file RCEK + MMR

Více
08. čen 2011 08:00 #4311 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma RCEK + MMR
strach z coho? :)
netvrdim ze je naj kategoria na svete ,ale zacalo to konecne lietat vela ludi tz.ze na sutaz pride viac ako 6-10ks ludi a tym padom je "o co lietat" v tvrdej konkurencii
ludia su velmi ucenlivi, kto chce dosiahnut nieco, tak maka na sebe staci sa pozret ako sa ludia dotahuju na špicku a špička sa tym vyrovnava.
minule mi brat dal otazku jak to ze nevyhravam ked on v rokoch 2006-7 vyhraval
odpoved znela jednoducho, kedysi stacilo na bednu dobre zalietat dnes to nestaci ani na postup do finale!mrki si na skupinu z Polanky venuju sa systematicky tejto kategorii a uspechy sa dostavuju
kto chce dnes lietat o bednu musi na sebe makat lietat a lietat ina cesta k uspechu nie je
ps verim ze to nemyslite s "vymyslanim" kategorii vobec zle, len ci je dobre(to posudte sam) rozdrobovat jednu kategoriu na dalsie dve-tri podkategorie

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 08:34 #4312 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma RCEK + MMR
este poslednu poznamku
presiel som vysledkove listiny kategorii RCEN ,autonomy

ozaj to stoji za to,ze na sutaz pride 6 až 8 ludi?
dokonca v tom robit MČR?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 09:21 #4313 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEK + MMR
Já bych RCEN a autonomy neházel do jednoho pytle - situace je u nich zcela jiná a je to velmi poučné vidět odděleně.

RCEN byla kategorie vůbec nejrozšířenější - účast na MČR v ní před ne až tak dlouhou dobou ji dosud mohou "nové kategorie" jen závidět. Názorně to ukazuje, že pokud kategorie přestane být atraktivní, tak může být propad až neskutečně rychlý a "krutý" - doporučuji všeobecné pozornosti, není to zdaleka první (a určitě ani poslední) kategorie, která takhle dopadla...

Autonomy pak naopak zatím jako kategorie v ČR vůbec neexistuje, je to příklad toho, jak může pár nadšenců udělat soutěže, které jsou sice malé, ale určitě se tím získá spousta zkušeností s tím, má-li to smysl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 11:56 #4315 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma RCEK + MMR

Petr Jeremiáš napsal: Dle mě právě používání stále výkonnějších aku pohřbilo geniální myšlenku původních RCEJ - s daným relativně těžkým a málo výkonným pohonem za minutu nastoupat někam ke 150 m a z toho naklouzat 9 minut. Prostě v jednoduchosti je krása.

Petře, není to až tak, jak píšeš.
Hlavní chyba, a psalo se o tom už tady víckrát, se stala v RCEJ (tehdy ještě F5J/400) v tom, že se od Amíků převzal pohon s převodovkou. Podle mého soudu, a nejen mého, se právě převodovkou otevřela cesta k optimalizaci (ladění) pohonu, to se sakra povedlo, a tím i k létání do dnešních nesmyslných výšek na motor. Dneska jsem schopný nastoupat s novým motorem a baterkama 1600 mAh za 30 s do cca 207 metrů, což je šílené. Také na sourtěži běžně vypínám o dost dřív než na 60 s.
Pokud by se už tenkrát (rok 2001) nechal pohon napřímo, tak jsme tyto výšky a "devítiminutové padání" dneska nemuseli řešit. S takto koncipovaným pohonem můžeš mít baterku třeba z raketoplánu, ale motor napřímo má svoje limity a tím to končí. Pro objektivnost je ale nutné dodat, že bychom museli limitovat minimální hmotnost, aby nám to neuteklo do házedel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 12:32 #4317 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma RCEK + MMR
V RCEJ nevidim bez hmotnostniho limitu problem, a omotorovane hazedlo s plechovkou je jen jedna z moznosti... a co treba do platnych pravidel pridat ten pohon na primo? A bylo by po padani z 300m a uz by se zase litalo!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 12:45 #4318 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma RCEK + MMR
Podobny efekt by ovsem prineslo i omezeni doby chodu motoru jako 60s u plechovek, na cca.20s pohonu shodneho s RCEK... pri stoupani kacka 11m/s to vyjde na stejno a provozni naklady a hlavne udrzba by se snizily... souteze RCEJ s plechovkama a stridakama pohromade bych si klidne dovedl predstavit a ta kategorie by technologicky nebyla odsouzena k zaniku...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 13:11 #4319 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma RCEK + MMR
Pokud zkrátíš motorový let RCEK na 20sec, začíná peklo s hledáním pohonu, který to vydrží. Přínos vidím minimální, 98% pilotů bude využívat celý čas. Ne 98, ale 99%.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 13:27 #4320 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEK + MMR

Radek Novotny napsal: Podobny efekt by ovsem prineslo i omezeni doby chodu motoru jako 60s u plechovek, na cca.20s pohonu shodneho s RCEK.


Problém je, že u RCEJ se začalo projevovat to, co známe třeba u Megy F5J v RCEK - prostě se dal najít pohon, který by 20-30s vydržel s podstatně vyšším příkonem než 60s. Já sám měl na jedné z mých posledních akcí RCEJ pohon, který prvních cca 25s stoupal asi 8,5m/s, tedy za 60s teoreticky přes 500 metrů!!!! Jenže po cca 30ti vteřinách už měl motor zásadní problém... Obávám se proto, že po zkrácení chodu na 20s by se spotřeba motorů a další šaškárny okolo dále zvedla.
Povolení stříďáků do RCEJ je sice zajímavý nápad - šlo by pak vlastně o LMR variantu RCEK, ale jednak mi to přijde nadbytečné a za druhé si přece jen myslím, že kus kouzla této kategorie byl právě v té "plechovce". Mě by k návratu do této kategorie nalákal spíš zákaz převodovek - při použití jednotného S400/6V s vrtulí 6x3 a 2s LiPOL by to bylo zajímavé. Dost ale pochybuji, že je k tomuto dostatečná "politická vůle"...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 13:34 #4321 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK + MMR

Radek Novotny napsal: ... souteze RCEJ s plechovkama a stridakama pohromade bych si klidne dovedl predstavit a ta kategorie by technologicky nebyla odsouzena k zaniku...

V RCEK je povolena plechovka s převodovkou, takže tahle kategorie už tady je, není důvod dělat druhou stejnou. Předpokládal jsem, že RCEJ během roku zanikne sama, ale řada lidí se s tím nepochopitelně lopotí dál, asi mají zásoby motorů ve sklepě... :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 14:10 #4322 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma RCEK + MMR

Petr Dušek napsal: V RCEK je povolena plechovka s převodovkou,

Petře, pro letošní sezónu jsem tam už plechovky nepsal. Nechám se za to klidně zabít, ale ..... :cry:
Kdysi moje představa byla jednoduchá a psal jsem to i sem. Kdo si chce zkusit RCEK, tak může popadnout RCEJ éro a přijet na soutěž káček. Dneska už to vidím jako nereálné, např. z toho důvodu, že by si dotyčný udělal jen seznamovací výlet bez možnosti jakkoli zasáhnout do pořadí. Sám jsem si to na podzim 2009 vyzkoušel v Poříčí, kde jako jediný jsem v káčkách létal s plechovkou a byla to tragedie. Absolutně bez šance v tom počasí, co tam zrovna bylo :( .
Jinak všechny tyhle úvahy, které tady zazněly, byly probrány už dřív v jiném vlákně. Motor v plechovkách napřímo, redukce motorového času, společná kategorie se stříďákama (jak to skončilo na Slovensku - to 400 v názvu kategorie je jen formální), atd.
Vzhledem k tomu, že hovořím poměrně s dost lidma, tak politická vůle k nějakým změnám v plechovkách není. A to vůbec. Aspoň ne v Čechách. Na Moravě to zjistím při mistráku. Loni v Hranicích jsem jen naznačil, že si přeju, aby plechovky letos skončily, a už jsem byl za vyvrhela, který hází lidem hračky do kanálu a je asociál. Také počet soutěží na letošek mě přesvědčil, že plechovky se jen tak nedají. Skoro mám obavu, že mě přežijou :| .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.590 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám