file Motory + Serva + baterie pro RCEV 2022

Více
01. říj 2021 11:49 #24456 od Aleš Krátký
Ahoj,
vzhledem k tomu, že je čas na obnovu techniky, tak bych rád zjistil co se teď používá za motory a serva ?
moje (x50? nevím už přesný název) a motory dualsky2826 už nejsou k dispozici...
Co teď frčí za baterie ? 3s, kapacita okolo 600-1000mah (abych je narval do trupu)

Vrtule 10/6 a 3S1000mah - letovka 650-700gr

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
02. říj 2021 19:43 #24461 od Karel Krenč
Odpovím zeširoka, kdyby to četl někdo s menšími zkušenostmi.
Předpokládám soutěžní letadlo 670gramů pro max dva vzlety a deset minut letu.

Motor: XM2230EG-16 (1550KV) (má hřídel 4mm)
proč: je lehký, má malý průměr čímž se vejde i do trupů 30mm
výkon dostatečný do větru 8m/s (pro silnější vítr volím těžší eroplán s vyšším výkonem (kolem 320w)

Vrtule: GM 9 X 5, proč drahou uhlíkovou vrtuli: jelikož přistáváme špičkou letadla do země, kořeny vrtule trpí neustálým kontaktem s hlínou a vším co je v zemi. A kořen vrtule je její nejnamáhanější část. Celouhlíková vrtule by měla zůstat vcelku i při poruše v kořeni - u plastové list prostě uletí a v důsledku rozvážení je destrukce trupu zaručena.
Trámec 28mm pro kužel 30mm, pro kužel 32mm to chce trámec cca30mm, zde záleží na "baculatosti" trupu aby vrtule neodstávala a kopírovala jeho tvar.

Akumulátor 3s, zatím mám BOLT 500 HV třetí sezonu, vnitřní odpor stále kolem 20mohm, novější GENS ACE LIPO TATTU R-Line mají sice odpor jen 10mohm, ale po jedné sezoně se mi nějak zakulacují. Při dvou startech nabíjím cca 250mAh / 4,2V.

S tímto pohonem: na "půl plynu" 6900ot/min 6A při 12V (dostatečné pro vodorovný let), na max 11000ot/min 25A při 11V stoupání 10m/s, samozřejmě jej zatěžuji na max výkon jenom 15sec (v praxi 10 a méně), víc není potřeba.

Regulátor: kvůli servům na vyšší napětí používám HOBBYWING PLATINUM-25A V4 nebo lépe YGE35 LVT (ale je drahej). Nouzově jsem používal i Maytech Falcon MT25A - serva se s ním méně škubala (SBEC na 5V) ale zase motor se cukal čím dál tím víc, až na poslední soutěži se motor ani neroztočil, přeprogramování nepomohlo tak šel ven.

Serva: jedno letadlo mám komplet osazené Blue Bird BMS-A10, ale z neznámých důvodů se občas rozkmitají - do dalšího letadla už je neobjednám.
V druhém éru mám na křidélkách a pro ocasní plochy KST X06 - plná spokojenost. Dostatečná síla i rychlost.
Na klapky bych dnes dal KST A08 popř. KST X08 V5.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. říj 2021 11:43 #24470 od Ivan Horejsi
Pro zajimavost - minuly tydel jsem zkousel prvni prototyp Dualsky 2830EG. Stator 2312, vnejsi proúmer jen 28.2, hmotnost 50g, KV1400, DS600-3S, GM 9x5. 300 metru / 30 s.

Baterky jsou po pristani trochu teple.Hrubym odhadem by daly dva vystupy nam plnej do 300 metru.

Proud neznam, nemohu najit wattmetr a porad si myslim, ze jeho nalezeni bude snadnejsi, nez pajeni konektoru na novy.

Serva A10 mam uz na ctyrech eroplanech, vcetne ERES. Bez ztraty kvetinky. Karle, vubec o Tvem pozorovani nepochybuji, ale asi by to chtelo podrobnejsi vyzkum "kdo zpusobil".

Pote, co jsme videli v Chomutove u Jardy, tak i nadale sam sobe ordinuji pro brzy silnejsi serva, nez X08.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2021 09:32 #24475 od Aleš Krátký
hmmm, a nějaké serva co nestojí jako nové auto ?
ty d47 a d60 se ještě vyrábí ? Nikde je nemůžu už minimálně rok koupit....

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2021 10:44 - 05. říj 2021 10:45 #24476 od Tomas Hruby
D47 se dá koupit u Topmodelu pod jinou značkou (to bylo i dřív, já je měl naposled jako nějaké Xněco od Lindingera). Viz www.topmodelcz.cz/ , dej hledat Dymond, mají nějak blbě přímé linky. D60 mají i pod logem Dymond.

Upřímně ale pokládám tato serva za hodně přežitou historii, D60 se cenou blíží debatovaným servům od bluebirdů či KST, která jsou hodně jinde, shánět D60 mi hraničí s nesmyslem. D47 se výjimečně ještě může hodit tím, že je dost nízké, ale pokud to není kvůli nějakému specifiku montáže nutné, tak bych taky už dnes bral místo něj třeba BMS-101.
Poslední změna: 05. říj 2021 10:45 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2021 11:37 #24477 od Ivan Horejsi
My jsme cekali asi tricvrte roku a pak nam vratili penize.
BMS 101 jsou ve dvou verzich, pro "nizke" a "vysoke" napeti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2021 12:19 #24478 od Aleš Krátký
Nelpím striktně na D47, ale nechci dávat za takovou malou mrchu do křidélek 1500+-

Bavíme se o těchto ?

www.conrad.cz/p/bluebird-micro-servo-bms...ny-system-jr-1888167

Jak jsou na tom s vůlemi a držením středu ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2021 08:39 #24484 od Vladislav Plichta
Já serva D47 od Topmodelu používám k plné spokojenosti. Na klapky je to nesmysl ale křidélka a ocasní plochy OK. A jsou to D47 jako měl Ivan Hořejší. Nepoznal jsem rozdíl ty od Ivana mám už léta a funguji stále dobře. Dokonce mám kusy co létaly v halovych modelech…. a pak jsem je dal do RES a jedou pořad dobře.

Clouseau
aktuálně RES / ERES
bývalý pilot RCV2,RCEA, RCAS a RCEV

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2021 15:57 #24489 od Aleš Krátký
ok "BMS-101" na klapky , a vyskovku / smerovku.
co na klapky ?
jaky motor ?
jake baterie ? :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. led 2022 07:56 #24616 od Aleš Krátký
Rád bych oživil toto téma - Motory
- XM2230EG-16 Ten se nedá nikde koupit :-/
- Dualsky ECO 2308C-1800 V2 - Má dostatečný výkon s 3S na éro cca 700gr ??

Nějaký tip na jiný motor prosím ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.333 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám