exclamation-circle Alternativa k MKS HV6100

Více
05. pro 2016 08:44 #17701 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Alternativa k
Já ti nevím, ale je opravdu posun neutrálu při změně teploty o 25 stupňů až tak nečekaný? U F5J vlastně neznám nikoho, kdo by klapky a křidélka občas netrimoval (byť spíše naopak v horku), on tam určitý posun je vždy.

Jinak se jednotlivá serva opravdu od sebe v míře vykompenzovanosti liší, sám jsem tu popisoval jisté výhrady proti kovovým Turnigy 777MG. Jelikož tyto TGY jsou bez nejmenší diskuse klonem starších KST (a možná to dokonce jsou přímo KST ze stejné továrny jen s jinou nálepkou), tak mě problém u DS245 úplně neudivuje. Jde ale o to, jak je opravdu výrazný, mě sice klapky s TGY cestovaly, ale bylo to plně v možnostech doladění subtrimem, tedy spíš "mírný opruz" než opravdu vážný problém. Pokud to u tebe přesáhlo jistou mez, tak to může mít důvodů více, počínaje blbým kusem serva přes problém někde jinde až třebo po špatné napákování (nevyužití celé dráhy serva), což ti ve výsledku jakoukoli chybu znásobí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. pro 2016 09:48 #17702 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Alternativa k
V prvni rade vyloucit vysilac a prijimac, takze servo ridit naprimo pomoci servotesteru.
Nejlepe tester s displejem, ten sice taky nemusi pracovat presne ale nic lepsiho asi jen tak nenajdeme.

Ta 245 byla nahrazena typem X08, uz delsi dobu je typ X08 V3.
Zrovna montuji 4 kusy, tak to urcite overim. Obavam se, ze to budu mit o hodne driv nez skonci zima.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. pro 2016 18:25 #17704 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Alternativa k
Otestoval jsem serva na servotesteru. Napojil jsem je a dal to ven na mráz. Stačila chvilka a rozjeli se stejně jako napojené na přijímač. Teď je mám (stále zapojené) v teple a čekám na srovnání.
Nejspíš nezbývá než trimovat před každým lítáním.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. pro 2016 18:50 #17705 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Alternativa k
Ještě je možnou příčinou rozdílná teplotní roztažnost materiálu křídla a táhla. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. pro 2016 19:37 #17706 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Alternativa k
To nemůžu potvrdit ani vyvrátit. Ale křídlo je na pohled nezměněné a to by vyžadovalo opravdu šílenou deformaci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. pro 2016 05:36 #17707 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Alternativa k
Šílenou? Ani ne, desetina milimetru na táhle udělá milimetr na odtokovce, řádově, záleží na konkrétní geometrii. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. pro 2016 22:55 #17715 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Alternativa k
Martine, já mám na jedné Tilii na klapkách Turnigy TGY245, a na začátku sezóny byly úplně v poho. No a v průběhu sezóny se to nějak zvrtlo, a musel jsem trimovat už před každým soutěžním letem. Nechápu, co tam může tak zestárnout. Stárnou tak jedině kondenzátory, ale tohle je digitál, tam snad neřídí oscilátor čipu RC členem...! Ostatní jiná serva na křidélkách a kormidlech se ani nehnou, takže Tx a Rx můžu vyloučit.

Jinak jsem na 99,9% přesvědčený, že tihle Turnigy jsou bratříčci KST 245, stejný motor, převody, i elektronika.

Tomáši, jinak ohledně Turnigy 777MG, nemůžu si je vynachválit. 2 sezóny v éru, a super drží střed, vůle takřka žádné, a žádné dotrimovávání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. bře 2017 07:27 #18333 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Alternativa k MKS HV6100

Pavel Svoboda napsal: Tak MKS HV6100 za 1440,- si teda nekoupím ... .

Nakonec jsem koupil do nového trupu a vzhledem ke "starému" křídlu F3J osazeno "nízkonapěťově" jsem použil BEC nastaven na 5,7 voltů (papírově je napájení 3,8 až 8,4 V).
Po testech na stole vše OK. Ale po prvních letech začal být problém a samozřejmě na výškovce. Pro zjištění zda je opravdu problém v servu nasledovala výměna SOP a VOP.
Test na stole opět OK. Takže hurá lítat. Po cca 3 letech opět stejný stav.

Závada serva HV6100 se projevuji tak, že zapnu přijímač a vše funguje. Ale jednou z deseti zapnutí přestane servo fungovat (žádné cukání - prostě "mrtvolka") vypnu bateky a znova zapnu a servo normálně maká.

Má někdo stejnou zkušenost ?

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. bře 2017 08:50 - 27. bře 2017 08:50 #18334 od Milan Chalupník
Má někdo stejnou zkušenost ?
Já.
Doposud jsem si myslel, že jsem byl světlá vyjímka. V létě 2015 zakoupeno MKS HV6100, a přesně stejné chování jako u tebe. Pokud bych vždy po zapnutí a před startem udělal zkoušku chodu, a když by proběhl zrovna ten vadný stav, tak znovu vypnul a zapnul a pak už ok a letěl, asi by se nikdy ve vzduchu nic nestalo, ale to by mě vadilo i při rekreačním lítání, při soutěžním naprosto nemyslitelné. Napájení jsem měl z BECu Casle Edge Lite 50, nastaveno 5,5V tuším, nebo 5,0V, přijímač Futaba. Myslím, že jsem zkoušel, zda to chodí i na vyšších napětích blbě, ale to už si nejsem jistý. Vzal jsem tenkrát verzi HV, s výhledem do budoucna, stejně jsem měl napájení nízké.
Po instalaci běžného MKS 6100 už bylo vše v pořádku. Myslím, že ten vadný stav je kombinace mnoha faktorů (instalace, spínaný BEC) a k tomu to nízké 5V napětí. HV mají právě "něco" navíc, aby chodili při větším rozsahu a to asi někdy náhodně zakopne a neproběhne korektní náběh do funkčního stavu. HV systém podle mě nemá nic, co by mě přesvědčilo o jeho přednostech. Pokud mám serva na 5V, tak je to tam furt, kdežto HV palubní síť začne vysoko a pak stále vybíjením někam padá.
Poslední změna: 27. bře 2017 08:50 uživatelem Milan Chalupník.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. bře 2017 09:07 #18335 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Alternativa k MKS HV6100
Sám s MKS HV při napájení 5,5V problém nemám a vnímám jako určitý klad to, že serva jedou hluboko pod svými mezními limity, takže by neměly nastat problémy. Problém při zapnutí jsem neměl nikdy (fakt nikdy). Serva jsem testoval i testerem na regulovaném zdroji a fungují dokonce i mírně pod těch papírových 3,8V, při stabilních 5,5V prostě není k problému důvod.
Obávám se, že problém popisovaný Milanem a Pavlem bude spíš vada serva než vyloženě problém daný nižším napájením - nějaký reset CPU atd... Slovo "obávám se" používám proto, že kdyby šlo jen o napájení LV-HV, tak je vše jasné a dá se tou přizpůsobit, ale pokud některé kusy MKS blbnou, tak se to může stát i zcela nečekaně :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.379 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám