RCEK + MMR
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Já vím, že by bylo nejjednodušší říci, že se technická specifikace modelu převezme z RCEK, ale já bych se přimlouval třeba za zrušení hmotnostního limitu a průměru vrtule. Určitě by to vedlo k větší rozmanitosti modelů. Takové RCE7 s motorem 2208
Byl by vůbec zájem? H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
vyjadrim se tedy za sebe : myslenka zajmava, vidim i moznost technickeho provedeni ale ma to jedno dost velke ale ktere jsem uz zminoval v F5J diskusi a to : brutalne vzroste narocnost na stroje a je obavam se hrebicek do rakve tohoto nezrozeneho napadu ... to co pisu odradi asi 80% kamaradu se kterymi litam
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Aleši, prosím, proč a v čem?Aleš Krátký napsal: brutalne vzroste narocnost na stroje
Dík, H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Jeremiáš
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- nosné plochy pouze konstrukční bez tuhého potahu
- jako pohonné akumulátory pouze NiCd 500
To by zabránilo použití "kompozitů" a baterky víc jak 15A nedají
Ideální termická kategorie
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Jan Kubica napsal:
Aleši, prosím, proč a v čem?Aleš Krátký napsal: brutalne vzroste narocnost na stroje
Dík, H.
protoze co rozhodne kdyz jsou dva piloti co se vypnou co nejnize (dejme tomu 40 metru) ? samozrejmne to nakonec bude letadlo. kdyz litame ted pomerne vysoko,tak to neni az tak moc markantni...
proc se v F5-J euro pouzivaji tak obrovske a drahe letadla ? to muze nekdo klidne litat s drevenym 2 metrovym kramem brutalne premotorovanym. a hle nikdo :-/
nebo proc litaji F3J s tim samym ? protoze kdyz se dostanes do nejake urovne, uz rozhoduje technika.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jan Kubica napsal: To myslíš, že 2208 na 2čl. utáhne F3J?
H.
No velké F3J ne, ale třeba Scorpion nebo něco jako byla svého času velká Ambrosie o rozpětí 2,5m by se mohly v tomto konceptu hodit, z druhé strany pak oživení konceptu mrňavých F3K o hmotnosti třeba 350g - bylo by hodně cest, jak utrácet prachy...
JInak bych ale položil jinou otázku - k čemu by vlastně tahle kategorie byla? S RCEK je většina lidí spokojena a víc soutěží může málokdo stihnout.
Nemám na to jednoznačný názor, ale myslím si, že tudy cesta fakt nevede - třeba by to jako myšlenka bylo skvělé, ale počet pilotů je omezen a je tu patrná "saturace soutěží".
Spíš se fakt zkus zamyslet nad nějakou inovací RCEN ve stylu "létat může každý" - třeba nějaký ten "vícebojový koncept" typu jedno kolo 8 minut kluzu a přistání na bod, druhé kolo 2x3 minuty na čáru...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Petr Jeremiáš napsal: Podle mě bylo naprosto geniální začátek s RCEJ. Stačilo přidat hned do pravidel pár drobností:
- nosné plochy pouze konstrukční bez tuhého potahu
- jako pohonné akumulátory pouze NiCd 500
To by zabránilo použití "kompozitů" a baterky víc jak 15A nedají, takže žádné přetěžování by se nekonalo.
Ideální termická kategorie
Mě tyhle teorie o "bránění kompozitů" přijdou v dnešní době lehce úsměvné. VIděl jsi někdy, jak vypadá dnešní křídlo na volného gumáka? Jo, tuhý potah obvykle nemá, ale jinak balzu najdeš tak leda na žebrech - no hlavně že to není kompozit
A ta poznámka o NiCd 500 byla snad jen pokus o vtip, že?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Aleš Krátký napsal: .. protoze kdyz se dostanes do nejake urovne, uz rozhoduje technika.
Aleši, to by bylo na zajímavý rozbor, jaká pravidla vedou prakticky k monotypu (třeba F3J, RCEK,...), ale zkušenosti z MMR říkají, že přesný opak je pravdou.
V Austrálii létají LEG, kde soutěží 3 typy modelů - lehouše, F5F a motorizovaná F3J dohromady, pokaždé vyhraje někdo jiný, dle aktuálních podmínek, umění, atd.
V Autonomy je to podobné, v Itálii jsme viděli, že s F3J lze dát 8 i 27 letů, se stejným modelem.
Pokud by se zavedlo MMR a zrušila min. hmotnost, bylo by spektrum modelů mnohem širší (jak správně podotkl Tomáš - od E-házedla po 2.5m modely).
Tomas Hruby napsal: JInak bych ale položil jinou otázku - k čemu by vlastně tahle kategorie byla? S RCEK je většina lidí spokojena a víc soutěží může málokdo stihnout.
Nemám na to jednoznačný názor, ale myslím si, že tudy cesta fakt nevede - třeba by to jako myšlenka bylo skvělé, ale počet pilotů je omezen a je tu patrná "saturace soutěží".
Tomu se říká vývoj a přírodní výběr, takže třeba pro tu menšinu, co je RCEK zase tak moc neberou
Navíc pravidla v podstatě jsou, stačilo by to pravidel RCE7 vložit jednu větu o omezení motoru. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Vysilač (2 Příspěvky)
- Tak na okraj - Hitec Optima fungovat s FrSky (a dalšími OpenTX/ETHOS alternativami) může. Musí...
- v Letecké kategorie / F3K
- od Tomas Hruby
- 08. říj 2025 06:50
-
-
-
- Podzimní F5J Trnávka (2 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V sobotu jsme na Trnávce Zakončili letošní sezónu kategorie F5J v ČR. Ranní...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 09:01
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (9 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V neděli se nám podařilo odlétat poslední letošní soutěž RCEV, ze...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 06:36
-
-
-
- RCEV Chomutov 4.10.2025 (3 Příspěvky)
- Soutěž RCEV plánovaná na zítra, je zrušena. Po dohodě s pár statečnými přihlášenými,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Radek Novotny
- 03. říj 2025 16:21
-
-
-
- RCEP - náměšťská podzimní (1 Příspěvky)
- - ZRUŠENO - pro malý zájem naši letošní podzimní soutěž rušíme bez náhrady...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- 26. zář 2025 09:55
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

