× Všechny otevřené přihlášky jsou k dispocizici zde : stoupak.cz/souteze/kalendar-akci/prihlasky

file RCV2 + F5J s pevnou výškou

Více
11. zář 2019 05:20 #22161 od Milan Chalupník
Komunitou F3J/RCV2, která potřebuje vypomoci s účastí, jsem byl určen do pozice nástěnkáře, abych to zde vylepil:
Martin Rajšner napsal:
Vážení přátelé a kamarádi,
Tak aby jste zase tak moc nevychladli, zveme vás 14.9 v sobotu na RCV2 do Poříčí a 15.9 v neděli na soutěž RCV2 do Hostomic
Rozhodli jsme se pro malou změnu a zveme také piloty vrtulek F5j.
Pravidla RCV2 umožňují bez problémů létat, tak jak to děláme třeba na "Zimní lize"
Tradičně létáme dvousoutěž. Jak v Poříčí tak v Hostomicích. Dohromady tedy 16 kol za dva dny, když počasí dovolí.
Brzy na viděnou a letu zdar


Nastavení velikosti limitu pevné výšky pro "vrtulky" bude určeno vždy den předem tady na Stoupáku. Oproti ZL kde je prac.čas 12minut a létá se na 10minut, tak RCV2 má prac.čas 10 minut a létá se na 7 minut, stopky letového času se spustí v okamžiku vypnutí motoru, přistávání se boduje jak v F3J 100,99,98.., po přelétání co vteřina, to bod dolů, body za přistání se neudělují jen když se přeletí 8. minuta letu. Vrtulky se budou moci vypínat v blízkosti navijáku z dané výšky, nebo kdekoliv daleko z výšky poloviční.
Srdečně jste zváni.
Poděkovali: Martin Rajšner

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
11. zář 2019 07:22 #22162 od Tomáš Hlavinka
No a máme zde prakticky RCEP. Svojí sobotní soutěž RCV2 jsem zrušil protože účast přislíbilo celých 2,5 pilotů včetně mě (dva na 100% a jeden na 50%). Pro zajímavost den na to na stejném letišti přijede na RCEP přes 20lidí, takže příští rok vím co mám pořádat...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2019 08:23 #22163 od Tomas Hruby

Tomáš Hlavinka napsal: Pro zajímavost den na to na stejném letišti přijede na RCEP přes 20lidí, takže příští rok vím co mám pořádat...


A co kdybys místo toho radši pořádal F5J? Tam ti lidí přijede minimálně stejně :-)
A nevykládej mi o nárocích na pořadatele, kdo viděl třeba poslední RCEV (což je v podstatě to samé) v Roudnici, kde naprosto v pohodě létalo 24 lidí se zcela minimalistickou organizací, tak tohle prostě nebere za argument...

Jinak k tomu "prakticky RCEP" - on je celý malér "spínačů", lhostejno zda se jim říká RCEP nebo ALES někde trochu jinde. Tenhle režim opravdu funguje krásně až idylicky v režimu "srandasoutěže", která je pro všechny tréningem a zábavou, jak se již pár let ukazuje v zimě v Poříčí a nejspíš ukáže i teď na RCV2 plus elektro.
Jenže tenhle režim létání už tak moc dobře nefunguje pro vážně míněnou kategorii, kterou již lidé začnou brát vážně, v našich podmínkách třeba dojde na MČR a tak... Rozptyl výšek po vypnutí je prostě děsně velký.
Ty to můžeš ignorovat, ale v tu chvíli si lidi začnou nadávat, nebo naopak vymýšlet fígle typu "zoom motorem" a nakonec z vypnutí ve 150m skončí v 250m (nepřeháním).
Nebo to řešit budeš, třeba nulou za výšku nad xx jako nyní, ale tím zase vytváříš loterii "co si kdo troufne" a za jistého počasí to zase povede jen ke všeobecnému znechucení. Ona je to legrace při luxusní termice, pak se prostě každý vypne při limitu 190m ve 140m a bude v klidu. Ale až dojde na vítr a držení se v letové hladině, tak bude vypnutí najisto a "na hraně" zcela zásadní rozdíl.
Tohle nevyřešil ve světě nikdo a vznik F5J je z nemalé míry způsoben právě nevalnými zkušenostmi z ALES, kdy se prostě hledalo jiné řešení. Je za tím pěkných pár let vývoje a zkušeností, jen je otázka, zda je všichni chtějí vidět :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2019 09:21 #22164 od Tomáš Hlavinka
I to je jedna z možností udělat jednodenní F5J. Nicméně všichni F5J piloti jsou zvyklí na větší standart, než je tomu na našich soutěžích a polítáních. Nemám a ani už nebudu mít lidi, kteří budou schopni obsluhovat PC se Sorgem k tomu dělat startéra a přitom hlavně nebudou chtít lítat!! Seženu maximálně nějaké 2-3 časoměřiče a v momentě, kdy tam někdo z cizích začne vyrypovat, že nemáme to a nebo ono, a že jinde je to tak nebo jinak, tak na příště nemám už ani ty časoměřiče!

U RCV2/RCEP si to zapíšu fixou na tabuli sám, po tom co odletím kolo.
V tom je ten rozdíl!

jinak zoom není reálný započítává se totiž FAI výška tj vypnutí + 10 vteřin = max 190m. Nedovedu si představit pohon který by vypl ve 150 a od 10té vteřiny po vypnutí ještě zazoomoval do 250m. Vždyť ta stejná regulace zoomingu je u F5J proto je tam těch 10sec.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2019 10:15 #22165 od Tomas Hruby
Ad zoom - nečteš co píšu :-) Jasně že zoom u RCEP nejde, ale cenou za to je naopak ten druhý problém, tedy že se vlastně nejedná o fixní výšku vypnutí a zapisuje se FAI, což znamená buď vypínat opravdu o dost méně, anebo riskovat nulu... Prostě máš dvě možnosti a obě jsou sporné - jedna vede k zoomu, druhá k "loterii".

K tomu pořádání - jednak fakta ze soutěží jasně dokazují, že F5J piloti na akce typu Nové Paky či dříve jednodenních Hořic jezdí naprosto ochotně, tohle fakt není téma k diskusi. Létá se běžně samoměření - letos tak proběhla i dvoudenní nominačka v Chotči a nevím o tom, že by z toho byl někdo nějak "špatný". Ve výsledku nám Petr Dušek organizuje nominačku či před 14ti dny MČR RCEV fakticky ve dvou lidech... Další mu pomůžou s taháním bodů plus třeba s bufetem, to by Petr popsal lépe sám, ale základ pořadatelů je fakt minimalistický.
A zimní RCVN, které se přitom přepočítávají, takže mají k F5J blíž než k RCV2 a přes 20 lidí je běžně, reálně zvládá jediný člověk, resp. dvě půlky - M. Chalupník a Z. Zeman to obvykle dělají oba, ale taky oba létají a tak tomu věnují jen chvilky.

Mě přijde, že je filozofie mezi pořadateli "původem více elektrikáři" a "původem špagátysty" tak nějak naopak - u elekter jsou všichni smířeni s tím, že holt ten notebook to chce (byť třeba až s dodatečným zapsáním na konci), ale naopak nikoho nedráždí samoměření atd.. U druhé skupiny budí počítač až fóbii, ale zase je daleko větší snaha sehnat časoměřiče a i je vyžaduje víc soutěžících - prostě je to postavené trochu jinak.
Nechci jedno či druhé vyzdvihovat, jen konstatuji, že to je prostě spíš rozdíl v mentalitě a přístupu k prioritám...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2019 10:46 #22166 od Petr Grűmann
Ad zoom, nevím co tu řešíte. Mám nastaveno na Altisu vypnutí na 165 m, letadlo letí nahoru max 7-8 m/s, takže i s přihlédnutím termiky mám výšky +- 180 m, většinou méně.
To, že někdo lítá s fw F5J a vypíná na oči je jeho problém, že má výkonnější pohon rovněž. (myslím že v pravidlech bylo něco o nastavení vypínací výšky, nejsem si ale jist jestli se to už nezměnilo)
Za mne je RCEP v podstatě RCV2 s motorem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2019 11:03 - 11. zář 2019 11:06 #22167 od Tomas Hruby

Petr Grűmann napsal: Ad zoom, nevím co tu řešíte. Mám nastaveno na Altisu vypnutí na 165 m, letadlo letí nahoru max 7-8 m/s, takže i s přihlédnutím termiky mám výšky +- 180 m, většinou méně.


To, že zažiješ nulu za plus 190m je jen otázka "kdy", ne "jestli"... Při vypnutí v silné termice (což by snad mělo být účelem) je nastoupání o 30 i více metrů během 10s po vypnutí úplně běžná situace. Prakticky vždycky budeš mít při spínači na 165m minimálně o 10m více vlivem setrvačnosti, tedy 175m, pokud se to ale stane v termice, tak to těch dalších 15m přidá úplně hravě. Mám samozřejmě na mysli nastoupání s běžným pohonem se stoupavostí třeba 7m/s, při nadupaném bych se klidně střelil o 80 metrů výš, ale to neřeším, protože to by byl jen můj problém :-)

K tomu, že je RCEP stejné jako RCV2 - no právě že v tomto bodě vůbec není! U RCV2 při skvěle provedeném vleku a výstřelu v optimálním vzduchu za vyšší výšku následuje pochvala, jak byl vlek perfektně proveden a výhoda proti druhému pilotovi klidně i o několik desítek metrů se bere jako zasloužená odměna za to, co umíš. U RCEP se ale hraje na stejnou výšku pro všechny a případné nalezení skvělého vzduchu může být "odměněno" nulou.
Poslední změna: 11. zář 2019 11:06 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2019 11:24 - 11. zář 2019 11:27 #22168 od Tomáš Hlavinka
Ještě takový detail pevná výška se tak jmenuje, kvůli tomu, né že se vypíná ve stanovené výšce, ale kvůli tomu, že do těch 190m je to jedno a vypínej si kde chceš.

Můžeš vypínat ve 20m a tak trénovat na F5J a když vidíš, že jsi v háji a nedáš to, tak můžeš let zopakovat to je výhoda toho delšího pracovního času než je letový čas.

Píšeš: základ pořadatelů je minimalistický, ale když nemáš pořádně nikoho, tak bys potřeboval, aby byl základ pořadatelů nulový a né minimalistický! Nedovedu si představit pořádat F5J soutěž, dělat startéra, zapisovat výsledky do PC a lítat. Už jen kvůli tomu, že v každém kole letíš jindy! To u kategorie, kde není přepočet a losování skupiny (matice), je mnohem jednodušší. Když lítáš v první skupině tak víš, že po tobě letí vždy pořád stejných X dalších 5x dokola a máš stejný čas a klid na tu agendu okolo.

Klidně nabízím místo takového startéra/zapisovače/soutěžícího na mojí F5J soutěži. Zajistím letiště, repro, PC, občerstvení, pásma, stopky, udělám propozice o vše se postarám a ještě dostane startovné zdarma a odměnu k tomu! Jsem zvědav kdo se přihlásí, aby se staral o PC a výsledky na mojí soutěži!

Nikdo a tak to je! Proto velké kategorie F5J, F3J pořádají jen kluby, kde je hodně schopných lidí a těchto klubů ubývá a proto podle mě taky ubývá malých soutěží "velkých" kategorií!
Poslední změna: 11. zář 2019 11:27 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2019 11:29 - 11. zář 2019 11:31 #22169 od Petr Grűmann
pro thr. Ale jo, s tím se dá souhlasit. Taky už jsem měl výšku 189 m, takže pro další závody jsem v nastavení nějaký ten metr ubral. Že to někdy přeletím a budu mít nulu s tím počítám, nejde o zlaté trenky, že.

Vlek na RCV2 je jiná věc, já to myslel tak, že soutěže jsou podobné letově, z +- stejné výšky.

Původně to měla být klubová soutěž s omezením na 3 m rozpětí (RCEP), že to někdo chce posunout k přepočtům atd. je jeho věc.
Poslední změna: 11. zář 2019 11:31 uživatelem Petr Grűmann.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2019 11:50 #22170 od Pavel Svoboda

Milan Chalupník napsal: Komunitou F3J/RCV2, která potřebuje vypomoci s účastí,.. Martin Rajšner napsal: .....

Milane a proč Rajšneři neudělají normálně F5Jéčkouvou ? : - )

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.247 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám