file Nové motory Dualsky - zkoušel už někdo?

Více
02. bře 2012 07:43 #6613 od Tomas Hruby
Ivane, problém je ale v tom, že nás pro RCEK zajímá především ten absolutní výkon, nikoli nějaké hypotetické porovnání.
Nic ve zlém, ale pokud tu napíšeš jako výsledek měření 7500 ot/min, tak je závěr jednoduchý - pro RCEK naprosto nepoužitelný motor :( Realita ale přitom může být trochu jiná..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2012 08:06 #6614 od Aleš Krátký
ja byt vama,jsem rad ze to alespon nekdo "nejak" promeril.
pokud ma nekdo lepsi napad jak to zmerit (nebo primo ten motor) at to udela.

a proto vse musim ivanovi podekovat i za tyto vysledky

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2012 10:42 #6615 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: ja byt vama,jsem rad ze to alespon nekdo "nejak" promeril.


Jistě - a díky tomu měření aspoň u Ivana nebudeme utrácet peníze :D Jen nevím, jestli zrovna tohle je pro Ivana ideální závěr :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2012 18:14 #6617 od Aleš Krátký
a podle ceho vybiras motor ty ? ja podle toho kolik KV napisou na krabicku.
chapu ze Ivan to meril jako "bezny uzivatel" a ne jako "palič ala RCEK"

pokud se zmeri treba AXI stejnym stylem,uz to je porovnatelne.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2012 20:21 #6618 od Petr Kurjan
Musím Ivanovi poděkovat za provedená měření a srovnání se starším typem motoru. Pro toho kdo s ním už lítal je to dost dobrá informace. Jak je vidět, údaj kV sám o sobě ještě nic neříká o schopnostech motoru. Zdá se, že nový motor má lepší účinnost a dosahuje tedy stejných výsledků i při o něco menším kV. S Alešem létáme společně, máme srovnatelné modely (Daidalos) a tak můžeme porovnat rozdíly mezi jeho AXI a mým Dualsky. Zatím mám ještě původní motory 2826-CA10 a Aleš dobře ví, že stoupání bylo v podstatě stejné. Motor je jen jedna část pohonu. Rozdíly mohou být v bateriích, kvalitě a nastavení regulátoru a záleží i na použité vrtuli. Právě nové baterie mně před rokem donutily koupit motor nový - na mé experimenty s větší vrtulí už byly moc tvrdé. Já na to zapomněl a motor nakonec shořel na první loňské soutěži při finálovém startu... Motor Dualsky je cenově stále ve výhodě, rozdíl asi 500 Kč není právě zanedbatelný. Pokud tedy budu potřebovat nový, pravděpodobně to bude ten nový typ. Nedělám si nárok na první místa, na to jsou tady schopnější a proto mi takový motor jistě bude stačit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2012 08:44 #6621 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: a podle ceho vybiras motor ty ? ja podle toho kolik KV napisou na krabicku.
chapu ze Ivan to meril jako "bezny uzivatel" a ne jako "palič ala RCEK"

pokud se zmeri treba AXI stejnym stylem,uz to je porovnatelne.


Zaprvé si z toho dělám do značné míry legraci...
Ale teď vážně - motory normálně vybírám taky podle kV a parametrů. Pokud ale někdo udělá reálné měření, tak jsem rád a může mi to ušetřit práci.
Bohužel ale Ivanovo měření mi opravdu moc nepomohlo - buď je pravdivé, pak je ale debatovaný motor nezajímavý. Anebo je někde chyba, pak ale musím říct, že to měření dělá spíš zmatek než užitek :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. bře 2012 08:42 #6629 od Ivan Horejsi
Kdyby si muj slovutny oponent precetl co jsem odmeril, zjistil by, ze sestava byla vzdy napajena z regulovaneho stabilizovaneho zdroje napetim 7,4 V.
KV je konstanta linearni umernosti mezi napetim a otackami. Otacky klesaji se zatizenim linearne. To nas opravnuje pouzit matematicky vydobytek, kterym je trojclenka. Otacky 7500, ktere pana TH tak rozesmaly, je mozno prepocitat: 8,4/7,4 x 7500 = 8500. Ono to ve skutecnosti tolik neni, uz jenom proto, ze ani plne nabita baterie pod zatizenim nema 8,4V ale muze to dobre poslouzit jako horni odhad. Pravda je nekde mezi a je ji treba odmerit, nikoliv okecat.

Proc zrovna 7,4? Volba neni snadna, pokud chceme, aby mereni dalo konstantni hodnoty. Vlastnosti motoru se ohrevem meni.

Letove testy minuly patek potvrdily to, co napovedelo mereni: desetipol neni prinosem. Vetsi prikon jde jen do tepla.

Poznamka k motorum: Motory z bezne obchodni site, o kterych se mluvi v pravidlech, nejsou a ani nemohou byt elektricky nejak vynikajici. 99,9% uzivatelu nezajima nejake procento ucinnosti (opravnene, nezavodi) a vyrobce se musi snazit o co nejnizsi cenu. To se projevi na materialu magnetu. Tvurce pravidel EK - alespon podle meho nazoru - nechtel, aby se pouzivaly specialni uslechile a jednoucelove motory.
Seriove motory ruznych vyrobcu jsou tedy pravdepodobne elektricky stejne kvalitni, zalezi spis na tom, jak se nahodne strefi jejich KV do vrtule s minimalnim prumerem 250. Jak se ukazalo, pro tyto motory je KV2200 uz moc.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. bře 2012 09:52 #6630 od Tomas Hruby
Ivane, prakticky žádná LiPol ve velikosti pro RCEK nejde při zátěži výrazně nad jmenovité napětí, takže promiň, ale ten přepočet 8,4/7,4 x 7500 = 8500 už je fakt úlet.

To jediné, v čem do tebe rejpu, je fakt, že skutečně z tvého měření nelze ani náznakem odhadnout, jak se bude motor chovat v reálném RCEK - když se vezmou holé údaje od tebe, tak by byl jediný možný závěr, že za AXI zaostává opravdu výrazně. Jenže informace z letošní sezóny ukazují něco jiného a tady je rozpor. No a jistě nejen mě by zajímalo, jak to doopravdy je a co od motoru čekat...

Tu část měření o srovnání "klasiky" a 10P naopak nerozporuji ani já ani nikdo další, tohle užitečné je. I když konkrétní čísla mohou být na diskusi, tak tady si nemyslím, že by se něco zásadně změnilo "na podstatě věci".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. bře 2012 07:29 #6790 od Ivan Horejsi
Veci se maji dotahovat, i kdyz to da nekdy dost prace.

Takze: Vsechny tri motory jsem postupne zamontoval do eroplanu a omeril.

Q11, 565 gramu, Castle 35, akku 1200-2S G5.
Altis 3, 10 sekund stoupani, cas meren pomoci diktafonu, start podle pravidel RCEK (zapnuti motoru).

V kazde konfiguraci nekolik startu, aby se vyloucil omyl. Z kazdeho plneho nabiti 2 stoupani.
Teplota pokazde prijemna, bez termiky a bez vetru.

Xmotor 2826EA-10-10P 2200KV stoupani cca 9,5m/s
Xmotor 2826CA-10 1770KV stoupani 11-11,5 m/s
Xmotor 2826EA-10 1630KV stoupani 12-12,5 m/s

Vysledky odpovidaji po mirnem premysleni drive uvedenemu mereni na stole.

KV opravdu neni vsechno. Take typ magnetu, jejich tvar, tloustka plechu (autickari maji treba nejmensi tloustku plechu 0,35 mm) atd.

Pro zajimavost treba:
http://www.stanfordmagnets.com/nd-fe-b.html

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.403 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám