file Eurocup 2011

Více
28. zář 2010 17:18 #2571 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Eurocup 2011
Já nevím, proč se pořád srovnávají elektry (Eurocup, RCEK, ...) s větroni. U větroňů je OMEZENÁ výška. To je potom ale úplně jiná soutěž. U VMR a panujících poměrech mezi ohodnocením motoru a přistávání je termika až ta třetí vzadu (za pohonem a přistáváním, tady nevím v jakém pořadí). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 17:35 #2572 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Eurocup 2011

Petr Dušek napsal: Dodatek k Tomášovi, argument "vždyť to tak mají i jinde" není zdůvodnění téhle změny ale pouze výmluva.


Petře, celý koncept F5J (už od začátků kdesi v USA) je postaven na pojetí soutěže F3J - létání ve skupinách, finále rozhodující o všem, od jisté doby i volba doby chodu motoru (jako se v F3J laboruje s délkou vleku) - tohle je prostě poměrně přesný obraz téhle kategorie. Proto není nic divného ani na převzetí přistání - žádná výmluva, ale přirozený vývoj.
Pokud chceš předložit pravidla pro "velké F5J" ve stylu Eurocupu, tak bych o tom vůbec nepřemýšlel a převzal 20cm, tady je vývoj jasný.

Pro Honzu - pořád opakuješ dokola to samé, ale pravdu prostě nemáš. V F3J už dávno jednotná výška není, na vrcholové úrovni se létá stále víc "nadoraz" a vleky se trhají po pár vteřinách - výšky reálně tak od 30m do více než 200m. VMR se snaží o něco podobného - čím dál častěji o vítězi kola rozhoduje doba chodu motoru, tedy v podstatě o to, z jak malé výšky si kdo troufá letět. Zatím se tohle projevuje řekněme "občas", ale jsem se ochoten vsadit, že v příštím roce nebudou starty za 10-15s motoru (v RCEK) nic až tak neobvyklého. Záleží samozřejmě na počtu a úrovni soutěžících - to je totiž důležité daleko víc, než kouzla v pravidlech. Pokud bude úroveň pořád stoupat, tak je zkracování motoru a snižování výšek zcela jisté.
Na okraj, kdyby se třeba velké modely F5J (něco jako Luďkův Pike) rozdaly finalistům letošního MS F3J, tak se můžeš vsadit, že by prakticky nikdo z nich nestoupal přes 10s a lety na 5s motoru by byly úplně běžné. Prostě je to víc o lidech, než o pravidlech...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 17:49 #2573 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma Eurocup 2011
Tedy já podle mých ukončení letu, přistání se tomu nedá říci, bych to neměl komentovat ale. Pokud to sleduji tak trefit 20cm je na rychlost určitě menší než to naprat do kruhu 1-2metry. A nemyslím si že by byla termika ochuzená. Můžeš motorovat méně, tedy když na to termicky máš. Zajímavý je též motor, 9mm stator. To znamená že turnigy s 10mm magnety jsou legální. Teď najít motor s 9mm statorem a předepsanými rozměry. Ono 1mm na statoru může udělat divy.ZS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 18:01 #2574 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Eurocup 2011

Tomas Hruby napsal: Petře, celý koncept F5J (už od začátků kdesi v USA) je postaven na pojetí soutěže F3J - létání ve skupinách, finále rozhodující o všem, od jisté doby i volba doby chodu motoru (jako se v F3J laboruje s délkou vleku) - tohle je prostě poměrně přesný obraz téhle kategorie. Proto není nic divného ani na převzetí přistání - žádná výmluva, ale přirozený vývoj...

Vždyť to je pořád dokola přesně to o čem mluvím, v "F5J" pro to není žádný důvod, ale "vždyť to mají v F3J, tak my to chceme mít taky".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 18:06 #2575 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Eurocup 2011
ja si myslim ze duvod to ma ... opravdu si myslim ze na prvnich prickach rozhoduje uz jen jestli das 24 nebo 25 vterin motoru,zato kdyz se podivas na kartu vysledku (resp pristani) tak tam vidis 100/100/100/100/100 a to je o nicem.kdyz uz nekdo lita tak dobre,musi umet i dobre pristavat, a ne jen trefit 2 metry kruh

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 18:17 #2576 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma Eurocup 2011
Jasně, pokud se nebude hodnotit přistání bude více záležet na technice(tedy penězích). Můžeš býti termikem ale základních xxmetrů náskoku výšky prostě ti zlomí vaz. Právě to přistání (a nevědomost kolik motoroval soupeř) přináší to pravé napětí až do konce.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 18:25 #2578 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Eurocup 2011
Klidně si risknu, že budu trapnej, ale většina světa, co sleduju (USA, ESP, IT) má silně potlačené hodnocení přistávání (30, 50 někde i 60 bodů). Navíc u kategorií, které jsou od začátku koncipovány jako elektrolety (třeba F5B, RCE7) na přistání nezáleží skoro vůbec.

Zkuste si představit, co by se stalo, kdyby se z káček nebo EC hodnocení přistávání úplně vypustilo. To by potom byla každá vteřinka motoru setsakramentsky drahá. Vysoké hodnocení přistávání ... (a nebudu se opakovat, viz výše). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 18:29 #2579 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma Eurocup 2011
A proto je např. RCE7 tak našlapané.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 18:31 #2580 od ludek novotny
Odpověděl ludek novotny pro téma Eurocup 2011
Jen doplním, tyhle pravidla pro Eurocup na rok 2011 jsou asi definitivní....nevím, proč tohle zrovna někomu vadí, když naopak přistát za 100 bude od teď docela problém...navíc s modely, které mají vepředu místo uhlíkové špice elektromotor se zas tak brutálně přistávat nedá, to by musel pilot mít v zásobě pár motorů na soutěž navíc....např. v Maďarsku se přistávalo do písku.Špička se bohužel bude vyrovnávat a rozdíly ve výkonech zmenšovat, nějak se to odlišit musí...viz velké F3J, tam to mají taky.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 19:30 #2584 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Eurocup 2011
A vo tom to je.... že někdo poletí 15 minut z poloviční výšky než já je celkem jedno, když nemá odvahu narvat převodovku do písku.. ale co, vždyť "velké F3J, tam to mají taky...."

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.360 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám