× Všechny otevřené přihlášky jsou k dispocizici zde : stoupak.cz/souteze/kalendar-akci/prihlasky

file Účast na soutěžích v roce 2015

Více
17. zář 2015 04:39 - 17. zář 2015 05:31 #15601 od Tomáš Hlavinka

Jan Kubica napsal:
Když jsme se o malých výškoměrech před lety bavili, tak záměrem bylo mít kategorii "přístupnější" (jak pro soutěžící, tak pořadatele)................


soutěž by měla být v první řadě přístupnější pro pořadatele!! No a to rozhodně není, nároky na vybavení techniku jsou úplně do detailu stejné jako u F5J. S tím letištěm no nevím jak jinde, ale u nás neznám žádné letiště, kde by se daly uspořádat jen malé a velké už ne. Zato znám většinu pořadatelů soutěží, kteří nechtějí pořizovat obsluhovat skladovat techniku pro pořádání soutěží. Pro mě jsou sympatické jednoduché, nepřetechnizované kategorie, které se dají udělat s tabulí a lístečky kdekoliv na louce. Jako jsou RCV2/RCVS/RCEO. Bez počítačů, zesilovačů, repráků, hodin, lidí okolo atd...

Tuto sezonu jsme u nás udělali na zkoušku asi dvě "klubové" soutěže s pevně nastavenou výškou 180m s všehochuť modely typu RCEK/RCEO. Všichni ze stejné výšky na 7minut + přistání jako F3J a bez přepočtu. Vlastně RCV2 s motorem a levným letadlem. Průběh letů a atmosféra na takovéto "soutěži" mě velice mile překvapila. Kdyby existovala nějaká taková kategorie, asi bych silně uvažoval, že si občas odskočím od větroňů zpět k elektro.
Poslední změna: 17. zář 2015 05:31 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 05:26 #15602 od Jan Kubica

Karel Mrázek napsal: Tak aby se s vaničkou nevylilo i dítě.


Ahoj Karle, nikdo přeci nic nevylévá, neruší ;-). Jen by mě zajímalo, proč jezdí tak málo lidí? Jestli je to kvůli modelům (obecně technice), kvůli pilotní úloze, nebo třeba jen vymíráme :-). Já to nevím... H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 05:30 #15603 od Jan Kubica

Tomáš Hlavinka napsal: soutěž by měla být v první řadě přístupnější pro pořadatele!! No a to rozhodně není, nároky na vybavení techniku jsou úplně do detailu stejné jako u F5J. S tím letištěm no nevím jak jinde, ale u nás neznám žádné letiště, kde by se daly uspořádat jen malé a velké už ne. Zato znám většinu pořadatelů soutěží, kteří nechtějí pořizovat obsluhovat skladovat techniku pro pořádání soutěží. Pro mě jsou sympatické jednoduché, nepřetechnizované kategorie, které se dají udělat s tabulí a lístečky kdekoliv na louce. Jako jsou RCV2/RCVS/RCEO. Bez počítačů, zesilovačů, repráků, hodin, lidí okolo atd...

Tuto sezonu jsme u nás udělali na zkoušku asi dvě "klubové" soutěže s pevně nastavenou výškou 180m s všehochuť modely typu RCEK/RCEO. Všichni ze stejné výšky na 7minut + přistání jako F3J a bez přepočtu. Vlastně RCV2 s motorem a levným letadlem. Průběh letů a atmosféra na takovéto "soutěži" mě velice mile překvapila. Kdyby existovala nějaká taková kategorie, asi bych silně uvažoval, že si občas odskočím o větroňů zpět k elektro.


Tome, já mám pocit, že pořadatelů RCEV máme dost, takže v tom problém není. Taky si myslím, že pevně nastavená výška je ještě horší než proměnná. Ale za sebe můžu říci, že mě "halekání" z repráků hrozně otravuje a je to taky důvod, proč raději pojedu na enka než na véčka, pokud dojde k termínové kolizi. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 06:06 #15604 od Karel Mrázek

Jan Kubica napsal:

Karel Mrázek napsal: Tak aby se s vaničkou nevylilo i dítě.


Ahoj Karle, nikdo přeci nic nevylévá, neruší ;-). Jen by mě zajímalo, proč jezdí tak málo lidí? Jestli je to kvůli modelům (obecně technice), kvůli pilotní úloze, nebo třeba jen vymíráme :-). Já to nevím... H.


Mě naopak překvapil relativně nižší věkový průměr na soutěžích RCEV než na jiných soutěžích, na které jsem se byl podívat (nebylo jich moc).
K náročnosti na vybavení pořadatelů. S jak málem se tato soutěž dá zorganizovat předvedli pořadatelé v Roudnici nad Labem a nemělo to chybu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 06:21 - 17. zář 2015 06:35 #15605 od Radek Novotny
RCEV je kategorie (a výškoměry obecně) nechutně spravedlivá, je to pouze na individuálním rozhodnutí pilota, zhodnocení podmínek, a hlavně musí pilot dobře lítat, aby se nějak umístil. Je to mnohem náročnější než Káčka nebo Jéčka, kde se to dalo dohnat pohonem, a nebo v káčkách ještě navíc delším motorováním. V RCEV handikep nejde dohnat ničím...
Když si vezmete průměrnou vypínací výšku v RCEV někde 130-140m, tak to v káčkách odpovídá motorování 10-12 sekund podle modelu. Teď mi řekněte, kdo pravidelně v káčkách takto vypínal - naprosto nikodo....! B)
Ta spravedlnost základních pravidel platí pro všechny bez rozdílu, a ačkoliv to možná ani nepozorujete, tak tím, že se musí vypínat motor pod 200m, se spousta pilotů o hodně, hodně, zlepšila a lítají dnes (i jen po roce) mnohem líp a umí i pěkně zatápět i těm tradičním ex-káčkovým medailistům.

Co se týče malý účasti na soutěžích, slyšel jsem často i argument, že na to nemají letadlo, a nebo že je to náročný na umění , takže se nejdou před ostatními ztrapňovat... Inu, je fakt, že tu nic neschováš...

U nás v Chomutově jsme v Káčkách mívali na soutěži s bídou 10 pilotů, bylo to často i míň, no a teď ve Véčkách to bylo 14, loni ještě víc, a tak u nás je trend spíš pozitivní, a oproti káčkům to piloty spíš přitahuje a lidi mají určitě zájem větší.

Malou účast na ostatních soutěžích vidím v:
1. Stále menší a menší ochotě cestovat - viz příklad vzdálenost Lomnice od Branné nebo Nové Paky, vzdálenost pro spoustu místních často neřešitelná :) A kdo je ochoten o víkendu jet na menší soutěž i někam dál, tak pak se dočítám o komentářích jako pár 'bláznů', 'šílenců', atd. :silly:
2. Stárnutí populace RC pilotů - ex plechovkářům se nechce už stavět-pořídit další 2.5 metrový speciál a zkoušet další (navíc náročnou na pilotní um) kategorii, radši se proletí např na RCEN nebo RCEO a srandu si užijou taky, a zlepšování se v pilotáži nijak neřeší a jsou šťastné i tak :)
3. Neochota pořadatelů respektovat termínovou kolizi s jinými soutěžemi, ať národními, nebo mezinárodnímu (viz. Polanka, Suché, Plzeň, atd...) kdy spousta lidí jede jinam, a pořadatel se pak diví jak to, že se přihlásí tak méně pilotů, než bylo zvykem v minulosti v RCEK nebo RCEJ. Vždyť někdy i ti co právě jeli jinam můžou být i tím minijazýčkem na váhách rozhodování ostatních, jestli se zúčastním-nezúčastním a zalítám si a budu se čadit proti nim, a nebo se alespoň podívám, jak se čadí mezi sebou.
Někde si možná jen neuvědomují, že termíny soutěží jdou upravovat a dolaďovat i během už probíhající sezóny, jinde je neochota cokoliv měnit stylem ¨mně je to jedno kolik lidí přijede, odlítáme si to i ve třech¨, a někdy je to i pravidelnost pořádání soutěží právě v kolizních termínech, takže tam ti nejlepší nepřijedou, ale pak to může být vidět právě na celkové účasti a i kvalitě výkonů.
Poslední změna: 17. zář 2015 06:35 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 06:31 - 17. zář 2015 06:35 #15606 od Petr Koláska

Tomáš Hlavinka napsal: S tím letištěm no nevím jak jinde, ale u nás neznám žádné letiště, kde by se daly uspořádat jen malé a velké už ne.


Věř tomu, Tome, že jinde je to sakra problém, pokud chci dodržet pravidla a mít soutěž jakž takž komfortní a bezpečnou... :whistle: :cheer: Ono to není jen o tom "aby se mi tam vešly startoviště" (i když díky povinným rozestupům, potažmo danému směru startu/přistání vs. směr větru i tohle může být kámen úrazu)..... Ideálních letišť na F5J je totiž u nás jen pár....
Poslední změna: 17. zář 2015 06:35 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 06:41 #15607 od Aleš Krátký
Radek to podle mě shrnul dokonale .....

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 06:42 #15608 od Radek Novotny

Petr Koláska napsal: ...Ideálních letišť na F5J je totiž u nás jen pár....

...naprosto souhlasím, a nemusí jít jen o plochu letiště, ale i o provoz kolem něj... Velký éro je výkonnější, zaletí dáleko i v menší výšce, a už to může být problém s bezpečností o kus dál... Blízký les, aeroklub, silnice, vesnice, atd. atd....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 08:54 - 17. zář 2015 08:55 #15609 od Radim Barč
V Polance bychom rádi vyhověli všem, ale neumíme to. Již mnoho roků pořádáme jednu naši soutěž na přelomu května a června, je to tradice, ale ve jménu světlejších zítřků ji asi zrušíme.
Máme plánovat pokud možno bez kolizí s jinými soutěžemi, ale kterými? Je pro RCEV kolize s Vipavou problém nebo není? Bořetice ano, Trnava ne? Já fakt nevím.
Zatím to máme v plánu tak, že nechceme, aby naše RCEV kolidovaly s RCEV jinde v ČR a s klubovými F5J v ČR.
Ale vyhnout se všem inter a euro soutěžím, ať už u nás nebo v zahraničí neumíme a ani nechceme. Máme taky své životy a plány a uspořádat soutěž xx.xx. jen proto, že je to zrovna volný den nemůžeme. Pokud naplánujeme soutěž, pořadatelé si podle toho zařídí volno, tak mi věřte, že se nám už s tím moc hýbat nechce.
RB
Poslední změna: 17. zář 2015 08:55 uživatelem Radim Barč.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. zář 2015 09:08 #15610 od Ivan Horejsi
Protože jsme konecne dodelali stopalcovku, vyrazil jsem do Chomutova vyzkoušet "Wettbewerb Einsatz" prototypu. A byl jsem docela mile prekvapen. Vykonem eroplanu (mym urcite ne) ale hlavne tim ostatním kolem. Vcetne pohodove organizace.

Ze eroplany RCEK tady nebudou fungovat, to bylo jasne předem. Jen mi to málokdo veril.

Ale v Chomutove bylo videt pomerne dost "dodo" eroplanu. Zatím to opravdu není "one design" zalezitost.
A kdyby se k tomu schylovalo, staci dat do pravidel minimalni hmotnost. Debatovali jsem o tom v Trnave s Jurajem B. a Laszlem Marko a shodli jsme se na nejake koordinaci pravidel. Rec prisla i na minimalni hmotnost.

Myslim, ze se stopalcovkou se málokdo odvazi vypínat ve triceti metrech, coz je pro ty s levnějšími eroplany dost demotivujici.
A pokud ano, porad jsou porad v rezerve hmotnostni limit nebo pripadne zruseni druhého pokusu. Ale pozor, to jsou jen spekulace, nikdo to nenavrhoval, urcite to je maximalne hudba budoucnosti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.332 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám