file RCEV ETALON XL

Více
11. pro 2015 09:38 #15861 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma RCEV ETALON XL
Romane, servo pro směrovku je hodne namahane při pristavani. Rudder ma velkou energii :-)
Mel jsem tam uhlikove tahlo 2 a dvakrát jsem ukroutil hridel. Pak jsem tam tedy dal bovden 0,8 se dvěma trubkami (abych nahradil prumer 2) a je pokoj.
Na vyskovce zustal ten uhlik a nedela problémy.
Asi tam pujdou nejake Nexus MG 11,5 mm ze supliku a pro brzdy Atlas 095.
Na kridelka zkusim MKS 6100 s tim uloźenim IDS (další lozisko mimo servo).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2015 13:22 - 14. pro 2015 13:40 #15869 od Jan Mžik
Odpověděl Jan Mžik pro téma RCEV ETALON XL

Petr Šulc napsal: Dobrý den,s hmotností jsem se dostal na 890 gramů.Zatím stále testuji,model se jeví spíše do větrného počasí.Snažím se nastavit letový režim pomalý let tj,klapky dolů 3 mm a křidélka 2 mm dolů.Model značně zpomalí.Stále to srovnávám s TILII 25,
která se lehčí a cca 650 gramů.Leoš Svoboda zatím pracuje na dalším nábytku,jak mi říkáme v Suché,tj.Vektor XXL. Nyní jsem,ale koupil Mandarína na Modelbazaru a chystám se na jeho zálet.Váha je,ale 2000 gramů.

S pozdravem Petr z Modelparku Suché.


Dobrý den , je to sice už vousaté vyjádření , přesto bych se se rád optal :,, Jakpakže dopadlo ono srovnání s TILII 25 ? Jsou to modely vizuáně podobné ,ale konstrukčně odlišné .Je opravdu reakce na termiku u Etalonu výraznější než u vakuovaných křídel?
Mohla by se lišit pronikavost proti větru u Tilie dovážením na letovou hmotnost Etalonu?
Pozn. Samozřejmě , že to není dotaz jenom na Petra. :huh:

Koukám a Tilia je připravována coby model v nabídce AZERA??
www.azero.cz/
Poslední změna: 14. pro 2015 13:40 uživatelem Jan Mžik.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2015 14:16 #15870 od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma RCEV ETALON XL
Tilia je lehčí, tudíž je i reakce na termiku u ní výraznější, dovážením se bude zvyšovat pronikavost ve větru, ta také závisí na poloze těžiště.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2015 14:31 #15871 od Petr Šulc
Odpověděl Petr Šulc pro téma RCEV ETALON XL
Dobrý den,zatím jsem se s modely nezúčastnil soutěžního klání,ale Tilie vzhledem k váze se mi jeví lepší do klidného počasí.
Tuto skutečnost jsem minulý týden probíral s konstruktérem Tilie a ten říkal,že se dá seřídit tak,aby létala ve větru do 6m/sec.
Viděl sem u nás na soutěži létat pana Micku a ten ji seřizoval změnou náběhu a létala za větru perfektně.Etalon se mi jeví zase lepší za větru.I za bezvětří se dá zpomalit ohnutím odtokovky.Vzhledem k tomu,že jsem konečně změnil nastavení vysílače dle kolegy z klubu,budu po skončeni zimy modely znovu seřizovat.Jinak jsem přivezl novou Tilii v luxusním provedení v červené barvě.
Ten nový model je provedením o něčem jiném,než model s kterým létám.Též uvažuji,že to nafotím a dám na Stoupák.Je vidět,že spolupráce s firmou Azero funguje.

Zdraví Petr ze Suché.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2015 14:36 #15872 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma RCEV ETALON XL
Hmotnostní rozdíl cca. 200g. je u takhle malého letadla hodně znát :unsure: . A samozřejmě nejvíc když se létá ve sra...ch.
Etalon má navíc dost štíhlé křídlo s relativně malou plochou (40,2 dm2).
Kdybych ho stavěl znovu už vím jak se dostat pod 800g. letovky, ale lehouš z něj nikdy nebude.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2015 07:56 #15873 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma RCEV ETALON XL
Zdravím.

Už jsem to jednou napsal, že k současnému soutěžnímu létání je dobré mít modely dva. Jeden jako lehouš se suptilním provedením a druhý do větrných podmínek, kde jde o přežití viz. soutěž v Lánech 2015, kdy pěkně létající lehouš pana Bulína musel ve větrných podmínkách skončit, aby model nepoškodil - a nebyl sám. Myslím, že tři modely se poškodily. Já s Etalonem a Kubica s polskou provediencí, jsme mohli létat bez ztráty kytičky. Vůbec bych se z lehouše nepokoušel pomocí zatížení udělat nějakých 25 plošného zatížení, protože může dojít k destrukci modelu a co potom? JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2015 08:54 - 15. pro 2015 08:55 #15874 od Jan Mžik
Odpověděl Jan Mžik pro téma RCEV ETALON XL
Děkuji za odpovědi , ta poslední od Jiřího mi je maximálně příjemná neb mi obhájila nákup obou dvou modelů. :unsure: Prakticky se to vyplatí :

1. Nebudu s Tili ,,letěn,, pakliže bude funět a příjdu pak vlastním rozhodnutím jak o éro tak i poslední svůj vlas na hlavě a sebevědoní bude nahrazeno depresí z neschonosti.
2. Etalon XL s dovystuženým křídlem /byť ne lehoušem/ - to bude hra na jistotu bez zbytečného zcela dobrovolného rizika nejen na soutěžích ale i při rehabilitačních letech pro duši.
3. Pakliže se mi povede vybavit je stejnými servy ,motorem,BEC regulátorem ,což by problém být neměl, budou oba zdrojem náhradních dilů .Furt lepší než aby ležely v šuplíku.
Poslední změna: 15. pro 2015 08:55 uživatelem Jan Mžik.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2015 09:36 #15875 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma RCEV ETALON XL
Jane, křídlo u Etalona XL není potřeba navíc vystužovat. V originále je pevné a tuhé až dost. Vyzkoušeno na vlastní kůži po neřízeném pádu z cca. 50 metrů.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2015 10:18 - 15. pro 2015 10:22 #15876 od Jan Mžik
Odpověděl Jan Mžik pro téma RCEV ETALON XL
50m ? Tož to musela býti pěkná šlupka. :ohmy:
Já vycházel tak krapet z doporučení výrobce ,když tedy už nebudu honit gramy, mohl bych si prubnout s vyztužením křídla i to co p. Svoboda s Vektorem na videu.


CITÁT:
...pevnost křídla je podřízena dosažení co nejnižší hmotnosti.
Pro rekreační létání si můžete i vybrat prostornější trupovou gondolu, jako je u modelu Vektor. Na akrobatické kreace je potřeba přiobjednat zpevnění křídla.

Kromě toho , se mi moc zamlouvá usazení směrovky za výškovkou právě u trupu vektora.
Poslední změna: 15. pro 2015 10:22 uživatelem Jan Mžik.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2015 11:45 #15877 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma RCEV ETALON XL
Samozřejmě pokud s tím tedy hodláš akrobatit, tak nějaké vyztužení bude asi potřeba. Je otázkou (kterou si musíš zodpovědět sám) jestli u takovéhoto typu modelu to má patřičný smysl. Mě osobně jsou podobné kreace u termického větroně "proti srsti", ale proti gustu žádný dišputát :silly: .
Myslím že usazení směrovky za VOP je volitelné u všech verzí trupu. Nebo udělat nějaké samo-domo jako mám například já B) .

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.445 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám