- Příspěvky: 562
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
RCV2 + F5J s pevnou výškou
- Milan Chalupník
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Martin Rajšner napsal:
Vážení přátelé a kamarádi,
Tak aby jste zase tak moc nevychladli, zveme vás 14.9 v sobotu na RCV2 do Poříčí a 15.9 v neděli na soutěž RCV2 do Hostomic
Rozhodli jsme se pro malou změnu a zveme také piloty vrtulek F5j.
Pravidla RCV2 umožňují bez problémů létat, tak jak to děláme třeba na "Zimní lize"
Tradičně létáme dvousoutěž. Jak v Poříčí tak v Hostomicích. Dohromady tedy 16 kol za dva dny, když počasí dovolí.
Brzy na viděnou a letu zdar
Nastavení velikosti limitu pevné výšky pro "vrtulky" bude určeno vždy den předem tady na Stoupáku. Oproti ZL kde je prac.čas 12minut a létá se na 10minut, tak RCV2 má prac.čas 10 minut a létá se na 7 minut, stopky letového času se spustí v okamžiku vypnutí motoru, přistávání se boduje jak v F3J 100,99,98.., po přelétání co vteřina, to bod dolů, body za přistání se neudělují jen když se přeletí 8. minuta letu. Vrtulky se budou moci vypínat v blízkosti navijáku z dané výšky, nebo kdekoliv daleko z výšky poloviční.
Srdečně jste zváni.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Tomáš Hlavinka napsal: Pro zajímavost den na to na stejném letišti přijede na RCEP přes 20lidí, takže příští rok vím co mám pořádat...
A co kdybys místo toho radši pořádal F5J? Tam ti lidí přijede minimálně stejně
A nevykládej mi o nárocích na pořadatele, kdo viděl třeba poslední RCEV (což je v podstatě to samé) v Roudnici, kde naprosto v pohodě létalo 24 lidí se zcela minimalistickou organizací, tak tohle prostě nebere za argument...
Jinak k tomu "prakticky RCEP" - on je celý malér "spínačů", lhostejno zda se jim říká RCEP nebo ALES někde trochu jinde. Tenhle režim opravdu funguje krásně až idylicky v režimu "srandasoutěže", která je pro všechny tréningem a zábavou, jak se již pár let ukazuje v zimě v Poříčí a nejspíš ukáže i teď na RCV2 plus elektro.
Jenže tenhle režim létání už tak moc dobře nefunguje pro vážně míněnou kategorii, kterou již lidé začnou brát vážně, v našich podmínkách třeba dojde na MČR a tak... Rozptyl výšek po vypnutí je prostě děsně velký.
Ty to můžeš ignorovat, ale v tu chvíli si lidi začnou nadávat, nebo naopak vymýšlet fígle typu "zoom motorem" a nakonec z vypnutí ve 150m skončí v 250m (nepřeháním).
Nebo to řešit budeš, třeba nulou za výšku nad xx jako nyní, ale tím zase vytváříš loterii "co si kdo troufne" a za jistého počasí to zase povede jen ke všeobecnému znechucení. Ona je to legrace při luxusní termice, pak se prostě každý vypne při limitu 190m ve 140m a bude v klidu. Ale až dojde na vítr a držení se v letové hladině, tak bude vypnutí najisto a "na hraně" zcela zásadní rozdíl.
Tohle nevyřešil ve světě nikdo a vznik F5J je z nemalé míry způsoben právě nevalnými zkušenostmi z ALES, kdy se prostě hledalo jiné řešení. Je za tím pěkných pár let vývoje a zkušeností, jen je otázka, zda je všichni chtějí vidět
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
U RCV2/RCEP si to zapíšu fixou na tabuli sám, po tom co odletím kolo.
V tom je ten rozdíl!
jinak zoom není reálný započítává se totiž FAI výška tj vypnutí + 10 vteřin = max 190m. Nedovedu si představit pohon který by vypl ve 150 a od 10té vteřiny po vypnutí ještě zazoomoval do 250m. Vždyť ta stejná regulace zoomingu je u F5J proto je tam těch 10sec.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
K tomu pořádání - jednak fakta ze soutěží jasně dokazují, že F5J piloti na akce typu Nové Paky či dříve jednodenních Hořic jezdí naprosto ochotně, tohle fakt není téma k diskusi. Létá se běžně samoměření - letos tak proběhla i dvoudenní nominačka v Chotči a nevím o tom, že by z toho byl někdo nějak "špatný". Ve výsledku nám Petr Dušek organizuje nominačku či před 14ti dny MČR RCEV fakticky ve dvou lidech... Další mu pomůžou s taháním bodů plus třeba s bufetem, to by Petr popsal lépe sám, ale základ pořadatelů je fakt minimalistický.
A zimní RCVN, které se přitom přepočítávají, takže mají k F5J blíž než k RCV2 a přes 20 lidí je běžně, reálně zvládá jediný člověk, resp. dvě půlky - M. Chalupník a Z. Zeman to obvykle dělají oba, ale taky oba létají a tak tomu věnují jen chvilky.
Mě přijde, že je filozofie mezi pořadateli "původem více elektrikáři" a "původem špagátysty" tak nějak naopak - u elekter jsou všichni smířeni s tím, že holt ten notebook to chce (byť třeba až s dodatečným zapsáním na konci), ale naopak nikoho nedráždí samoměření atd.. U druhé skupiny budí počítač až fóbii, ale zase je daleko větší snaha sehnat časoměřiče a i je vyžaduje víc soutěžících - prostě je to postavené trochu jinak.
Nechci jedno či druhé vyzdvihovat, jen konstatuji, že to je prostě spíš rozdíl v mentalitě a přístupu k prioritám...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Grűmann
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
To, že někdo lítá s fw F5J a vypíná na oči je jeho problém, že má výkonnější pohon rovněž. (myslím že v pravidlech bylo něco o nastavení vypínací výšky, nejsem si ale jist jestli se to už nezměnilo)
Za mne je RCEP v podstatě RCV2 s motorem.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Petr Grűmann napsal: Ad zoom, nevím co tu řešíte. Mám nastaveno na Altisu vypnutí na 165 m, letadlo letí nahoru max 7-8 m/s, takže i s přihlédnutím termiky mám výšky +- 180 m, většinou méně.
To, že zažiješ nulu za plus 190m je jen otázka "kdy", ne "jestli"... Při vypnutí v silné termice (což by snad mělo být účelem) je nastoupání o 30 i více metrů během 10s po vypnutí úplně běžná situace. Prakticky vždycky budeš mít při spínači na 165m minimálně o 10m více vlivem setrvačnosti, tedy 175m, pokud se to ale stane v termice, tak to těch dalších 15m přidá úplně hravě. Mám samozřejmě na mysli nastoupání s běžným pohonem se stoupavostí třeba 7m/s, při nadupaném bych se klidně střelil o 80 metrů výš, ale to neřeším, protože to by byl jen můj problém
K tomu, že je RCEP stejné jako RCV2 - no právě že v tomto bodě vůbec není! U RCV2 při skvěle provedeném vleku a výstřelu v optimálním vzduchu za vyšší výšku následuje pochvala, jak byl vlek perfektně proveden a výhoda proti druhému pilotovi klidně i o několik desítek metrů se bere jako zasloužená odměna za to, co umíš. U RCEP se ale hraje na stejnou výšku pro všechny a případné nalezení skvělého vzduchu může být "odměněno" nulou.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Můžeš vypínat ve 20m a tak trénovat na F5J a když vidíš, že jsi v háji a nedáš to, tak můžeš let zopakovat to je výhoda toho delšího pracovního času než je letový čas.
Píšeš: základ pořadatelů je minimalistický, ale když nemáš pořádně nikoho, tak bys potřeboval, aby byl základ pořadatelů nulový a né minimalistický! Nedovedu si představit pořádat F5J soutěž, dělat startéra, zapisovat výsledky do PC a lítat. Už jen kvůli tomu, že v každém kole letíš jindy! To u kategorie, kde není přepočet a losování skupiny (matice), je mnohem jednodušší. Když lítáš v první skupině tak víš, že po tobě letí vždy pořád stejných X dalších 5x dokola a máš stejný čas a klid na tu agendu okolo.
Klidně nabízím místo takového startéra/zapisovače/soutěžícího na mojí F5J soutěži. Zajistím letiště, repro, PC, občerstvení, pásma, stopky, udělám propozice o vše se postarám a ještě dostane startovné zdarma a odměnu k tomu! Jsem zvědav kdo se přihlásí, aby se staral o PC a výsledky na mojí soutěži!
Nikdo a tak to je! Proto velké kategorie F5J, F3J pořádají jen kluby, kde je hodně schopných lidí a těchto klubů ubývá a proto podle mě taky ubývá malých soutěží "velkých" kategorií!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Grűmann
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
Vlek na RCV2 je jiná věc, já to myslel tak, že soutěže jsou podobné letově, z +- stejné výšky.
Původně to měla být klubová soutěž s omezením na 3 m rozpětí (RCEP), že to někdo chce posunout k přepočtům atd. je jeho věc.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 496
- Obdržená poděkování 11
Milane a proč Rajšneři neudělají normálně F5Jéčkouvou ? : - )Milan Chalupník napsal: Komunitou F3J/RCV2, která potřebuje vypomoci s účastí,.. Martin Rajšner napsal: .....
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.