file Eurocup 2011

Více
28. zář 2010 19:42 #2585 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Eurocup 2011

Zbyněk Smola napsal: A proto je např. RCE7 tak našlapané.


Tak zrovna na "7" se to dá krásně popsat: kdysi před léty neměl nikdo ani páru, že se objeví výkonné baterky, kobaltové motory atd. Tehdy přišlo lidem zajímavé omezit pohon na 7-článek 1700, ze kterých se dalo tahat možná i 30 A, pokud byl člověk smířený s tím, že ho bude mít na pár startů. Jakmile začal "vývoj", většina lidí odpadla, protože nebyla ochotná vrážet měsíční výplaty do motorů a baterek (je fakt, že dnes už je vybavení levnější).

Eurocup - před pár lety přišlo lidem zajímavé omezit pohon na 7-čl. Protože už měli jakési povědomí o technickém pokroku, omezili hmotnost baterky na 425 g (pro ty, kdo to neví - SC článek NiCd/NiMH má okolo 55-60g). Historie se opakuje, lidé jsou nepoučitelní. A pokud bude pokračovat omezování hmotnosti baterek, začnou požáry - viz F5B.

I když to tak z mých poznámek někdy nevypadá, omezení ala RCEK je mnohem účinnější než omezení hmotností aku. Alespoň zatím se to zdá, protože opravdový vývoj ještě nezačal. Proto by mi přišlo rozumnější aplikovat něco podobného i na velké elektry.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 21:20 #2586 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma Eurocup 2011
Opět se projevím jako retardovaný, ale proboha o čem je tady zase řeč?

Znovu je na scéně obava o zapichování modelu a jeho následky. Asi jezdím na jiné soutěže, ale nepamatuji se, že by mě někdo nutil, nebo dokonce přikazoval, že to mám zapíchnout. Vždy to bylo jen a jen moje dobrovolné rozhodnutí, že s tím někdy praštím víc, někdy míň. Samozřejmě že píšu o mém rozhodnutí, rozhodnutí kolegů okolo mne je opět jen a jen jejich věc.

Převzetí systému měření po 20 cm z F3J je jen logickou reakcí na vývoj v naší kategorii. Ohledně zakončení letu v čase a přistání jsme na tom principielně s "jéčkama" stejně. U nich to běží, jak už bylo zmíněno, roky a osvědčilo se to. Takže na převzetí tohoto systému nemusí být nikdo osvícený, jak tady opět někdo trefně poznamenal.

Doporučuji si přečíst v poslední RC revue info o F3J. Vleky 1 až 3 vteřiny, hmmm. :roll: A pokud se dobře pamatuji, tak u "jéčkařů" byl probodnutý přistávací bod brán jako majstrštyk. Taky hmmm. :lol:

V jiném vlákně se také lká nad motory, jak se chudinky škvaří a že je to průser. Nechci se opakovat, ale platí to samé, co o zapichování. Nutí snad někdo někoho aby lítal na (i za) hraně? Existují setupy, které zaručí běh třeba minutu bez hoření, jde jen o to si vybrat. A když píšu vybrat, tak mám na mysli "buď pořadí a možná požár", nebo "klídek pohoda". :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2010 22:23 #2587 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Eurocup 2011
Tak teď už jsem to snad pochopil. Logickým vysvětlením proč se v našich kategoriích hodnotí přistání po 20cm je to, že to tak mají v F3J. A já hlupák se pro to snažil najít nějaké rozumné vysvětlení... :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 05:20 #2588 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Eurocup 2011

Petr Dušek napsal: Tak teď už jsem to snad pochopil. Logickým vysvětlením proč se v našich kategoriích hodnotí přistání po 20cm je to, že to tak mají v F3J. A já hlupák se pro to snažil najít nějaké rozumné vysvětlení... :lol:


Tohle už snad není možný... Máme stejný problém jako F3J, tedy zahušťování výsledků. Já sám letos létám minimálně, ale i přes to jsem měl za letošek cca 6 letů s rozdílem méně než 10 bodů, pokud by se přistávalo po staru, tak by tu okamžitě bylo několik shodných výsledků (anebo by to bylo o reakci časoměřiče o vteřinu kluzu). A to píšu o RCEK, kde je motor přece jen delší, v F5J je to ještě větší problém a do budoucna je tu naprostá jistota, že to dále zhoustne.
Tohle je přece naprosto konkrétní důvod, že to je stejné jako v F3J je prostě proto, že na stejný problém je dobře aplikovat stejné řešení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 06:51 #2589 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Eurocup 2011
je opravdu zabavne,jak se podivas na vysledovku souteze kde je par lepsich pilotu tak ti dojde,ze je neco spatne kdyz na prvnich 10ti mistech je ztrata treba 10 bodu ? a to musim poznamenat,ze jedna vterina je cca 1,6 bodu.
motoruje se s rozdily vterin, max dvou .. vypne jeden,vypne druhy, treti atd ... tam se rozdily nedelaji a je treba proste nejak rozmelnit spicku, a proc davat VSEM jako samozrejmnost 100 ? do 2 metru se trefi na spici 99% pilotu.
a uz se kolikrat stalo,ze jsi nesel do finale protoze jsi mel 3986.446 bodu (ano na tisiciny) a kolega pred tebou ktery postoupil mel 3986.449 (ano , 0.003 bodu) coz jsou 2 tisiciny vteriny v prepoctu,coz samozrejmne nezmeris)
tak proc davat vsem 100 ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 09:57 #2590 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Eurocup 2011
Tak sláva, konečně jste se přestali zaklínat F3J, a použili jste nějaký věcný argument. Samozřejmě vidím, že špička se vyrovnává ale stačí projít výsledky Eurocupu, kde se hodnotilo ještě "po staru" po 1m, abych viděl, že k nějakým shodám ve výsledcích, které by komplikovaly vyhodnocení nedochází. Těch stovek na přistání není zdaleka tolik, jak píše Aleš, a to na těchto soutěžích moc nefoukalo. Nevidím nic špatného na vyrovnanosti výsledků.

Ale jak píše Luděk, pro EC 2011 je tato změna zřejmě definitivní, a budu se s ní muset vyrovnat. Leda že bych začal lítat TEXACO, tam se přistává na kola.... ale zase do motoru jim nevedou dráty, leda tak ke svíčce.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 10:15 #2591 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Eurocup 2011
na eurocupu to nebylo nic moc extra, kupodivu tam foukalo a byl zmatek pri pristavani tolika lidi.
bezne ale je,ze na obecne soutezi jdeme 4 lidi ze plochy,ptame se na vysledek : 9:25 .. a přistani ? jak jinak nez sto, ptas se druheho, 9:24 a pristani 100, 100 , 100 .. porad dokola .
je to opravdu opruz

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 12:15 #2592 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma Eurocup 2011

Tomas Hruby napsal: Tohle už snad není možný...

Provokuje a vychází mu to.

Mě zaujala zmínka o tvorbě pravidel F5J.cz. Uděláme nové vlákno nebo se můžu zeptat tady.
Dobře, děkuji, zeptám se tady.
Bude to variace na téma, nebo se budeme odklánět od Eurocupu? Jinak řešení, které použili hoši na Slovensku mi přijde user friendly. Mám na mysli stejná pravidla pro malé a velké elektriky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 12:39 #2593 od Karol Chyba
Odpověděl Karol Chyba pro téma Eurocup 2011
Neviem či si Peter porovnávaš výsledky lietaní spred rokov a teraz, každým rokom je menší rozdiel medzi prvým a 10až 12 podĺa toho kolko ludí ide do finále. Tak napríklad Eurocup v maďarsku SLovinské kolo bol rozdiel medzi 1 a 10 tym pred finále nejakých cca 60bodov v druhej súťaži to bolo len 28bodov v Žiline teraz na poslednej seriálovke cca 70 bodov, rok pred tým by si sa do finále dostal aj keby si tratil 150-200bodov dnes už pri takej strate môžeš o finále snívať a bude to podla mňa stále tesnejšie. To pristávanie po 20cm je veľmi dobré riešenie a s tým trieskaním modelov , niekomu môžeš merať aj po 10m a trieskať bude z modelom stále.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 12:41 #2594 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma Eurocup 2011
ak sa mozem pridat tak som za F3J system
placnut do kruhu o polomere 1m za 100 nie je az taky kumst :)
po 20cm to zacne byt zaujimave tak ako pise Aleš

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.390 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám