file RCEN versus RCEO

Více
25. čec 2011 08:13 #4687 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEN versus RCEO
Já se taky vůbec nedivím, to ale nic nemění na tom, že to trochu problém je :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. čec 2011 21:07 #4722 od Petr Cejnar
Odpověděl Petr Cejnar pro téma RCEN versus RCEO
Už mi to nedá abych se neozval. Výborný, vynikající nápad. Tomáš H klepnul na hlavičku. Uspořádejte MČR v RCEN v Suché. Určitě přijedu.
- Penalizace za přistání mimo pásmo 30x4m - když letadlo spadne z lodi, tak se utopí, když vyjede z dráhy tak se rozbije, proto penalizace.
- 60 bodů penalizace, stanoveno po propočtu, není to náhodně vybraná hodnota (ale dá se diskuovat).
- Přistání na lainu - letadla též přistávají na runwey (je jednodušší přistávat odkudkoliv jak mi to vyjde - kruh).
V zahraničí se též přistává do různých prostorů (kruh není dogma - ale je nejjednodušší)
- Proč by nemohli létat kamarádi třeba z Polska nebo Germany? Jsou li v organizaci polských, německých modelářů a mají průkazku organizace není problém? Na veřejnou soutěž nemusí být licence FAI. Pojištění se vztahuje na soutěže v kalendáři SMČR, soutěžní kategorie dle pravidel FAI a národních a na účastníky soutěže dle výsledkové listiny. Jsou i další podmínky na co se pojištění vztahuje (to ale jinde).
- RCEN je kategorie pro všechny a bez velkých omezení. Skoro jako RCEK (teď si koleduji) tam to taky vyženou do nebes a pak padají - ALE MAJÍ SPECIÁLY. To v RCEN nemusí a nic se neměří, kromě přistání a času.
Ideální pro mládež ať je to RCEN nebo RCEO - jako začátečnická kategorie dobrý.Vždyť se dá létat i s polystyrénem. Bohužel nejsou lidi - a to je zatím problém.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2011 05:29 #4723 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEN versus RCEO

Petr Cejnar napsal: - Penalizace za přistání mimo pásmo 30x4m - když letadlo spadne z lodi, tak se utopí, když vyjede z dráhy tak se rozbije, proto penalizace.


Petře já si teď rýpnu - když letadlo přistává na lodi, tak se neutopí jen proto, že ho zabrzdí přistávací hák. A přistání na lodi ve výsledku daleko víc odpovídá dosednutí na přesný bod (pravě do místa, kde se zachytí hák). Ovšem jakékoli podobné zpomalení je v RCEN přísně zakázáno, takže ti to podobenství moc nesedí :D :D

Dělám si sice trochu legraci, ale pravdou je, že mi tahle přirovnání moc nesedí - model a skutečné letadlo jsou zkrátka něco jiného, s modelem jdou dělat věci, které by pro pilota ve skutečnosti znamenaly smrt, naopak ale má pilot celou řadu výhod, které postrádá model...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2011 06:15 #4724 od Petr Cejnar
Odpověděl Petr Cejnar pro téma RCEN versus RCEO
Tomáši teďs už bychom se chytali za slovíčka (Na loď nepřistáváš taky pod úhlem třeba 60st vůči podélné ose lodi . apod.) Bojuj za MČR v Suché. Teď, kdyby nekolidoval termín, tak jsem do Suché jel (byly RC V2 ve Strakonicích-naše tradiční soutěž, nadával mi Míra Kučera z Bechyně, že jsme nepřijeli na RCEN-4 kusy a pod.). Polovinu soutěžících v Suché znám osobně a rád bych je pozdravil a polétal bych s nimi. Nekoukejme se na jisté soutěže (pravidla) z pohledu BORCE, který něco umí. Ten může létat "náročnější", "dražší" kategorii (třeba RCEK,RCEJ nebo F5B). Tady jde o to zalétat si na poli vedle baráku, přitahnout i další (členství v SMČR není snad takovou překážkou) a prostě pohoda. Může klidně létat na soutěži 8 - 10 lidí. Proč NE ? No a žebříček je dnes "podle mého názoru" jenom taková nástavba u národních kategorií, možná pro porovnání s jinými modeláři, se kterými se třeba za celý rok nesetkám ( třeba severní Čechy - jižní Morava). Proto možná i to mistrovství - jedna soutěž - no proč NE ? Dalo by se více diskutovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2011 06:15 #4725 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RCEN versus RCEO

Tomas Hruby napsal: A přistání na lodi ve výsledku daleko víc odpovídá dosednutí na přesný bod (pravě do místa, kde se zachytí hák).


Těch záchytných lan bývá (většinou) víc - viz přiložený obrázek z Wikipedie ( http://en.wikipedia.org/wiki/File:HMS_Furious-19.jpg )
[attachment=0:1tnqyoey]<!-- ia0 -->HMS_Furious-19.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:1tnqyoey]

Trefit se na houpající lodi do jednoho bodu... To jedině kamikaze (ostatně paralela se "zapichováním" je zřejmá :lol: H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2011 07:02 #4726 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEN versus RCEO
Honzo, v současnosti jsou na amerických letadlových lodích lana vesměs tři. Tím bodem je myšleno to, že je pro přistání kritický bod, kde podrovnává, aby mu to vyšlo na lano. Tohle je skoro důležitější než směrový úhel - mírnou ochylku od směru právě to lano spolehlivě dorovná (tedy 60st mimo osu by už asi neprošlo :D ). Borci se vesměs chytnou na první lano, druhé je řekněme v normě, třetí už je jen nouzovka a pilot za to obdrží "pojeb".

Omlouvám se za offtopic, ale námořní letectvo je moje oblíbené téma ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2011 07:46 #4727 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RCEN versus RCEO
Tome, dík. Nejsme ve při :)

Jinak mě napadaji dvě otázky spíše filozofické - co všem tak moc vadí na přistání na lajnu? Vždyť ve všech ostatních kategoriích se "píchá",tak bychom měli být za tu čáru vlastně vděčni. Nebo je to pořád ona snaha potlačovat všechny výstřelky. Docela by mě zajímalo, jestli existuje i jiný argument, než že "to tak dělají všichni".

Druhá otázka se týká "potenciálního MČR v Suché":

a) děláme účet bez hostinského, protože o tom se musí rozhodnout hoši z Chlumce,

b) čím se má lišit MČR od normální soutěže? Asi nic nebrání nikomu v tom, aby (alespoň co se RCEN týká) svou "klubovou" soutěž vyhlásil mistrovstvím. Zdá se mi, že jedinou podmínkou je přítomnost "funkcionáře svazu". Mně osobně se to ale nelíbí (pokud si to správně vykládám), podle mě by mělo mít mistrovství patřičnou jak sportovní (kvalifikace účastníků), tak společenskou (program, zázemí, ceny?) úroveň. A tady (mentálně) narážím - jak pořádat mistrovství v něčem, co létá soutěžně pár pilotů a ještě většinou z místních klubů? A nebo ještě jinak - proč je tolik lidí ochotných přijet na MČR a ne na "normální" soutěže? Co když bude podmínkou účasti na MČR klasifikace v žebříčku za minulý rok (bývalo to tak)? Začnou kvůli tomu lidé létat RCEN? Podle mě je odpověď "spíše ne" a proto se mi nezdá ani nápad na MČR RCEN, což samozřejmě nikomu nebrání, aby se do toho vrhnul, pokud to vidí jinak ;)

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2011 08:12 #4728 od Petr Cejnar
Odpověděl Petr Cejnar pro téma RCEN versus RCEO
Tak se mi to zdá, že raději vidíme hned dopředu negativa, než pozitiva proto něco udělat.
1/ Já bych na MČR RCEN přijel a hned máš bafuňáře vyřešenýho ( jury se může podle pravidel postavit i ze soutěžících, takže bych mohl létat).
2/ My (my všichni) si určujeme pravidla přístupu (?!?!) na MČR ( bez omezení, jedna soutěž, umístění v žebříčku nebo něco podobného) - to je na nás všech. Hlavně trenér navrhne po dohodě s pořadatelem a paki to schvalůuje KLeM ČR.
3/ Nejsou určena kritéria na jak vysoké společenské úrovni musí být mistrovství pořádáno. Ano určitá důstojnost by měla být zachována. Mira ( ne Kučera) však je na pořadateli.
4/ Ano trochu (možná i více ) je nutné zázemí a to v Suché mají.
5/ Mluvit o pár pilotech. No nevím - V Suché 10-12, v Bechyni 8 - 10, v Praze a Týnci cca 10, a teď Morava, na koho jsem zapoměl ať mi promine (aha Chomutovsko). A najednou zjistíš, že by možná bylo i cca 30 možná i 40 soutěžících na MČR a to je již paráda. (Možná že jsem velkej optimista) :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2011 08:22 #4730 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEN versus RCEO
Nejprve bych sem ocitoval něco, co jsem psal Honzovi do mailu (mírně doplněné)- možná je to námětem k zamyšlení i pro další:
Na vysvětlenou, proč se vůbec o RCEN starám - mě připadá, že po propadu této kategorie je tu docela vakuum pro větší modely - když to vezmete kolem a kolem, tak až na pár čistě neoficiálních akcí tu nelétá nic jiného než půlkilová RCEJ/K. ENka vždycky sloužila i k předvádění různých novinek - létaly "FAIky", zrovna tak se na eNkách objevily asi první elektrifikované F3J, následně pak čtyřstovková letadla. Kdyby to ožilo, tak by se dost možná v této kategorii létalo i s modely, určenými primárně pro nové F5J atd.
On je tohle vůbec problém, u kterém se u nás tolik nemluví - že se ujaly RCEK je super, ale nějak tu úplně chybí koncepce létání s něčím větším. Nová pravidla FAI F5J to spíš ještě komplikují a tříští - s ohledem na mentalitu u nás a další věci jsem docela skeptik. Proto by možná mělo smysl se zamyslet nad opětovným "využitím" RCEN či RCEO.


Teď k tomu dalšímu - ad čára: já si myslím, že zásadní je ten malý přínos pro tréning pro jiné kategorie. Sám mohu porovnat a prostě je třeba jednoznačně říct, že optimální "přistávací křivka" pro čáru a bod se liší tolik, že účast na RCEN z hlediska tréningu moc nepomůže a dost možná spíš škodí. Jinak to zas tak zlé není, když už je člověk na RCEN, tak se docela pobaví a vyrovná se s tím.
Osobně bych doporučil jen pár drobných změn - v první řadě určitě striktně zakázat nápovědu dále než tři metry od pilota (takové to "jsi uvnitř" volané z konce pásu je fakt zvěrstvo).
Dál je na diskusi, zda u kategorie "pro všechny" to přistání trochu nezjednodušit - je docela divné, že u "nenáročných" RCEN je odchylka pro maximum jen plusmínus 10cm a při překročení je pád o 5b, když u FAI F3J je maximum plusminus 20cm a pak je dolů jen jeden bod. Jo, u RCEN je ta odchylka jen v jednom směru, ale i tak je to malinko zvláštní... Ale to jsou jen maličkosti, zásadní otázkou je ten celý koncept přistání.

Ad MČR - podstata vydařeného MČR je v tom, že kvůli jeho vyšší prestiži se sjedou lidi z většího okruhu, kteří by se jinak nepotkali. Fakt je, že na posledních dvou MČR RCEN (Modelcity Znojmo i Soběslav) se tohle vydařilo - možná ne na 100%, ale určitě byla účast a tím to porovnání daleko větší než na jakékoli jiné soutěži (a to přitom tehdy RCEN létalo lidí více). Tomu dále mohou napomoci případná úspěšná jednání se sponzory - sice nikdo nelétá kvůli cenám, ale přece jenom šance vyhrát třeba slušnou stavebnici motivuje o malinko více.

Že se o tom musí kluci z Ústí/Suché rozhodnout sami je všem jasné, žádnou povinnost nemají a nikdo jim neřekne ani čtvrt špatného slova, když se na to vykašlou (vůbec bych se nedivil). Nicméně přiznejme si, že jsou asi jedinou reálnou volbou - v současnosti prostě asi jiný klub, který má silnou základnu zájemců o RCEN a zároveň dobré letiště v ČR není.

Hm, to jsem se zas rozepsal :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2011 08:47 #4731 od Petr Lokvenc
Odpověděl Petr Lokvenc pro téma RCEN versus RCEO

Jan Kubica napsal: proč je tolik lidí ochotných přijet na MČR a ne na "normální" soutěže?

Inu, "lidi jsou různé" :) . Já například ani na mistrovské soutěže nejezdím, protože dávám přednost víceméně přátelskému, i když soutěžnímu polétání na běžné soutěži, před nekompromisním útokem na titul, často plným řevnivosti. I cenová a časová náročnost bývá na běžné soutěži nižší... Pro jiného naopak může být možnost získání titulu velikým lákadlem, které ho vyprovokuje k účasti.

Jan Kubica napsal: Co když bude podmínkou účasti na MČR klasifikace v žebříčku za minulý rok (bývalo to tak)?

Není nutné stanovit jako podmínku přístupu účast v žebříčku. Na doporučení pana Samka jsme při pořádání mistrovské soutěže RCVM v roce 2009 stanovili jako podmínku pouze členství ve svazu a odlétání dvou soutěží v příslušné katoegorii, aby na tuto výběrovou soutěž alespoň nějaká podmínka stanovena byla...
Přestože se nám nepodařilo získat žádného sponzora, tedy ani hodnotné ceny, byli účastníci toto mistrovství spokojeni a hodnotili ho jako zdařilé - i když uznávám, že "zapracoval" faktor počasí - je-li hezké, líbí se každá soutěž, je-li mizerné, soutěž se už tak nelíbí, i kdyby pořadatelé byli zlatí :D .
Ovšem uznávám, že určitá důstojnost mistrovské soutěže je vítaným plusem, pokud je v možnostech pořadatelů...

No jo - než jsem to sesmolil, na mnohé již odpověděli jiní :D .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.372 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám