- Příspěvky: 13
- Obdržená poděkování 0
RCEV ETALON XL

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jiří Veselý napsal: Už jsem to jednou napsal, že k současnému soutěžnímu létání je dobré mít modely dva. Jeden jako lehouš se suptilním provedením a druhý do větrných podmínek, kde jde o přežití viz. soutěž v Lánech 2015, kdy pěkně létající lehouš pana Bulína musel ve větrných podmínkách skončit, aby model nepoškodil - a nebyl sám. Myslím, že tři modely se poškodily. Já s Etalonem a Kubica s polskou provediencí, jsme mohli létat bez ztráty kytičky. Vůbec bych se z lehouše nepokoušel pomocí zatížení udělat nějakých 25 plošného zatížení, protože může dojít k destrukci modelu a co potom? JIVE.
Mám trochu problém s tímto příspěvkem, protože jsem v Lánech byl a přijde mi jako lehké překroucení faktů.
V Lánech totiž nebyl hlavním problémem vítr, ale specifické podmínky letiště, kdy při daném směru větru vzniká nad zemí extrémní turbulence, která mlela skoro se vším, rozlomení jednoho modelu za letu (viděl jsem velmi dobře) bylo viditelně o turbulenci, kdy už od pohledu na každou stranu křídla tlačil poryv úplně z jiné strany.
Ve vzduchu nad 100m se celkem létat dalo, ale přistání byl průšvih, dovolím si tvrdit, že bych při přistání dost trpěl i s naloženým "bitevním" F5J Storkem, na RCEV ty podmínky byly opravdu extrémní.
Zmíněný Honza Kubica si ostatně dal po ihned zrušení soutěže cvičný let a výsledkem byl tuším uražený motýl, v pohodě bez ztráty kytičky tedy zas tak moc nebyl.
Co se týče vhodnosti více modelů, to je samozřejmě pravda, vadí mi ale trochu ta argumentace soutěží v Lánech. Ukázkou chování modelů ve větru byly v RCEV spíš podzimní Hořice, kde foukalo dost, ale tam právě šlo o "jen" o vítr, ne o extrémy s turbulencí. A ukazovalo se, že s podobným počasím si poradí ledacos...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Já s tím větrem v Lánech nemám žádný problém, ale turbulenci dělal silný vítr. Dokud foukalo málo, tak pan Bulín létal skvěle s lehhoušem. Potom to k vůli silnému větru vzdal. Z toho plyne, že odstoupil až po zesílení větru. Terén zůstal stejný. Nepoužil jsem navracení lehoušů ve větru. Pan Kubica na záměrný cíl doletěl, ale pokud s ním vítr smýkl, pak je to pozdní, nebo nepředpokládané pilotování. Dovedu si představit, jaký pilotní problém u lehouše nastane viz. k nahlédnutí doprovodných fotografii z Lán. Akrobatické polohy při přistání jsou zřejmé. Nemůžeme přece pro silný vítr přestavět v Lánech terén. Je docela možné, že kde je terén otevřený, tak do určité míry lze použít model lehký. Pokud vítr zesílí, jeho možnosti jsou překonané a bereme těžší a pevnější. Jenom pro dokreslení. Pan Kubica poškodil u modelu motýla, jiné lehké přišly o křídlo. Já v tom vidím znatelný rozdíl. JIVE
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
- Offline
- Pokročilý
-
1) ...top secret...

2) úprava křídel na standardní provedení s konc. oblouky.
3) odlehčení v zadní části, abych mohl odlehčovat v části přední

Jako správný úderník přeskakuji fázi 1 a rovnou se vrhám na fázi 2!
Konce křídel jsem uřízl "na prasáka" lámacím nožem, zbytek dobrousím. U originálu to má Leoš seřízlé v úhlu cca 450, dolepen blok balsy a vybroušeno.
Pro mě moc jednoduché a fádní

Vybrousím rovnou rádius na křídle a náběžku budu lamelovat z pásků balsy. Pak dobrousím na tvar.
P.S. článek o mém XL už vyšel v RCR 2/2016
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
už dlouho chodím na Stoupák sledovat co se kde děje a dnes přišel čas poprosit o radu, respektive spíše o informaci, která se týká velikosti té menší gondolky, kterou Leoš Svoboda vyrábí pro Etalona XL/XXL (viz přiložené foto).
Můj dotaz tedy zní, jestli někdo zkoušel zda se do této gondolky vejde i akumulátor 3S2200 a to ho vložit kabinkou a zasunout ho pod křídlo až dozadu k servům? Ty akumulátory které vlastním mají rozměr 36x27x110mm.
Vím že takový dotaz vám jako ostříleným soutežním vlkům přijde nesmyslný z důvodu hmotnosti modelu, kdy je v módě dělat vše ultralehký, ale prosím hmotnost a těžiště neřešte, jde mi čistě o rekreační polítání a to i ve větrnějším počasí, kdy větší hmotnost není překážkou

Pokud to nikdo nezkoušel, byl by někdo ochotný, kdo má tuto gondolku doma a také akumulátory 3s2200 podobné velikosti toto pro mne vyzkoušet a případně mi to vyfotit abych viděl jak to vychází? Byl bych opravdu hodně vděčný...
Děkuju
Miglosch
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
- Offline
- Pokročilý
-
zkusil jsem tam svůj Turnigy 3S 2200mAh 25C o rozměrech 25x33x105mm (šxvxd). Na výšku šel kabinou v pohodě a asi by prošel i pod sedlem křídla (nemůžu ale vyzkoušet jak daleko, protože já tam mám desku sev). Na šířku to bylo naprosto těsně ale nemohl jsem ho umístit dovnitř celý, protože aku má kolmé vývody kabelů a ty už neprošly.
Přece jenom si dovolím úvahu o těžišti. Pokud budeš osazovat Etalona a ne stavět svoje vlastní éro s tímhle trupem, myslím že budeš mít krapet problém.
Originál Etalon je od Leoše velmi dobře odladěný model a s přiměřeným vybavením není při osazování a vyvážení žádný problém. Ale rozhodně neoplývá přebytkem vnitřního prostoru.
Když tam budeš chtít nacpat tuhle "cihlu", musíš někam dát zbytek komponentů - jediné volné místo bude v kabině ale pak tudy neprostrčíš tu aku. A to ani neuvažuji o kabelech, které jdou z křídla do trupu - a zrovna tam bude ta cihla. Jestli necháš výbavu pod křídlem už tam nestrčíš aku - budeš ji muset nechat v kabině a pak si nedovedu představit jak to vyvážíš.
Asi bych doporučil tu větší gondolu.
Ještě přidám fotku pro větší názornost, místa v gondole už opravdu mnoho nezbývá.
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Má úvaha je, že pokud bych posunul serva maximálně dozadu a před ně dám malý přijímač a ten veliký akumulátor posunu také maximálně pod křídlo, tak by to fungovat mohlo včetně těžiště. Pokud to bude moc těžký, tak budu muset koupit menší baterku, ale tomu se chci pokud možno úplně vyhnout, protože 3S2200 létám naprosto ve všech modelech a z toho důvodu bych stejnou baterku použil i tady...
Etalona XL s profilem HN1033 bych totiž rád měl jen v rozpětí 220cm a délce trupu bez výškovky 110cm a to z důvodu aby se mi vešel v krabici do kufru auta a to i s rodinou a kočárkem a měl jsem letadlo na časté výlety a dovolené. Ono totiž sehnat větroně v této velikosti, aby měl klapky pro létání na malých prostorech a ještě aby se tam vešel akumulátor 3s2200 je vcelku nemožný úkol, protože takový model prostě neexistuje a vcelku jen s Leošem se dá domluvit na velikostních úpravách abych se vešel jak potřebuju...
Koukal jsem, že budou za 14 dní v Bechyni závody RCEN, tak se tam asi zajedu podívat a třeba se mi poštěstí u někoho vidět tu gondolu a celého Etalona naživo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
- Offline
- Pokročilý
-
Je vidět že ani pod křídlem není toho místa mnoho, navíc se v tomhle místě trup opravdu znatelně snižuje (viz tvoje fotka z boku) a navíc je hodně kulatý.
Kdybych si Etalona objednával na rekreační létání, tak bych si jednoznačně nechal dodat gondolu z Vektora. U nás v klubu to takhle mají dva kolegové a vnitřní prostor je neporovnatelný.
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (1 Příspěvky)
- Zveme příznivce GPS létání od 9 do 11 května na třetí ročník v kategorii SportClass ve...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Svoboda
- Včera 12:18
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.