Autonomy - 10000 bodů!
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jen připomínám, že povolená kapacita baterky je 1.5x hmotnost modelu při 2-článku, 1x hmotnost modelu při 3-článku a úlohou je nalétat co možná nejvíce 6-minutových letů za 3.5 hodiny. Mimochodem 27 letů je 162 minut letového času!
A náš český rekord je letů 8

H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Další argument při rozhodování jestli do takového modelu investovat. Pohony vycházejí míň než 100W/kg. Jen ty převodovky mě hlava nebere, asi to budu muset zkusit, jestli se to opravdu napřímo nedá lítat...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

S převodovkami nevím, mě ten jejich přínos vychází poměrně malý a navíc jsem zatím "nedorostl" k tomu, abych měl speciál jen na Autonomy. Takže to zatím létáme se 2čl. na místo 3čl. Ale kdo ví, co bude za rok.
Jinak to počasí muselo být "extrémní" (nebo tam měli svah

Ach jo, už aby bylo zase hezky

H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Michna
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
Petr Dušek napsal: Zajímavé informace, pokládal jsem Autonomy za kategorii lehkých superpapíráků a ono ejhle, na prvních místech kompozity s váhou 2,5kg!
Další argument při rozhodování jestli do takového modelu investovat. Pohony vycházejí míň než 100W/kg. Jen ty převodovky mě hlava nebere, asi to budu muset zkusit, jestli se to opravdu napřímo nedá lítat...
Cílem je nejspíše najít stoupák co nejdříve a s velkým modelem typu F3J a při odpovídající hmotnosti není problém jej chytnout i jen v malé výšce odhadnu-li to na 20-30m. Pak jen záleží na množství podstoupeného rizika, zda vystoupat výše či nikoliv. Při stabilním počasí lze předpokládat tvorbu termiky na daném místě v rozmezí 7-15 minut. Případně mít vyhlédnuty na louce více míst, kde by se to mělo trhat a v jakých intervalech. Pak lze létat s velkým modelem téměř na jistotu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Michal Michna napsal: Pak jen záleží na množství podstoupeného rizika, zda vystoupat výše či nikoliv. Při stabilním počasí lze předpokládat tvorbu termiky na daném místě v rozmezí 7-15 minut.
Michale, jen pro upřesnění - o žádné riziko nejde, motor můžeš zapnout kdykoliv a kolikrát chceš (viz prozatímní pravidla na http://www.rcex.cz/kestazeni/RCEE_pravidla.pdf ). A v tomto konkrétním případě moc času na rozmýšlení také nebylo, soutěž trvá 3.5 hodiny, tj. 210 minut, z toho byl vítěz ve vzduchu přes 160. Souhlas s tou tvorbou termiky v pravidelných intervalech, akorát že matička příroda je pěkná děvka a tak v jednom případě ze tří to prostě nevyjde (tedy mně

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Taky je zajimave, ze kategorie S nalitala max 14 (to bys asi Honzo dal s Havranem taky, v idealnich podminkach).
K te hmotnosti - ona i ta nejtezsi 3.7m obluda ma plosne zatizeni jen lehce pres 30g/dm2, takze rozhodne to neni zadny hotliner.
Jinak koukam ze proti lonsku Italove trochu prezbrojili - vetsi modely, trochu jine pohony (ikdyz filosofie stejna, maly stridacek s prevodovkou a co nejvetsi vrtule).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Tomas Suk napsal: Taky je zajimave, ze kategorie S nalitala max 14 (to bys asi Honzo dal s Havranem taky, v idealnich podminkach).
Díky za uznání, ale to by musely být hodně ideální podmínky (nejlíp ten svah

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Ještě dotaz k pravidlům. Přijímačová baterie může být extra, případně je nějak omezená, nebo se všechno napájí z pohonné baterie?
Doplněno: teď jsem to našel v italských pravidlech - pro pobavení dávám doslovný překlad z Googlu: "Akumulátor pro přijímač je dovoleno používat samostatné baterie pro napájení přijímače a zaměstnanců, a jeho váha je součástí ODV hmotnosti (váha připravena k letu)". Zaměstnanci budou asi serva.
Z návrhu RCEE pravidel tohle není úplně jasné, nebo je nepozorně čtu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Re Kira: to nojíky podle Driveclacu taky nevypadají moc extra

Re Autonomy: přijímačovky můžeš mít, nicméně je zakázáno je nabíjet v průběhu soutěže (možná nesmyslně, ale alespoň se vyloučí jakékoliv podezření vyplývající z manipulace s nabíječem)
Jinak, co jsme zatím odlétali (4 resp. 3 soutěže - viz rcex), tak to bylo na energii omezenou dobou chodu motoru. Ze jmenovitého napětí baterie a odběru motoru se spočítají nějaké vteřiny motorového chodu, ty si nastavíš na vysílači a létáš. Není to úplně košer, ale zatím nikdo neměl "správné" baterky a nakonec ani přijímačovky.
Jo a ještě k organizaci. Jak jsem psal, soutěž se vyhlásí na danou dobu (Italové mají 3.5 hodiny), v pozdním odpoledni nám stačily 2 a každý si létá a měří sám. "Výhodou" je, že je potřeba nalétat více než šest minut, kratší let se nepočítá (jen ten poslední), delší se nepenalizuje, takže se to dá zvládnout úplně v pohodě. A taky si každý sám přistává. Italové mají kruh o průměru 10m, za přistání je potom 40 bodů (za let tedy 400), my jsme si to zkomplikovali měřením po metru (což je pro výsledek nepodstatné, jen abychom nevyšli ze cviku). Tedy, pořadatel stačí jeden

Létání je to fantastické, nesrovnatelné s jakoukoliv jinou kategorií.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
bod 4Petr Dušek napsal: Z návrhu RCEE pravidel tohle není úplně jasné, nebo je nepozorně čtu.

Jinak kdybys chtěl překlad do angličtiny přímo od Italů, někde bych ho tu našel.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (3 Příspěvky)
- Přidávám rozlosování v pdf. Při příjezdu prosím parkujte auta vlevo, nebo vpravo od...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Včera 06:43
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.