- Příspěvky: 69
- Obdržená poděkování 1
Pravidla a stroje
- bohuslav majercik
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Tomas Hruby napsal: No mě tu doma zrovna leží nově osazené F5J o vzletovce 1350g (je tam ještě potenciál úspory na trupu pro výsledek dost pod 1300g), které uhlík na povrchu nemá vůbec - Stork 8XL...
Lenže koľko ti také ľahké ero vyrobené zo skla alebo v lepšom prípade z carboline vydrží , budeš rák ak jednu sezonu , lietadlá vyliezajú olietané už z formy a je jedno či je to Stork , Pike , Aspire alebo ORLA . Chýbajúcu gramáž tkanín a epoxid , je proste vždy niekde poznať , ak by ale váha bola 1700-1800g tak ero by sa dalo vyrobiť podstivo a F5J by vydržalo aj niekoľko sezón . Kde sú tie časy ked F3J malo 3,2-3,4m 2-2,2kg a aj po 3 sezónach vyzeralo rovnako
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
ps: a to nehovorím o prípadných kolíziách ,opraviť ľahký model a ťažký model je tiež pekný rozdiel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bedřich Koros
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 77
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 2
ano souhlasím s Honzou-soutěže RCEV a F5J bez finále s cca.pěti, šesti koly jsou zcela jistě pro většinu účastníků zajímavější-napínavější, neboť všichni létají až do konce nemusí dvě finálová kola na závěr protrpět jako pasivní časoměřiči což je cca. druhá třetina a další poslední třetina již stejně odjíždí domu protože se jich finále vůbec netýká.
Při tomto stylu soutěže tj. bez finále také podstatně více záleží na každém letu a nelze to hrát na nějaké šesté-deváté místo a potom se ve finale uvidí, že to třeba výjde.
Jinak mám dojem, že hrobem každé kategorie jsou neustálé časté změny - zpřísňování "úzkých" pravidel což stejně řadu pilotů nutí k tomu aby stále přemýšleli jak je mazaně obejít - a potom ruku na srdce jak často se dodržování různých tech. parametrů před zahájením soutěže kontroluje???? Myslím, že to je i jeden z důvodů současného skomírání např. kategorie RCEK.
Zdravím a mějme rozum F5J není F3J.
BK-HK
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
bohuslav majercik napsal: Lenže koľko ti také ľahké ero vyrobené zo skla alebo v lepšom prípade z carboline vydrží , budeš rák ak jednu sezonu , lietadlá vyliezajú olietané už z formy a je jedno či je to Stork , Pike , Aspire alebo ORLA .
Vydrží mi asi tak stejně dlouho, jako "těžký model", totiž do první pořádné srážky ve vzduchu, nešťastného pádu do pole či debility pilota (ti kdo byli loni v Holíči vědí, na co narážím
![:dry: :dry:](/media/kunena/emoticons/ermm.png)
Vážně - kolik modelů se v opravdu intenzivním nasazení dožije "odlétání"? Co vidím kolem sebe, tak až tak moc ne, výměny dílů jsou vesměs po crashích...
Mimochodem zrovna Stork se pevností křídla v předchozí verzi od současného moc nelišil (jen na něm bylo víc barvy) a jeden exemplář, který má za sebou cca dvě sezóny, pořád provozuji. V podstatě jediný "omrvený" díl je střed, kde příčina ve výše uvedené oblasti, vše ostatní je v pohodě a klidně může sloužit dále...
Ad opravitelnost a odolnost - přijde na to... On je ten těžký ve výhodě spíš v tom, že člověka lehký nárůst hmotnosti tolik netrápí, tohle asi objektivní výhoda je, jinak ale lze opravit leccos i na lehkém.
Navíc při srážkách a nárazech do země občas dopadne lehký paradoxně lépe, protože má menší setrvačnosti atd. - vždycky je to o štěstí, ale v průměru mi to přijde dost podobné.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Karel Skoupý
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 69
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
![:-) :-)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Nemyslím si, že se v F5J něco změní (možná se mýlím), ale nemyslím si ani, že je malá a klesající hmotnost F5J problém. Alespoň můj ne
![:-) :-)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
Píše se rok 2018 a sněžný muž JETI uvolníl gyro v příjímači.Tomas Hruby napsal: Ještě k tomu gyru - gyro je přirozeně legální .... F5 komise totiž tyto systémy i třeba telemetrii výslovně povoluje. V pravidlech F5J je pak specificky zakázána telemetrie, ostatní ale platí ...
Takže otázka je zda je gyro stále legální ?
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
V pravidlech F5J je jen obecná formulace, která v F3 sekci nebyla uznána za dostatečnou a posléze tam pravidla měnili i v obecné části, aby "gyra" zakázali. U F5J jsou ale naopak gyra v obecné části F5 sekce výslovně povolena, a následně to částečně rozmlžují přímo pravidla kategorie, takže jsme na tom ještě chaotičtěji, než tomu bylo v F3B/F3J před úpravou pravidel.
Já fakt neumím odpovědět, výklady se mohou lišit, třeba v Maďarsku to v propozicích zdůrazňují jako zakázané, ale pokud vím, tak zatím žádný formální protest, kdy by se zaujímalo stanovisko, k této věci neproběhl. Čekal bych, že něco proběhne kolem ME, ale zatím je na to brzy. Osobně jsem se rozhodl pokusy se stabilizací ukončit a nechat plavat, myslím si, že riziko zákazu a tím vyhození této práce je moc velké, ale ber to jako mé osobní rozhodnutí, které zatím není úplně podložené. Sám bych si v současné době troufl mávat pravidly a velmi přesvědčivě argumentovat pro obě varianty, což není právě optimální stav
![:-( :-(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2068
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
![:-( :-(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Já se s tím úplně neztotožňuji a spíš bych argumentoval pro legalitu gyra, konstatuji ale, že jsem už opačný výklad od pořadatele viděl. A dokud se tento bod někde neotevře důkladněji (opakuji, že by mne nepřekvapilo nějaké stanovisko už kolem ME), tak to zkrátka sporné bude.
Píšeš o alibismu - to mám podle tebe raději lhát, že je to jasné X či Y?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
Při pozorování letových projevů některých pilotů je jasně gyro vidět (jen se o tom nemluví) ... ale jest-li nebude zakázáno tak je třeba se učit.
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.