file Pravidla a stroje

Více
23. čen 2015 13:09 #15136 od Pavel Svoboda
Pravidla a stroje F5J vytvořil uživatel Pavel Svoboda
Ahoj F5Jéčkaři,
jako zástupce "vepředu bez" (F3J) nečtu pravidla a asi mi něco uniká ... koukám na výsledky a nechápu jak je možné , že pořadí soutěžících základních kol a po finále je stejné ...
Trošku zamrzí změna pravidel ... taková krásná kategorie (F5J) a nelítá se finále ? Co na to trenér ?

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
23. čen 2015 13:45 #15138 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Pravidla a stroje F5J
Když selzou vsechny pokusy, ctete navod (v tomhle pripade pravidla :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čen 2015 13:59 #15139 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Pravidla a stroje F5J

Ivan Horejsi napsal: Když selzou vsechny pokusy, ctete navod (v tomhle pripade pravidla :-)

... no právě ... o zrušení finálových letů tam nic nepíšou ... nebo to je místní úprava ?

Jak se dá podat návrh na změnu pravidel ?

Můj návrh
a) dva pokusy v pracovním čase
b) maximální rozpětí 4000 mm (plocha se na letišti nedá změřit)
c) minimální hmotnost modelu 1500 g (standartní technologie = "levný" a trvanlivější model)
d) dva finálové lety
e) v případě, že je málo soutěžících letí se finále v minimálním počtu startovišť základních kol

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čen 2015 14:53 #15141 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pravidla a stroje F5J
Asi čteš špatně, v pravidlech to přirozeně je :-) Bod 5.5.11.13. odstavec d. Postup v Lomnici byl na 100% v souladu s platnými pravidly. Platí verze 2014, pro 2015 beze změny, už jsem se setkal s tím, že měl někdo omylem vytištěna předchozí pravidla (tuším 2012), která jsou velmi neaktuální v celé řadě bodů.

Ochota k změnám pravidel je nyní asi nulová s ohledem k potřebě fixace pro přechod na oficiální status.
Ale i kdyby to bylo to bylo aktuální a k nějaké diskusi by došlo, tak přirozeně lze debatovat jen nad alespoň trochu promyšleným návrhem...
V tomto případě bod b) už je v pravidlech, tedy další příklad neseznámení se se současným stavem, e) defakto také, viz výše..
V jistém smyslu se to týká i bodu d) - na menších jednodenních akcích, kde jsou tři finále časově problémová, fakticky lze létat jen dvě finále s výmluvou na počasí a viditelnost, opět je to v 5.5.11.13., tentokrát odstavec c. Připouštím, že to je drobná "ojebávka", ale proti duchu pravidel to nejde.

Bod c) pokládám v této formulaci za kravinu, která mimochodem náklady spíš zvyšuje. Prosté stanovení minimální hmotnosti totiž mimo jiné zcela vylučuje seznamovací létání se "stopalcovkami" či různými třímetrovkami a ve výsledku by nutně vedlo k dominanci modelů na hraně limitu 4000mm a časem nejspíš i k speciálům s o něco větší hloubkou. Bohužel není cesta k limitu pouze na hmotnosti, muselo by se jít přes plošné zatížení, jak tu ale správně padlo, měření plochy je problém. Obávám se, že se s tímto nic nenadělá a že změny by udělaly víc škody než užitku. Velkým varováním budiž historie kategorie F5B, kterou v jisté době prakticky potopily právě změny specifikace modelů, které piloty s ambicemi tlačily k opakovaným změnám modelů s nemalými náklady!!!

Na seriózní diskusi by by jen bod a), ale hodně by to překopalo filozofii létání...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čen 2015 15:16 #15142 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Pravidla a stroje F5J
Já Ti dám "seznamovací létání" :-D. Jinak Castor by půl kila uvezl, ale nevím, jestli by mě s ním bavilo ještě létat. Jinak hlasuji, že bez finále je to lepší. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čen 2015 15:22 #15143 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Pravidla a stroje F5J
nečtu vůbec :oops: ... nechám si poradit od lidí co tomu rozumí ;)

Jinak máš pravdu v
hmotnosti totiž mimo jiné zcela vylučuje seznamovací létání se "stopalcovkami" či různými třímetrovkami ...
to mne nenapadlo a stím souhlasím. Ale plošné zatížení by chtělo změnu (v pravidlech bod 5.5.11.1.2. je 12 až 75 g/dm2 )

Jinak
Připouštím, že to je drobná "ojebávka", ale proti duchu pravidel to nejde.
to je právě špatně.

Já si myslím, že pravidla F5J a F3J by měla být co nejvíce podobná ... proto
a) dva pokusy v pracovním čase
d) dva finálové lety

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čen 2015 17:35 #15144 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Pravidla a stroje F5J

Pavel Svoboda napsal: Já si myslím, že pravidla F5J a F3J by měla být co nejvíce podobná ... proto
a) dva pokusy v pracovním čase
d) dva finálové lety

a) možnost druhého pokusu je asi tak jediná větší změna pravidel, kterou bych viděl k vážně debatě, ale to je pro větší hlavy, než jsou naše ;) . U F3J je to pochopitelné, možností jak pokazit první pokus třeba při vleku je podstatně víc než u F5J startu. Osobně mám neutrální postoj, jeden pokus mi nijak nevadí, nevadily by mi ani dva. Asi by stálo za pokus to na nějaké "klubové" soutěži vyzkoušet, může to být docela zásah do taktiky létání a frmolu na startovišti...
b) pravidla F5J legálně umožňují dva finálové lety, proti tomu i u F3J pravidla uvádějí minimálně dva finálové starty, na větších akcích se létá finále víc (jestli se nepletu tak na MS jich bylo asi 6) - sice by se mohla formulace v pravidlech trochu sjednotit, ale v zásadě tady není rozpor.
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čen 2015 18:14 #15145 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pravidla a stroje F5J
Jedna poznámka na okraj - já bych zas tak moc neargumentoval tím, že by se F3J a F5J měly sjednotit.
Ony to jsou samostatné kategorie, kde se koncepce létání docela liší, podobnost modelů je trochu matoucí. Fakticky dokonce patří do jiných subkomisí CIAM FAI, což třeba vede k tomu, že v F5J je legální gyrostabilizace zatímco v F3J ne a i do budoucna toto jiné zařazení zdánlivě podobných kategorií může vést k docela zajímavým otázkám..

Jinak co jsem viděl v reálu, tak případů, kdy opakování letu v F5J něco řeší, není zas tak moc (i když se stanou). I tato zkušenost mě vede k spíše vlažnému postoji k této věci, v podstatě je to asi jedno...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čen 2015 18:22 #15146 od Luboslav Nagy
Odpověděl Luboslav Nagy pro téma Pravidla a stroje F5J
Mne by sa naozaj pacilo keby sa konstrukcie modelov resp hmotnost netlacili na doraz. Ja by som dal limit hmotnost nad 2000g a rozpatie do 4000mm. To by nemal byt problem aj pre pripadnych zaujemcov vyrobit trojmetovku za 2000g nie je naozaj problem a takych modelov je vsade plno aj v obchodoch. Kludne to moze byt osetrene plosnym zatazenim ale tak aby to pri 4000mm smerovalo k 2000g alebo kludne aj 2200g dali by sa kludne pouzivat aj F3J modely starsej konstrukcie alebo lietane z druhej ruky.

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čen 2015 19:01 - 23. čen 2015 19:05 #15147 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Pravidla a stroje F5J

Tomas Hruby napsal: Jedna poznámka na okraj - já bych zas tak moc neargumentoval tím, že by se F3J a F5J měly sjednotit.
Ony to jsou samostatné kategorie, kde se koncepce létání docela liší,.

Dovolím si nesouhlasit. Kromě startu a přistání je koncepce létaní na 100% stejná.

Tomas Hruby napsal: F5J je legální gyrostabilizace zatímco v F3J ne

A co pravidla F5J 5.5.11.1.3. odstavec l)
Je zakázáno používat jiné zařízení než schválené AMRT[ vně nebo uvnitř modelu, které by umožnilo úplné nebo částečně nezávislé řízení chodu. Přijímače a regulátoru se toto pravidlo netýká.

Malča tým ho určitě (to gyro) používá ...

Beru zpět ... přijímač s gyrem není zakázán ;)

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 23. čen 2015 19:05 uživatelem Pavel Svoboda. Důvod: přijímač s gyrem ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.544 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám