: Dále prosím o "pomoc". Mému laickému rozumu se zdá, že se tato nová F5J bude létat s F5F modely (a pohony?). Takže namísto F5F se bude létat jen úloha termika a přejmenuje se to na F5J. Ano nebo ne? Bez ironie, já to opravdu nechápu. Dík.


No a proč ne? Mě mimochodem zrovna tohle přijde jako dost zajímavé, ono je těch různých Surprise, RW, BF či starších Ariane i tady v ČR mezi lidmi opravdu hodně. A k tomu ještě připočti různé "vytuněné" IONy či Optimy - tuším že ti jeden létá v RCEX :D


Tomáši, takže to tak je, jo? Já si zvykám pomalu :) , ale kdybych si MUSEL vybrat, tak raději HL. A taky si myslím, že účast na soutěžích a počty modelářů "po polích" jsou dvě různé věci, některé lidi prostě soutěžení nezajímá, jiní létají selektivně něco a pár lidí všechno. Domnívám se totiž, že takové ty věty typu "kdyby to bylo menší/větší/více/méně, atd. jsou jen ekvivalentem "nechce se mi".

Mně na tomto případu trochu vadí jiná věc a to, že ten návrh nevyšel od komunity, která ty E-T (elektro-termika) létá. Vždy jsem se naivně domníval, že jako mezinárodní se uznávají kategorie, které jsou mezinárodně rozšířené, což v našem případě splňují HL a možná malé outrunnery (když považuji za svět bývalé Rakousko-Uhersko). Tady je to (nebo bude) nařízené shora a tak se trochu bojím, že to budou zavilí E-T letci ignorovat. On totiž Surprise atd. opravdu není typický termický model. Ale nic proti ničemu, za rok se uvidí.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 15:47 #702 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limitery v "F5J"

jan kadlec napsal: Předpokládám, že tady asi máš na mysli mého IONa. Já už si nanečisto zkusil rychlost na bázích a musím přiznat, že to není ani trošku legrace. :oops: A to sem jen tak poletoval po soutěži. Upřímně ale nebudu cpát peníze do limiteru a pod., protože je mi jasné, že dneska s IONem nemám na soutěži šanci. Porovnávat klouzavost a pronikavost Surprise, Backfire a pod. letadel s IONem je jako srovnávat kravský potah s dragsterem.

Ale pokud by se něco podobného začalo létat, asi bych se tomu nebránil......


ION je asi horší, ale můžu ti z vlastní zkušenosti říct, že Optima s povrchem s lakované dýhy se z hlediska opadání a výkonu v termice s S15 měřit celkem může (na bázi přirozeně nemá šanci, ale o tom debatovaná kategorie není).

Jinak limiter je levný - cca 50USD od Steva, Unilog je sice v základu dražší, ale jde o špičkový kompletní vyhodnocovací systém , ke kterému doplňky pro limiter stojí asi 5Euro, navíc zřejmě budou funkci limiteru mít i nové CastleCreation ICE regly - tohle by asi brzdou v rozšíření asi nebylo...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 16:01 #703 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Limitery v "F5J"
Ještě pro Honzu Kub. - já bych ani neřekl, že to je šité na S15 (a podobné), při minimální hmotnosti kilo bez baterek by určitě byl lepší o něco větší model v F3J stylu (třeba cca 2,5m), bez limitu hmotnosti bych zas favorizoval něco jako lehkého Scorpiona, jehož pohon by ani nevyužil limit na doraz - pokud by to doznalo rozmachu, tak by úplná špička s klasickými F5B/F skoro jistě nelétala. Spíš to myslím tak, že podle navržených pravidel by v tom určitě ty typické hotlinery létat mohly a asi i létaly...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 16:36 #704 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Limitery v "F5J"
Tomáši, asi bude nejrozumnější počkat do neděle, do kdy je potřeba návrh předložit. A v pondělí můžeme vznést dotaz na RCG, co že to vlastně poslali. A uvidíme.

Nikdy neříkej nikdy, ale já o této kategorii ani nějak nepřemýšlím. Chci v příštím roce létat RCEN, nějakou tu RCEK, k tomu 1x měsíčně korespondenční RCEX a X5J, od dubna do září Autonomy, k tomu sletové RCEX a možná do Hořic na HL (jestli mi Petr napíše něco o těch spínačích :) ). To je nějakých 30-35 dnů závodního létání (i kdy hlavní část jsou ty korespondenčky, což "někdo" za soutěž nepovažuje ;) ) a pořád je tu "nebezpečí", že si tohoto příspěvku všimne má drahá polovička a dopadnu jako Emil Holub v JC-L,S: "Doma bude, už se narajsoval dost". Takže asi nikam, ehm, vlastně nic. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2009 18:55 #705 od Karol Chyba
Odpověděl Karol Chyba pro téma Limitery v "F5J"
Dúfam že keď ti na to doma nikto nepríde, tak prídeš do Holíča na Eurocup a tam si môžeš zalietať v troch kategóriach aby si si mohol spraviť trocha obraz a hlavne zalietať s poriadne nadupanou konkurenciou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.348 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám