Hořice F5J - A můžeme začít

Kategorie: F5J Zveřejněno: neděle 24. duben 2016 18:39 Napsal Aleš Krátký

Vždy přemýšlím, jak shrnout soutěž a poté článek do jedné věty... Tentokráte by to bylo asi něco ve smyslu "limity modelu jsou přesně takové, jaké jsou limity pilota". Proč takové resumé ? Inu, je to jednoduché... ale hezky popořadě.

Pro většinu pilotů začíná kolotoč soutěží právě F5J v Hořicích (teda pokud neobjíždítě mezinárodky, kde jste mohli být již nedávno v Maďarsku). Kdo tam byl, jistě ví :) Dalo by se to nazvat letištěm na větrné a ledové hůrce. Předpověď počasí na sobotní akci vypadala velice podobně. Měla být "kosa jak z nosa" a vítr takový, že jsem přemýšlel, kde ještě do letadla narvu olovo.

V pátek již ale předpověď vypadala docela přijatelně, teda na duben, a to 10st a vítr 0,5 - 1 m/s. No prostě luxus, kterému jsem sám nechtěl věřit. Ráno vyjíždíme chvíli po páté hodině směr Hořice, cesta odsejpá, vítr nikde vidět ani cítit není, teplota pomalu stoupá z pěti až k devítí stupňům, a než se nadějeme, stojíme na letišti a montujeme letadla. Vidíme staré, o půl roku starší tváře, zdravíme, briefungujeme se všemi 44 piloty na ploše. Mimochodem, ten počet je na takové datum a takový "malý stát" si myslím fakt férové a luxusní.

Chvíli po deváté může vše začít, létá se na pět kol po 9 startovištích, samoměření a vše jde jako po drátkách. Počasí nám přeje, a tak se dá nalítat max téměř pokaždé. Jako ano, našly se vyjímky, kterým se to nedaří, ale víceméně to fakt nebyl moc problém. Ono se stačilo chvíli tak nějak plácat na obloze, čekat, a když přišla menší nulka, tak se ji chytit, nepustit a držet až do nebes :) a poté zpět na základnu.

Co se týče techniky, tak snad všichni vytáhli lehouše (od 1200gr do 1400gr), teda pokud je měli k dispozici. Myslím, že zrovna v této soutěži hrála váha docela prim. Termika nevýrazná, slabá, a tak každý gram navíc nebyl rozhodně žádoucí. Žádných technologických výkřiků jsem si nevšiml, nebo byly dobře ukryty.

Co se týče pilotů, tak je to rok od roku větší masakr. Piloti se zlepšují a dostat se do finále není vůbec jednoduché. Bohužel (nebo bohudík), je více kvalitních pilotů než počet finálových míst, a tak se musí mezi sebou "masakrovat" a bojovat o každý metr, ba dokonce o každou vteřinu. Že přeháním? Haha, vůbec né, přátelé. Kolik si myslíte, že se dá ztratit bodů, aby jste postoupili ještě do finále? Je to celých 41,5 bodů za 5 kol (resp 4 se škrtačkou). O desetinu více a už tam nejde. 10 bodů na kolo je nic, a i to málo stačí, aby jste se vyškrtli z bojů o posty nejvyšší. Hold, všichni piloti mají profi stroje, věnuji tomu peníze, a co je třeba tomu věnovat také? No přece čas v podobě tréningu, neboť, pokud Vás již nelimituje technika, a i tak to nestačí, tak je třeba prostě trénovat a trénovat a trénovat. A zde se dostávám k shrnutí soutěže jednou větou, jak jsem již zmínil v úvodu. Limity letadla jsou totiž přesně takové, jaké jsou limity pilota. Vezměme si třeba mě :) poslední kolo jste od finále pouhých devět bodů. Letíte v kole s dalším soupeřem, který je pár bodu za vámi a pokud Vás porazí, tak Vás přeskočí a do finále postoupí on. Co uděláte? Já znám špatnou odpověd, kterou je : počkám, zda někdo z devítí pilotů přede mnou udělá chybu. Správná odpověď je: udělám proto co můžu a když už ve 20. vteřině cítím, že jsem ve stoupáku tak si už NEDÁM, PRO JISTOTU, pár metrů navíc. To je totiž cesta, která Vám zajistí těch pár bodů, co chybí a už jste tam. Jó, hold příště budeme chytřejší. I tak si ale nemám na co stěžovat, v tak našlapané konkurenci se prostě musí bojovat a je třeba na to myslet každé kolo.

Ti, co ví, že se bojovat musí, se dostali do finále ... konkrétně tedy:

  1. Novotný Radek
  2. Perkovič Stanislav
  3. Pazderka Luboš
  4. Gaľa Marko
  5. Váňa Jiří
  6. Vostřel Vlastimil
  7. Malčík Radek
  8. Beran Věnek
  9. Novotný Luděk

Finále bylo na tři kola, a nedaly se čekat žádné výškové orgie, co ale rozhodlo, bylo druhé kolo. Dvakrát za nula, čtyřikrát za 7 minut a je vymalováno :) Tři piloti zůstávají, a další kolo je tak jen pouze otázkou cti :) 

Nejlépe se se vším poprali tito piloti:

  1. Malčík Radek
  2. Beran Věnek
  3. Perkovič Stanislav
  4. Novotný Luděk
  5. Pazderka Luboš
  6. Vostřel Vlastimil
  7. Novotný Radek
  8. Gaľa Marko
  9. Váňa Jiří

Gratulujeme i pánovi, který vyhrál asparagus od "zahradkářství Micka" ;-)

Ceny pro finalisty daroval i Ivan Hořejí, pro nejlepšího pilota byl přichystán pohon RedFox od Františka Hendrycha.

Ohledně organizace nemám co vytknout. Vše fungovalo parádně, odsejpalo, lítalo, nefoukalo, nemrzlo, a zkrátka super jako vždy. Guláš moc dobrej :)

Výsledky zde

Diskuse zde

 

Zobrazeno: 3389

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám