- Příspěvky: 2078
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Eurocup 2011
- Petr Dušek
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
V otázce omezování hmotnosti baterií mám ovšem podobný názor jako Honza, v zásadě je to snaha o krok správným směrem - omezení výkonu, ovšem při současném vývoji baterií budou pravidla pořád o krok za vývojem, ždímání baterek poroste a výkony zůstanou. Řešení do budoucna vidím zatím jedině v limiterech (Wmin/kg).
ad Karol a Pavol: mám jiný názor ale ten váš vám neberu. V jiných sportech rozhodují o pořadí desetiny a setiny, když u nás je mezi prvními deseti rozdíl 10 a více bodů, připadá vám to nenormální a chcete s tím bojovat...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2078
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Petr Dušek napsal: Ještě dodatek jak jsem myslel tu poznámku k RCEK pravidlům. Textu našich pravidel by určitě prospěla korekce podle návrhu pravidel EC 2011 - text je přehlednější, lépe uspořádaný, atd. Ovšem i v pravidlech EC stále trvá rozpor v definici motorů, který řešíme už 2 roky. V seznamu schválených motorů jsou motory, které nesplňují rozměrové definice z pravidel. Např. Hacker A20-26M (délka motoru 30mm) TGY 28-26 (délka motoru 27mm, délka statoru 10mm), KDA 20-26(délka motoru 28mm) a možná by se našly i jiné příklady.
Už jsem to tady někde psal - TGY 28-26 NEMÁ stator 10mm, mohu poslat fotku s posuvkou, je to opravdu 9mm... 10mm se dá naměřit na magnetech, ne na statoru. Tohle je buď naprostá urban legend anebo se čongům podařila nějaká "nestandardní série", což by bylo horší. Delší stator má TGY 2826 SK, ale o něm to je známo a nikdo ho (snad) nelétá.
Nesmysl je pak to o 20-26M - ten je naopak velikostí dost pod limitem, viz fotky: http://modelweb.fotozona.cz/2008/10/pos ... -rcej.html , tento motor jsem svého času použil jako demo pro měření, tak to mám hezky nafocené.
V jednom ale máš pravdu - mělo by se nějak sjednotit to měření vnějších rozměrů, může nastat úplně zbytečný spor kvůli z hlediska výkonu absolutně nepodstatným "nálitkům" pro upevnění hřídele. Možná by nebylo od věci dát do pravidel pouze rozměr statoru a průměr motoru 28mm, délka 26mm je stejně spíš jen orientační údaj, rozhodující musí být stator.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zbyněk Smola
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 141
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Zbyněk Smola napsal: To je přesně ono. Už se měří vrtule a váží modely. To je v pohodě, ale až se protesty budou týkat motorů nevím jak rozlousknete. A že když o něco jde tak se někdo najde, například na Rcej v Hranicích.
V době přípravy pravidel jsem si cvičně rozebral dost motorů i v "polních podmínkách" - není to zas tak horké, je to pár minut, stačí digitální šupléra z Lídlu. Pokud bude pořadatel trochu myslet hlavou a nezkusí někoho diskvalifikovat za stator naměřené délky 9,05mm (což je bez profesionální kalibrace měřidla neprokazatelné), tak by to neměl být problém - motor tak nějak "v duchu pravidel" projde, naopak ale nějaký experiment se statorem 10mm či víc se pozná naprosto spolehlivě. Paradoxně vidím v těch vrtulích větší problém a riziko, tam totiž může dojít k změně rozměru nějakým poškozením i bez viny soutěžícího, stator se zas tak měnit nebude

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Pokud mohu za sebe, tak to je jediné rozumné řešení. Moje snaha od počátku byla zapojit Čechy a Moravu do "kolotoče" Eurocupu. I když návštěvy z venku byly zatím sporadické, tak už o nás vědí a zahřívací kolo máme za sebou. Takže jedeme dál např. i plánovaným uspořádáním jednoho kola Eurocupu v ČR v roce 2011.Petr Dušek napsal: Pokud jde o "F5JCZ", měl jsem představu pouze do češtiny převést text pravidel EC

To je sice pravda, ale není to tak dávno, co se přímo tady brojilo proti další kategoii (-ím) a teď bysme dělali to samé. Navíc uvedené řešení (jedny pravidla) je vyzkoušené, takže žádné riziko. A dále je velmi pravděpodobné, že účastníci většinou létají obě kategorie, což je z hlediska letové taktiky výhodné.Petr Dušek napsal: volné modely taky nemají F1A a F1H spojené do jednoho.
Korekce je hotová i přesto, že naše pravidla byla oceněna např. v Maďarsku, protože srozumitelně řešila situace, které v pravidlech EC řešeny nebyly. Úprava pravidel EC byla provedena podle našich prozatímních pravidel. K této úpravě zatím diskuse probíhá.Petr Dušek napsal: Textu našich pravidel by určitě prospěla korekce podle návrhu pravidel EC 2011
Nevýhodou je, že pokud se diskuse protáhne např. do listopadu, tak už na dohodnuté změny naše pravidla nezareagují - schůze KLeM ČR je 23.10.2010. Ovšem žádné zásadní změny nepředpokládám, spíš se dolaďují detaily.
Zatím nejsou žádné signály, že by se někdo v zahraničí touto otázkou zabýval. Není to dobře, ale tak to je. Zjevně se do toho nikomu nechce. Osobně bych se přiklonil k návrhu Tomáše. Délku motoru neřešit a zatím to nechat na rozměru statoru. Jinak Tome díky za tvůj příspěvek, dobře to oživilo paměť.Petr Dušek napsal: V seznamu schválených motorů jsou motory, které nesplňují rozměrové definice z pravidel.
A ještě jedna moje osobní poznámka. Už od počátku nesouhlasím s výší bodového ohodnocení přistání. S Honzou Kubicou i s ostatními jsem to už probíral několikrát, protože ten nepoměr bodů za letovou část versus bodů za přistání tříská dveřmi. Ani loni, ani letos v Holíči se tuto otázku nepovedlo bohužel prodiskutovat. Tak to jen na okraj.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jiří Veselovský napsal: A ještě jedna moje osobní poznámka. Už od počátku nesouhlasím s výší bodového ohodnocení přistání. S Honzou Kubicou i s ostatními jsem to už probíral několikrát, protože ten nepoměr bodů za letovou část versus bodů za přistání tříská dveřmi. Ani loni, ani letos v Holíči se tuto otázku nepovedlo bohužel prodiskutovat. Tak to jen na okraj.
Jojo, na tomhle něco je... Sice jsem jednoznačně pro hodnocení po 20cm, ale umím si klidně představit, že to místo 100,99,98... bude 80,79,78... nebo jiná vhodná hodnota. Na rok 2011 je to již evidentně nereálné, do budoucna bych si to ale představit uměl.
I když by tedy jistě tato úprava poněkud otrávila pořadatele, kteří mají i soutěže F3J a dalších kategorií - museli by udělat nové měřící pásky


Jinak ještě k těm rozměrům motoru - já bych pravidla klidně v otázce rozměrů nechal tak, jak jsou, jen přidal větu "v případě sporného výsledku měření vnějších rozměrů (např. různé nálitky atd.) rozhoduje rozměr statoru". To by řešilo vše - pořadatel by u standardně vypadajícího motoru s běžnými rozměry nebyl nezbytně tlačen do demontáže, na druhé straně by ale byla ošetřena situace, že má motor větší nějaký nálitek u ložiska, stator je ale standardní a plně "legální".
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Tak to se mi líbí. Hodně.Tomas Hruby napsal: "v případě sporného výsledku měření vnějších rozměrů (např. různé nálitky atd.) rozhoduje rozměr statoru".
Já taky.Tomas Hruby napsal: Sice jsem jednoznačně pro hodnocení po 20cm
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jo a ještě poznámka pro případné kverulanty - momentálně létám většinou AXI2208, takže šetřete peníze za případné pokusy o protest


Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (1 Příspěvky)
- Zveme příznivce GPS létání od 9 do 11 května na třetí ročník v kategorii SportClass ve...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Svoboda
- Včera 12:18
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.