lightbulb Re: Jaký model na F5j - kompozit

Více
25. srp 2013 21:22 #10398 od Hurda Martin
Jde o barbarskou myšlenku mít Pike perfect F5j s celouhlíkovím křídlem.
O kolik by byl nárůst hmotnosti?
Nejsem žádný začátečník, ale chtěl bych letadlo co mi něco vydrží.
Přece jen jde o cca 35000 za model.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. srp 2013 05:45 - 26. srp 2013 05:47 #10399 od Tomáš Hlavinka
Ahoj myslím, že k tomu můžu také něco říct, roky 2011 a 2012 jsem lítal s Pikem Perfectem ET F3J i F5J a RCV2 - stovky hodin ve vzduchu. Pak po příchodu Perfectiona jsem o něm také uvažoval, když jsem se pak dověděl, že je čekačka více jak rok, tak mě rychle přešla chuť. Oslovil jsem pana Heinricha a měl nového Storka za 14 dní doma. Servis, komunikace o 300% lepší než u samby. Bohužel kvůli stavbě domu nemám na lítání letos moc čas, takže mám nalétáno méně.

Letové vlastnosti: pronikavost mnohem větší než perfect - i přesto že můj Perfect měl 2100g a Stork 1900g tak stork se vrací lépe. Návrat z dálky proti větru je asi nejdůležitější vlastnost. Pronikavost jde sledovat také při výstřelu. Na stejném navijáku a silonu jsem o 10-20m výš. Kroužení v úzkém komínu také lepší. To co píše aleš, že padá po uchu vůbec není pravda!! Ba naopak šavle to v zatáčce drží!!! Mám vyzkoušené spojky 4 a 5,5st. Používám 5,5 asi 90% letů. 4 st nasazuju večer, když už není žádná termika a je to jenom o padání. Samotný kluz moc porovnávat nejde, málo kdy jsou podmínky, kdy to jde objektivně srovnat. Jinak zkoušeli jsme s Lubošem Vaňurou porovnání s jeho 4m F5J s váhou snad 1,5kg. Bylo to někdy v červenci snad o půl 10 večer. Lítali jsem 300m kruhy okolo letiště z výšky cca 50m a když on už byl na zemi já měl ještě asi 15m k dobru.... Vedení stopy na silonu je oproti Perfectu také mnohem lepší už se nebojím hromadných startů s větrem do boku. Teď ovšem nejzajímavější vlastnost: Ve stejném komínu dovede Stork stoupat rychleji než Perfect a jiné podobná éra. Myslím, že je to velkým středem (oproti uším) a spojkama 5,5 - z toho plyne velká stabilita v zatáčce, takže nemusím šahat do křidélek - tím nekazím profil křídla a i odpor je menší.... Prostě stoupá líp.
Poslední změna: 26. srp 2013 05:47 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. srp 2013 18:19 #10411 od Petr Dušek
To co píše Tomáš jsou jistě pádné argumenty, ale přesto se domnívám, že mezi několika špičkovými éry není objektivně měřitelný rozdíl, aby se dalo říct který je nejlepší. Každý pilot má trochu jiný styl, neexistuje univerzální seřízení ani poloha těžiště. Co vyhovuje jednomu se naopak druhému líbit nemusí.
Právě proto mi jako začátek mezi velkými kompozity připadá nákup bazarovky jako ideální řešení. Člověk si to trochu osahá, případný karambol, který zcela jistě přijde, nebolí tolik peněženku a pak, při volbě druhého éra, je již to rozhodování na čem stavět... Vlastní zkušenost se dá v tomhle dost obtížně něčím nahradit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. srp 2013 04:42 #10415 od Tomáš Hlavinka
mezi TOP éry současné doby (Perfection, Prestige, Stork, Maxa, Egida,) Může být rozdíl max do 10%, mnohem větší rozdíl člověk nažene na správném seřízení a zalítání. Nejlepší možné nastavení je často větší problém, než výběr a koupě samotného éra.

Setup vždy probírám s více piloty, půjčím jim to, vyslechnu názor a zkouším různé varianty nastavení.
Dovolím si tvrdit, že to může trvat klidně sezonu. Je to vše o zkoušení a porovnávání, navíc často některé věci ani objektivně porovnat nejde. Patrik Heinrich má webu základní seřízení (Gaĺa/Adámek), které opravdu funguje a není potřeba už tak moc laborovat. Koupě lítaného éra je určitě dobré řešení, problém je najít vhodné. Za sebe doporučuju Stork4 nebo Enjoy3.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. srp 2013 09:00 #10416 od Ladislav Jareš
Jen navážu na TH.: je jedno jestli nový nebo olétaný, to je jen otázka finančních prostředků které do toho má dotyčný chuť vložit. Co je ale podstatné je dodávka náhradních dílů. A zde musím složit poklonu panu Heinrichovi, nejen že je to bez problémů, ale i rychlost je úžasná.. Tak si osobně představuji vztah výrobce ke svému zákazníkovi. Protože k havárii nebo jinému poškození modelu může dojít velice rychle, ale čekat pak měsíc(e) na nové díly, nebo si snad dokonce kupovat rovnou 2 modely kvůli tomu je špatně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. srp 2013 09:07 #10417 od Hurda Martin
Dekuju za srovnání.
Stork mě dle tohoto fora začíná čím dal víc zajímat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. srp 2013 09:23 #10418 od Tomas Hruby
Ono taky záleží na stylu pilota... To bylo až extrémně vidět v Holíči ve srovnání Radka Malčíka a Juraje Adámka. Radek létá s Perfectionem naprosto fantasticky ploché zatáčky, naopak Juraj létá daleko dynamičtěji a model nechá kroužit "na uchu" při větší rychlosti. Oboje má své pro a proti, na pohled se může zdát, že Perfection točí lépe, ale v reálu zrovna v Holíči popravdě Juraj Radka ve stejném stoupáku přestoupával. Evidentně je to i o modelu, Stork prostě lépe sedí v tom Jurajově stylu a Radek by s ním stejně jako s Perfectionem neletěl, ale asi to není na závadu, je to prostě o zvyk.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. srp 2013 09:27 #10419 od Martin Bečvář

Hurda Martin napsal: Ty fotky mě trochu děsí !!!
To je problém Pike, nebo standart F5j?!

Nenech se zmást, to jsou f3j křídla, které snesou start na navijáku s vystřelením (mám vyzkoušeno) Jaká je to přesně varianta bude vědět Tomáš, já ho koupil jako létaný a takové detaily neřeším :)



Tomova Storka jsem viděl létat hodněkrát a je to nádherné éro, se kterým dokáže věci neskutečné, občas zapomínám dýchat :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. srp 2013 10:36 #10421 od Tomáš Hlavinka
Ten poškozený PPerfect je můj loňský model, střed křídla je verze z uhlíku 80g/m2 - tedy pevnější varianta. Normálně se používá 68. Střet s nohou, ale dopadne většinou úplně stejně. S tímto érem jsem lítal i F5J letovka byla 2250g. (Před 2-3 roky úplně normální hmotnost F5J modelů) Někdy není větší hmotnost na závadu. Když stoupák najdeš je +-200g úplně jedno. Problém je si pro něj doletět a pak se vrátit proti větru zpět na letiště. Můj F3J Stork s hmotností 2200g to znamená 300g přiloženo je stíhačka, ale uhlazené kroužení o malém poloměru je trochu obtížnější... Prázdný 1900g točí jako Daidalos

Kup éro u kterého budeš mít záruku rychlého dodání dílů a servis - to třeba u Maxy jaksi nehrozí..
Moji favorité: Enjoy 3 nebo "extravagantnější" Stork 4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. srp 2013 10:52 #10422 od Ladislav Jareš
Maxa údajně cca 3 týdny.. Což vzhledem k vzdálenosti také je celkem ucházející.. Vlastní zkušenost nemám, neb dosud nevzlétla..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.379 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám