file Nové motory Dualsky - zkoušel už někdo?

Více
23. úno 2012 19:53 #6532 od Petr Kurjan
Zdravím Vás kolegové. Při hledání nové výbavy jsem zjistil, že už se nevyrábí moje oblíbené motory Dualsky XM2826CA-10. Na stránkách pana Hořejšího jsou místo nich nové motory XM2826EA-10-10P (kv=2200) a XM2826EA-8-10P (kv=2770 - to už bude asi nepoužitelné). Má už někdo zkušenosti a měření pro pohon RCEK?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
28. úno 2012 12:27 #6580 od Ivan Horejsi
Na Petruv popud to nas Michal Nykodym konecne odmeril. Napajeni z kvalitniho zdroje, aby napeti bylo konstantni. Nastavili jsme 7,4V.
Vrtule AE 10x6, tramek 38, regl Castle.
Pokojova teplota.

XM2826CA-10 26A 7400 ot/min
XM2826EA-10 25A 7500 ot/min
XM2826EA-10-10P 35A 7700 ot/min

1. I kdyz novy motor EA ma mensi KV nez starsi CA, vykon je vetsi. Zjevne je ucinnost opravdu vyssi a tim je mensi pokles otacek pri zatizeni.
2. Desetipól 10P se velmi rychle hreje, to odpovida narustu proudu. S napajenim z baterie muze klesnout napeti tak, ze vyhoda vetsich otacek se vytrati. V prosinci jsem s nim udelal par startu. Prezil, ale subjektivne to nejak rychleji nestoupalo. Pak uz byla zima.

Dale zvysit ucinnost (vykon) je mozne, cestu zname, ale bude to pak "motor z bezne obchodni site"?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2012 12:37 #6581 od Tomas Hruby
To je bída, i s normálním AXI se dá točit přes 8000ot/min :-(

Stálo by ale možná za pokus vzít XM2826EA-10 a zkusit ho s vrtulí 10x7 nebo něčím podobným...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2012 16:27 #6582 od Zbyněk Smola
Tady mi něco nehraje. Pokud napětí skutečně drželo tak jsou to nějaké čínské počty.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2012 17:04 #6584 od Petr Dušek
Důležitý parametr pro dosažené max. otáčky je nastavený předstih regulátoru, troufal bych si tipnout, že to bylo měřeno s nějakým menším předstihem (Castle je z výroby nastaven na střední hodnotu), ale to jen tak střílím od boku :?: .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2012 08:10 #6588 od Ivan Horejsi
Pri mereni slo o porovnani tri typu motoru pri stejnych podminkych. Absolutni hodnoty nas nezajimaly. Nevylucuji, ze je nekde chyba - nepresne mereni napeti, otacek, umisteni motoru na stole s osou svisle, atd.
Beru z toho jenom:
Novy motor EA ma sice mensi KV ale pri zatizeni vyssi otacky a nizsi proud.
Desetipol toci nejvic ale za cenu enormniho narustu proudu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2012 09:00 #6590 od Tomas Hruby
Ivane, jenže tohle tvrzení může být trochu zavádějící... Ono se totiž vhodné časování reglu pro dva motory může dost lišit, taže se ti při jediném pokusu bude motor A jevit lepší než B, ovšem když to pro oba zoptimalizuješ, tak zjistíš výsledek opačný.

Mohl bych vyprávět, jaké kraviny dělal třeba Kontronik Kira s blbě naprogramovaným CC - taky jsem v podstatě "jen" upravil časování a motor se najednou změnil až propastně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2012 13:48 #6605 od Ivan Horejsi
Prominte pratele, ale kdyz mne by se libily TECHNICKE argumenty.
Tak jeste jinak:
http://www.ecalc.ch/motorcalc_e.htm

Baterie DS 1200-2S G5, napeti "normalni", vrtule Aeronaut.

AXI2208/20 21,90A 7939 ot/min
DS 2826CA-10 24,50A 8379 ot/min
DS 2826EA-10 22,90A 8309 ot/min
DS 2826EA-10-10P 31,40A 8762 ot/min s vystrahou - rychle se hreje

To je docela v relacich, ktere jsme odmerili.

Autor programu spolupracuje se znamym panem jmenem Urs Leodonther, ten se ted zabyva vyrobou spickovych pohonu s prevodovkou 6,7. Potkali jsme se v Norimberku.

Petre, s casovanim u male obezky jsem si pred casem dost hral, ale nic kloudneho mi z toho nevyslo. Muze to zaviset na typu motoru. Nektere regly pro auta maji treba casovani, ktere se nastavuje behem jizdy podle okamziteho pracovniho rezimu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2012 14:37 #6606 od Petr Dušek
Také mám rád technické argumenty, takže svoji úvahu jsem opíral o naměřené údaje. S regulátorem Jeti SPIN 33 jsem pro předstih 10° a 24° naměřil otáčky přibližně 7700 a 8100/min (motor TGY 2826-1900), nemám už v hlavě přesná čísla, ale bylo to asi v téhle relaci.
Souhlasím, že pro porovnání uvedených motorů je to měření samozřejmě v pořádku, jen to asi nejsou maximální parametry.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2012 20:47 #6608 od Radek Novotny
AXI 2208/20 s čerstvě nabitýma baterkama Dualsky 1250 točí v pohodě ve stoje určitě tak 8600 otáček s Aeronautem 10/6... A jsou i lepší baterky, který to roztočí ještě víc. Na kalkulátor bych moc nespoléhal, je to dost orientační... A realita je jiná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.444 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám