- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 0
RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
- Karel Krenč
-
- Offline
- Začátečník
-
Karel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
A ) Varianta 1 znamená, že pokud prostě použiju nouzově motor, tak jsem prostě to kolo dolítal. Za celé kolo mám 0 a basta. Žádné kontroly, žádné "pičoviny bigbíty".
- Druhý pokus můžu mít úplně v klidu, pokud si prostě nedoletím na motoru k bodu.
- Motor slouží POUZE A VÝHRADNĚ k záchraně modelu, nebo tomu, abych někoho nezabil nebo nezpůsobil škody na majetku.
B ) Varianta 2 znamená, že si lítám, nevýjde to, doletím si na motoru jako pán k bodu a letím znova.
- Právě zde mi přijde naprosto zásadní dělat kontrolu výškoměru, zda je opět vynulován, nepamatuje si poslední hodnotu z předchozího letu atd.
- Nehledě na tom, že právě to, že mohu letět znova zcela vybízí k situaci, kdy "to zkusím z 20ti metrů", ostatní nalítaji max 5 minut, já se na to vyseru dejme tomu ve třetí minutě, vratím se zpět v rychlosti na motoru, pošlu to do míst (nebo výšky) kde přelítám těch pět minut a je to. Naprosto reálný scénář.
Příjde mi, že to všichni pochopili naopak, a nebo už jsem starej a blbej
![:-D :-D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Konkrétně Aleši to, co píšeš o kontrole u varianty 2 je totální nesmysl (sorry, ale fakt nesmysl, je to zcela mimo).
Při druhém pokusu se naopak nemusí kontrolovat vůbec nic, pokud má soutěžící správný FAI firmware, tak bez resetu výškoměru buď motor neroztočí vůbec (fw5.7) anebo si ho zapne, ale po přistání bude mít nulu za opakované zapnutí (fw5.9). Takže správné resetování je v nejlepším zájmu pilota a dodrží ho každý a pokud ne, tak má nulu.
Naopak u varianty 1 vynecháváš zcela zásadní a nepříjemný bod - nulu za let po zapnutí motoru mám v případě, že to zapnutí přiznám! Jistě, pokud bych doletěl na plný plyn až k bodu, tak to všichni vidí a není co řešit. Ale upřímně pokud si někdo lehce klepne do plynu třeba v Pace za lesem jen tak, aby les přeletěl a zbytek návratu má bez motoru, tak to nemá šanci vidět nikdo a pozná se to jen při kontrole výškoměru - pokud má zapsanou výšku, tak OK, pokud tam jsou čárky, tak zapnul motor a opakovat by tedy už nemohl.
A k té taktice - to, co popisuješ za "reálný scénář" mi tedy fakt reálné nepřijde. Asi ti vzhledem k tomu, že v podstatě na soutěže nejezdíš uteklo, kam vyrostla úroveň - dneska prostě v počasí, kdy se dá o těch 20ti metrech uvažovat, maximum nalétá někdo prakticky vždy a tři minuty ztráty jsou o ničem - to není smysluplná taktika, ale spíš jen čirá teorie.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Tomas Hruby napsal: Naopak u varianty 1 vynecháváš zcela zásadní a nepříjemný bod - nulu za let po zapnutí motoru mám v případě, že to zapnutí přiznám! Jistě, pokud bych doletěl na plný plyn až k bodu, tak to všichni vidí a není co řešit. Ale upřímně pokud si někdo lehce klepne do plynu třeba v Pace za lesem jen tak, aby les přeletěl a zbytek návratu má bez motoru, tak to nemá šanci vidět nikdo a pozná se to jen při kontrole výškoměru - pokud má zapsanou výšku, tak OK, pokud tam jsou čárky, tak zapnul motor a opakovat by tedy už nemohl.
Sorry tome, ALE jak jako vypnuti přiznám ? Jak jako lehce klepne do plynu ? Od toho je přece výškoměr, který v obou případech má ukázat nulu
a Ad nelítaní. Mohl bych nelítat klidně celé desetiletí, ale kola, kdy jsou všichni na zemi za 3 minuty netřeba dlouho hledat, co třeba poslední trnávka např ? A to byly velké letadla. Ať už to podle tebe je, nebo není reálný scénář, tak stále platí jedno a to samé : restart motoru má sloužit pouze k ZÁCHRANĚ MODELU v kritické situaci. čili ne k vracení se k bodu na motoru a tím ušetření času pro teoretiky větší bodový zisk v dalším pokusu. Prostě pouze pro záchranu modelu.
Tak jako tak jsem si jen chtěl upřesnit to co tady čtu, a ať každý hlasuje jak uzná za vhodné...
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
![:-( :-(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Ano, zapnutí motoru ukazuje výškoměr, souhlas.
Ale právě proto je tvé tvrzení (cituji): "A ) Varianta 1 znamená, že pokud prostě použiju nouzově motor, tak jsem prostě to kolo dolítal. Za celé kolo mám 0 a basta. Žádné kontroly, žádné "pičoviny bigbíty" naprostý nesmysl, to ti to fakt nedochází? Aby se vyloučilo nekorektní chování, tak by naopak časoměřič u varianty 1 musel po prvním pokusu bezpodmínečně zkontrolovat výškoměr, co na tom proboha není jasné???? A týká se to právě jen varianty 1, u varianty 2 není mezi pokusy žádný spor možný a kontroluje se až finální výška na konci.
A k té taktice létání - ano, najdeš případ, kdy si někdo tímto pomůže, ale fakt věříš tomu, že to bude podstatné a nějak moc to změní taktiku létání a výsledky? Já ani náhodou...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Končím, tohle je fakt ztráta času
![:-( :-(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Zdůrazňuji podezření, většina opakovacích letů je totiž jasná jak sluníčko.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Kamil Kičmer
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 177
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 14
Zapnutí motoru si nikdo nevšimne, přistanu, tvrdím že jdu opakovat, a pomocník výškoměr nezkontroluje, pak je to podvod.
Další co se může stát, a letos se to už stalo několikrát, že si motor zapneš omylem, opět si nikdo nevšimne, a jdeš opakovat.
Prostě tady by kontrola výškoměru při opakování musela být povinná!
Jak jsem psal minule, je smutné připustit že by se podvádět mohlo. Ale k tomu jsou pravidla, aby to eliminovala.
Takže varianta č.1 za mne určitě ne.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.