file Pravidla a stroje

Více
24. čen 2015 11:15 #15161 od Luboslav Nagy
Odpověděl Luboslav Nagy pro téma Pravidla a stroje F5J
Kludne sa da k limitom 2kilovej hmotnosti a rozpatia dat aj plosne zatazenie. To by eliminovalo extremne hlboke konstrukcie.
Len by som pripomenul kde a ako a hlavne s akym cielm vznikla kategoria "vyskomery" a nasledne F5J.
Snaha bola aby rozhodaval pilot a nie technika ako pri "zvarackach". A pokial si dobre pamatam zo zaciatku kategorie sa lietalo s uplne beznymi modelmi a vytazstvo brali aj tazsie kusky.
Neviem ci cielom autorov ktory stali za vznikom kategorie boli extremne specialy s vysokou cenou.

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 11:39 #15162 od Petr Semerák
Odpověděl Petr Semerák pro téma Pravidla a stroje F5J
S tou problematikou minimální hmotnosti bych to nehrotil. Zrovna jsem dostavěl vakuovku na F5J, má letovku 1215g, plochu křídla 0,8 m2, zatížení 15g/m2. Kromě hromady práce stála na materiálu pár stovek.....
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 11:45 #15163 od Miroslav Kopecký

Jan Kubica napsal: ...

Podle mě F5J je přístupná naprosto každému. Na rozdíl od F3J a třeba i RCEK. Přístupnější kategorie snad ještě nikdy nebyla, vždyť stačí Easyglider. ....


Tady souhlasím s Honzou. Celkem pravidelně pročítám RC Soaring Digest a na fotkách z reportáží jsou vidět "pěnovky", "home made" stroje, které ani zdaleka nemají ony 4 m rozpětí (viz třeba zrovna aktuální číslo a článek o F5J v Brazílii - www.rcsoaringdigest.com/pdfs/RCSD-2015/RCSD-2015-07.pdf ). Ale je fakt, že mám pocit, že u nás se na F5J kouká jako na "TOP kategorii" a přijít tam třeba s Easy Gliderem, tak vzbudí člověk útrpný úsměv.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 12:52 #15164 od Luboslav Nagy
Kludne sa da k limitom 2kilovej hmotnosti a rozpatia dat aj plosne zatazenie. To by eliminovalo extremne hlboke konstrukcie.
Len by som pripomenul kde a ako a hlavne s akym cielm vznikla kategoria "vyskomery" a nasledne F5J.
Snaha bola aby rozhodaval pilot a nie technika ako pri "zvarackach". A pokial si dobre pamatam zo zaciatku kategorie sa lietalo s uplne beznymi modelmi a vytazstvo brali aj tazsie kusky.
Neviem ci cielom autorov ktory stali za vznikom kategorie boli extremne specialy s vysokou cenou.

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 14:35 #15165 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Pravidla a stroje F5J
Jak jsem napsal: co clovek to jiny názor.

Nezminil jsem se o EP větroních, psal jsem obecne.

Zkaza kategorie probiha dobře vyzkousenym zpusobem:

- ve jmenu vývoje techniky se nic neomezi, vcetne novych technologii
- cena eroplanu stále roste
- je zjevne, ze něco by se mělo delat ale lidi v tom mají uz moc penez, tak není odvaha
- kategorii leta par lidi na svete, jednou za dva roky se sejdou na MS

Dosadte si sami.

V lonskem roce se na FAI odsouhlasilo, ze aby MS bylo MS, musí se ho zúčastnit nejmene 14 zemi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 14:54 #15166 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Pravidla a stroje F5J

Petr Semerák napsal: S tou problematikou minimální hmotnosti bych to nehrotil. Zrovna jsem dostavěl vakuovku.....

...máš Petře docela hezkou dílnu... :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 15:08 - 24. čen 2015 15:09 #15167 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pravidla a stroje F5J
Ivane, problém je, že to tvrzení "cena roste" ve spojení s F5J hraničí až s Goebelsovým výrokem o tom, jak se 100x opakovaná lež stane pravdou :-(
Ve skutečnosti je holým faktem, že lehké verze pro F5J stojí to samé jako "těžké" a naopak se objevují případy, kdy je cena "light" verze je dokonce nižší. Ale to jsme u továrních modelů, které něco stojí vždy. Vedle toho se ale zcela naplnily předpoklady, že odpadnutím potřeby dimenzovat model na vlek se domácí stavba proti F3J velmi zjednoduší a tak stále přibývá lidí, kteří úspěšně užívají "vakuovky" či dokonce konstrukční modely. A není to jen o nějakém křoví, účastníci Eurotour moc dobře ví, co vyvádí Samo Leskošek se svým bastlem. On má skutečně každý na výběr, zda se radši na stavbu vykašle a připlatí si anebo má možnost na domorobo a radši něco postaví, viz poslední příspěvek Petra Semeráka.

Ad MS - no zrovna u F5J těch 14 zemí asi nebude tak velkým problémem... CZE,SK,GER,AUT,HUN,NED,FRA,ESP,ITA,GRE,UKR,RUS,UK,SRB,SLO,POL - to už máme 16 a jsme zatím jen v Evropě a u zemí, ze kterých byli soutěžící viděni opakovaně, ne jako nějaká "atrakce"...
Poslední změna: 24. čen 2015 15:09 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 19:37 - 24. čen 2015 19:52 #15168 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Pravidla a stroje F5J

Petr Semerák napsal: S tou problematikou minimální hmotnosti bych to nehrotil. Zrovna jsem dostavěl vakuovku na F5J, má letovku 1215g, plochu křídla 0,8 m2, zatížení 15g/m2. Kromě hromady práce stála na materiálu pár stovek.....

Éro vypadá nádherně a určitě bude lítat hezky, ale
1) "hromada práce" bude minimálně 100 hodin tj. 14 dní v práci ...
2) "klasicky" sendvič do formy uhlíkový papír/Rohacell a zavřeno sklem výjde 1460 g (máme ploch 76,9 dm2)
3) "tovární vákuovka" - frézované jádro z pěny a laminováno do stejné formy jako za 2) výjde 1100 g !!! :sick: (teoretický výpočet)
Takže bych tu hmotnost raději hrotil !

Tomas Hruby napsal: Ivane, problém je, že to tvrzení "cena roste" ve spojení s F5J hraničí až s Goebelsovým výrokem o tom, jak se 100x opakovaná lež stane pravdou :-(
Ve skutečnosti je holým faktem, že lehké verze pro F5J stojí to samé jako "těžké" a naopak se objevují případy, kdy je cena "light" verze je dokonce nižší.

Zkus si spočítat cenu materiálu Rohacell a klasického uhlíku versus Maxa "levného" uhlíku

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 24. čen 2015 19:52 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 19:46 #15169 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pravidla a stroje F5J
No mě tu doma zrovna leží nově osazené F5J o vzletovce 1350g (je tam ještě potenciál úspory na trupu pro výsledek dost pod 1300g), které uhlík na povrchu nemá vůbec - Stork 8XL...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 19:54 #15170 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Pravidla a stroje F5J
Jaká je plocha ? A NEDOTOVANÁ cena ?

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.448 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám