Motory + Serva + baterie pro RCEV 2022
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
vzhledem k tomu, že je čas na obnovu techniky, tak bych rád zjistil co se teď používá za motory a serva ?
moje (x50? nevím už přesný název) a motory dualsky2826 už nejsou k dispozici...
Co teď frčí za baterie ? 3s, kapacita okolo 600-1000mah (abych je narval do trupu)
Vrtule 10/6 a 3S1000mah - letovka 650-700gr
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Karel Krenč
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 0
Předpokládám soutěžní letadlo 670gramů pro max dva vzlety a deset minut letu.
Motor: XM2230EG-16 (1550KV) (má hřídel 4mm)
proč: je lehký, má malý průměr čímž se vejde i do trupů 30mm
výkon dostatečný do větru 8m/s (pro silnější vítr volím těžší eroplán s vyšším výkonem (kolem 320w)
Vrtule: GM 9 X 5, proč drahou uhlíkovou vrtuli: jelikož přistáváme špičkou letadla do země, kořeny vrtule trpí neustálým kontaktem s hlínou a vším co je v zemi. A kořen vrtule je její nejnamáhanější část. Celouhlíková vrtule by měla zůstat vcelku i při poruše v kořeni - u plastové list prostě uletí a v důsledku rozvážení je destrukce trupu zaručena.
Trámec 28mm pro kužel 30mm, pro kužel 32mm to chce trámec cca30mm, zde záleží na "baculatosti" trupu aby vrtule neodstávala a kopírovala jeho tvar.
Akumulátor 3s, zatím mám BOLT 500 HV třetí sezonu, vnitřní odpor stále kolem 20mohm, novější GENS ACE LIPO TATTU R-Line mají sice odpor jen 10mohm, ale po jedné sezoně se mi nějak zakulacují. Při dvou startech nabíjím cca 250mAh / 4,2V.
S tímto pohonem: na "půl plynu" 6900ot/min 6A při 12V (dostatečné pro vodorovný let), na max 11000ot/min 25A při 11V stoupání 10m/s, samozřejmě jej zatěžuji na max výkon jenom 15sec (v praxi 10 a méně), víc není potřeba.
Regulátor: kvůli servům na vyšší napětí používám HOBBYWING PLATINUM-25A V4 nebo lépe YGE35 LVT (ale je drahej). Nouzově jsem používal i Maytech Falcon MT25A - serva se s ním méně škubala (SBEC na 5V) ale zase motor se cukal čím dál tím víc, až na poslední soutěži se motor ani neroztočil, přeprogramování nepomohlo tak šel ven.
Serva: jedno letadlo mám komplet osazené Blue Bird BMS-A10, ale z neznámých důvodů se občas rozkmitají - do dalšího letadla už je neobjednám.
V druhém éru mám na křidélkách a pro ocasní plochy KST X06 - plná spokojenost. Dostatečná síla i rychlost.
Na klapky bych dnes dal KST A08 popř. KST X08 V5.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Baterky jsou po pristani trochu teple.Hrubym odhadem by daly dva vystupy nam plnej do 300 metru.
Proud neznam, nemohu najit wattmetr a porad si myslim, ze jeho nalezeni bude snadnejsi, nez pajeni konektoru na novy.
Serva A10 mam uz na ctyrech eroplanech, vcetne ERES. Bez ztraty kvetinky. Karle, vubec o Tvem pozorovani nepochybuji, ale asi by to chtelo podrobnejsi vyzkum "kdo zpusobil".
Pote, co jsme videli v Chomutove u Jardy, tak i nadale sam sobe ordinuji pro brzy silnejsi serva, nez X08.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
ty d47 a d60 se ještě vyrábí ? Nikde je nemůžu už minimálně rok koupit....
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Upřímně ale pokládám tato serva za hodně přežitou historii, D60 se cenou blíží debatovaným servům od bluebirdů či KST, která jsou hodně jinde, shánět D60 mi hraničí s nesmyslem. D47 se výjimečně ještě může hodit tím, že je dost nízké, ale pokud to není kvůli nějakému specifiku montáže nutné, tak bych taky už dnes bral místo něj třeba BMS-101.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
BMS 101 jsou ve dvou verzich, pro "nizke" a "vysoke" napeti.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Bavíme se o těchto ?
www.conrad.cz/p/bluebird-micro-servo-bms...ny-system-jr-1888167
Jak jsou na tom s vůlemi a držením středu ?
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladislav Plichta
- Offline
- Pokročilejší začátečník
Clouseau
aktuálně RES / ERES
bývalý pilot RCV2,RCEA, RCAS a RCEV
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
co na klapky ?
jaky motor ?
jake baterie ?
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- XM2230EG-16 Ten se nedá nikde koupit :-/
- Dualsky ECO 2308C-1800 V2 - Má dostatečný výkon s 3S na éro cca 700gr ??
Nějaký tip na jiný motor prosím ?
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.