Jeti DC-16 a signál - kontrola nad modelem
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Martin Beseda napsal: Failsafe nemám žádný.
Failsafe samozřejmě nějaký máš - pokud není nastavena konkrétní poloha po výpadku, tak se při výpadku koná režim hold (mimochodem ověřil sis to vypnutím vysílače?).
Pokud budu předpokládat, že tam máš "Hold" a opravdu ti kormidla nikam nesmyslně neodjedou, tak je tu opravdu reálná možnost, že jsi v místě výpadku nalétl do nějakého silného stoupáku či nějaké "svahové vlny". Tohle je možné zcela jistě, situací, kdy mi model chytl stoupák tak, že prostě chvíli totálně nereagoval jsem už zažil více, dokonce kdysi s těžkým F3B mi ho poryv natvrdo otočil na záda. Když se něco takového stane ve větší vzdálenosti, tak je to opravdu hodně těžké odlišit od rušení...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 562
- Obdržená poděkování 16
Oprava, koukl sem na nastavení a mám tam zpoždění na failsafe 1 sec. Je tedy možný, že došlo ke ztrátě signálu od Tx k Rx, opačná cesta signál měla a mě ta vteřina připadala delší. To v situaci kdy se éro řítí k zemi nemůžu vyloučit. Čas je hold relativní veličina

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Falticko
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 33
- Obdržená poděkování 1
PS: O jakémkoli typu zahlcení nemůže být v elektrovětroni, který nelítá pár metrů od TV věže/BTSky, žádná řeč ani náhodou.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Používám serva KST, regulátor YEP. Napájení vedu přes výškoměr Altis, ale taky kolem něj.
Model se chvíli choval, jakoby někdo se všemi servy hýbal až nadoraz. Jak jsem psal, jediné pro mne reálné vysvětlení je, že při malé rychlosti se model dostal do pádu a vzhledem k větší vzdálenosti od sebe (ne však nijak závratné vzdálenosti), trvalo dost dlouhou dobu, než jsem ho srovnal. Ta doba mi ale připadala nezvykle dlouhá. Nikdy po pádu nehrabu do kormidel, aby se model "sebral", nabral rychlost a až poté rovnám ručně. Tady ale šlo o několik "kotrmelců" bez mého zásahu.
Záznam z letu bych poskytl rád, kdybych věděl, jak a kde ho najdu. Přiznávám, nikdy jsem se tím nezabýval.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Robert Jicha
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 129
- Obdržená poděkování 2
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Robert Jicha
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 129
- Obdržená poděkování 2
Martin Beseda napsal: Pro tyhle záhady, se mi někdy moc nechce do vzduchu.
Tomu rozumim. Zazival jsem si tohle s Frsky. Tady to bud byla totalni nahoda/shoda okolnosti, nebo neco technickeho. Uz delsi dobu se snazim vyhnout obloukem vsemu "cinskemu". Oni soudruzi sice dobre kopiruji, ale nemysli u toho. Pravda stoji to vic, ale citim se lip

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Robert Jicha napsal: Ahoj, jednoznacme bych vynechal napajeni pres Altis. Je to vice nez doporucene. Do Altisu staci signal. Jinak je to ale zahada.
No standardní postup je, že napájení přes Altis jde, ale zároveň jdou kolem něj ještě nezávisle vodiče plus/minus (bez signálu) do dalšího konektoru na RX - tím se přívod napájení zdvojí.
Jinak k tomu "zahlcení" - podstatné je, že by dobře řešený systém opravdu neměl nikam chaoticky ujet servy, buď zůstane v poslední poloze anebo po chvíli aktivuje failsafe. Určitě by se ale nemělo při rušení dít nějaké chaotické cukání serv, jak bylo známé u klasiky na 35MHz, k tomu opravdu není důvod. O tom, zda se dá či nedá systém na 2,4GHz zarušit bych si dovolil lehce polemizovat, v reálu se děje ledacos, ale určitě by si neměl začít "vymýšlet"...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 562
- Obdržená poděkování 16
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (5 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou standartně na gliderscore.com a zde vyvěšuji v pdf jak celkové...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Dnes 18:08
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.