file Autonomy - 10000 bodů!

Více
22. říj 2009 17:17 #570 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Autonomy - 10000 bodů!

jan kadlec napsal: A nejde ten přepínač mechanicky otočit o 180° ???? Možná by to vyřešilo problém........

To mě nenapadlo, ale je to zajímavá myšlenka. Až nastane nějaký dlouhý zimní večer, zkusím se podívat dovnitř. Pokud nepůjde otočit, měly by snad jít přehodit dráty.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2009 18:55 #572 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Ještě jeden nápad pro diskusi (předem upozorňuji, že jich mám moc a 50% je blbejch). Předpokládám, že příští rok bude mít poměrně hodně lidí stejné modely podle definice RCEK. Byl by zájem udělat pro takto definované modely neoficiální a příležitostnou kategorii založenou na MMR (podle vzoru RCEX, RCE7, Autonomy nebo něčeho takového)?

Tedy, mě napadá zahrnout to do korespodenční soutěže RCEX (bez dalšího přepočítávání doby chodu motoru), což asi udělám, ale pro klasickou soutěž lze možná vymyslet zajímavější formát.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2009 07:35 #573 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Kdyz jsem meril proud v EP vetroni, proud behem stoupani se nameril verohodne, ale behem kluzu tam byly jen kratke, sporadicke a male spicky. Obavam se, ze je to v ramci ne-presnosti mereni a nechlubim se s tim. Cetnost mereni 4x za sekundu.
Pro EP jsou asi tedy dve moznosti:
Mereni prumerne spotreby: Pouzit externi zdroj, nabit na doraz, letat treba 10 minut a zase nabit. Zjistit, kolik se vybilo.
Problem mohou byt ty spicky ale to asi nejde jinak, nez merit postupne odber vsech serv prislusnou sondou a pak to pro jistotu vsechny spicky jenom secist.
Ja tam tedy radsi dal externi BEC a 6 serv funguje perfekt.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2009 16:38 #574 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Dostal jsem "report" z Itálie, níže je překlad vybraných pasáží:

Poslední neděli jsme měli opravdu výjimečnou soutěž, i co se účasti týká. Novými soutěžícími byli F3J piloti s kompozitovými modely a za výborných termických podmínek ani nevylétali baterie a to létali celou soutěž prakticky bez přestávky.

Pro příští rok chceme změnit pravidla a to buď:
1) bez omezení - a se zmenšením energie (například C=M/U/110),
2) zachování energie (C=M/U/90), ale rozpětí do 3 m a zákaz kompozitových modelů.


Jdu mu to rozmluvit :)
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2009 17:32 #575 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Na základě jedné soutěže v mimořádných podmínkách měnit pravidla ?!? Vidím že lidé všude uvažují stejně...
Tím nechci snižovat výkony na té soutěži. Podle fotek ( http://www.autonomy-f5j.it/gallery/index.php?cat=13 ) to vypadá, že létali na rovině, bez náznaku svahu, takže jen čistá termika.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2009 19:06 #576 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Autonomy - 10000 bodů!

Jan Kubica napsal: 2) zachování energie (C=M/U/90), ale rozpětí do 3 m a zákaz kompozitových modelů.


Faktická poznámka - docela by mě zajímalo, jak se do pravidel nadefinuje zákaz kompozitových modelů, přesněji co už je kompozitový model a co ještě ne...
Nekomentuji smysl tohoto zákazu u Autonomy, ale už víckrát se podobná myšlenka objevila pro x kategorií u nás, nejen elektro, ale třeba i RCH, RCV2 - tak by mě zajímalo, jak by se to vůbec dalo definovat, pokud by tento zákaz někdo chtěl opravdu seriózně navrhnout.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2009 20:13 #577 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Napsal jsem mu dost dlouhý e-mail, aby žádné změny nedělali. Mimochodem, dokonce uvažují i o zavedení měření doby motoru podle toho mého vzoru (asi taky vynálezci :D ), prý by bylo potom možné snadno regulovat dobu na soutěž, ale myslím si, že ty důvody proti jsou závažné. Uvidíme... Z celého toho majlu jsem nabyl dojem, že (trochu vulgárně řečeno) otcové zakladatelé dostali na pr..l a nemůžou se z toho vzpamatovat (viz TH o pár příspěvků výše). Já jen chci zde říci, že mně ta pravidla přijdou tak jak jsou OK, omezení dobou chodu motoru jako možnost bych zatím ještě nechal.

Otázka: jaký BEC? Spínaný nebo lineární? JETI nebo nějaký "východní"? Nešel by jeden článek napřímo?

Tomas Hruby napsal: Faktická poznámka - docela by mě zajímalo, jak se do pravidel nadefinuje zákaz kompozitových modelů, přesněji co už je kompozitový model a co ještě ne...
Nekomentuji smysl tohoto zákazu u Autonomy, ale už víckrát se podobná myšlenka objevila pro x kategorií u nás, nejen elektro, ale třeba i RCH, RCV2 - tak by mě zajímalo, jak by se to vůbec dalo definovat, pokud by tento zákaz někdo chtěl opravdu seriózně navrhnout.


Tomáši, Ty zase provokuješ ;) Tedy, podle mě je to nesmysl, dost mě překvapilo, že to nevyšlo ze závistivých Čech, ale na druhou stranu si nemyslím, že by byl problém to definovat. Pokud by byla řeč jen o modelech z negativních forem (teď si ještě uvědomuji, že v originále se mluvilo o "moulded composites") myslím si, že je to jednoznačně určené, tam se to pozná na první pohled.

No a kdyby chtěl někdo zakázat uhlík jako stavební materiál, tak navrhuji zkoušku vodivosti pro elektrický proud, když křídlo shoří, bylo nedovolené :lol: (je pátek, sorry).
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2009 20:41 #578 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Autonomy - 10000 bodů!

Jan Kubica napsal: ale na druhou stranu si nemyslím, že by byl problém to definovat. Pokud by byla řeč jen o modelech z negativních forem (teď si ještě uvědomuji, že v originále se mluvilo o "moulded composites") myslím si, že je to jednoznačně určené, tam se to pozná na první pohled.


No tak konkrétně... Je jasné, že je kompozit MiniCorado nebo Scorpion. Je ale kompozit Ambrosia - tedy polystyrén olaminovaný "jen tak v igelitovém pytli"? A je kompozit model v F1A stylu s kevlarovým D-boxem? Zakázat jen "moulded" je snadné, ale v podstatě pitomost, která nic neřeší. Nedělej si iluze, kdyby tohle někdo myslel vážně, tak by ta definice byla pořádný problém - v tomhle případě vůbec neprovokuji, tohle prostě problém je :roll: Tak radši doufejme, že to nikdo vážně prosazovat nebude, byla by to fakt kravina.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. říj 2009 09:06 #579 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Tomáši, bavíme se jen hypoteticky, jo?

Záleží na tom, co se chce zakázat. Pokud růst výkonů, je podle mě nejlepší omezit rozpětí. Pokud růst nákladů, je podle mě nejlepší vrátit se ke starému pilot=stavitel. Pokud by bylo opravdu zájmem pouze nepoužívat "moderní" materiály, je možné to napsat do pravidel v podstatě jakkoliv, bude to mít ale stejný dopad jako ta nedefinice motoru v RCEK, papír snese všechno. Takže pokud bych chtěl zakázat kompozity z negativních forem, kompozitové otevřené konstrukce (AVA) i "vacuum bagged" (Ambrosia) modely, tak bych to takto vyjmenoval do pravidel. Ještě mě napadá, že v případě pochybností existuje třeba zkouška tvrdosti povrchu (jako fyzikální test), tedy pokud mají kompozity tvrdší povrch než dřevo (myslím, že ano).

Ale podle mě je to blbost, tedy snad až na to omezení rozpětí.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. říj 2009 11:05 #580 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Autonomy - 10000 bodů!
Honzo, doufám že všechny tyto úvahy jsou opravdu jenom hypotetické a jsou způsobeny současnou nepřízní počasí, kdy není moc času na vyvětrání hlavy na letišti...
Nechápu ten nápad s omezováním rozpětí, vždyť kategorie se dělí na malé a velké, tak proč velké ještě omezovat. Možná by bylo rozumné tu dělící čáru posunout trochu výš, myslím že se celkem nabízí mezinárodně kulatý rozměr 100".

Ještě k otázce na BEC - tím myslíš externí nebo regulátorový BEC ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.442 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám