file Velký model od LS

Více
28. zář 2009 17:33 #206 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Velký model od LS
Tedy, ty Valentovo modely mají profily HQ. Ale na profily je stejně ještě "brzy", nejprve se musíme dohodnout, zda do toho vůbec půjdeme, a za druhé nadefinovat, k čemu všemu má model sloužit, zda na termiku nebo i na rychlost, atd. Z takového zadání se potom bude vše odvíjet (hmotnost, plošné zatížení, profily, pohony, atd.).

Má představa je, jak jsem psal 3m, 2 kg, profil asi MH32 nebo něco takového, stejně mě nebaví lítat, když se mi kvůli větru na hlavě neudrží čepice. Ale záleží i na ostatních (pokud budou).

Jinak ten Dogan/Dragon asi jsou alternativa (dík Tome), potom mě ještě napadá Sirius od Reicharda (4.8k). Navíc mám v plánu postavit přes zimu Bubble Dancera (viz http://www.charlesriverrc.org/articles/ ... cer-3m.htm ), nic lepšího do termiky asi není ;)

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2009 18:14 #208 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Velký model od LS
Sice už trochu odbočujeme od LS a kompozitů, ale můj tip je třeba Laguna nebo Genesis od Kostka Modelcentrum:
http://kostkamodelcentrum.cz/index.asp?obsah=1906&styl=0
http://kostkamodelcentrum.cz/index.asp?obsah=82&styl=0
Hlavně uvedené váhy jsou velmi zajímavé, připočítám-li RC a pohon, tak vychází 3metrovka na 1500g !!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2009 18:22 #209 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Velký model od LS

Petr Dušek napsal: Hlavně uvedené váhy jsou velmi zajímavé, připočítám-li RC a pohon, tak vychází 3metrovka na 1500g !!


Petře, to je podle mě nereálné, já měl Bird of Time 3.1m/1460 g (MVVS 3.5, 3xLipo2400) a už byl "přeodlehčený". Že by někdo udělal takto lehkou komerční stavebnici se mi moc nezdá, ale rád se nechám poučit. Jinak třeba High Aspect ( http://www.arthobby.com ) má také 3.1m a letovku okolo 1400 (viz třeba italské stránky o Autonomy). A stojí 400 USD, takže další exemplář do sbírky.

Už se těším na příští rok, až si to s těmi velkými modely rozdáme v RCEX nebo podobné kategorii - ještě musím někde sehnat ty elektroměry :D

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2009 18:34 #211 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Velký model od LS
Je to jen údaj prázdné váhy z katalogu plus můj odhad výbavy:
Laguna V 890g + serva 6x19g + RX 15g + SPIN44 44g + AXI 2826 181g + Hyp.G3 2200-3S 189g + kužel, vrtule atd.100g = 1533g

Ve čtvrtek na Model Hobby to snad uvidím na vlastní oči... Podle videa na Kostkově webu (Genesis) to nevypadá špatně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2009 19:12 #212 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Velký model od LS

Petr Dušek napsal: Sice už trochu odbočujeme od LS a kompozitů, ale můj tip je třeba Laguna nebo Genesis od Kostka Modelcentrum:!


No, myslím si, že asi nikdo, kdo byl v roce 2008 na MČR RCEN v Soběslavi se do těchto modelů moc nepožene - rozpad jednoho kusu byl velmi "zajímavý" a pohled na strukturu zlomené spojky, která byla příčinou, byl ještě podstatně "zajímavější" :(
Je to škoda, ty modely jsou na pohled pěkné, ale od jisté doby na modely od Kostky koukám hodně rozpačitě (on i klasický Swing/Swift má much trochu moc).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2009 19:22 #213 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Velký model od LS

Jan Kubica napsal: nejprve se musíme dohodnout, zda do toho vůbec půjdeme, a za druhé nadefinovat, k čemu všemu má model sloužit, zda na termiku nebo i na rychlost, atd. Z takového zadání se potom bude vše odvíjet (hmotnost, plošné zatížení, profily, pohony, atd.).


Honzo, tohle jsi napsal perfektně - o tom to opravdu celé je. Když dám vedle sebe třeba "velké" F5J a RCEX, tak je to něco jiného už jen tou maličkostí v letové úloze, kdy si u RCEX volíš moment startu, zatímco u F5J musíš vyraziš maximum z daného okamžiku - už jen to hodně mění požadavky, model pro F5J prostě musí být daleko pronikavější, aby se dalo víc bojovat po startu "do sraček". A to jsem ještě ani nenadhodil otázku motoru...

Opravdu se to nedá zobecňovat - pro něco je nejlepší klasický kompozit, na jiné kategorie je naopak nějaká "poletucha" jako je třeba AVA docela zajímavou alternativou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2009 19:29 #214 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Velký model od LS
Nebyl bych tak přísný, klasická konstrukční stavba a nízká hmotnost samozřejmě bude mít svoje pevnostní limity.
J. Šmehlík v Ostravě ve vzduchu rozlomil Scorpiona a jistě nikdo nepochybuje, že je to dobré éro.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2009 19:35 #215 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Velký model od LS

Petr Dušek napsal: Nebyl bych tak přísný, klasická konstrukční stavba a nízká hmotnost samozřejmě bude mít svoje pevnostní limity.
J. Šmehlík v Ostravě ve vzduchu rozlomil Scorpiona a jistě nikdo nepochybuje, že je to dobré éro.


Problém je, že u té rozpadlé Laguny to byla dost jasně zmetková spojka, to bys musel vidět... A bohužel to vypadalo na principiálně blbou (a asi i ošizenou) výrobu, ne na vadu kusu. Tohle je něco trochu jiného, než když se něco rozpadne v důsledku maximálního odlehčení (třeba ten Scorpion).

Ještě dodám, že třeba připojení uší u malého Swinga (a ostatně i jeho nosník) je totální konstrukční zvěrstvo a navíc jsem svůj kus při prvním letu pěkně pocuchal, protože mě prostě nějak nenapadlo, že dnes ještě dodá výrobce křídlo zkroucené do vrtule do totální neletovostí. Po razantním srovnání to letadlo celkem fungovalo, to zas ano, ale opět - důvěru ve výrobce to rozhodně neposílilo :cry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2009 05:50 #218 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Velký model od LS
K Laguně a její hmotnosti viz http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2. ... ec=1121717

A jinak se připojuji k Tomášovu hodnocení úrovně konstrukce Swinga, i když jsem si vědom, že je to individuální záležitost. A když už jsme v tom doporučování, tak mně nejlépe (z hlediska mechanické konstrukce, ne vzhledu ani letových výkonů/vlastností) vycházejí modely od Reicharda, ani Topmodel už mě tolik nebere. Ale to se nebavíme o modelech "soutěžních".

Ještě k těm "jéčkům". Jsem si vědom toho, že to musí být úžasný zážitek, že to je úplně jiná dimenze termického létání (jednou mi to půjčili a dodnes na to vzpomínám :) ), ale ty peníze do toho prostě nedám. Nejde jen o model, ale i vybavení (serva) a pohon, který by si to asi zasloužilo. A navíc mě stejnou měrou jako létání baví i navrhovat a stavět.

Takže já to vidím opravdu spíše na to termické létání s mezní rychlostí třeba 20-30 m/s (to neznamená, že to rychleji nepoletí, jen už se nebude smět přitáhnout naplno), plošné zatížení od nějakých 25 g/dm2 s možností dovážení, z toho vychází plocha nějakých 70 dm2, pohon okolo 400-500 W.

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2009 06:22 #219 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Velký model od LS
Pár modelů od Reicharda jsem v ruce měl - podle mě mají na běžnou komerční produkci velice dobrá křídla (určitě nadprůměr), ale bohužel ve stejné kvalitě nejsou trupy. Trupy byly u všeho, co jsem od nich viděl, nejjednodušší skelný laminát bez jakýchkoli výztuh a navíc zpracování vesměs podprůměrné. Je to škoda, křídla jsou hezká a k výbornému hodnocení celku chybí jen málo, nicméně i tak to jde, doporučuji ale před začátkem osazení rozmíchat trochu L285 a trupy místy vyuhlíkovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.357 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám