file Q11, Daidal, Ambrosia a iné

Více
19. bře 2011 16:39 #3542 od Aleš Krátký
ja litam bez nich, ale vetsina je tam ma. je to asi o pocitu bezbeci ci o tom zda jsi maniak a nebojis se pripadneho ohynku

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. bře 2011 22:02 #3545 od Jiří Veselovský

Petr Lokvenc napsal: je zapotřebí u Daidala vybrousit otvory pro chlazení

Petře, zatím jsem toho moc nepolítal, protože v LB bylo hnusně, ale vyfrézoval jsem do kabiny moje oblíbené "žábry". Už kvůli čistýmu svědomí, že jsem pro to něco udělal. Říká se, že chlazení není nikdy dost.
[attachment=1:1hvqdtaj]<!-- ia1 -->21-1.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:1hvqdtaj]
[attachment=0:1hvqdtaj]<!-- ia0 -->24-1.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:1hvqdtaj]
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2011 13:52 #3550 od Petr Lokvenc
Ano - podobně jsem to řešil i u Q10 - aby byly otvory - a současně nesnižovaly pevnost trupu (zde gondoly).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2011 16:01 #3551 od Jan Kubica
Petře, než do toho řízneš, přečti si <!-- l --><a class="postlink-local" href=" stoupak.cz/portal/forum/viewtopic.php?f=4&t=43 ">viewtopic.php?f=4&t=43

Už jsme o tom mluvili, teď to Ivan Hořejší i změřil: nepoužívej turbo kužel, potom je vzduch odsáván přes motor štěrbinou mezi kuželem a trupem. Vstupní otvory by měly být někde, kde je přetlak, ideálně buď pod křídlem nebo shora v trupu za křídlem (samozřejmě nesmí být trup ucpaný přijímačem v molitanu). Ty "žábry" vypadají moc hezky, ale o jejich účinnosti, co se chlazení týká, se dá pochybovat (sorry, Jirko).

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2011 16:19 #3552 od Petr Lokvenc
No dobře, ale turbokužel má jinou, ne nepodstatnou vlastnost. Nanachytají tě s ním na soutěži ohledně povoleného poloměru zakřivení špice modelu ... :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2011 17:17 - 20. bře 2011 18:23 #3554 od Petr Lokvenc
Tak jsem si, Honzo, pročetl doporučené vlákno. A dospěl jsem k názoru, že jediné, co skutečně a bezpečně cirkuluje, je z toho moje stará kebule :D . Vzduch tedy proudí buď dozadu, nebo dopředu, nebo případně nikam (a to jsme ještě ani neuvažovali o pohybu vzduchu způsobeném jeho ohřátím). Kterékoliv otvory (v kuželu, mezi kuželem a trupem, nebo v trupu) buď podporují proudění, nebo ho blokují, nebo vzduch ženou úplně jinam, než je potřeba. Ať již budeme brát v potaz teoretické úvahy a zařídíme se podle nich, nebo nikoliv, motor v obou případech buď shoří, nebo vydrží. Takže se pravděpodobně rozhodnu jen pro trochu toho žebrování na kabince - jednak to vypadá motorově, druhak mi to dá pocit, že jsem se na to úplně nevykašlal, a že to možná bude podporovat proudění kterýmkoliv směrem, a třeťak se budu utěšovat, že ani tak jsem toho snad moc nepokazil :lol: !
S přáním pohodového létání všem
Petr.
Poslední změna: 20. bře 2011 18:23 uživatelem Petr Lokvenc.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2011 17:27 #3555 od Aleš Krátký
krasny zaver diskuse :-D
a co kdyby si nekdo hodil dymovnici do era,a pustil motor s turbokuzelem a bez nej ? docela by me zajmal vysledek.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. bře 2011 18:29 #3556 od Jan Kubica
Ivan slibuje - viz poslední zpravodaj z 2. 3. 2011 http://www.horejsi.cz/Pages/ListZpravodaj.aspx

Možná by mohl i pro nás, co nečteme RCM, něco naznačit :-) .

Jinak ať si samozřejmě každý dělá co chce a umí, já jen tvrdím, že turbokužel je na dvě věci a žábry na kabině taky.

Mimochodem, některé Hawkery Hurricane měly vrtule Rotol s kuželem větším než navazující část trupu. Podtlak vysával z motorového prostoru vzduch s olejem a ten se rozpatlával po čelním štítku. Proto lze na některých strojích vidět přídavný prstenec, pouze v horní části krytu, který ten vzduch a olej usměrňoval pod výfuky. Viz třeba tady http://www.learning-to-fly.com/images/H ... icane3.jpg . A vzduch do trupu byl nasáván šachtami pro podvozek.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. bře 2011 10:45 #3557 od Radim Barč
Při soutěžním nasazení je možná turbokužel a různé otvory k ničemu, nicméně jsou dny kdy trénuji třeba přistání a potřebuju, aby se motor během kluzu co nejvíce ochladil. Tady si dovolím tvrdit, že přístup vzduchu na závadu není.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. bře 2011 19:53 #3560 od Martin Horák
Já to dělám podobně,v trupu u motoru zdůvodů kabelům ,ale i zdůvodů chlazení a pak v kabině a v zadu za odtokovkou,funguje to dobře .Martin H.[/attachment][attachment=1:37vtvdes]<!-- ia1 -->P1020898.JPG<!-- ia1 -->[/attachment:37vtvdes][attachment=2:37vtvdes]<!-- ia2 -->P1020897.JPG<!-- ia2 -->[/attachment:37vtvdes]
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.547 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám