file Kdo má pravdu ... ?

Více
07. říj 2009 18:02 #297 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Kdo má pravdu ... ?

Jan Kubica napsal:

Jiří Veselovský napsal: A pozor! Ne do doby, než se model zastaví, ale do prvního dotyku s čímkoli (viz také F3J). To je ta zásadní změna oproti RCEJ.

Vím, že zase nemístně provokuji :D , ale neznamená to snad, že měření času končí prvním dotykem s čímkoliv, zatímco vzdálenost od bodu se měří až po zastavení modelu? Pokud ano, bude asi výhodné provést mezipřistání (třeba, taky je možné do modelu ve vzduchu šťouchnout klackem) ve správném čase a potom už se bez "časového presu" soustředit na přistání, ne?


to je skvely napad,ale abys stouchl do era klackem,stejne musis byt na bode A,a je jedno jestli to umit v 2 metrech,nebo v 0 metrech ... :-D
a vubec,spravny pilot dokaze pristat kdy chce a kde chce, a dokonce i presne :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2009 18:48 #298 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Kdo má pravdu ... ?
Kluci, já beru, že to výše je silně hypotetické, ale zajímalo by mne, jak se budou řešit následující případy, které už jsou z praxe:

a) v čase 10:00 se dotkne model země, přičemž se i zastaví;
b) v čase 10:00 se dotkne model země, ale nezastaví, bude klouzat dál, zastaví se třeba až 10:03, tj. po ukončení pracovního času;
c) v čase 10:00 se dotkne model země, ale odrazí se a bude pokračovat v letu ("žabička"), zastaví 10:03, tj. "poletí" po ukončení pracovního času.

Zatímco náraz do osoby, židle, psa, flašky od piva, apod. lze považovat za ukončení letu dle definice v pravidlech, "normální" přistání by mělo končit zastavením modelu.

Ono o tomto pravidlu (let končí prvním dotykem se zemí nebo let končí zastavením modelu) se diskutuje dlouho a všude, ale podle mě to první vede opravdu ke sporným situacím (dotknul se - nedotknul, odskočil - neodskočil). Navíc bývá většinou přistání považováno za součást letu. Taky je v pravidlech, že "rozsyp" modelu při přistání nevadí, zatímco ztráta části modelu za letu ano. To je při odskoku další sporná situace. A zejména v souvislosti s 0 za přistání po pracovním času si myslím, že by bylo lepší měřit zastavení modelu.

Ale jinak mi do toho nic není, samozřejmě :)

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2009 19:53 #299 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Kdo má pravdu ... ?
ja myslim ze je to proste snadne :
jakmile se model dotkne zeme, nebo soutasti s ni neoddelitelne (strom) - ne auto.clovek,tycka (je cast oddelitelna) tak se ZASTAVUJI STOPKY , a to z jednoducheho duvodu,dotek se zemi je snadno pozorovatelny,ne tak uz zastaveni modelu, jede,nejedeje,jede malo,uz dojel,jeste se dotaci atd to vede jen k hadkam.

proto jak rikam : dotyk zeme = konec stopek, a vzdalenost od zastaveni.
rozsyp je taky jasny : pokud se rozpadne nez se dotkne zeme nebo pevne soucasti s ni neoddelitelne , tak se rozpadl ve vzduchu = nula
po dotyku se muze rozlozit jak lego ... je jedno jestli odskokem,nebo primym zapychem do zeme.

takto je to dle meho neoddiskutovatelne.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2009 20:08 #300 od Jiří Veselovský

Tomas Hruby napsal: Ohledně konce pracáku v RCEK - tady asi není spor o jasné prioritě startéra, Bude to jednoznačně o osvětě, je nutno všem vtloukat do hlavy, že podstatný je signál startéra a je ho třeba brát velmi striktně. Možná nebude od věci být v příštím roce na prvních soutěžích v pozici jury až lehce konfliktní a velmi přísný - lidem tohle prostě musí vejít do krve, pro řadu elektroletců to bude jistá novinka...


Tomáši, takhle to beru a myslím si, že už o tomto pseudoproblému nemusíme psát dál. Vystihl jsi to přesně. Co se týká osvěty, tak můžu ještě "přitvrdit", ale nejúčinnější to je asi opravdu na letišti.

Jan Kubica napsal: Vím, že zase nemístně provokuji , ale neznamená to snad, že měření času končí prvním dotykem s čímkoliv, zatímco vzdálenost od bodu se měří až po zastavení modelu? Pokud ano, bude asi výhodné provést mezipřistání (třeba, taky je možné do modelu ve vzduchu šťouchnout klackem) ve správném čase a potom už se bez "časového presu" soustředit na přistání, ne?


Honzo, v tomhle případě neprovokuješ a je to moje černá můra, kterou s sebou tahám od Holíče, kdy bylo zamítnuto moje doporučení, aby se měřilo do zastavení. Argumentem bylo, že se pravidla mají (zjednodušeně řečeno) co nejvíce přiblížit k F3J. Uniká mi smysl, ale těch F3jéčkových prvků v nich je víc, možná většina.

Měl jsem na téma přistání nespočet dlouhých konzultací s větroňáři, kteří to tak létají už roky a problém snad není. Tak doufám, že se to v naší kategorii zabydlí taky. Pokud by byly nějaké opravdu velké problémy, tak si uděláme úpravu sami a pak ji necháme na konci roku schválit. Jsou to přece jenom pravidla prozatímní se všemi klady i zápory.

Také jsem nepochopil, že nikomu nevadilo tebou zmíněné "rozsypané" přistání (dokonce se model může překulit na záda), ale je tam zase ta nepřímá návaznost na jéčková pravidla.

K tebou uvedenému příkladu třech možností mohu jen napsat, aby ses obrátil třeba na Petra Cejnara nebo Fandu Kašpárka, ti by to mohli vysvětlit. Já to teď neumím a budu to řešit až za pochodu na letišti, třeba.

A ještě perlička na závěr, která ovšem zavání trochu F3J latinou. Údajně jsou borci, kteří umí ťuknout křídlem do bodu a pak éro někde položí. V dnešním světě je možné asi všechno.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2009 22:54 #305 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Kdo má pravdu ... ?

Jiří Veselovský napsal: A ještě perlička na závěr, která ovšem zavání trochu F3J latinou. Údajně jsou borci, kteří umí ťuknout křídlem do bodu a pak éro někde položí. V dnešním světě je možné asi všechno.


Trochu mi uniká smysl, proč by toto ti "borci" dělali. Ten dotyk křídla končí pouze měření času, přistání se měří od modelu zastaveného na zemi !?

Jinak ovšem mi tato debata pomohla pochopit, proč návrh pravidel této jednoduché kategorie (RCEK) zabírá deset (možná po ůpravě devět) stran textu. Uměle se vyrábějí problémy které ve skutečnosti žádnými problémy nejsou, a pokud se snad na soutěži něco takového vyskytne, je tam ředitel soutěže a hlavní rozhodčí, kteří mají v kompetenci takové věci řešit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2009 07:22 #309 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Kdo má pravdu ... ?

Petr Dušek napsal: Uměle se vyrábějí problémy které ve skutečnosti žádnými problémy nejsou, a pokud se snad na soutěži něco takového vyskytne, je tam ředitel soutěže a hlavní rozhodčí, kteří mají v kompetenci takové věci řešit.


Já si myslím, že je nutno rozlišovat a navíc bych byl raději opatrný. Jasně, teorie s "mezipřistáním" jsou spíš úsměvné, je sice na jednu stranu skoro jisté, že se podobný případ párkrát za sezónu stane, ale budou to opravdu naprosté výjimky a navíc asi vesměs spíš náhodné případy, tohle bude sotva někdo dělat úmyslně. Ale i tady - pokud se podobná náhoda stane při rozhodujícím letu, tak to vzbudí rozruch a myslíš si, že si s tím průměrný pořadatel poradí až tak snadno??
Na druhé straně ale rozpory kolem konce pracovního času už tu byly, zrovna tak se našly případy rozporu měření - tady už o žádnou teorii nejde, to už jsme v praxi...
Ono je opravdu lépe podobné věci prodrbat předem, od toho jsou diskusní fóra, ty nejpodstatnější názory pak třeba Jirka shrne a rozešle před sezónou - pokud tím aspoň v jednom případě omezíme emoce a spory, tak to stojí za to ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2009 08:06 #311 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Jinak ovšem mi tato debata pomohla pochopit, proč návrh pravidel této jednoduché kategorie (RCEK) zabírá deset (možná po ůpravě devět) stran textu.


Jsem rád, že jsi došel k poznání. Tvoje vyjádření jistě uvítají ti, co nikdy neměli možnost se k tvorbě pravidel ani přiblížit a jseš jejich člověk. Za to jsou v dnešní době plusové body.

Přesto bych doporučil aspoň letmé nahlédnutí do Sportovního řádu a pokud tam najdeš pravidla (jedno která), která zabírají výrazně menší počet stránek, tak je prosím zde zveřejni. Nechce se mi donekonečna opakovat, že je u nás nastavený určitý standard a ten je potřeba dodržovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2009 08:34 #313 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Trochu mi uniká smysl, proč by toto ti "borci" dělali. Ten dotyk křídla končí pouze měření času, přistání se měří od modelu zastaveného na zemi !?


Petře, psal jsem, že se přikláním k tomu, že je to latina. Přesto jsem sám u sebe zažil, že jsem se přihnal na přistání "tak nějak divně" a bod jsem přelétl, sice jen o kousek, ale body chyběly. Pokud bych byl ten "borec" (to já nejsem, řídím jako prase - viz výsledky), tak bych asi klepnul křídlem do okolí bodu a pak už se děj vůle boží. Mohl bych se i překlopit na záda a éro rozložit na atomy. Kdy končí měření času je jasné, vzdálenost by se změřila po nalezení kuželu.

Dobře, už nebudu psát zpochybnitelné perličky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2009 08:36 #314 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Kdo má pravdu ... ?

Jiří Veselovský napsal: A ještě perlička na závěr, která ovšem zavání trochu F3J latinou. Údajně jsou borci, kteří umí ťuknout křídlem do bodu a pak éro někde položí. V dnešním světě je možné asi všechno.


Jirko, ono to bude spíše obráceně, někde ťuknout o zem a potom položit éro na bod. Nevím, na kolik by toto bylo aktuální s půlkilovým modelem, ale s 2-2.5 kg F3J bych to možná zvládl i já :D (s EasyStarem to umím).

Jak psal Tomáš, zatím to těžko někdo bude dělat schválně, ale nějaké takové podobné přistání je skoro na každé soutěži, takže si myslím, že by mělo být stanovisko k takovému případu připravené, už jen proto, že to může někdo začít trénovat (srážení polystyrénové tyčky, třeba), podle mě výhoda z toho plynoucí by byla značná :)

Je to naprosto proti duchu pravidel, toho jsem si dobře vědom, ale ten odskok při přistání už je ze života.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2009 09:42 #317 od Jiří Veselovský

Jan Kubica napsal: Jak psal Tomáš, zatím to těžko někdo bude dělat schválně, ale nějaké takové podobné přistání je skoro na každé soutěži, takže si myslím, že by mělo být stanovisko k takovému případu připravené, už jen proto, že to může někdo začít trénovat (srážení polystyrénové tyčky, třeba), podle mě výhoda z toho plynoucí by byla značná


Honzo, já jsem fakt netušil jakou odezvu ta "perlička" vyvolá. Já už se ani nepamatuju, kdo mi to říkal, ale nějak mi to zůstalo v paměti asi jako tvoje prohlášení "... za bezvětří mi model couvá ...". To mi přišlo docela vtipné a v souvislosti s pronikáním modelu proti větru jsem to už mnohokrát použil.

Znovu opakuji, už nebudu psát "perličky".

Navrhoval bych, abychom tohle povídání ukončili. Prostor pro tohle fórum jistě není nekonečný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.369 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám