file RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?

Více
15. říj 2021 07:58 #24527 od Bohdan Biječek
Jednoznačně varianta 2.

Pro příznivce varinaty 1: ty kontroly výškoměru před opakováním bych fakt chtěl vidět.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. říj 2021 12:14 #24528 od Libor Kristian
Hlasuji pro variantu ad1/, případně 1/a ( s jedním pokusem)

Preambule :
Nechodím na zdejší Hyde Park vůbec, ale když mám možnost, tak půjdu k volbám. Protože ten, kdo k volbám nechodí, může si stěžovat akorát tak na lampárně.

Odůvodnění :
a) Použití NOUZOVÉHO motoru není zavedeno ( duch zákona) proto, abychom „ si více zalítali“, ale pouze a jen jako NOUZOVÉ řešení pro záchranu modelu před poškozením, ztrátou, poškozením cizího majetku a zdraví nebo jen prostě proto, že se mi, jako imobilnímu důchodci, nechce prodírat mačetou v řepce nebo lézt na strom. Za tuto velkou výhodu a šanci i z bezpečnostního hlediska nic a nikoho neohrozit, musím nějak „zaplatit“ , a to tím, že si svobodně, o své vůli připíšu nulu za celý let, o ničem nediskutuju a kráčím spokojeně se svým naleštěným modelem do depa.

Jsem rád, že se možnost nouzového motoru povolila v F5J a i v RCEV bude možná.
V rámci zjednodušení a sjednocení pravidel bych skromně navrhl, aby i u RCEV byl jenom jeden pokus, čímž by se eliminovaly veškeré „plodné diskuse“ o tom, jak kontrolovat výškoměr mezi prvním a druhým pokusem.

Už nyní mám strach o svůj život, když mi kolem hlavy sviští oštěpy ze všech stran, kdy oštěpáři píchají svoje nářadí kamkoliv a co nejrychleji, aby mohli rozpojit baterky, doběhnout na bod a vrhnout svůj druhý pokus.
A teď si představte, že toto se ještě zrychlí, když by tyto oštěpy byly pod motorem, nehledě na setrvačnost rozjetého modelu, a může se stát, že oštěpář zapomene motor při zrychleném „ přistání“ vypnout a bodne ho do svého bližního nebo do sebe !!
Už dnes při bezmotorovém běžném přistání vidíme, že modely nepřistávají, ale provádějí zemědělské práce.
Pokud je povolen jen jeden pokus a pilot zapnul nouzový motor pro návrat, pak na přesnosti, ani čase přistání vůbec nezáleží, protože je srozuměn s tím, že má totální nulu a je v klidu.

b) Co se týče kontroly výškoměru samoměřícím časoměřičem, kde není ani jeden supervizor, který namátkou kontroluje zápisy výsledků, tak bych pouze upozornil na teoretickou možnost, že když chce někdo podvádět, tak ve spolupráci s „vhodným“ časoměřičem to udělá tak, jako tak.
Dokonce i u F5J to záleží jen a jen na časoměřiči, zda „uvidí“ na výškoměru číslo nebo čárky, nehledě na stopky a pásmo. Nechci být paranoidní, ale v tuhém boji o zrno, vteřiny a centimetry jsem viděl už mnohé a myslím, že nejsem sám.
Apropó, kolik z vás vidělo, že časoměřiči kontrolují na výškoměru firmware ?

c) Nakonec však při jakýchkoli důvodných pochybnostech máme tady přece institut protestu.
Takže pokud někdo uvidí, že pilot např. šahá během letu na spínač motoru nebo jiné podivnosti, spojené se „zázračným návratem modelu“, má vždy možnost podat protest, ať již v F5J nebo RCEV s jedním nebo dvěma pokusy.
Není nic jednoduššího, než že si jury nechá vytáhnout výškoměr z letadla ( všichni to máme předpokládám na rychloprodlužky, aby se daly výškoměry měnit) a na FlightManageru na PC, který je součástí každé soutěže, se podívat na záznam grafu. Otázka 5 minut.
Za tu ostudu, být označen za podvodníka, to asi nestojí.
Ale zase, abychom soutěž nestrávili jen protestováním.
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. říj 2021 15:29 #24530 od Petr Dušek
Nějak mi v téhle celé debatě chybí ještě třetí varianta a to ta nejjednodušší. Dle vzoru F5J zrušit druhý pokus ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. říj 2021 16:13 #24531 od Milan Chalupník
Sleduji tuto diskuzi od začátku a čekal jsem kdy to konečně někoho napadne s tím jedním pokusem, a ejhle, napadlo ;) :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. říj 2021 16:54 #24532 od Tomas Hruby
S tímhle souhlasím - za mne prostě pravidla mají být co nejjednodušší a bez zdrojů sporů.
Při restartu tohle určitě lépe plní to, co se tu označuje za variantu 2, ale ta radikálnější varianta s úplným zrušením druhého pokusu a přechodu na F5J styl by byla ještě jednodušší a potenciál ke sporům by tu byl už vůbec nulový.
Neumím ale úplně posoudit, jak by to rozdýchali lidé, kteří mají RCEV jako svou primární kategorii a pro které by to znamenalo citelnou změnu (pro lidi létající hodně F5J by to asi bylo vesměs vítané).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. lis 2021 16:11 - 29. lis 2021 16:13 #24590 od Radek Novotny
Kolegové piloti, díky všem za příspěvky. Jak tady na stoupáku, tak telefonické a mailové.
Po vyhodnocení je potvrzena pro schválení na SMČR varianta č.1, tedy nula za celý let, v případě použití nouzového restartu motoru.

Bezpečnostní restart je povolen obecně, je tedy možno použít jakýkoliv FW schválený pro soutěže F5J. Schválený, míněno aktuální a schválený FAI pro F5J. Tedy s restartem, i bez restartu.
Není tedy potřeba měnit FW ve výškoměru před soutěžemi s ohledem na přání organizátora soutěže, tak jako v F5J.
Poslední změna: 29. lis 2021 16:13 uživatelem Radek Novotny.
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. kvě 2022 15:48 #24824 od Jan Kubica
Ono se toto týká možná spíše (nebo jen dříve) F5J, ale napíši to sem. Ve vláknu www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3...n-FAI-rule-proposals se v příspěvku www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=49200975&postcount=11 píše, že při použití restartu pro záchranu modelu je ve výledku nula za let, přičemž tuto nulu nelze škrtnout. Prý přijato v dubnu, takže se to asi objeví v pravidlech pro příští rok. Ale je možné, že jsem to pochopil nesprávně.

Tedy restart nelétám, ale směr vývoje je to bezesporu zajímavý.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2022 09:11 #24827 od Ivan Horejsi
Pochopils to spravne.
Proslo hlasovanim subkomise pri distancnim zasedani, urcite tedy i hlasovanim plena a objevi se v pravidlech pro pristi rok.
Pokud se tedy neco nekde nezadrhne.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.310 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám