- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
- Radek Novotny
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Co? * Jak již víte, v 2022 nastane v pravidlech RCEV změna ohledně restartu motoru. Stejně jako v F5J, budeme moci použít FW s restartem, který je schválený ve FAI.
Na svazu je již schváleno, že tato změna nastane, nicméně je ještě možno doladit konkrétní znění této změny.
Proč? * Na několika soutěžích při diskuzích převažoval názor, kdy při použití restartu motoru by byla nula za letový pokus. Nicméně v tomto okamžiku, kdy je tato změna již komunikována, začaly se objevovat názory, že by měla být nula za celý let. Logiku to má.
Sám jsem zastáncem nuly za celý let, líbí se mi ta další možnost rozhodování, zda si mám nechat dát nulu, a nebo si v prvním pokusu pro model přeci jen doběhnu, abych tu nulu nedostal za celý let.
V případě nuly při použití v letovém pokusu si model budeme v prvním pokusi přitahovat na motor asi vždycky. Argumentů a možností pro a proti jedné ze zmíněných možností je nespočítaně.
Hlasování! * Chcete-li přispět názorem, napište zde do vlákna prosím svou preferenci, a já to k 31. říjnu vyhodnotím, a dle principu 'vox populi' přihlédnu k výsledku hlasování při úpravě změny pravidel. Jako platný hlas pro rozhodování vezmu hlasy pilotů, kteří v letošní sezóně odlétali v RCEV alespoň 2 soutěže.
Ve svém příspěvku jen vyberte z možnosti 1 nebo 2.
1/ Při užití restartu motoru je nula za celý let. Při použití již v prvním pokusu má pilot nulu a druhý pokus není.
2/ Při užití restartu motoru je nula za letový pokus. Při užití již v prvním pokusu je tedy možnost znovu odstartovat k druhému pokusu.
A klidně zde můžete přidat i nějakou myšlenku, proč tak podle vás má být.
Díky!
* A hned zde jako vzor přikládám i svůj hlas: Možnost 1/
Líbí se mi ta další možnost rozhodování, zda si doběhnout pro model, a nebo si nechat dát nulu. Zároveň mi i přijde bezpečnější, když se nebude narychlo přitahovat na motor skoro k bodu a honem pak startovat k druhému pokusu.
Restart by měl obecně být v principu použit spíše k záchraně modelu, než k taktizování.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Možnost 1/ Při užití restartu motoru je nula za celý let. Při použití již v prvním pokusu má pilot nulu a druhý pokus není.
K Tvému zdůvodnění, s nímž naprosto souhlasím, bych připojil ještě to, že kategorie obecně dovoluje pustit motor 2x:
- podle starých pravidel ke dvěma vypuštěním (pokusům),
- podle nových pravidel by mohlo být buď ke dvěma vypuštěním, nebo jednomu vypuštění a jedné záchraně.
Dík, H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
A to proto, že při variantě 2 může nastat scénář, kdy "to pošlu 10 metrů vysoko / 100 metrů daleko a ono to možná vyjde a když ne, tak si doletím zpět a dám si druhý pokus"
btw. nebylo by lepší tady mít anketu (jde přidat při vytváření tématu) ?
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Měli bychom pravidla maximálně zjednodušovat a naopak se maximálně vyhýbat situacím, které mohou být sporné. Přímo bych řekl, že z mého pohledu je jednoduchost a nespornost o hodně vyšší hodnota než teroretizování o tom, zda to nepovede k divokým taktikám.
A pánové upřímně - vždyť to Alešovo "střelím 100m vysoko a daleko a kdyžtak se vrátím" je ve své podstatě pitomost! Pokud bude počasí, které dává šanci to z menší výšky naletět, tak to prostě ve skupině někdo naletí a to, že k druhému pokusu odstartuji s pomocí motoru za dvě minuty místo za tři nic nemění na tom, že výsledek pokusu bude nevalný, tohle fakt není smyslupná taktika. Celé je to jen o drobném zmenšení škod, ale situací, kdy by někdo opakovanými pokusy s motorem došel k vítězství bude absolutní minimum. Prostě jak píšu - jen komplikace bez reálného důvodu...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 567
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Přikláním se k možnosti 2.
Už toho moc neuběhnu, kontrolovat to nepůjde a zbytečně šlapat v polích mi vadí.
RB
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladimír Papírník
- Offline
- Pokročilejší začátečník
V
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Kamil Kičmer
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 184
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 19
Kontrolu si nedovedu představit.
Tomáš to popsal velice dobře a přesně.
Je smutné připustit, že by někdo mohl chtít podvádět, ale kontrolovat výškoměr při opakování, kdy se honí vteřiny je "nereálné". Varianta 1 by obecně směřovala k myšlence zrušit opakovací let.
Když se rozhodnu opakovat, je v podstatě jedno jak se dostanu do bezpečné zóny, nebo k bodu, jestli na motoru, nebo rychlým letem. A Tomáš to napsal dobře, 30s motorového letu někam, tam chvilku poletuji a zkouším, a pak logicky 30s na motoru zpět, což jsou cca 2 - 3 minuty. Úspěch v opakování je nesmysl.
A při použití restartu v druhém pokusu, je kontrola jednoduchá.
Kamil.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Semerák
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 206
- Obdržená poděkování 2
Důvody - jednak viz Tomáš, jednak si člověk více zalítá, když se dostane někde za les (od nás vím o čem mluvím), odkud není návratu bez motoru....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Horák
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 115
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Lhota
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 170
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (6 Příspěvky)
- Otevřeli jsme přihlašování na druhou ZL v sobotu 23.11., aby vznikl dostatečný předstih s...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Milan Chalupník
- 01. lis 2024 06:36
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
-
- Ostravská podzimní F5J, RCEV (5 Příspěvky)
- Dobrý den. Děkuji všem za víkendovou účast a hladký průběh obou soutěží. Až na drobné...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Kamil Kičmer
- 21. říj 2024 06:10
-
- Ostravská pevná výška 4 - nový termín (4 Příspěvky)
- A pro opravdové nadšence přidávám i odkaz na video:...
- v Vážná témata / Důležité
- od Lubomír Šášek
- 13. říj 2024 15:12
-
- Pozor F5L Roudnice nad Labem se přesouvá na 12.10.... (1 Příspěvky)
- Soutěž č:707 se přesouvá na 12.10.2024
- v Vážná témata / Důležité
- od Jaromír Kamenský
- 10. říj 2024 16:43
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.