file RCEK motory v chine ?

Více
05. čen 2012 16:46 #7376 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma RCEK motory v chine ?
Jen pro zajímavost, dnes jsem si koupil na vyzkoušení motor KEDA 2320kV, cena něco přes 10 liber.
Aku jsem použil Outrage 1350, který má svá nejlepší léta za sebou.
Proud po spuštění- úctyhodných 46A, postupně samozřejmě klesá, ale i ve 20sec byl 31A
Otáčky- v 10sec asi 8800ot/min, ve 20sec- pořád nad 8000
A ve 21sekundě bílý dým.
Teplota vinutí- 107°C , pláště 90°C
Po vychladnutí funguje normálně, ale k dalšímu měření jsem se už neodhodlal a tak jsou hodnoty pouze orientační.
Vím, za letu by se odlehčil, ale 20sec mi na standu soutěžní motor vydržet musí.
RB

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 19:21 #7381 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma RCEK motory v chine ?
Díky za průkopnické sbírání informací, taky jsem měl tenhle KEDA v plánu jednou proubnout.

Vzhledem k tomu, že se tento motor s odběrem 45A už i sem tam na Moravě používá (viz. např. Ondřej Matula a jeho článek...), má fakt cenu omezovat nějak motory jinak, než geometrickými rozměry...?

Stakovými motory ta věta o obchodní síti už i v tomto případě myslím ztrácí smysl, a modifikace pak taky... z 2209 statoru nekonečno nevyždímáš. S vrtkou 10*6 je tu už technologická stopka... Nevěřím, že se tu budou různé motory u stropu lišit o víc než jendotky procent. To už pak bude určitě větší roli hrát v rozdílných pohonech baterka. A Miho? Možná že pár jednotek procent přidá, a co...?

Mnohem větší roli než pár procent na pohonu bude mít stejně taktika a umění lítání. A to píšu proto, že tam u sebe cítím hóódně velké rezervy, a ne u toho pohonu...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 19:51 #7382 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEK motory v chine ?

Radek Novotny napsal: Mnohem větší roli než pár procent na pohonu bude mít stejně taktika a umění lítání. A to píšu proto, že tam u sebe cítím hóódně velké rezervy, a ne u toho pohonu...


Vyprávěj mi o tom... Já teď docela trénuju se Scorpionem a to letadlo má opravdu obrovský potenciál, ale pořád si ještě nevěřím tolik, abych s ním létal více než s Ambrosií či Magicem, na to by to chtělo daleko víc času. A takhle je to se vším :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2012 17:53 #7393 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma RCEK motory v chine ?
Tak jsem včera kouřící motor podrobil ještě jednomu měření. Motor lehce zapáchá, ale jinak se chová korektně, "načatý" ale asi je.
Tentokrát vše proběhlo přesně podle mojí metodiky.
Překvapení je regl Spin 33, ustál to bez zaváhání. Aku- dva roky starý NRG Outtrage 1350. Vrtule RFM na trámci 42mm.
Otáčky po zapnutí -těžko přesně změřit, něco kolem 9200ot/min
V desáté sekundě 8480ot/min
Poté byl zase cítit, tak jsem ho dále netrápil.
Teplota vinutí 64°C, pláště 46°C
S nějakou ,malou baterkou to asi půjde, s dnešní špičkovou bych to neriskoval.
Zítra to možná prověřím v praxi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2012 18:50 #7394 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEK motory v chine ?
Tak jsem tak trochu z legrace vzal na testy Megu F5J 2499 ot/min. No síla - z nových baterek Dualsky 1200 45C to začalo na proudu 51A a asi 346W příkon. Otáčkoměrové čidlo se nějak rozhodlo nefungovat, nicméně bude to dost, jestliže "normální" Mega F5J jde spolehlive k 9000ot/min, i více, tak tady to bude subjektivně minimálně 9400. Ovšem teplota stoupá VELMI rychle... Nicméně motor zatím snahu hořet neměl.

Budu muset poskládat nějakou serióznější sestavu na měření, fakt ale je, že minimálně na českých soutěžích, kde je legální podchlazení, by to asi 20s motorový let přežilo a stoupavost by asi byla zajímavá. Fakt je, že mám s "normálním motorem" stoupavost v průměru 12m/s, to je za 25s 300 metrů. Kdybych se dostal na 16-18m/s, tak jsem stejně vysoko za nějakých 17-19s -je to 6-7 bodů k dobru, navíc se zkracuje i ta doba, kterou to musí přežít, to není marné.
Otázkou ovšem spíš je, jestli se mi s tím chce párat a riskovat problém a popravdě je odpověď se spíš silně kloní k ne :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2012 19:42 #7395 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma RCEK motory v chine ?
A já myslel, že mých 46A dlouho nikdo nepřekoná ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2012 06:03 #7398 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEK motory v chine ?
Jak říká kolega : na jednu soutěž jeden motor :) to by si takové experimenty hned všichni rozmysleli.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2012 06:36 #7401 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEK motory v chine ?
Ono to zas tak vyhrocené nebude, pokud motor přímo neshoří při startu, tak mu to zahřátí tolik nevadí, tohle je docela rozdíl proti plechovkám, kde hořel komutátor a teplem ztrácely sílu feritové magnety. U BLDC s neodymy to není tak zlé.

Spíš jde o to, že reálný přínos je opravdu podle počasí v řádu 3-7s zkrácení motoru, což mi nepřijde jako až tak velký důvod k panice, zajména v situaci, kdy se při vysloveně špatném počasí s potřebou letět vysoko či opakovaně dostanou "supermotory" do problémů. Mě skutečně i tato diskuse přijde jako další potvrzení názoru, že by se asi nic nestalo při úpravě pravidel "pouze rozměry"...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.359 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám