- Příspěvky: 21
- Obdržená poděkování 0
RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
- Bohdan Biječek
- Offline
- Pokročilejší začátečník
Méně
Více
15. říj 2021 07:58 #24527
od Bohdan Biječek
Odpověděl Bohdan Biječek pro téma RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
Jednoznačně varianta 2.
Pro příznivce varinaty 1: ty kontroly výškoměru před opakováním bych fakt chtěl vidět.
Pro příznivce varinaty 1: ty kontroly výškoměru před opakováním bych fakt chtěl vidět.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Libor Kristian
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 1
- Obdržená poděkování 1
15. říj 2021 12:14 #24528
od Libor Kristian
Odpověděl Libor Kristian pro téma RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
Hlasuji pro variantu ad1/, případně 1/a ( s jedním pokusem)
Preambule :
Nechodím na zdejší Hyde Park vůbec, ale když mám možnost, tak půjdu k volbám. Protože ten, kdo k volbám nechodí, může si stěžovat akorát tak na lampárně.
Odůvodnění :
a) Použití NOUZOVÉHO motoru není zavedeno ( duch zákona) proto, abychom „ si více zalítali“, ale pouze a jen jako NOUZOVÉ řešení pro záchranu modelu před poškozením, ztrátou, poškozením cizího majetku a zdraví nebo jen prostě proto, že se mi, jako imobilnímu důchodci, nechce prodírat mačetou v řepce nebo lézt na strom. Za tuto velkou výhodu a šanci i z bezpečnostního hlediska nic a nikoho neohrozit, musím nějak „zaplatit“ , a to tím, že si svobodně, o své vůli připíšu nulu za celý let, o ničem nediskutuju a kráčím spokojeně se svým naleštěným modelem do depa.
Jsem rád, že se možnost nouzového motoru povolila v F5J a i v RCEV bude možná.
V rámci zjednodušení a sjednocení pravidel bych skromně navrhl, aby i u RCEV byl jenom jeden pokus, čímž by se eliminovaly veškeré „plodné diskuse“ o tom, jak kontrolovat výškoměr mezi prvním a druhým pokusem.
Už nyní mám strach o svůj život, když mi kolem hlavy sviští oštěpy ze všech stran, kdy oštěpáři píchají svoje nářadí kamkoliv a co nejrychleji, aby mohli rozpojit baterky, doběhnout na bod a vrhnout svůj druhý pokus.
A teď si představte, že toto se ještě zrychlí, když by tyto oštěpy byly pod motorem, nehledě na setrvačnost rozjetého modelu, a může se stát, že oštěpář zapomene motor při zrychleném „ přistání“ vypnout a bodne ho do svého bližního nebo do sebe !!
Už dnes při bezmotorovém běžném přistání vidíme, že modely nepřistávají, ale provádějí zemědělské práce.
Pokud je povolen jen jeden pokus a pilot zapnul nouzový motor pro návrat, pak na přesnosti, ani čase přistání vůbec nezáleží, protože je srozuměn s tím, že má totální nulu a je v klidu.
b) Co se týče kontroly výškoměru samoměřícím časoměřičem, kde není ani jeden supervizor, který namátkou kontroluje zápisy výsledků, tak bych pouze upozornil na teoretickou možnost, že když chce někdo podvádět, tak ve spolupráci s „vhodným“ časoměřičem to udělá tak, jako tak.
Dokonce i u F5J to záleží jen a jen na časoměřiči, zda „uvidí“ na výškoměru číslo nebo čárky, nehledě na stopky a pásmo. Nechci být paranoidní, ale v tuhém boji o zrno, vteřiny a centimetry jsem viděl už mnohé a myslím, že nejsem sám.
Apropó, kolik z vás vidělo, že časoměřiči kontrolují na výškoměru firmware ?
c) Nakonec však při jakýchkoli důvodných pochybnostech máme tady přece institut protestu.
Takže pokud někdo uvidí, že pilot např. šahá během letu na spínač motoru nebo jiné podivnosti, spojené se „zázračným návratem modelu“, má vždy možnost podat protest, ať již v F5J nebo RCEV s jedním nebo dvěma pokusy.
Není nic jednoduššího, než že si jury nechá vytáhnout výškoměr z letadla ( všichni to máme předpokládám na rychloprodlužky, aby se daly výškoměry měnit) a na FlightManageru na PC, který je součástí každé soutěže, se podívat na záznam grafu. Otázka 5 minut.
Za tu ostudu, být označen za podvodníka, to asi nestojí.
Ale zase, abychom soutěž nestrávili jen protestováním.
Preambule :
Nechodím na zdejší Hyde Park vůbec, ale když mám možnost, tak půjdu k volbám. Protože ten, kdo k volbám nechodí, může si stěžovat akorát tak na lampárně.
Odůvodnění :
a) Použití NOUZOVÉHO motoru není zavedeno ( duch zákona) proto, abychom „ si více zalítali“, ale pouze a jen jako NOUZOVÉ řešení pro záchranu modelu před poškozením, ztrátou, poškozením cizího majetku a zdraví nebo jen prostě proto, že se mi, jako imobilnímu důchodci, nechce prodírat mačetou v řepce nebo lézt na strom. Za tuto velkou výhodu a šanci i z bezpečnostního hlediska nic a nikoho neohrozit, musím nějak „zaplatit“ , a to tím, že si svobodně, o své vůli připíšu nulu za celý let, o ničem nediskutuju a kráčím spokojeně se svým naleštěným modelem do depa.
Jsem rád, že se možnost nouzového motoru povolila v F5J a i v RCEV bude možná.
V rámci zjednodušení a sjednocení pravidel bych skromně navrhl, aby i u RCEV byl jenom jeden pokus, čímž by se eliminovaly veškeré „plodné diskuse“ o tom, jak kontrolovat výškoměr mezi prvním a druhým pokusem.
Už nyní mám strach o svůj život, když mi kolem hlavy sviští oštěpy ze všech stran, kdy oštěpáři píchají svoje nářadí kamkoliv a co nejrychleji, aby mohli rozpojit baterky, doběhnout na bod a vrhnout svůj druhý pokus.
A teď si představte, že toto se ještě zrychlí, když by tyto oštěpy byly pod motorem, nehledě na setrvačnost rozjetého modelu, a může se stát, že oštěpář zapomene motor při zrychleném „ přistání“ vypnout a bodne ho do svého bližního nebo do sebe !!
Už dnes při bezmotorovém běžném přistání vidíme, že modely nepřistávají, ale provádějí zemědělské práce.
Pokud je povolen jen jeden pokus a pilot zapnul nouzový motor pro návrat, pak na přesnosti, ani čase přistání vůbec nezáleží, protože je srozuměn s tím, že má totální nulu a je v klidu.
b) Co se týče kontroly výškoměru samoměřícím časoměřičem, kde není ani jeden supervizor, který namátkou kontroluje zápisy výsledků, tak bych pouze upozornil na teoretickou možnost, že když chce někdo podvádět, tak ve spolupráci s „vhodným“ časoměřičem to udělá tak, jako tak.
Dokonce i u F5J to záleží jen a jen na časoměřiči, zda „uvidí“ na výškoměru číslo nebo čárky, nehledě na stopky a pásmo. Nechci být paranoidní, ale v tuhém boji o zrno, vteřiny a centimetry jsem viděl už mnohé a myslím, že nejsem sám.
Apropó, kolik z vás vidělo, že časoměřiči kontrolují na výškoměru firmware ?
c) Nakonec však při jakýchkoli důvodných pochybnostech máme tady přece institut protestu.
Takže pokud někdo uvidí, že pilot např. šahá během letu na spínač motoru nebo jiné podivnosti, spojené se „zázračným návratem modelu“, má vždy možnost podat protest, ať již v F5J nebo RCEV s jedním nebo dvěma pokusy.
Není nic jednoduššího, než že si jury nechá vytáhnout výškoměr z letadla ( všichni to máme předpokládám na rychloprodlužky, aby se daly výškoměry měnit) a na FlightManageru na PC, který je součástí každé soutěže, se podívat na záznam grafu. Otázka 5 minut.
Za tu ostudu, být označen za podvodníka, to asi nestojí.
Ale zase, abychom soutěž nestrávili jen protestováním.
Poděkovali: Aleš Krátký
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Méně
Více
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
15. říj 2021 15:29 #24530
od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
Nějak mi v téhle celé debatě chybí ještě třetí varianta a to ta nejjednodušší. Dle vzoru F5J zrušit druhý pokus .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 562
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
15. říj 2021 16:13 #24531
od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
Sleduji tuto diskuzi od začátku a čekal jsem kdy to konečně někoho napadne s tím jedním pokusem, a ejhle, napadlo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
15. říj 2021 16:54 #24532
od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
S tímhle souhlasím - za mne prostě pravidla mají být co nejjednodušší a bez zdrojů sporů.
Při restartu tohle určitě lépe plní to, co se tu označuje za variantu 2, ale ta radikálnější varianta s úplným zrušením druhého pokusu a přechodu na F5J styl by byla ještě jednodušší a potenciál ke sporům by tu byl už vůbec nulový.
Neumím ale úplně posoudit, jak by to rozdýchali lidé, kteří mají RCEV jako svou primární kategorii a pro které by to znamenalo citelnou změnu (pro lidi létající hodně F5J by to asi bylo vesměs vítané).
Při restartu tohle určitě lépe plní to, co se tu označuje za variantu 2, ale ta radikálnější varianta s úplným zrušením druhého pokusu a přechodu na F5J styl by byla ještě jednodušší a potenciál ke sporům by tu byl už vůbec nulový.
Neumím ale úplně posoudit, jak by to rozdýchali lidé, kteří mají RCEV jako svou primární kategorii a pro které by to znamenalo citelnou změnu (pro lidi létající hodně F5J by to asi bylo vesměs vítané).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Méně
Více
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
29. lis 2021 16:11 - 29. lis 2021 16:13 #24590
od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
Kolegové piloti, díky všem za příspěvky. Jak tady na stoupáku, tak telefonické a mailové.
Po vyhodnocení je potvrzena pro schválení na SMČR varianta č.1, tedy nula za celý let, v případě použití nouzového restartu motoru.
Bezpečnostní restart je povolen obecně, je tedy možno použít jakýkoliv FW schválený pro soutěže F5J. Schválený, míněno aktuální a schválený FAI pro F5J. Tedy s restartem, i bez restartu.
Není tedy potřeba měnit FW ve výškoměru před soutěžemi s ohledem na přání organizátora soutěže, tak jako v F5J.
Po vyhodnocení je potvrzena pro schválení na SMČR varianta č.1, tedy nula za celý let, v případě použití nouzového restartu motoru.
Bezpečnostní restart je povolen obecně, je tedy možno použít jakýkoliv FW schválený pro soutěže F5J. Schválený, míněno aktuální a schválený FAI pro F5J. Tedy s restartem, i bez restartu.
Není tedy potřeba měnit FW ve výškoměru před soutěžemi s ohledem na přání organizátora soutěže, tak jako v F5J.
Poslední změna: 29. lis 2021 16:13 uživatelem Radek Novotny.
Poděkovali: Aleš Krátký
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
26. kvě 2022 15:48 #24824
od Jan Kubica
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Odpověděl Jan Kubica pro téma RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
Ono se toto týká možná spíše (nebo jen dříve) F5J, ale napíši to sem. Ve vláknu
www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3...n-FAI-rule-proposals
se v příspěvku
www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=49200975&postcount=11
píše, že při použití restartu pro záchranu modelu je ve výledku nula za let, přičemž tuto nulu nelze škrtnout. Prý přijato v dubnu, takže se to asi objeví v pravidlech pro příští rok. Ale je možné, že jsem to pochopil nesprávně.
Tedy restart nelétám, ale směr vývoje je to bezesporu zajímavý.
H.
Tedy restart nelétám, ale směr vývoje je to bezesporu zajímavý.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
29. kvě 2022 09:11 #24827
od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma RCEV - Restart motoru, nula za celý let, nebo za letový pokus?
Pochopils to spravne.
Proslo hlasovanim subkomise pri distancnim zasedani, urcite tedy i hlasovanim plena a objevi se v pravidlech pro pristi rok.
Pokud se tedy neco nekde nezadrhne.
Proslo hlasovanim subkomise pri distancnim zasedani, urcite tedy i hlasovanim plena a objevi se v pravidlech pro pristi rok.
Pokud se tedy neco nekde nezadrhne.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.430 sekund
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.