- Příspěvky: 15
- Obdržená poděkování 0
Re: Jaký model na F5j - kompozit
- Hurda Martin
-
Autor tématu
- Offline
- Začátečník
-
dlouho jsem se rozmýšlel, zda je bezpečné hodit do fóra takou otázku. Aby jste se virtuálně navzájem nepozabijeli.

Rád by jsem začal s kategorií F5j s výhledem na nějaký ten závod. Daidalos 230 mám , ale rád bych udělal velký krok dál.
Vím o modelech Shock, Electra, Ray x od Valenty .....
To je příklad modelů, které jsem finančně schopen realizovat , mimo Maxy!!
Poprosím Vás formou tohoto fóra o klady a záporná , cena, hmotnost, problem s velikostí pro zástavbu motoru atd. všech " možných " modelu této kategorie.
Předem děkuji za Váš čas

Hurda Martin
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Shock - pokoušel se s ním létat Tomáš Hrubý, ale podle toho co jsem ve vzduchu viděl to moc dobré letadlo není, konstrukční návrh je tak 10 roků zpátky...
Electra - v provedení X vypadá velmi dobře a Slovinci s ní celkem úspěšně létají, tady bys asi velkou chybu neudělal.
Ray X - letadlo je stále ve vývoji, teď dostane nové uši s lomením, pokud se tomu bude Vojta dál takhle věnovat tak z toho časem může být slušný stroj, teď je to ještě s otazníkem...
Na Slovensku je velmi oblíbený Stork: www.heinrich.sk/index.html , ovšem ne každému se ty šavle líbí... cena nebyla tak hrozná, ale teď už pár týdnů na stránkách není ceník, takže aktuální cenu neznám.
Potom je tu samozřejmě Pike Perfect a Aspire, dostatečně prověřené modely, ale ceny již jdou přes 1000E podle provedení.
Podle mě ideální volba pro začátek je bazarový Pike Perfect, stačí si pohlídat modelbazar a vybrat nějaký méně otlučený kousek, ceny se pohybují pod 15 tis. včetně serv. Pokud se jedná o F3J verzi, tak přestavba na F5J není úplně jednoduchá, ale jde to. V úzkém trupu se musí použít motor s převodovkou max. 28mm, nebo předek trupu trochu vykuchat (zespodu vyříznout) a znovu vylaminovat s trochu větším průměrem, dál je potřeba vykuchat balastní trubku a serva OP posunout dozadu aby se vešla baterka.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Fanda Kašpárek
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 28
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 562
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Fanda Kašpárek
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 28
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Hurda Martin
-
Autor tématu
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 15
- Obdržená poděkování 0
Létané éro nechci.
Favoritem je Pike Perfect e.t F5j.
Vami uvedena cena je víc než příjemná !
Děla se ve dvou velikostech kridla.
Co myslíte?
Jo a někde jsem četl, že je Pike křehký, to mě jediné znervózňuje. Nebo to je fáma?
Děkuju

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ladislav Jareš
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 19
- Obdržená poděkování 0
Asi tě bude zajímat, proč jsme se rozhodli právě takto. Takže Maxa - naprosto bezkonkurenční řemeslo. velice dobrá čitelnost - ukáže každou termickou bublinku, výborný dokluz a stabilita, robustnost zděděná z F3J.(Kolega s ní skončil na krásném 32. místě teď v Trnavě, což byl jeho 6. závod v životě!) Pro někoho může být nevýhodou, že se chová trochu jako autobus a pro někoho hmotnost. Ta moje Maxa má bez aku a výškoměru necelých 1840 g. Stork má velice zajímavou cenu, špičkový servis (když jsem si cestou do Bořetic v autě zničil střední díl křídla, tak jsem za týden měl nový dle mých požadavků - a za moji blbost fakt ani éro, ani výrobce nemůže). Navíc na stránkách výrobce je i informace o základním nastavení, za které éro dobře "funguje". Oproti Maxe není takový autobus, je agilnější, na druhou stranu pro mne není tak čitelné (ale jsem začátečník, létám od dubna t.r. a byl jsem na 4 soutěžích). Další výhodou je, že se dále vyvíjí, nyní v Trnavě byly předvedeny nové delší "uši", které v současné době testuje J. Adámek a připravují se další vylepšení. Nezanedbatelnou výhodou Storka je, že lze použít levný velký motor bez převodovky a s dostatečným výkonem. O kvalitě svědčí i výsledky, kterých jeho majitelé na soutěžích dosahují.
A na závěr ještě jednou o panu Valentovi - myslím si, vzhledem k tomu, jakým způsobem a s jakou intenzitou probíhá vývoj jeho X Raye, že brzy bude i tento stroj více než konkurenceschopný a příští sezóna už může vypadat úplně jinak.
Doufám, že i tento můj začátečnický pohled ti dá nějakou užitečnou informaci pro tvé rozhodování.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Hurda Martin
-
Autor tématu
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 15
- Obdržená poděkování 0
Samozřejmě Maxa je bez debat, ale cca 70 000!!!???
Nechci na f5j ptákovi šetřit , ale to je moc.
Stork je určitě zajímavé letadélko, ovšem jeho cenu jsem nenašel.
Ale zeptám se proč jste si nevybrali zrovna mnou v tuto chvíli upřednostňovaného Pike Perfect f5j?
Dík za odveď.
Co myslíte vy ostatní?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- MISTROVSTVÍ SVĚTA F5J Argentina (7 Příspěvky)
- GRATULACE !
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Svoboda
- 07. bře 2025 15:29
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.