- Příspěvky: 2078
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Stavba F5j větroně
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Nesouhlasíš s něčím co jsem nenapsal... proti moderní a lehké konstrukční stavbě nemám vůbec nic, ale smrkové nosníky, topolová žebra, tlustá odtokovka, potah folií... to bych všechno vynechalTomas Hruby napsal: ...Nicméně s tou druhou větou tak docela nesouhlasím. Ona se technologie "V-dvojek" dá po celkem mírném vylepšení moderními materiály posunout hodně nahoru a přitom může být pro řadu lidí podstatně jednodušší než vakuovka. Proro bych to zas tak neodepisoval...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20


Co se trupu týče - na gondolku se zrovna koukám, a začínám o ní v rámci odlehčování silně uvažovat, jen se bojím, jak to bude s konickou tenkostěnnou trubkou 28mm.... tedy s její dostupností....
Hl. nosník dozná změn zcela určitě, jakých přesně, to ještě uvidíme podle toho, čím se bude "vylepšovat" d-box - ono totiž ani ariamid-uhlíková tkanina 71g, byť je drahá jak čert, není vyloučena

Páskování žeber - taktéž nad ním uvažuju a začínám se k tomu přiklánět - s tím, že by se žebra ještě nadále odlehčily odfrézováním přebytečných výplní.
Uhlíková odtokovka - tak ta bude 100%, už ji mám zapracovanou do plánů

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Petr Dušek napsal:
Nesouhlasíš s něčím co jsem nenapsal... proti moderní a lehké konstrukční stavbě nemám vůbec nic, ale smrkové nosníky, topolová žebra, tlustá odtokovka, potah folií... to bych všechno vynechalTomas Hruby napsal: ...Nicméně s tou druhou větou tak docela nesouhlasím. Ona se technologie "V-dvojek" dá po celkem mírném vylepšení moderními materiály posunout hodně nahoru a přitom může být pro řadu lidí podstatně jednodušší než vakuovka. Proro bych to zas tak neodepisoval...
.
Proč to nepotáhnout fólií? Přiznám se, že já jsem se naopak dobral postupně k lehkým výhradám k různým moderním potahům a do jisté míry kvalitní fólii odprosil...
Ad tlustá odtokovka - mě celkem vyhovuje ve výsledku tlustá, ale složená ze dvou pásků, to bych tu a tam dokonce preferoval před uhlíkovou (ne vždy). Naopak už bych dnes určitě nešel do "hoblování tlusté balsy do klínu"...
Ve smrkových lištách jsme evidentně ve shodě

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Rozměry jsou 30-15-1080. Klidně bych to potáhl i Vliesem - zde ale záleží na použitých profilech. Nebo je možná kombinace vliesu nahoře a folie dole - jak to dělají volňáskáři. Jestli, je použita uhlíková odtokovka - tak musí být žebra páskovaná!! Jinak to fungovat nebude. Páskování se provádí tak, že se na pásek přilepí průhledná izolepa o cca 2cm delší než je pásek a s ní se to přenáší na kostru. U odtokovky se zahne dolů přes odtokovku a u D-Boxu se nalepí až na D-Box. Zajistí se tím pěkně pozice a i samotné prohnutí podle žebra.
Z mandarina bych nic nepoužíval....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Ta nová gondola a trubka Mandarin je pojetím právě docela dobrá na "AVA styl" - hodně lehké s těžištěm výše. Pro tento účel mi přijde téměř ideální...Tomáš Hlavinka napsal: Z mandarina bych nic nepoužíval....
Pro model s plnou mechanizací určený na taktičtější létání v širším rozsahu větru bych také asi sáhl jinam.
Ad páskování - no vždyť říkám, že to je děsný oser

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Tomáš Hlavinka napsal: Jestli, je použita uhlíková odtokovka - tak musí být žebra páskovaná!! Jinak to fungovat nebude. Páskování se provádí tak, že se na pásek přilepí průhledná izolepa o cca 2cm delší než je pásek a s ní se to přenáší na kostru. U odtokovky se zahne dolů přes odtokovku a u D-Boxu se nalepí až na D-Box. Zajistí se tím pěkně pozice a i samotné prohnutí podle žebra.
Tady to pravda bude poněkud odlišné, protože téměř po delé délce odtokovky jsou kormidla - takže pásek bude od D-boxu k zadní stojině, tam bude zahnut, ukončen (resp. bude na něj navazovat spodní pásek) a další část bude pokračovat od druhé části zadní stojiny po odtokovku (resp. páskování kormidel bude provedeno dalším páskem v průběhu stojina- spodek žebra - odtokovka - vrch žebra - stojina). Ale ten fígl s tou lepící páskou je dobrý

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Macinga
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1
v prvom rade som ohromeny poctom prispevkov aj smerovanim, kam sa diskusia ubera.
Suhlasim s Tomasovym nazorom, ze s modelom vlastnej stavby sa da pekne sutazne zalietat, aj ked na vrcholove vykony to nie je, no ako sa hovori, tazko na cvicisku, lahko na bojisku

Vsetky Vase prispevky boli zasadne k veci, ako inak, ved kto iny by sa k tomu mal vyjadrit ak nie ti, ktori s tym robia.
Uplne suhlasim s komplikovanostou zvoleneho nosnika, no v ten moment to bolo mensie zlo, ked prichadzali napady z viacerych stran a toto bol vysledok.
Dalsiu verziu by som robil viac-menej s Vami spomenutymi upravami, na ktore som pocas stavby a nasledneho lietania natrafil.
No prvou vecou, ktoru by som v dalsej verzii upravil by boli spojky kridla a to ako v priereze, tak aj v pouzitom materiali. Urcite by som isiel do obdlznikoveho prierezu a uhliku. Pevnostne neporovnatelne lepsie, hmotnostne zhruba na rovnakej urovni. Dalsia vec by bola pouzitie uhlikovej trubky do miesta nosniky s balzovymi pasmi s nalaminovanym uhlikovym rovingom s na centroplane navakuovanym Dboxom potiahnutym sklom. usi by som robil bez Dboxu s otvorenou konstrukciou. Kazdopadne dakujem za nazory.
Drzte sa a zelam Vam mnoho dlhych letov s minimom spotrebovanych elektronov

PS: @Ales, dakujem vyrobu pasiem na sutaze pre nas klub a prajem vela chuti pri pisani clankov o akciach. Velmi dobre sa to v pondelky v praci cita

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Hmotnost bych se snažil tlačit někde k 1400-1500g hranice 2kg jak popisuješ v úvodním článku je hodně skromná a bez problémů dosažitelná...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Macinga
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1
Napriek tomu pre pomalsie modely doporucujem.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (1 Příspěvky)
- Zveme příznivce GPS létání od 9 do 11 května na třetí ročník v kategorii SportClass ve...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Svoboda
- Dnes 12:18
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- Včera 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- Včera 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.