Musím říct, že potom, co jsme za letošní rok prožili s Radkem (ale třeba i s Duchym a dalšími) jsem v otázce RC výbavy hodně napruzený. Ono při létání víc na hraně a v horších podmínkách selhává i Futaba, JETI a další věcí, růst rušení v tomto pásmu je naprosto šílený (objevují se potíže, které jsme před pár lety naprosto neznali).
Přidám vlastní zkušenosti, v létě jsem konečně přešel z čistého Futaba Fasst, kde jsem neměl nikdy sebemenší problém, ale chtěl jsem jít s dobou, na telemetrický Fasstest. Anténky přijímače mě vycházejí z trupu za odtokovkou jedna nahoru, druhá dolů, aby se žádná nezastínila křídlem, neboť máme již dobu uhlíkovou. Používám Failsave, kdy mě vyjedou brzdy, které vidím na dálku. Když jsem přezbrojil na Fasstest a vše zachoval, byl jsem nemile překvapen častými výpadky řízení a letu na brzdách. Nejdřív jsem litoval prodeje starého vysílače, který toto neznal, pak jsem laboroval s vysílací i přijímacími anténkami. Pokud je horní anténka nad trupem skryta a spodní anténka zrovna míří na mě, tak je zle. Je to logické, ale u Fasstu to nevadilo, nyní musí být vychýlena šikmo do boku a je klid, v okamžiku, když na mě míří ta spodní, tak už je funkční ta horní. Dále jsem na snížený výkon vysílače hledal maximální dosah pro různé polohy modelu a natočení antény na vysílači. Závěr byl, že nejlepší poloha vysílací anténky u vysílače je šikmo dopředu sklopená pro pultové řízení, v tomto panuje shoda i na fóru RCgroups.. Pro palcové řízení už to neplatí, tam je potřeba zajistit největší možnou viditelnou délku anténky individuálně. Nyní jsem už nezaznamenal žádný náznak výpadku, ikdyž jsem kroužil hodně daleko a nízko a současně bylo ve vzduchu více modelů, tak snad to tak bude nadále. Tímto jsem chtěl jen říct, že než dojde na nějaké závěry, je dobré si zkontrolovat základy VF přenosu, a souhlasím s Tomášem, že nyní je to s řízením našich modelů horší, proto je potřeba věnovat větší pozornost tomu, co můžeme ovlivnit.