file Cirrus

Více
10. kvě 2012 16:12 #7060 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Cirrus
Tak jsem právě měl Cirruse poprvé jakž takž kompletně sestaveného - vše už se mi hýbe, motor je oběžka Hyperion GS3014, aku 3s1300mAh, těžiště vyjde v pohodě.
Hmotnost je 1520g, ještě něco málo chybí, takže odhaduji tak 1550g vzletovku - to mi přijde v pohodě :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. kvě 2012 07:40 #7081 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Cirrus
Tak tady jsou první fotky mého exempláře - celek a pak charakteristický pylon křídla...
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. kvě 2012 15:10 #7083 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Cirrus
Celkový dojem je pěkný, ale ty náhony klapek zespodu jsou strašidelné. Porovnej si to s provedením náhonu u Shocka... , kromě malé části vidličky vše schováno v křídle :idea: .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. kvě 2012 15:57 #7084 od Bohuslav Reichard
Odpověděl Bohuslav Reichard pro téma Cirrus
Bohužel,křídlo má dva nosníky (a musí je mít) a místo na servo bylo jenom mezi nima.Uvidím ,možná ještě něco vyzkouším.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. kvě 2012 16:06 #7085 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Cirrus
Pokud je za servem nosník, tak to asi bude trochu problém, zde je obrázek pro inspiraci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. kvě 2012 16:12 #7086 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Cirrus
Ono je dobře dodat, že to moc hezké není, ale je to problém víc estetický než faktický.

Z hlediska aerodynamiky je obtékání na spodní straně stejně dost problematické a myslím si, že by bylo dost složité naměřit po změně náhonu podstatný rozdíl. Nicméně pokud se vymyslí nějaké zdokonalení, tak určitě nebudu proti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. kvě 2012 17:01 #7087 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Cirrus
Estetika a aerodynamika je jen jedna stránka. Ještě je tam problém mechanický, při spodním náhonu a nechtěném přistání na klapkách hrozí mnohem větší nebezpečí převodům serva. Samozřejmě to trochu řeší použití MG serva.
Při náhonu na horní stranu a správném přepákování se dostávají táhla do mrtvé polohy a do převodů jde jen minimální síla... tam se pak spíš vylomí vidlička z klapky, nebo ohne táhlo ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. kvě 2012 17:39 #7088 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Cirrus
Ono zas na druhé straně ty "reichardovské" náhony jsou poměrně měkké a servo trochu chrání, navíc v případě Cirrusu jsou díky pylonu křídla klapky hodně vysoko, takže tohle asi nebude problém, mám tam na klapky DES 587 MG a myslím, že očesání moc nehrozí.

To ale neznamená, že nemáš pravdu v obecné rovině, u jiných modelů se stejně provedeným náhonem mohou být klapky daleko zranitelnější a tam už to nepříjemné být může.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2012 05:21 #7121 od Luboslav Nagy
Odpověděl Luboslav Nagy pro téma Cirrus
K problematike náhonov ktoré vytŕčajú z povrchu krídla a narúšajú aerodynamickú čistotu, som našiel na lomcovaku pekný link.
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/linkage.htm

Pred nedávnom som riešil uloženie serva v krídle a schovanie náhonov v krídle (ps+dyha). Všetko som mal vymyslené, prepákovanie vyrátané a ejhľa zabudol som na nosník :) Chvíľu som sa pohrával s myšlienkou že do nosníku vyvŕtam otvor, ale mal som obavu s oslabenia nosníku a dodatočné vystuženie nebolo možné. Ak by však bol nosník po bokoch vystužený uhlikovou pásnicou, myslím že by tam ten otvor (cca 7mm) pre tiahlo od serva mohol byť. Napätia v nosníku by preniesol uhlík.

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2012 08:03 #7124 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Cirrus
Dneska jsem znovu testoval Cirrus a nestačil jsem se divit. Byl o něco menší vítr než při záletu (ale ani náhodou ne bezvětří) a musel jsem konstatovat, že Cirrus létá spíš jak házedlo F3K, mimo jiné jsem vytočil stoupák z výšky cca 4m :D V daném momentu bych se Shockem neměl nejmenší šanci, v tomto ohledu tedy klad a to veliký.

Na druhé straně je ale taky pravda, že zrovna při letu, kdy se mi toto stalo, bych to asi se Shockem ani nepotřeboval, protože bych to ulétal ve větší výšce, kde se chová daleko stabilněji, Cirrus je zatím ve větru na větší vzdálenost dost neklidný, pak jsem to doháněl v bublinkéch u země. Zkouším různě hýbat s těžištěm, ale výsledky nejsou jednoznačné. Musím počkat na bezvětří, abych si vše odladil bez vlivu větru a turbulence, pak to zpětně ověřím i za větru, opačný postup moc nejde :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.413 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám