file Ohýbání pravidel a neprávoplatnost soutěží

Více
16. kvě 2011 13:05 #3981 od Jiří Veselovský

Aleš Krátký napsal: A ted vazne : meli by jsme tedy skutecne resit to co tady mame a to ohybani pravidel ktere se deje vedome temer na kazde soutezi a jak se k tomu postavit.


Jediné, co mě jako trenéra štve :cry: je to, že se nedodržuje bezpečnostní linie ( i přesto, že to stále opakuji už od loňska). Je mi jasné, že např. při 12 startovištích (a díky za ně) např. v Pace (jsou cikocako) to dost dobře nevychází, ale je to jen do času, než se někdo do někoho trefí. O startech mimo kruh ani nemluvím, tam se má jen přistávat. A nevím, jestli je opravdu správné hned přistoupit na to, že když se to nedodržuje, tak to zrušíme. Proč to může venku fungovat a my si hned uděláme "českou" úpravu.

Další věci z hlediska bezpečnosti jako např. nedodržování bezpečného poloměru (viz kužely se šroubkem), létání nad auty, přelétávání startovišť v malé výšce a pod. jsem už vzdal, zrovna tak jako aspoň občasné zvážení modelu a kontrolu vrtule. Tuším, že na to někdo dojede naprosto nečekaně, jako se to stalo loni Alešovi. Váhu i měrku na vrtuli musí dát samozřejmě pořadatel k dispozici, to je jasné z loňska.

A ještě poznámku k tzv. "místním úpravám". Tyto úpravy jsou možné jen v otázce bezpečnosti ( ovšem ne rozvolňovat!), jinak ne. Pokud začne lejt, nebo fučet nad limit, tak to není "místní úprava", ale řešení nastalé situace.

Ještě bych chtěl připomenout, že mluvím o bezpečnostních opatřeních na akcích, kde se sejde kolem 10, 20, 30 lidí + přihlížející, a tam už ta šance na ránu je dost velká. Poletování při různých soukr akcích neřeším :D .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. kvě 2011 14:04 #3982 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: - definice úlohy (jedno stoupání, let a přistání na přesnost)
- o organizaci letů rozhodne pořadatel (v této souvislosti mě třeba ještě napadají volňásky - v prvním kole lze prodlužovat maximum)


Tohle je ale klasický příklad tvých oblíbených teorií mimo realitu - dáš třeba pořadateli právo změny maxima? A pokud ano, bude ještě soutěž na 5min a na 10min vůbec stejná kategorie? Já bych třeba na zkrácené maximum asi osadil pohon dost jinak.
Fajn, přidáme další bod maximum - co dále? Aha přistání na přesnost - takže v Pace budeme přistávat na bod za 100b, v Hořicích za 50b a v Poříčí na čáru? Hm, asi budou všichni skákat radostí, že bychom tam přece jen dali tu definici bodu? A jsme zase o kus delší :-(

Dobrá jdeme letět. A kurva - soutěžní let a Kubica se nám srazil s Duškem (ať máme reálný příklad ;) ). Co teď - je to na opravu, nulu či co? Jo aha - rozhodne pořadatel - no ale podle čeho? Že bychom přece jen do těch pravidel dali definici pokusu, ať to není pokaždé jinak?

A takhle můžeš pokračovat dále... Pochop, já netvrdím, že pravidla nejde zjednodušit - třeba bych narozdíl od Jirky klidně zjemnil tu formulaci o definici startoviště, obešel bych se i bez těch úvodních obecných definicí atd. Tvrdím ale, že značná část pravidel je naprosto v pořádku a opodstatněná - "probírka" by to zkrátila možná o třetinu, ale rozhodně bych nečekal zázraky...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. kvě 2011 14:38 #3985 od Jiří Veselovský
I když jsem psal, že už končím, tak ještě něco.

Tomas Hruby napsal: třeba bych narozdíl od Jirky klidně zjemnil tu formulaci o definici startoviště


Ano, o tom vím a je to ještě pozůstatek z eurocupových pravidel, kde pro kolegy z venku není problém to dodržet. Dobře, hlas lidu si žádá "českou variantu", bude ji mít. Velmi pravděpodobně budeme startovat z kruhu dál, ale legálně, ostatní bezpečnostní body zachovám.
Nejsem autorem všech formulací, ale jak už jsem psal dříve, jsme zapojeni do nastaveného systému KLeM ČR a je třeba ho respektovat. Pokud vím, tak se zatím neobjevila jediná překážka znemožňující pokračování v soutěži, kterou by způsobila pravidla. Holt blbá, ale naše :lol: :lol: :lol: .

Vážení kolegové, kdybych věnoval tolik času práci, tak jsem silně za vodou. Měsíce nedělám nic jiného, než konzultace, telefonáty, návrhy a oponentury, prostě je to na hlavu. A nakonec ještě nemám poslední slovo :cry: .
Jo, a taky jsem se poprvé v životě srazil ve vzduchu s jiným érem. Odnesl to Petr S., kterému jsem vrtulí "vyrubal" křídlo. Všechny páčky do zatáčky, ale poryv větru byl silnější. Byl jsem naštvaný na sebe a zároveň jsem se styděl, že jsem takové pako.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. kvě 2011 14:50 #3986 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal:
Tohle je ale klasický příklad tvých oblíbených teorií mimo realitu - dáš třeba pořadateli právo změny maxima? A pokud ano, bude ještě soutěž na 5min a na 10min vůbec stejná kategorie? Já bych třeba na zkrácené maximum asi osadil pohon dost jinak.
Fajn, přidáme další bod maximum - co dále? Aha přistání na přesnost - takže v Pace budeme přistávat na bod za 100b, v Hořicích za 50b a v Poříčí na čáru? Hm, asi budou všichni skákat radostí, že bychom tam přece jen dali tu definici bodu? A jsme zase o kus delší :-(

Dobrá jdeme letět. A kurva - soutěžní let a Kubica se nám srazil s Duškem (ať máme reálný příklad ;) ). Co teď - je to na opravu, nulu či co? Jo aha - rozhodne pořadatel - no ale podle čeho? Že bychom přece jen do těch pravidel dali definici pokusu, ať to není pokaždé jinak?

A takhle můžeš pokračovat dále... Pochop, já netvrdím, že pravidla nejde zjednodušit - třeba bych narozdíl od Jirky klidně zjemnil tu formulaci o definici startoviště, obešel bych se i bez těch úvodních obecných definicí atd. Tvrdím ale, že značná část pravidel je naprosto v pořádku a opodstatněná - "probírka" by to zkrátila možná o třetinu, ale rozhodně bych nečekal zázraky...


Funí, nízká oblačnost, mrholí. Proč nezkrátit maxe na 5 minut?
Když se dva blbci srazí, tak je to jejich problém, nikoho jiného. Proč to mají řešit pravidla?
První ranní kolo: 15 minut max. A proč ne?

V té úvodní diskusi se mluvilo o sportovním výkonu. Lidé přijeli, zalétali, soutěž určila nejlepší. Stejně se furt všechno přepočítává na nějaké 1000 nebo podle čeho, takže se neporovnávají absolutní výkony, ale relativní - vše vůči vítězi. Proč by se tedy na každém letišti nemohlo létat podle místní úpravy? Hrozná představa, co? Ale nebojte, to nikdy neprojde :lol: .

Ať si do pravidel každý dá co chce, jen je podle mě třeba vědět, že sebelepší (nebo sebedelší) pravidla neobsáhnou všechny situace. Takže bude vždy potřeba nějaký rozhodčí. Takže já bych doporučoval si sednout a nad každým ustanovením se zamyslet, zda je potřeba. Jestli by to nešlo vyhodit a říci, že si to rozhodne pořadatel sám. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 14:17 #3993 od Jan Kubica
Americká pravidla RCEK - http://www.soarabq.org/pdfs/f5j_rules.pdf (anglicky)

Na dvou stránkách a velkým písmem, ale už jsem někde četl, že v Americe se nepodvádí, protože chodí ozbrojení :lol: H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 14:59 #3996 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Americká pravidla RCEK - http://www.soarabq.org/pdfs/f5j_rules.pdf (anglicky)

Na dvou stránkách a velkým písmem, ale už jsem někde četl, že v Americe se nepodvádí, protože chodí ozbrojení :lol: H.


No budeš je muset poučit, taky to ti blbci nedokázali do tří vět jako ty :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 15:47 #3997 od Petr Dušek
Aby to nezapadlo jenom jako vtip... třeba ta definice motoru (krom jiného) je jednoduchá a jasná, dva rozměry, bez dohadů o výstupky, magnety, statorové plechy, rozebírání motoru... jen snad těch 16mm délky pláště se mi zdá hodně, do toho by se možná vešel i axi 2212... já bych tam dal 14mm, to by mělo obsáhnout všechny dnes používané motory bez problému.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 16:29 #3998 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal: No budeš je muset poučit, taky to ti blbci nedokázali do tří vět jako ty :lol:


Tomáši, já nikomu říkat, co má nebo nemá dělat, nebudu. Já tak může maximálně říci, co bych dělat já sám. Na poučování je tamto fóru kadetů dost ;)

Chtěl jsem poukázat na to, že v USA se podle pravidel podobných našim RCEK už 5 roků létá a že jim stačilo 586 slov namísto našich 3399 (už Čechov říkal "kratkosť sistra talanta" :) ).

Ještě jeden postřeh si dopřeju: po pečlivém přečtení pravidel RCEK jsem nabyl dojmu, že zorganizovat soutěž podle nich bych nezvládl. Těch požadavků a nároků na pořadatele je tam tolik, že hluboce smekám před těmi, kteří se toho ujali. Myslím to vážně, beze stopy ironie. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 16:36 #3999 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: Aby to nezapadlo jenom jako vtip... třeba ta definice motoru (krom jiného) je jednoduchá a jasná, dva rozměry, bez dohadů o výstupky, magnety, statorové plechy, rozebírání motoru... jen snad těch 16mm délky pláště se mi zdá hodně, do toho by se možná vešel i axi 2212... já bych tam dal 14mm, to by mělo obsáhnout všechny dnes používané motory bez problému.


Petře, to taky původně jsou 2212/2830, ale jde o princip, jak správně píšeš. Jinak k tomu ještě poznámka - jeden výrobce udělal pro tuto kategorii speciální motor, kam pod ten magnetický prstenec předepsané délky dostal delší stator. Ale alespoň nemají "zaražený" vývoj :) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 17:02 #4002 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Aby to nezapadlo jenom jako vtip... třeba ta definice motoru (krom jiného) je jednoduchá a jasná, dva rozměry, bez dohadů o výstupky, magnety, statorové plechy, rozebírání motoru... jen snad těch 16mm délky pláště se mi zdá hodně, do toho by se možná vešel i axi 2212... já bych tam dal 14mm, to by mělo obsáhnout všechny dnes používané motory bez problému.


Já se tou alternativou"flux ring" kdysi dávno zabýval, ale našel jsem dost odchylek, kdy to tak moc nesedí. Tohle prostě při bližším průzkumu neobstálo a je to škoda - byl by to krásný a lákavý parametr :( K těm 16mm - to je Petře stanoveno OK, oni to amíci fakt na 2212 počítají, zkrátka se takhle rozhodli. U nás by to bylo méně, ale jak píšu výše, není to tak idylické řešení, jak to vypadá na první pohled.

Jinak poznámka na okraj - kdybychom u nás dali do pravidel jen podobně specifikovanou 2208, tak stoupáme možná i 20m/s při použití vrtule třeba 7x6, nebo dokonce 6x5. Musím říct, že na ten nápad s vrtulí minimálně 10 palců jsem docela hrdý - fyzika se nedá ochcat a tak to zkrátka a dobře drží výkony v určitých mezích a neroste to nekonečně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.361 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám