file Baterie pro RCEK

Více
26. úno 2010 18:23 #1329 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Baterie pro RCEK

Petr Dušek napsal: Já jsem jsem se vydal opačnou cestou, vloni jsem taky zkoušel Hyperion G3 1100 (pro RCEJ jsou super), ale pro letošní rok v RCEK jsem šel do větších G3 1600 35C. Váha ukazuje i s konektory 94g, necelých 30 gramů rozdílu mě nezabije a baterka snese tři půlminutová stoupání na jedno nabití bez výrazné ztráty výkonu.


No jo, ale k čemu je ti dobré, že to snese 3x30s, když na let potřebuješ obvykle do 30s? Větší baterky mají smysl jen v případě, že budou měřitelně tvrdší (dají těch 30s pod zátěží větší napětí) a to se mi popravdě pro RCEK pohony u G3 1100 proti G3 1600 moc nezdá, při mých testech to bylo tak nastejno (mám obě sady).
Samozřejmě pokud letadlo vychází s 1100mAh 30g pod 500g, tak pak tam dám ty 1600mAh taky, ale to je jasné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. úno 2010 18:34 #1330 od Honza Mlejnek
Odpověděl Honza Mlejnek pro téma Baterie pro RCEK
Tomáši, fakt jsou ty 1100 mAh G 3 Hyperiony stejně tvrdé jako 1600 nebo 1800 ?
Dík za názor.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. úno 2010 19:25 #1331 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Baterie pro RCEK

Honza Mlejnek napsal: Tomáši, fakt jsou ty 1100 mAh G 3 Hyperiony stejně tvrdé jako 1600 nebo 1800 ?
Dík za názor.


Pro daný proud se fakt moc neliší... Jinak samozřejmě úplně stejné nejsou - kdybys to zatížil na nějakou špičku nad 40A, tak pak se 1600 do vedení dostanou, ale to snad v RCEK nehrozí (teda aspoň doufám).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. úno 2010 21:00 #1332 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma Baterie pro RCEK

Honza Mlejnek napsal: fakt jsou ty 1100 mAh G 3 Hyperiony stejně tvrdé jako 1600 nebo 1800 ?

Honzo, už u dovozce je docela férově naznačený rozdíl ve vnitřním odporu, což jistě o něčem svědčí. Jiná otázka je, jestli se to pozná i na louce. Tady bych věřil Tomášovi :P .

1100-2S (7,4V)
Rozměry 69 x 34,5 x 15 mm
Hmotnost 67 gramů
Odpor BATERIE 15 mOhm :(
Max. proudové zatížení: 65C špičkově, 35C trvale, nabíjecí proud do 5C !!

1600-2S (7,4V)
Rozměry 89 x 33,5 x 15 mm
Hmotnost 93 gramů
Odpor BATERIE 8,9 mOhm ;)
Max. proudové zatížení: 65C špičkově, 35C trvale, nabíjecí proud do 5C !!


A jen pro porovnání ještě větší kapacita:

2200-3S (11,1V)
Rozměry 108 x 36 x 26,5 mm
Hmotnost 189 gramů
Odpor BATERIE 7 mOhm :o
Max. proudové zatížení: 65C špičkově, 35C trvale, nabíjecí proud do 5C !!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2010 06:34 #1333 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Baterie pro RCEK
No prostě v reálu u MiniCorado opravdu nejsem schopen mezi G3 1100 a G3 1600 schopen naměřit nějaký PROKAZATELNÝ rozdíl v stoupavosti. Je klidně možné, že se uplatní i těch 30g hmotnosti dolů, ono se to zdá málo, ale je to cca 7% hmotnosti, což už je měřitelné a tento pokles hmotnosti kompenzuje drobný rozdíl výkonu. Jak jsem už uvedl - pokud vám vychází letadlo pod 500g, tak neváhejte a dejte tam 1600 - lepší větší a o něco výkonnější baterky než kus olova, naproti tomu u modelu přes 500g bych ty 1100 klidně zkusil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2010 07:52 - 27. úno 2010 11:32 #1334 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Baterie pro RCEK
Sorry, že se vám do toho pletu zase s nějakými čísly:

- zvýšení hmotnosti o 7% způsobí zhoršení minimální klesavosti o asi 1.5-násobek, tj. cca 10%, ve stoupavosti by tam měla být v podstatě úměra přímá, tj. při zvýšení hmotnosti o 7% by měla stoupavost o 7% klesnout

- ten menší odpor 1600 by se měl projevit zvýšením výkonu pohonu, mně to vychází na 4%

Takže se to ve stoupavosti opravdu asi vyruší, resp. ten rozdíl může být menší než rozlišení měření.

Ještě mě napadá, zda nebude výhodné do větrného počasí model dovážit větší baterkou, přeci jen při větších rychlostech těžší modely klesají podstatně pomaleji (= mají větší pronikavost), třeba i tou 2200 :-)

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Poslední změna: 27. úno 2010 11:32 uživatelem Jan Kubica.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2010 10:25 #1335 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Baterie pro RCEK

Jan Kubica napsal: Ještě mě napadá, zda nebude výhodné do větrného počasí model dovážit větší baterkou, přeci jen při větších rychlostech těžší modely klesají podstatně pomaleji (= mají větší pronikavost), třeba i tou 2200 :-)

Tohle je přesně ten důvod proč jsem šel do větší baterky, pro dvoumetrové křídlo s plochou 31dm mě vychází jako optimální kompromis váha kolem 600g (aby to vůbec letělo proti větru), proto mě větší baterka nevadí a o něco větší kapacita a výkon je bonus navíc. Samozřejmě pro menší model (jako třeba MC) nebo 500g lehouše do klidu bych dal baterku 1100.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2010 14:43 #1336 od Honza Mlejnek
Odpověděl Honza Mlejnek pro téma Baterie pro RCEK
Děkuji všem za rady a názory. Dám tedy do Ambrosky č. 8, která má nosnou plochu více než 31 dm3 raději větší tzn. těžší baterii. Při takovéto ploše křídla by plošné zatížení vycházelo opravdu příliš malé a éro by asi neoplývalo příliš velkou pronikavostí. Zkrátka mi to nebude stoupat tak rychle jako Tomášovo Mini Corado. Snad to ale bude mít zase dobrý kluz a podaří se něco nalétat byť z menší výšky. Uvidí se.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2010 18:58 #1338 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Baterie pro RCEK
Zde jsou výsledky z dnešního měření - motor TGY TR2826/1900, baterie G3-VX 1600 35C, vrtule Aeronaut 10x6, trámec 42mm, regulátor SPIN33, předstih 24°. Baterie je skoro nová (max. 10 cyklů) byla nabitá na 8,4V asi hodinu před měřením, teplota 15°C, jedná se samozřejmě o statické hodnoty (měřeno na zemi - Wattmetrem od Pelikána). Maximální otáčky (odečteno z reglu JetiBoxem) 8220/min.
čas / proud A / napětí V / příkon W
2s / 27,64 / 7,57 / 209
5s / 25,10 / 7,49 / 188
10s / 23,94 / 7,40 / 177
20s / 22,67 / 7,33 / 166
30s / 21,98 / 7,29 / 160
40s / 21,40 / 7,25 / 155
Pro srovnání jsem chtěl změřit baterii 1100mAh, ale hodnoty (hlavně napětí) byly o tolik nižší (např. v 10s / 22,09 / 6,95) že je sem nechci dávat. Baterka má za sebou celou sezónu a zřejmě už není v nejlepší kondici. Měření by proto nebylo objektivně srovnatelné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2010 19:35 #1339 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Baterie pro RCEK
mno,zajmave je ze pouzivas tak velky tramek tyjo :-D
neni lepsi to tocit s 10/6 na minimalnim rozmeru ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.477 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám